Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

ASUS Eee Pad Transformer Prime in januari naar Nederland

transformer Prime ASUS   ASUS Eee Pad Transformer Prime in januari naar Nederland
Geschreven door
Geplaatst op5 november 2011, 13:40 CategorieAndroid

Voor diegenen die hadden gehoopt de nieuwe ASUS Eee Pad Transformer Prime als kerstcadeau te kunnen krijgen of geven hebben we slecht nieuws. ASUS Benelux heeft namelijk aangegeven dat de tablet pas in 2012 in Nederland gelanceerd zal worden. Dit is niet alleen slecht nieuws voor potentiële kopers maar ook voor ASUS zelf. Het bedrijf mist hierdoor de feestdagen in Nederland en waarschijnlijk ook andere Europese landen.

Op 9 november zal ASUS de Transformer Prime officieel presenteren en ook alle details van de tablet bekendmaken. Voor nu moeten we het doen met wat we gezien en gehoord hebben. Zo beschikt de Transformer Prime over een 10.1 inch IPS display met een resolutie van 1.280 bij 800 pixels, een optioneel keyboard dock met batterij, Android 3.2 Honeycomb als besturingssysteem (met een gegarandeerde Android 4.0 update), USB en HDMI aansluitingen, twee camera’s, Wifi, Bluetooth, een (micro)SD card aansluiting en een Nvidia Tegra 3 quad-core processor.

Qua specificaties lijkt de Prime dus veelal op zijn voorganger, de Eee Pad Transformer. Het grote verschil zit vooral in het uiterlijk van de tablet. Zo komt deze waarschijnlijk in twee verschillende kleuren, goud en zilver, is hij een stuk slanker met een profiel van 8.9mm, is het design een stuk strakker en moderner geworden (toont gelijkenissen met de Zenbook serie van ASUS) en weegt hij slechts 600 gram.

Over de prijs is nog niks bekendgemaakt hoewel de CEO van ASUS eerder heeft laten weten de tablet voor 499,00 dollar in de markt te willen zetten. De kans is groot dat dit in euro’s overgenomen zal worden.

Benchmark Eee Pad Transformer Prime

Eerder deze week verscheen de Transformer Prime plots in de benchmark charts van de AnTuTu benchmark app. De tablet staat bovenaan de lijst met meer dan 10.000 punten. De Tegra 3 quad-core processor doet dus in ieder geval goed zijn werk.


logo small tablets magazine   ASUS Eee Pad Transformer Prime in januari naar Nederland


logo small tablets magazine   ASUS Eee Pad Transformer Prime in januari naar Nederland

  • Delen:

Reacties

  1. Lars
    05 november, 2011 om 14:08

    Dan pas? Verdomme, ik ben al zo lang aan het wachten op de Prime. Enig idee wanneer hij verschijnt in de VS zodat ik hem kan importeren?

    • Martijn
      05 november, 2011 om 14:10

      Waarschijnlijk in de VS wel voor de kerst.. Maar ook dat horen we 9 november denk ik.

  2. Lars
    05 november, 2011 om 14:13

    Enig idee of en hoe het gaat om een Prime te importeren? Als het goed is kun je hem dan toch op Nederlandse taal zetten vanwege Android?

    • Martijn
      05 november, 2011 om 14:19

      Er zijn verschillende manieren om het te doen. Je hebt bijvoorbeeld tussenpersonen (bedrijven) die hem voor jou kopen aangezien je een Amerikaans adres moet hebben. Zij sturen hem dan weer naar jou. Kost wat extra’s, dat wel. Als het goed is moet je de Transformer ook in het Nederlands kunnen zetten, anders is het wachten op de eerste Nederlandse ROM.

  3. Lars
    05 november, 2011 om 15:11

    Betekent dit dat pas 6 januari ook echt de Prime te koop is? Of er is een mogelijkheid dat je hem eerder kunt kopen in Nederland?

    • Martijn
      05 november, 2011 om 15:14

      Er kunnen winkels zijn die de Prime zullen importeren of hem via andere wegen al kunnen verkopen. Mocht dat zo zijn dan zie je dat natuurlijk als eerste hier. We houden het in de gaten en ik heb contacten met diverse winkels. Ik hoop voor de kerst wat adressen te kunnen geven met winkels waar je de tablet kunt bestellen.

  4. Lars
    05 november, 2011 om 15:17

    Gelukkig, ben blij dat jullie zoiets doen!

  5. Theo
    07 november, 2011 om 14:25

    Erg jammer dat het nog zo lang duurt!

    Mag toch hopen dat ie dan wel gelijk met ICS geleverd wordt.

  6. Erik
    07 november, 2011 om 15:07

    Neeee:(

    Kan echt niet meer zo lang wachten:p

    Mja als jullie een manier weten om hem eerder te bemachtigen let me know:) ik hou de site in de gaten.

  7. Katya
    07 november, 2011 om 19:20

    En 3G? Als ze nu niet meteen met een 3G versie aankomen haak ik al af. De 3G versie van de eerste transformer is nog maar net uit ongeveer tegelijk met de launch van de Prime, Ok er zit een paar maandjes tussen maar dit gaan ze hopelijk niet nog een keer flikken. Heb ik eerst maanden gewacht op de 3G versie en dan meteen wordt de prime al bekend gemaakt.. Blijf bezig met wachten zo

  8. jan
    08 november, 2011 om 14:48

    Volgens asus.nl klopt de koptekst niet.
    Mail (dd. 8-11-2011) van Asus TSD:

    “De informatie die u van de website heeft verkregen is niet correct. Echter is de exacte datum dat het product verkrijgbaar is in de winkel nog niet bekend. U kunt er vanuit gaan dat de nieuwe Eeepad transformer rond kerst verkrijgbaar is. Onze bron is ons hoofdkantoor.”

    • Martijn
      08 november, 2011 om 14:58

      Dan is er denk ik wat miscommunicatie bij ASUS zelf. Ik heb zelf gisteren nog contact gehad met ASUS Benelux (NL dus) en in het gesprek werd nogmaals benadrukt dat de Transformer Prime in 2012 zal verschijnen. Vandaar ook de vraag van ASUS of we de tekst wilde aanpassen.

    • Martijn
      08 november, 2011 om 15:05

      Inmiddels nogmaals de bevestiging van ASUS gehad. De tablet verschijnt zeker niet in 2011 in de Benelux.