Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Tabletgebruikers geven online meer geld uit dan smartphonegebruikers

Geschreven door
Geplaatst op20 januari 2012, 13:38 CategorieHardware

Uit een recent onderzoek van Adobe blijkt dat bezitters van een tablet maar liefst 54 procent meer uitgeven in online winkels dan bezitters van een smartphone. Zelfs het kopen van producten via de PC blijft achter op de tablet met 21 procent meer online uitgaven door tabletgebruikers.

Volgens het onderzoek, wat uitgevoerd werd onder meer dan 16 miljard bezoeken aan 150 verschillende online winkels, is het drie keer zo waarschijnlijk dat consumenten die in het bezit zijn van een tablet iets in een online winkel te kopen dan consumenten met een smartphone. Consumenten met een PC kopen bijna net zo vaak iets online als consumenten met een tablet, al ligt het gemiddelde bedrag iets lager.

Volgens de onderzoekers zouden de verschillen in uitgaven vooral veroorzaakt worden door het verschil in inkomen. Tabletgebruikers zijn namelijk volgens de onderzoekers gemiddeld rijker dan smartphonegebruikers en PC-gebruikers. Ook wordt als argument aangevoerd dat consumenten met een tablet vaak in het weekend online zijn, wat ideaal is voor het online zoeken naar koopjes. Toch vormen tablets nog maar vier procent (400 miljoen van de 16 miljard bezoeken) van het totale aantal bezoekers van online winkels.

Groter display en mobiliteit?

Toch lijken mij dit niet alle argumenten die het verschil veroorzaken. Het kopen van iets op een smartphone is op een scherm van een paar inch gewoon niet comfortabel. Dan pak je liever even de tablet of de PC erbij. Naast het feit dat een tablet een overzichtelijk groot display heeft pak je deze er ook nog eens een stuk sneller bij dan een laptop of PC. Een tablet is mobiel en kan overal gebruikt worden. Een tablet combineert voor de mobiliteit van smartphones en het comfortabele (en grote) display van laptops en PC’s.

Bron: MarketWatch

  • Delen:

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.