Android 4.0 update ASUS Transformer TF101 nu beschikbaar in Nederland

ASUS Eee Pad Transformer   Android 4.0 update ASUS Transformer TF101 nu beschikbaar in Nederland
Geschreven door
Geplaatst op24 februari 2012, 16:03 CategorieAndroid

Nadat we gisteren nog van ASUS Benelux vernamen dat de update binnen een week in Nederland uitgerold zou worden komt net het bericht binnen dat de update vandaag al uitgerold wordt. Bezitters van een ASUS Eee Pad Transformer TF101, eerste generatie dus, kunnen via de systeem instellingen de update Over The Air (OTA) binnenhalen.

De update wordt vanaf vandaag uitgerold maar het kan zijn dat dit in fasen gebeurt waardoor je wellicht morgen of nog een dag later de melding van nieuwe software krijgt. De nieuwe firmware versie heeft nummer V.9.2.1.11 meegekregen en brengt dus de nieuwste versie van het Android besturingssysteem naar de Eee Pad Transformer. Kijkend naar andere fabrikanten die nog updates moeten uitrollen heeft ASUS het weer voor elkaar een van de eersten te zijn die haar klanten voorziet van de nieuwste software.

Mocht je een Transformer TF101 hebben en de update doorgevoerd hebben, laat dan hieronder even je ervaringen weten. Mooie bijkomstigheid is dat je nu ook de Chrome browser voor Google kunt downloaden. Check de volledige video review van Chrome voor Android in dit artikel.


logo small tablets magazine   Android 4.0 update ASUS Transformer TF101 nu beschikbaar in Nederland


logo small tablets magazine   Android 4.0 update ASUS Transformer TF101 nu beschikbaar in Nederland

  • Delen:

Reacties

  1. Levi
    24 februari, 2012 om 17:03

    Update binnen en geïnstalleerd! Werkt super goed!! Alles gaat veel soepeler en ziet er mooier uit. En de prestaties zijn ook flink vooruit gegaan (vooral 3D graphics) Ook de muziek app doet het eindelijk zoals het hoort (voor de update liep die steeds vast) en de browser met flash gaat ook als een trein!! ;p

    • Sam
      24 februari, 2012 om 19:03

      Meteen de Chrome Browser installeren :)

      Dat is – gek als het klinkt misschien – voor mij ondertussen al een van de belangrijkste redenen om 4.0 te willen.

  2. weha
    24 februari, 2012 om 18:39

    Ik heb twee transformers. Bij 1 exemplaar werd de update gepushed en slaagde de update naar 4.0 ook prima.
    Bij de tweede kwam geen automatisch bericht binnen, dus heb ik de update opgehaald via instellingen. Die update liep vast tijdens het installatieproces en herstartte na een paar minuten. Na herstart werden gelukkig de oude 3.2 instellingen hersteld.
    Blijft staan datde update voor dit exemplaar dus nog niet is geslaagd.
    Mss wachten totdat de update wordt gepushed?

    • hans
      24 februari, 2012 om 23:14

      Hoe haal ik ics binnen??? Via instellingen naar over tablet gegaan en op android 3.x gedrukt, krijg een bijtje in beeld met daaronder de tekst rezzzz, thats it. Zie nergens n button met update

  3. a-wiske
    24 februari, 2012 om 20:35

    Heerlijk! Vandaag vlekeloos overgegaan naar android 4. Lijkt wel of alles lichter en soepeler loopt.

  4. Peter
    25 februari, 2012 om 8:15

    Werkt!
    Even twee vragen:
    - de notificatie geluiden uit spelletjes zijn weggevallen. Hoe stellen we die weer in?
    - Het boekenprogramma ziet er niet uit. Tweaks?

  5. Marnix
    25 februari, 2012 om 13:08

    Heb vandaag even gechecked en in belgie kan je de update voor de tf1 nog niet krijgen, spijtig ;-(
    Heb gisteren even kunnen spelen met een prime en ik moet zeggen dat het een fatastisch toestel is (ook omdat er ICS opstaat). Het enige probleem dat ik zag is de gebrekkige wifi ontvangst. Dat is ook de reden dat ik ga wachten op de opvolger van de prime.

    • stijn
      25 februari, 2012 om 17:35

      Dus ook in België heeft hij gebrekkige wifi? :(
      bummer
      Anders was de prime al lang in mn bezit, maar de tf700 zal dan weer nogmaals duurder zijn :(
      Ik schat 800 euro ofzo
      en das in mijn ogen veel te veel geld voor zo’n ding!

  6. bert
    25 februari, 2012 om 15:02

    Ik vind t er lelijker op geworden, werkt trager, kan minder instellen en kan de instelling locatiebepaling (die aanmoet als je naar market wilt) nergens terug vinden. Dan nog het irritante geluidje bij aanraking. Kan het alleen nog maar uitzetten. Aanpassen kan niet eens meer. Kan ik ook terug ?

  7. Charles
    25 februari, 2012 om 20:28

    Ziet er goed uit , maar al 3 keer een vastloper gehad :-(

  8. henk
    25 februari, 2012 om 22:27

    bagger, al 6 vastlopers met Internet browser vraagt ook iedere keer om desktop versie als er ook mobile site is. sites ook niet goed uitgelijnd.
    geluid bijna twee keer zo zacht.
    gesisssss van het aanraken toetsen wordt je knetter van.
    Bah vieze blauwe klok onderin beeld.
    Chrome nog steeds geen flash.dan geen chrome.doeiii gooogle.

    • guseppe
      14 mei, 2014 om 18:03

      wat een zeur zeg.

  9. Marto
    25 februari, 2012 om 22:36

    Update kwam automatisch binnen en is prima verlopen. Even wennen aan de nieuwe logo’s en lettertype. Het lijkt er op dat alles wat sneller reageert. Toch gaat er ook wat mis. Skype werkt ineens niet meer? (heb ik nog nergens gelezen?) Ik download dagelijks een digitale krant en dat werkt ook ineens niet meer? Ik wil net via RTLgemist naar een programma kijken maar dat is echt een drama. (kan ook aan androidgemist liggen?)

    • Marto
      26 februari, 2012 om 15:27

      Aanvulling: Via een vriend kreeg ik de tip om Skype te verwijderen en weer opnieuw te installeren en dat werkt!! Schijnt bij meer software het geval te zijn.

  10. Jan-Paul
    26 februari, 2012 om 11:37

    Ja, waar maar weer eens wordt bewezen dat verandering bij de nodige mensen weerstand oproept. Zelf ben ik tevreden met de update, maar had er ook naar uitgekeken. Ook over smaak valt te twisten, maar dat is een kwestie van wennen. Mij bevalt de nieuwe vormgeving wel.
    Logisch dat op het moment wanneer zo’n update wordt uitgerold dat er onvoorziene problemen zijn, maar die worden heus wel opgelost. Ben zelf ook een beetje aan het uitzoeken en niet iedere verandering is voor mij een verbetering, maar voor jou misschien wel!?!?
    Ja, ben na een half jaartje nog steeds enthousiast over mijn tablet en de update naar Android 4.

  11. Claudia
    27 februari, 2012 om 8:22

    Ziet er goed uit en werkt prima echter heb ik al 2 keer gehad dat hij vast liep. Ik had hem in stand by gezet en als ik terug kwam dan had je het afsluit cq opstart scherm in beeld en na een harde reset werkt ie weer. Schermen van de apps zien er gelikter uit en bij sommige spelletjes (bv spider) heb ik een raar geluid gekregen. Voor de rest nog geen andere rare dingen ontdekt. Over de tablet zelf ben ik erg enthousiast alleen mis ik een paar apps maar die zullen nog wel komen.

  12. fred
    27 februari, 2012 om 13:38

    Gedownload op transformer tf101. Werkt prima. Niet bijzonder veel nieuwe dingen. Lettertype is wat veranderd, dingen lijken wat (nog) wat soepeler te gaan, widgets op andere plek. Weet iemand waar de face-unlock functie is te vinden op de transformer tf101?

  13. Gertjan
    28 februari, 2012 om 17:44

    Gisteravond gedownload zag er goed uit,ik denk vanmiddag even kijken wat er allemaal veranderd is.
    Maar hij doet niks meer ook niet als het netsnoer aansluit,alleen een zwart beeld.
    Is er iemand met het zelfde probleem,en heeft iemand een oplossing.

    • Sam
      28 februari, 2012 om 18:47

      Hmm dat klinkt niet goed Gertjan. Heb je al met support van Asus of het aanschafpunt gebeld? Probeer sowieso even te resetten door aan/uit lang in gedrukt te houden en te googlen of er nog meer ‘geheime’ combos zijn qua hardware buttons om een reset te forceren. Sommige merken hebben bijvoorbeeld volume up + powerbutton. Succes

    • Edward
      29 februari, 2012 om 10:56

      Hoi Fred,
      Ik heb dezelfde ervaring, na update was de TF101 niet meer op te starten. Tijdens het opstarten bleef hij hangen bij het nieuwe Asus logo. D.m.v. powerknop en volume up of down kom je in een reset menu, hier heb je meerdere mogelijkheden: wel of niet wissen van alle gegevens e.d.
      Na diverse reset pogingen uiteindelijk toch doorgestart. Alles opnieuw ingesteld via google backup en draaide prima. Gisteravond weer hetzelfde: bij booten loopt hij weer vast. Nogmaals diverse resets uit moeten voeren, voordat het weer werkte. Nu heb ik weer een lege tablet met adroid 4.0
      Wordt er nog niet echt blij van………

      • Edward
        29 februari, 2012 om 13:15

        Sorry, ik bedoel natuurlijk Gertjan en niet Fred

  14. Gerrit
    28 februari, 2012 om 21:06

    TF101 32GB. De update via Instellingen enz. opgeroepen en deze is vlekkeloos verlopen.
    Na de update tot nu toe twee kleine problemen:
    AD.NL mobile ipv de reguliere website. Via opties de mobile versie van de AD-website uitgezet.
    Bubble (waterpas) werkte niet goed meer. Na verwijderen en opnieuw installeren OK.

    Unlocken kan niet meer met twee taps op het scherm, maar moet via vegen.
    In het algemeen lijkt alles wat soepeler te werken. Het spel SIMS wordt nu gratis aangeboden via de winkel.

    MyLibrary boeklezer lijkt aanvankelijk steeds vast te lopen, maar dat was ook zo tijdens de opstart van 3.2. Kennelijk heeft MyLibrary wat altijd tijd nodig om weer vlot te kunnen functioneren. Ondertussen draait het wel weer goed, maar helaas vind ik MyLibrary er nu minder mooi uitzien, met veel te grote pictogrammen. Nog geen oplossing hiervoor gevonden.

    Als de TF101 het niet meer doet dan misschien de AAN knop wat langer ingedrukt houden, eventueel samen met de Volume omlaag knop.

    • Gerrit
      01 maart, 2012 om 21:22

      De TF101 met ICS komt nu al een paar keer na enige tijd vanuit de Lock stand vanzelf in het opstartscherm, maar met een stilstaande cirkel met stippen, die normaal hoort rond te draaien. In deze toestand wordt tevens de batterij leeggetrokken. Resetten kan door de AAN-knop lang genoeg ingedrukt te houden.

  15. Tjoeben
    29 februari, 2012 om 1:31

    Hier ook de update binnen. Al direct problemen, er komen spontane reboots vanuit stanby. Het lijkt wel zo dat hoe meer actieve apps er open staan hoe langer het duurt eer er een spontane reboot komt.
    Een factory reset bracht hiervoor geen oplossing.
    Hopelijk komt Asus snel opnieuw met een update.

    Ik heb ook al de Crome uitgetest, maar die is (nog) niet OK. Opera Mobile is nog steeds beter.

    De originele browser van ICS lijkt op chrome, en geeft ook dezelfde problemen.

  16. Mestreechteneerke
    29 februari, 2012 om 9:28

    Ben eigenlijk niet tevreden veel apps stoppen spontaan en tablet hangt regelmatig,het gps systeem werkt niet meer samen met navigatie, vind het vervelend dat de update niet terug te draaien is of weet iemand of dit wel kan ?

  17. Gertjan
    29 februari, 2012 om 17:11

    Resetten is gelukt,hij werkte weer.
    Kom net thuis zelfde probleem, toch maar even kijken of asus hier wat aan kan gaan doen.

  18. Henk
    29 februari, 2012 om 17:32

    Allemaal bellen met Asus, tot ze er knetter gek van worden.
    Zo,n Update kun je toch niet op de markt gooien.
    Zelfs Gps slechter, lijkt wel een prime of hoe dat ding ook moge heten.
    Ook opnieuw connecten met wifi duurt veel langer.
    Aanraken toesten, man wat een gesissssssss.
    Internet, maakt niet uit welke browser, knalt er ook iedere keer uit.
    Nee Asus, hier kun je niet trots op zijn, dit is niet leuk meer.
    Kan met niet voorstellen dat zoiets niet eerst wordt getest.

    Nieuwe slogan Asus.
    Wij zijn de eerste met met een waardeloze Ics.

  19. peer
    01 maart, 2012 om 8:28

    Sinds update naar android4 komt mijn mail niet meer automatisch binnen terwijl dit volgens de instellingen wel zou moeten, ook al diverse vastlopers vannuit standby.

  20. Martijn
    01 maart, 2012 om 14:56

    We hebben ASUS even om een reactie op de problemen gevraagd en de reactie was als volgt;

    Deze reacties hebben wij ook mee gekregen maar bij de meeste gebruikers doet zich dit probleem na een aantal dagen niet meer voor. Mocht dit probleem blijven bestaan dan kan de klant contact opnemen met ons service center op 0591570290. Als een klant zijn updates niet krijgt raden wij ook aan om contact op te nemen met dit nummer.

  21. henk
    01 maart, 2012 om 15:03

    Knap hoor van asus vele problemen die zich vanzelf oplossen.
    Zoek ik ook nog voor mijn auto.
    Geloof er niet zo erg in, de problemen zijn dermate diverse.
    Zit je met je tablet,zakelijk,en het ding reset zich voor de zoveelste keer.
    Collegas lachen erom, reclame is dit niet voor asus.

  22. Taco
    01 maart, 2012 om 16:56

    Heb even een paar dagen geen tijd gehad mijn hotmail te openen, en zie nu een lawine van opmerkingen mbt de update. Mij is nu duidelijk geworden waarom vorige week mijn eeepad feitelijk crashte door het opstartmenu eindeloos af te breken. De verkoper (Paradigit Deventer) wist toen vermoedelijk nog niet wat daarvan de oorzaak en heeft het apparaat naar Asus opgestuurd. Ik werd gewaarschuwd dat ik het wel een maand kwijt zou zijn. Nou ja, als het probleem maar definitief en goed wordt opgelost.
    Inderdaad is dit geen reclame van Asus.

  23. Marto
    02 maart, 2012 om 2:25

    Ik kani imiddels weer wat aanvullen. Na een paar dagen ervaring word je er niet vrolijk van. Ik gebruik mijn tablet dagelijks. Niets bijzonders, korte berichten tikken, wat foto,s maken, skype (wij wonen in het buitenland), een krant lezen. Tot nu toewas ik zeer tevreden. Nu met de 4.0 gaat er regelmatig wat mis.
    - spontane reboots op de meest ongelukkige momenten.
    - na enkele minuten in standby staat alles vast of ook weer een reboot?
    - “androidgemist” werkt echt heel slecht.
    - via hdmi naar de TV werkt niet meer. Beeld en geluid lopen totaal niet meer synchroon.
    - wifi verbinding is aanmerkelijk slechter geworden.
    Het kan niet anders of hier moet snel een update op komen want anders gaat het plezier in deze prachtige tablet snel verloren.

  24. Frank
    04 maart, 2012 om 8:01

    Na diverse reacties gelezen te hebben vermoed ik dat de update de schuld is van het feit dat mijn TF helemaal niks meer doet. Ik krijg hem niet meer aan, wat ik ook probeer.
    Morgen ga ik hem maar naar de winkel brengen in de hoop dat zij nog iets kunnen. Erg slecht dit, na aanschaf en gebruik raak je er toch aan gewend dat je dat ding eigenlijk heel veel gebruikt.

  25. M. v. Oosteren
    04 maart, 2012 om 8:21

    Firmware is automatisch opnieuw geinstalleerd. Hierbij liep hij met opstarten vast op het ASUS logo (met de ronddraaiende stipjes). Via inhouden van de aan/uit toets en volume down al diverse reboots gedaan waaronder een recovery en daarna de tablet leegmaken en terug naar fabrieksinstellingen. Telkens blijft hetzelfde probleem zich voordoen. Transformer heeft spontaan zelf reboots en blijft tenlkens hangen op het ASUS logo. Wordt er niet vrolijk van !! Android versie is nu 4.0.3.
    Weet iemand misschien hou ik dit kan oplossen….ik kom er niet meer uit.

  26. Henk
    04 maart, 2012 om 10:43

    wat wil helpen, is het volgende.
    download via de link firmware versie 9.2.1.11ww.

    http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=nl-nl&m=Eee%20Pad%20Transformer%20TF101&p=20&s=16&os=32&hashedid=gHh4q7I8dvWJzhdV

    unzip deze 1 keer en zet dit Zip bestand op een card.
    maak een backup van al je bestanden, maar niet meet google.
    via deze ook later niet terug zetten.
    nu doe je een Factory reset.
    stop nu de Card in de asus en reset deze, volume down en aan/uit ingedrukt houden.
    de asus start op en zou als het goed is de zip als een update moeten zien.
    deze uitvoeren en kijken hoe het gaat.
    zet daarna app voor app terug.het blijkt dat er vele problemen geven omdat ze niet
    voor ics gemaakt zijn.
    dus na install een vastloper weg met die ap.
    succes.

    • Henk
      04 maart, 2012 om 11:15

      let op!!
      alleen geschikt voor de normale asus, dus niet voor die met 3g erin.
      die update moet nog komen.

      • Henk
        07 maart, 2012 om 19:25

        Nog even iets duidelijker.
        Het bestand dat je download is een zip, en in deze zit ook weer een zip.
        Dus maar 1 keer unzippen, zodat er overblijft:
        WW_epad-user-9.2.1.11.zip
        Deze zip zet je op de root van een micro sd kaart.
        Factory reset via Instellingen:Back-up maken…/Fabrieksinstellingen terug.
        Zodra je de sd kaart in de asus stopt zou hij met een melding rechts onderin moeten komen, dat er een update is.
        Werkt dit niet dan de asus een keer uit en weer aan zetten.
        Het geluid is weer normaal, alleen het gesiss van de toetsen is er nog.
        En toch nog wel eens een spontane reset of gewoon vastloper als hij in stand-by staat.
        Wachten nu op een door asus toegezegde update, waarschijnlijk eind volgende week.
        Zal mij benieuwen.

    • martijn
      07 maart, 2012 om 19:10

      Beste Henk,

      Even wat vraagjes over je reactie, want ik kom er nog niet uit.
      1. dien je het bestand op een micro Sd te zetten of een USB-stick?
      2. dien je het bestand te unzippen of gewoon de zip erop zetten. En waar neerzetten, gewoon op de root van de micro SD of USB?
      3. Hoe doe je precies de factory reset???
      4. Gaat hij het zip bestand zelf openen en gebruiken of moet je hier nog iets voor doen?

      Alvast bedankt voor je reactie !!

      Groeten,
      Martijn

      • Henk
        07 maart, 2012 om 19:26

        Zie mijn aanvulling, hoop dat je er nu uitkomt.

  27. Marto
    06 maart, 2012 om 18:11

    Het klinkt natuurlijk heel gek maar ik moet toch bekennen dat Asus gedeeltelijk gelijk gaat krijgen. Ik heb duidelijk minder storingen. (spontane reboots) Ook de “standbystand” lijkt weer normaal te werken? Ik heb inmiddels alle onnodige apps verwijderd. Sommige opnieuw geinstalleerd en ze werken ook weer. Andere niet (bijv. androidgemist) maar ik krijg steeds meer het gevoel dat het aan de apps ligt. Kennelijk is er toch een groot verschil met Android 4.03 en de oude 3.
    Wel jammer dat het allemaal zo moeilijk verloopt maar ik krijg voorzichtig weer wat meer plezier van mijn mooie tablet.

  28. Gerrit
    08 maart, 2012 om 12:08

    Mijn TF101, 32 GB zonder dock, begint het met ICS langzamerhand steeds beter te doen.

    Het lijkt er op dat, nadat verschillende apps werden bijgewerkt (staat bij mij op automatisch), het probleem nu afneemt. De Widget “ASUS Task Manager” kan ook helpen.
    Met de “One-click Clean” knop (Reinigen met één klik) kun je de apps sluiten, voordat je de TF101 uitzet.

    Ik ben nu al erg tevreden met ICS. De batterij lijkt langer mee te gaan en alles draait heel soepel.
    De app Bubble (Waterpas) werkte niet goed meer, wat was op te lossen door de app te herinstalleren.
    Ik denk daarom, dat het goed is om verdachte apps vanuit de winkel te verwijderen en dan meteen opnieuw te installeren.

  29. thomas
    13 maart, 2012 om 14:58

    Ik heb nog geen is update binnen gekregen hoort dat zo? Of doe ik iets verkeerd of zelf niet?

  30. thomas
    13 maart, 2012 om 15:03

    Ik heb de update nog niet binnen weet iemand hoe dar komt? Of doe ik gewoon iets verkeerd?

    • Henk
      13 maart, 2012 om 15:37

      Thomas probeer het volgende eens.
      Instellingen . Over tablet . U systeemsoftware . Update controleren.
      Anders kun je het nog doen zoals ik het hierboven heb beschreven.

      • thomas
        13 maart, 2012 om 15:44

        Als ik naar instellingen ga dan zegt hij er zijn geen updates beschikbaar. En en vraag want als ik hem tem terug zet in fabriek instellingen ben ik dan al me gedownloade alle apps kwijt en mijn foto’s enz?

  31. Henk
    13 maart, 2012 om 15:59

    Oeps, vergeten.
    asus heeft de update stop gezet, i.v.m.met de vele problemen.
    Denk dat je daarom geen melding krijgt.
    Dus wachten totdat ze met de oplossing komen.

    • thomas
      13 maart, 2012 om 16:03

      dus ik hoef hem nog niet terug te zetten in fabriek instellingen, en duurt dat lang voordat ze dat opgelost hebben?

  32. Henk
    13 maart, 2012 om 18:18

    Hoelang zou ik niet weten.
    Maar houd ook dit forum eens in de gaten

    http://www.androidworld.nl/forum/asus-eee-pad-transformer/

  33. Taco
    14 maart, 2012 om 11:58

    Ik denk dat ik dit allemaal eens aan KASSA ga voorleggen. 3 weken terug bracht ik mijn eePad weer terug naar Paradigit Deventer, maar er is nog geen zicht op wanneer ik ‘m terug krijg. De eePad is door P opgestuurd naar Asus, waar ze vermoedelijk de update afwachten. Dat zou nog wel eens lang kunnen gaan duren… ik wil eigenlijk die hele eePad niet meer, maar kun je onder deze omstandigheden je geld terugvragen?

  34. Thomas
    17 maart, 2012 om 23:34

    Yes eindelijk is vanmiddag de update binnen gekomen echt heerlijk alles werkt super tot nu toe geen problemen gehad!!

  35. Marnix
    17 maart, 2012 om 23:54

    Hallo, Ik was al aan het wanhopen dat we in Belgie de update naar ICS 4.03 niet zouden krijgen maar vandaag was hij er toch en heb onmiddelijk de update gedaan en alles werk super goed. Geen lag meer bij het het maken van deze mail of het swipen tussen de homescreens. Al mijn email setting zijn zijn keurig overgenomen alsook andre apps die ik gebruik. Hopelijk blijft het zo. Ga morgen nog wat verder testen :-)

  36. Taco
    21 maart, 2012 om 12:26

    Een week later nu: Paradigit laat nog steeds niets van zich horen. Dus maar weer eens langsgegaan in de winkel. Ja, we bellen U terug. Vier dagen later nog stees niks.

  37. henk
    21 maart, 2012 om 12:40

    Laatste update erop gezet.twee keer nog een vastloper gehad.harde reset gedaan om de boel weer aan de gang te krijgen.
    Loopt nu al enkele dagen redelijk, alleen nu vliegt hij op de gekste momenten uit de standby stand.
    Het hoe en wat ben ik nog niet achter.
    Browser is niks aan veranderd, nog steeds voorkeur voor mobiele sites, moet je iedere keer zelf aangeven dat je Desktop versie wilt, erg omslachtig.

  38. Marto
    21 maart, 2012 om 22:01

    We zijn weer een paar weken verder.Eigenlijk gaat het nu heel goed. Ik heb nog 2 problemen. Het geluid is heel zacht en na “standby” moet ik soms opnieuw opstarten omdat alles vast zit. Dat is ook niet altijd maar deze week 2 of 3 keer? Heel vreemd allemaal. O ja, er is nog een derde probleem. Aangesloten met HDMI op mijn TV is beeld en geluid niet meer synchroon. Erg jammer want het was goed. Verder gaat het nu zonder problemen. Dat de browser de voorkeur heeft voor “mobiel” heb ik ook maar ik denk niet dat dit probleem iets met Android 4 te maken heeft. Dat had ik ook al bij 3.2

    • henk
      21 maart, 2012 om 22:13

      Marto bij 3.2 kon je dit vast zetten bij de instellingen.
      Geluid is bij mij nu weer normaal,alleen die sissser nog steeds aan de toetsen.
      Heb wel een factory reset gedaan en toen de laatste update erop.
      Is veel werk met al die apps, maar zo kom je er ook achter welke app niet lekker loopt, of problemen geeft.

      • Marto
        21 maart, 2012 om 23:46

        Henk: Ik ben zo ongeveer helemaal opnieuw begonnen. Als ik muziek speel is het geluid iets beter maar zeker niet goed. Bij Skype is het heel slecht. Skype al opnieuw geinstalleerd maar dat helpt niks. Zoals ik al schreef gaat het verder wel goed. Ik neem aan dat ze bij Asus ook niet stilzitten en dat er snel een update komt.

  39. Marnix
    21 maart, 2012 om 23:40

    Android 4 draaid heel goed maar het enige problmeem dat ik nu heb is dat hij spontaan niet meer uit slaap modus komt en na het herstarten zit hij in een een loop. Dan moet ik 10 seconden de uit knop inhouden en dan nadien herstart hij en draaid alles weer goed.
    hopelijk word dit snel opgelost .
    Ondertussen zal ik zoeken zoeken welk app dat me dit lapt :-)

  40. henk
    22 maart, 2012 om 9:08

    1 app waar ik zeker van weet dat die problemen geeft is Tegra Zone.
    Deze staat standaard aan op controleren.Elke 12 uur.
    Dit in de instelling van de app uitzetten.Notificatie.
    Dan in algemene instellingen van de tablet naar apps, alles en hier de Tegra zone uitschakelen.

    • Marto
      24 maart, 2012 om 3:53

      Henk.
      Bedankt voor deze melding. Ik denk inderdaad dat deze app voor problemen zorgt. Ik heb hem uitgeschakeld en vandaag geen enkel probleem meer. Ik heb dus nu de laatste update en Tegra Zone Games uitgeschakeld en vandaag geen enkel probleem ondervonden. Ik heb al wat op internet zitten zoeken naar de problemen met HDMI aanaluitingen maar ik heb al gezien dat dit vaak voor komt. Ik zal eens gaan kijken of er een update is voor mijn TV en/of stereoinstallatie. (beiden LG)

  41. Taco
    23 maart, 2012 om 9:49

    Zo te lezen heeft de laatste update nog (lang) niet alle problemen opgelost. Ik wil eigenlijk van dat hele apparaat af, ik heb het een week gebruikt en nu ligt het al een maand bij ASUS. Is het redelijk mijn geld van de verkoper (Paradigit) terug te vragen?

    • Henk
      23 maart, 2012 om 10:01

      Taco, stel deze vraag eens op Kassa.nl.
      Denk dat je dan sneller een antwoord hebt.

    • Martijn
      23 maart, 2012 om 23:31

      Dat is inderdaad lastig aangezien je hem al een tijdje hebt. Ik denk dat het er uiteindelijk op neerkomt dat ASUS je een downgrade naar de originele software moet aanbieden aangezien dit is wat je gekocht hebt. Voor meer details op zulke kwesties zijn andere fora wellicht beter.
      Succes!

      • Taco
        26 maart, 2012 om 20:28

        “Kassa” zegt dat ik het apparaat te lang in huis had om nog aanspraak te maken op vergoeding. Ik kan alleen maar afwachten of de updates wel werken.

        Forum van Computer!Totaal zegt ongeveer hetzelfde.

  42. Marto
    23 maart, 2012 om 16:12

    Zojuist een nieuwe update ontvangen. (systeemupdate) Het eerste wat opvalt is dat ik weer goed geluid heb!! Ik heb direct “Skype” gebruikt en ook daar is het geluid weer normaal. Het lijkt er op dat scrollen van foto’s ook weer soepeler verloopt. (direct scherp en niet een opbouw van een paar seconden)
    Vandaag zal ik de tablet langdurig aan laten staan. Kijken of hij ook goed uit de “standby” komt of dat de boel weer vast slaat. In ieder geval weer een update. Ze zitten dus niet stil bij Asus en ik neem aan dat het vanaf nu alleen maar (weer) beter wordt. Ik ben namelijk erg enthousiast over deze tablet. (Transformer 32+32mb met toetsenbord)

    • Marto
      26 maart, 2012 om 2:31

      Na heel veel gemopper kan ik nu weer positief zijn. Het hele weekend geen probleem gehad.
      Geluid goed.
      Wifi goed
      Batterij weer als vanouds.
      Scrollen gaat soepel.
      Het probleem met hdmi (beeld en geluid niet synchroon) is het enige wat ik nog niet op kan lossen.

  43. Marnix
    24 maart, 2012 om 18:18

    Ik had ook last van de 12 uren bug en nadat ik de tegra app gestopt had tesamen met alle anderen die ik niet onmiddelijk nodig had en nu heb ik nog geen enkele probleem gehad. Hopelijk krijgen we nu snel ook de face onlock.
    Ik had ook soms problemen om videos af te spelen die ik kreeg via email en nu werkt dat ook goed. (mx videospeler in software mode).
    Algemeen gesproken vind ik Android 4 een serieuze verbetering.

    mvrg,

    marnix

  44. michel
    27 maart, 2012 om 10:05

    Hi,
    Ook goed nieuws plaatsen is belangrijk.
    Sinds 2 dagen stond ICS al klaar op mijn TF101.
    Even nagedacht ja of nee te installeren, vanmorgen maar gedaan.
    Resultaat na install alles ok geen problemen zoals boven door anderen beschreven.
    Het enige wat ik heb gedaan is de microSD card er uitgehaald.
    Ik had 104 applicaties installed en tot nu toe allemaal ok.
    Het moet gezegd het loopt allmaal net iets sneller en soepeler.
    Ergo, zeer tevereden gebruiker.

    Salut, Michel

    • Taco
      01 april, 2012 om 17:34

      De conclusie die ik uit jouw opmerkingen trek is dat er dus Transformers zijn die goed op de update(s) reageren, en apparaten die dat niet doen. Dan moet het verschil er m.i. in zitten dat het de configuratie van de TF, incl. de diverse apps, die roet in het eten kan gooien. Kennelijk zijn de updates te kieskeurig om algemeen toegepast te kunnen worden.

  45. Taco
    31 maart, 2012 om 13:40

    Wat ik me nog afvraag, is de Transformer (Prime) nu de enige die last heeft van de nieuwe ICS? Ik bedoel, Android wordt toch wereldwijd verspreid, en dus ook ICS inclusief alle updates?

    Hebben bv Samsungs Galaxies e.d geen last van genoemde updates?
    Of zie ik dit nu allemaal verkeerd?

    • Marto
      31 maart, 2012 om 14:43

      Taco. Dat heb ik ook al bedacht. Hoe is het nou mogelijk dat bijv een app “RTL XL gemist”, speciaal geschreven voor ICS, niet gescjikt is voor een Asus Transformer?? Kennelijk zijn er per merk/apparaat toch nog (grote) verschillen. In ieder geval werkt ICS nu (eindelijk) wel goed op mijn TF101.

  46. henk
    01 april, 2012 om 17:41

    Op dit moment rolt er voor mijn hct sensation ICS uit. Ik zet hem er voorlopig niet op, ook hier bij de één werkt het goed en de ander heeft weer rare dingen.

    Wacht nu op een update van Asus, want veel problemen worden veroorzaakt door de deepsleep.

  47. Taco
    03 april, 2012 om 16:02

    Paradigit heeft de aankoop geannuleerd en dienovereenkomstig afgehandeld. Ik ben daar tevreden mee. Zal voorlopig zeker geen ander / nieuw tablet aanschaffen. Einde oefening.

  48. Ad
    10 april, 2012 om 13:23

    Ik beschik over een 3G exemplaar. Dit weekend update ontvangen van Android 4. Guess what! Internet via SIM werkt niet meer. Alle instellingen: naam, provider, wachtwoord, APN, proxy etc. waren niet veranderd. Toch opnieuw ingevoerd. Het werkt niet meer. Wifi wel.
    Zijn er al meer mensen met dit probleem?

  49. Ronny
    13 april, 2012 om 9:07

    Ook in bezit van 3G exemplaar, ook na de update geen werkende 3G verbinding meer. Asus verdient niet de schoonheidsprijs.

  50. mike
    20 april, 2012 om 12:48

    Waar ik voorheen asus tf prees om zijn soepele werking en gebruikers gemak, kan ik nu zeggen KOOP GEEN ASUS!
    Na de update is mijn oh zo mooie apparaat veranderd in een prul zonder waarde. Reboots, dock laadt niet meer op, beeld flikkerd bij sommige spellen, explorer geeft zwart beeld.

  51. Henk
    20 april, 2012 om 13:00

    Heb op die van mij maar eens een complete fabrieksinstelling gedaan en moet zeggen het gaat iets beter nu.
    Voor het resetten heb ik nu de app Wake Lock erop gezet en moet zeggen gaat beter, minder resets of vastlopers.
    ICS is volgens mij het probleem overall, dus werk voor Google.
    Heb het onder tussen ook mijn HTC en zelfde laken een pak.
    De uitrol is er nu ook voor Samsung, nou ook hier veel klachten.
    Als Asus niet snel met een update komt, dan toch maar een custom rom erop, want dit is waardeloos zo.

    • addiem
      20 april, 2012 om 19:28

      Werkt het terugzetten naar fabrieksinstellingen ook voor herstel van internet via 3G?
      Of heeft iemand al een andere oplossing voor het 3G probleem? Ik begin er nu echt van te balen. Al 2 weken zonder internet.

      • Henk
        20 april, 2012 om 23:52

        Doe maar geen reset, werkt niet en je hebt een hoop extra werk.
        De forums staan er vol mee, b.v. androidworld.nl.
        ICS is gewoon een algemeen fiasco, onafhankelijk waarop geplaatst.
        Slecht werk van GOOGELAAR. Testen hoort er volgens mij niet meer bij.
        Dat doen wij nu voor ze.

  52. Marnix
    21 april, 2012 om 11:17

    Ik heb in feite geen enkel probleem meer met transformer sinds ik een factory reset gedaan heb. Het enige wat dagelijks gebeurt is dat waneer hij in deep sleep is dat een spontane reboot doet. Maar nooit waneer ik aan het werken ben.
    In elk geval ik heb daarniet echt last van.

    Vergeet niet dat ICS een compleet nieuw os is en dan is het altijd mogelijk dat er tijdens de update iets verkeerd loopt.

    In elk geval als je een factory reset doet en je logt je user aan dan worden alle apps terug geinstalleerd. aleen je home screens moet je terug inrichten.

    Groeten

    • addiem
      21 april, 2012 om 13:53

      Is bij jou ook internet via simkaart (3G) hersteld? Henk schrijft hierboven dat het geen zin heeft. Gezien de andere reacties begin ik dat toch ook te geloven. Google is idd aan het prutsen.

    • 3G slaaf
      24 april, 2012 om 10:49

      OK, ik geloof het advies meteen. Maar als newby is dan de vraag: hoe regel ik zo’n factory reset en loop ik daarbij nieuwe risico’s?
      Want ook Asus zal voldoen aan zowel de 1e als de 2e Wet van Murphy, I suppose.

  53. 3G slaaf
    23 april, 2012 om 12:18

    Omdat ik voor m’n werk ook op de hei bereikbaar moet zijn heb ik een Transformer 3G. Nadat de ijscoman langs kwam werkt dat niet meer. De rest is na het “upgraden”(kan je dat prutsen zo noemen ?) weer aan de praat hoewel daarvoor een aantal keren opnieuw opstarten nodig was.
    Dus nog een weekje wachten of Asus met een oplossing komt en anders heb ik het ultiem recept: Asus er uit, diep door het stof bij alle Appelflappen op het werk en snel een iPAd uit het magazijn halen. Niet mijn keuze maar die werken wel!

    • Henk
      23 april, 2012 om 12:36

      +1
      Hier idem, heb drie halfbakken werkende transformers.
      En een waardelose htc sensation(hoezo sensatie), ook met dat geweldige ics.

  54. Henk
    24 april, 2012 om 11:37

    Kwam dit op een ander forum tegen,is een medewerker van asus.
    Dus misschin toch binnenkort een update.

    4/18/2012 Gary Key tf101 Update -

    We sent out a beta Firmware release to a few users for testing. So far, it has solved the problems these users have experienced but I am still waiting on a couple of test updates. We also received back a unit that had the random lockup and screen corruption problem and so far after 22 hours of testing no problems. If the balance of the test updates are positive, we will get this build qualified and releases ASAP.

  55. 3G slaaf
    24 april, 2012 om 13:23

    Green Alert, fase 1 !!
    Terwijl de andrenaline nog door m’n aderen kolkt en ik heftig naar lucht hap meld ik dat ik plotsklaps 3G contact heb met m’n Transformer. Dus nu in staat ben om daar waar m’n werk is per tablet internet, e-mail e.d. te gebruiken. Ook al is er 50 km om me heen geen wifi te bekenne.
    Hoe ik dat voor mekaar heb gekregen? Weet ik eerlijk gezegd niet; ik kan alleen vertellen wat ik gedaan heb.
    Eerst het vinkje bij mobiele verbining weggehaald. Daarna alle APN-meuk terug gezet in de fabrieksstand. Daarna alle Vodafone-gegevens opnieuw ingeklopt en met een “return” – zo noem ik dat kromme luspijltje linksonder maar ff – afgerond. Daarna de gsm-verbinding weer aangevinkt. Blue tooth en wifi stonden al die tijd al uit.
    En plotsklaps: ketakt. Heerlijk om niet voor het front van alle aplleflappen op ‘t werk door het stof te moeten gaan maar te kunnen blijven pochen over Asus EEEEE.

    • addiem
      25 april, 2012 om 18:24

      Hallo geluksvogel,

      Hoe heb je de APN-meuk op fabriekstand gezet? Hele boel terug naar fabrieksinstellingen?
      Vind ik nogal een gedoe. Of heb je veldjes gewoon leeg gemaakt en weer opnieuw gevuld?
      Desalniettemin: van harte gefeliciteerd met het feit dat je ontsnapt bent uit deze knoeibende.

      • 3G slaaf
        26 april, 2012 om 0:07

        Nee het leeg maken van de veldjes gaf geen oplossing. Maar rechtsboven staan die blokjes waarachter instellingen e.d. verscholen zitten. Daar kun je kiezen om de APN-gedoe terug te zetten naar de beginstand. Daarna voor een nieuwe APN de vakjes (een stuk of 10) weer invullen en toen werkte het bij mij. Nu m’n blue tooth nog.
        En inderdaad, maar dat geldt voor alle digitale meuk, blijft het gepurts. ALs de autoindustrie, waar ik meer mee te maken heb, zo werkte dan liepen er alleen nog maar Lada’s rond en was de rest op de sloop te vinden.

  56. Marnix
    24 april, 2012 om 13:34

    Alee laten hopen dat die update de problemen oplost, :-)

  57. addiem
    26 april, 2012 om 18:09

    Hallo 3G slaaf,
    Ik kan bij instellingen geen mogelijkheid vinden om APN instellingen in fabriekstand te zetten.
    Bij mij geven die vakjes alleen de geinstalleerde aps en widgets. Instellingen open ik rechts beneden op de klok en dan het tandwieltje. Heb jij een andere manier?
    Waar blijven de goochelaars en ASUS met de oplossing? Of zullen ze het nog niet door hebben dat er een “paar” ontevreden klanten rond lopen?

    • 3G slaaf
      27 april, 2012 om 12:06

      Wat ik gedaan heb is:
      - naar instellingen,
      - wifi en blue tooth uitzetten,
      - bij instellingen naar de regel: Meer…
      - daar naar onderste keuze: Mobiele netwerken,
      - daar naar 3e regel: Namen toegnagspunten,
      - daar naar de blokjes rechtsboven: Standaarinstellingen herstellen en ± 1 minuut wachten op uitveoren van die opdracht,
      - Daarna op dezelfde pagina gekozen voor Nieuwe APN,
      - daar alle Vodafone gegevens ingeklopt voor een APN met de naam Vodafone NL, en
      HOERA weer 3G verbinding.

      Nu nog iets vinden voor Blue Tooth waar ik al jaren op voet van oorlog mee leef! Terwijl het een door een Nederlander in Emmen bedachte Zweedse oplossing is. Zou dus iets moeten doen!

  58. Gery
    27 april, 2012 om 18:35

    Als ik met mijn TF101 de “Update systeemfilmware” aanklik, krijg ik alleen maar de foutmelding:
    Helaas. De app DMClient (proces com.asus.dm) is onverwacht gestopt. Pro- beer het opnieuw.
    Deze zelfde boodschap krijg ik ook constant bij het opstarten en na 2x dit te hebben afgesloten is het over.
    Wie weet raad?
    Gery

    • Marnix
      30 april, 2012 om 13:29

      Hallo Gery,

      Heb je je transformer al eens terug gezet naar de fabrieks instellingen ?

  59. Marto
    01 mei, 2012 om 19:01

    Tja en dan krijg je weer een update binnen en wat doe je dan? Mijn TF was aardig stabiel op een enkele reboot na? Toch maar geinstalleerd. Ze zullen toch niet gek zijn daar bij Asus? WEL DUS!!!!! Spontane reboot. Als de TF in “stand by” gaat krijg je hem alleen nog aan de praat door hem aan/uit te schakelen. Hier word je weer niet vrolijk van. Een ding is inmiddels zeker. Er komt wel weer een nieuwe tablet maar dat wordt zeker geen ASUS meer!!

    • Marto
      02 mei, 2012 om 19:14

      Daar gaan we weer. Positieve dingen ook melden. Vandaag de tablet bijna de hele dag aangestaan. GEEN ENKEL PROBLEEM!
      Ik weet ook niet hoe dit werkt maar het lijkt er op dat na een aantal spontane reboots het nu is opgelost. Gisteren zeker 4 of 5 keer. Vandaag geen een. Ook standby werkt nu zoals het hoort.
      Nu maar hopen dat het goed blijft…….

  60. Gerrit
    02 mei, 2012 om 14:19

    Vandaag is er op mijn TF101 een nieuwe firmware update IML74K.WW_epad-9.2.1.21-20120413 binnengerold.
    Je kunt de firmwareupdate via Instellingen zelf oproepen.
    Deze update van ASUS moet de stabiliteit van de TF101, met Android versie 4.0.3, verbeteren.

  61. ppeter
    03 mei, 2012 om 20:58

    2 mei update gehad 3g kpn werkt niet meer voor de rest vooralsnog geen probleem

    • addiem
      05 mei, 2012 om 9:04

      Toch ook goed nieuws melden: 3G doet t weer. Er bleek een reset bij vodafone nodig te zijn. Blijkt vaker voor te komen na die geweldige upgrade naar 4.0. Door die ellende bij vodafone heb ik dus uren in de wacht gestaan, maar gisteren een dame getroffen die het in 5 minuten voor elkaar had. Zucht. Verder werkt de tf weer naar behoren. Dank toch ook aan 3G slaaf.

  62. peter
    05 mei, 2012 om 9:29

    3g doet het bij mij ook weer kpn bij apn type een * gezet
    nu alleen nog opstart problemen

  63. Gerrit
    17 mei, 2012 om 23:16

    Vanavond 17 mei weer een firmwareupdate binnengehaald.
    Meteen daarna werden diverse apps ook automatisch bijgewerkt.
    Na deze update zouden zo goed als alle problemen verholpen moeten zijn.

    • peter
      27 mei, 2012 om 8:00

      gerrit heb de update ook wwer binnen maar heb het zelfde probleem als daar vvor mijn 3g is niet meer aan de praat te krijgen
      weet jij toevallig de instellingen voor kpn heb al van alles geprobeerd

  64. gertie
    24 juli, 2012 om 16:42

    Heb problemen, de pc ziet het tablet niet. Waar ligt dat aan.