ASUS Transformer Pad 300 en Infinity (700) in derde kwartaal te koop

Transformer Pad Infinity 700   ASUS Transformer Pad 300 en Infinity (700) in derde kwartaal te koop
Geschreven door
Geplaatst op28 februari 2012, 15:25 CategorieHardware

ASUS heeft deze week tijdens het Mobile World Congress in Barcelona weer een drietal zeer interessante tablets gelanceerd, waaronder twee nieuwe modellen in de Transformer Pad serie. De Transformer Pad 300 is een zogenaamde instapmodel voor dit jaar en de Transformer Pad Infinity (700) is het nieuwe high-end model van de fabrikant.

Nadat de modellen gepresenteerd waren hebben we natuurlijk ASUS Benelux even gevraagd naar de beschikbaarheid van de nieuwe tablets en de toekomst van de oudere modellen. De Transformer Pad 300 zal net als de Transformer Pad Infinity in het derde kwartaal (op zijn vroegst eind tweede kwartaal) in Nederland te koop zijn. De eerste generatie Transformer tablets kun je momenteel nog kopen maar de voorraad zal richting het derde kwartaal langzaam afgebouwd worden. Over de Transformer Prime zegt ASUS Benelux dat deze zeker nog een aantal maanden op de markt blijft.

Transformer Pad 3001   ASUS Transformer Pad 300 en Infinity (700) in derde kwartaal te koop

Over de prijzen ben ik helaas niks wijzer geworden maar de verwachting is dat de Transformer Pad 300 zal beginnen bij 399 euro, wat ook de introductieprijs van de Eee Pad Transformer was. Dit model komt alleen in een 16GB Wifi en 16GB Wifi + 3G versie, maar daarnaast heb je de keuze uit een rode, witte of blauwe kleur. De Transformer Pad Infinity zal ergens boven de 599 euro van de Transformer Prime uitkomen maar aangezien de Infinity in tegenstelling tot de Transformer Prime wel in een 16GB variant komt zou deze ook kunnen starten op 599 euro. Van de Infinity worden 16GB, 32GB en 64GB modellen verwacht, met deze keuze uit Wifi-only, Wifi + 3G, een antraciet/grijze kleur of een champagne kleur. Of de tablets zowel met als zonder dock te koop zullen zijn is nog niet duidelijk.

Een vergelijking tussen alle nieuwe Transformer Pad tablets en de oude Eee Pad Transformer tablets vind je in dit artikel. Kijk voor meer informatie over de nieuwe Transformer Pad tablets op de desbetreffende productpagina’s;

ASUS Transformer Pad 300
ASUS Transformer Pad Infinity 700
ASUS Eee Pad Transformer Prime
ASUS Padfone


logo small tablets magazine   ASUS Transformer Pad 300 en Infinity (700) in derde kwartaal te koop


logo small tablets magazine   ASUS Transformer Pad 300 en Infinity (700) in derde kwartaal te koop


logo small tablets magazine   ASUS Transformer Pad 300 en Infinity (700) in derde kwartaal te koop

  • Delen:

Reacties

  1. stijn
    28 februari, 2012 om 15:29

    damn :( ik dacht dat het tweede kwartaal ging zijn :(
    Das dus zeker nog tot de zomer wachten :(

  2. Sam
    28 februari, 2012 om 15:43

    Net op tijd voor Jelly Bean

    • stijn
      28 februari, 2012 om 15:47

      Wordt een mooi verjaardagscadeau :)

  3. teuw neinf
    28 februari, 2012 om 18:55

    de infinity moet wel snel komen want ik heb hem wel nodig tijdens onze vakantie in filipijnen :D

    vraag:
    in het derde alinea hierboven schatten jullie ongevveer in hoeveel de tablets circa gaan kosten.
    hebben jullie het dan over de tablet zelf , wifi onluy 32 gb en ZONDER docking station ? of met docking station??????
    (ik heb het over de infinity 700)

    • Martijn
      28 februari, 2012 om 18:59

      Wat betreft de Infinity heb ik het over de tablet plus dock. Daar zal het rond de 599 (hopelijk minder) beginnen. Het is maar afwachten of je de tablet ook zonder dock kan kopen.

      • ASDFGHJKUGFQIWYFDW
        28 februari, 2012 om 20:20

        okay bedankt :D

    • AJ
      29 februari, 2012 om 12:31

      krijgt de infinty 700 android 5.0 jelly bean update???

      • Martijn
        29 februari, 2012 om 12:35

        Haha, hele goede vraag! :) Maar, geen idee.. Laten we het hopen.

  4. T.A Blet
    28 februari, 2012 om 20:42

    Gewoon even een naam in geven staat wel zo netjes.
    Is niet zo veel werk.Niet over je toetsenbord rammelen!
    Martijn neemt ook de moeite om je vraag te beantwoorden.

  5. tristan
    29 februari, 2012 om 18:30

    krijgt de tp ook de jelly bean update waarover ze het hierboven mijn reactie hebben?

    • Joost
      29 februari, 2012 om 20:38

      De fabrikanten hebben een contract gesloten met Google (weet niet uit mijn hoofd of asus deze ook ondertekend heeft maar neem aan van wel) om minstens de android versies bij te werken tot iig anderhalf jaar na de release. (mits de hardware het aan kan)
      De T-P zal dus denk ik wel een nieuwe versie komen, als deze in 2012 of q1/q2 van 2013 gelanceerd wordt. Verder was ICS erg snel op de TP, dus dat geeft ook wel een goed voorteken.

      • Martijn
        29 februari, 2012 om 20:54

        Helaas ligt het niet alleen aan Google maar ook aan de fabrikant zelf. Deze kan er alsnog voor kiezen het niet te doen. Kijk naar de Galaxy Tab 10.1V of de Toshiba AT100.

      • Joost
        29 februari, 2012 om 23:13

        @Martijn.
        Dat van de Galaxy tab 10.1v ligt denk ik oa. aan Vodafone, ook aan het feit dat die anderhalf jaar toen nog niet afgesproken was, en misschien ook omdat het een enorme flop was ;)

      • Martijn
        01 maart, 2012 om 0:26

        De 10.1V is inderdaad ook Vodafone maar een enorme flop of niet, mensen hebben dat ding gekocht en verwachten ondersteuning. Daarbij is die regel inderdaad vorig jaar ingesteld maar van alle kanten hoor ik al dat fabrikanten het niet zo nauw nemen en altijd wel een excuus hebben om geen update uit te brengen, bijvoorbeeld dat de hardware te minimaal is.

  6. Ruud
    29 februari, 2012 om 21:55

    Martijn, jullie schrijven dat Asus benelux aangeeft dat de Transformer Prime nog wel enkele maanden op de markt zal blijven. Deze is nog pas net geintroduceerd in NL (januari 2012). Betekent het dat deze al weer eruit gaat ivm de nieuw geplande modellen dit najaar? Lijkt mij wel wat erg snel.

    Als dat zo is ga ik toch maar mijn backorder op de Prima zsm annuleren.

    • Martijn
      29 februari, 2012 om 22:07

      Klopt, maar ASUS ziet zelf ook wel dat het op sommige punten beter had gekund. Toch verwacht ik niet dat de Prime voor einde zomer weg is hoor.

      • bikkel
        10 maart, 2012 om 17:08

        Dat weet ik nog niet zo zeker. Er zijn toch veel problemen mee. Als je de andere reacties lees legt bv winkelketen Clove al de verkoop stil van de Prime. Bij andere internetbedrijven staan de Primes al niet meer voorradig.. Dus ben zeer benieuwd of de Prime de zomer haald. Tenzij 100% zekerheid wordt geboden dat alle problemen, met name bij Wifi zijn opgelost.

  7. aj
    03 maart, 2012 om 17:34

    ik heb iets bedacht maar ik weet niet of het mogelijk is .

    ik wil de infinty 700 series halen en dan een apart abbonement van t-mobile onbeperkt internet kopen.
    ik stop dat sim kaartje in een dongel en die dongel stop ik in de usb poort van de dock van de infity 700 is het dan mogelijk om die abbonement op mijn tablet te hebben(als een soort van 3g versie) op die manier?????

  8. bikkel
    10 maart, 2012 om 17:01

    dan moet de infinty die wel ondersteunen qua software. Weet niet of dat soort dongels door android worden ondersteund.

  9. tristan
    11 maart, 2012 om 16:03

    weten jullie hoelang de tp nog op de markt blijft?
    (hoeveel maanden/weken/dagen)

    • Martijn
      11 maart, 2012 om 16:27

      Voorlopig nog, geen exacte tijd bekend. ASUS gaf aan ‘een aantal maanden’.

  10. pieter
    28 maart, 2012 om 20:05

    ze zouden toch het 2e kwartaal uitkomen ( de pad 300 )

  11. bikkel
    14 april, 2012 om 23:49

    kijk iets meer nieuws over de ASUS Transformer Pad Infinity TF700. van de week een presentatie ervan……..

    op de website http://www.alltouchtablet.com/touchscreen-tablet-news/asus-is-planning-an-infinity-event-in-milan-next-week-full-hd-prime-16866/

    staat een stukje hierover..

    • Martijn
      15 april, 2012 om 0:45

      Dat klinkt goed!
      Ben benieuwd of het wel over de Infinity 700 gaat :)