Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Acer Iconia Tab A700 nu te koop in Nederland, vanaf 429 euro

Iconia Tab A700   Acer Iconia Tab A700 nu te koop in Nederland, vanaf 429 euro
Geschreven door
Geplaatst op21 juni 2012, 15:02 CategorieAndroid

Vorige week meldden we al dat de Acer Iconia Tab A700, het high-end model van de fabrikant voor dit jaar, deze week zou verschijnen en dat is ook het geval. Diverse retailers bieden de tablet met Full HD display en quad-core processor inmiddels aan voor de adviesprijs van 499 euro. Toch kun je de A700 al goedkoper krijgen; voor 429 euro.

Iconia Tab A700 kopen

De adviesprijs in Nederland was nogal opvallend aangezien deze in Duitsland 20 euro lager ligt en in Italië zelfs 30 euro lager ligt. Toch hoef je dus niet de volle mep te betalen want T-Online Shop biedt de Iconia Tab A700 momenteel aan voor 429 euro, een prijs waarvoor Amazon Duitsland de tablet inmiddels ook aanbiedt. Het gaat hier in alle gevallen op de 32GB Wifi-only variant. Volgens T-Online is de tablet op voorraad en direct leverbaar alleen lijkt het wel om een uit Duitsland geïmporteerde variant te gaan, iets wat geen probleem zou mogen zijn. Er staat namelijk ook een A700 voor 479 euro op de website.

Andere retailers in Nederland, waaronder Tabletcenter, Informatique en Yorcom, houden de adviesprijs van 499 euro voorlopig aan.

Specificaties

De Acer Iconia Tab A700 is een 10.1 inch tablet met een high-res display van 1.920 bij 1.200 pixels. Daarnaast beschikt de tablet over een quad-core Tegra 3 processor met een kloksnelheid van 1.3GHz, een USB en HDMI poort, een microSD card reader en twee camera’s. Qua software beschikt het model over Android 4.0 Ice Cream Sandwich met daar overheen de Acer Ring interface. Meer informatie vind je op de productpagina van de Acer Iconia Tab A700.

Vergelijking

Benieuwd hoe het display van de Iconia Tab A700 presteert ten opzichte van het display van de iPad 3 en de ASUS Transformer Pad 300? De Duitse website Tabtech heeft de tablets naast elkaar gelegd en gekeken naar onder meer de resolutie, de kleuren en der helderheid.

Wat opvalt is dat het verschil in resolutie tussen het Full HD display van de A700 en het Retina display van de iPad 3 op het eerste oog niet duidelijk is en dat de A700 qua helderheid minder presteert dan de Transformer Pad 300 en iPad 3.

Prijzen Acer Iconia Tab A700


logo small tablets magazine   Acer Iconia Tab A700 nu te koop in Nederland, vanaf 429 euro

  • Delen:

Reacties

  1. Timmy
    21 juni, 2012 om 15:09

    Kijk dat zijn de prijsen, maar ik hoop dat ie niet zo is als in sommige video’s dat ie hapert

  2. Timmy
    21 juni, 2012 om 15:15

    Zouden de duitse varianten haperen? want tot nu toe alleen duitse filmpjes!

    • Martijn Chel
      21 juni, 2012 om 15:17

      Ik denk dat het om dezelfde modellen gaat eerlijk gezegd. Daarbij is het altijd maar afwachten (helaas) of je model ergens last van heeft. Zo hebben wij een Transformer Pad 300 gehad die wel last had van backlight bleeding en eentje die er geen last van had. Het haperen lijkt iets dat Acer uiteindelijk wel met een software update zal oplossen.

  3. Erwin
    21 juni, 2012 om 15:18

    Ik heb de A700 binnen via T-online shop. Duitse variant. Geen haperingen werkt 100%. Super gaaf tablet.

    • Martijn Chel
      21 juni, 2012 om 15:19

      Top! Dank voor je reactie en daar zal Timmy ook erg blij mee zijn denk ik :)

    • Timmy
      21 juni, 2012 om 15:39

      Daar ben ik zeker blij mee!!:) Maar het gaat me vooral om hoe 1080p films afspelen en hoe een spel speelt bijv. gtaIII

    • Tom
      21 juni, 2012 om 15:52

      Awesome! Leuk dat je dat hier even laat weten.
      Nu ben ik erg benieuwd naar de helderheid. In de filmpjes (vooral met de iPad 3) lijkt het scherm echt heel erg donker. Valt dat allemaal wel mee of is het echt zo erg dat je al snel hebt dat je het niet zo goed ziet?

      • Timmy
        21 juni, 2012 om 16:09

        Volgens mij merk je het alleen als je het gaat vergelijken.

      • Tom
        21 juni, 2012 om 16:14

        Zou kunnen ja. Ik ga ‘m in ieder geval nu bestellen. Helaas moet het bij T-Mobile, want ze hebben me al genaaid met een telefoon abonnement, maarja, het moet dan maar.

  4. Timmy
    21 juni, 2012 om 15:41

    Vraagje: waaraan kan je zien op de site det het de duitse variant is ??

    • Martijn Chel
      21 juni, 2012 om 15:46

      Dat heb ik niet gezien, dat is een aanname kijkend naar de prijs, waar het bedrijf vandaan komt, en wat vaker gebeurt.

  5. Timmy
    21 juni, 2012 om 18:13

    Is die Site Betrouwbaar??

    • Martijn Chel
      21 juni, 2012 om 18:15

      Aangesloten bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, bij de bekende prijsvergelijkers te vinden en daarbij een bekende naam. Ik zou me daar niet druk om maken.

  6. Timmy
    22 juni, 2012 om 9:38

    T-Mobile heeft een opslag in frankfurt waar het elke dag word gehaal, dus dan warschijnlijk de duitse variant!!

    Dit staat op hun site: DPD haalt dagelijks om 16:30 de pakketten op bij ons centrale magazijn in Frankfurt.

  7. Martijn B
    24 juni, 2012 om 16:09

    Antwoorden op een paar vragen zijn :

    - als die hapert of het scherm niet helder is zal Acer wel zeker met een update komen , misschien zelfs voor android 4.1 die binnenkort uitkomt.

    - T-Mobile is maar een deel van T-online, T-online is het bedrijf van alles samen waaronder dus T-mobile.

    - De Tablets van verschillende landen zijn allemaal hetzelfde.

  8. Tom
    24 juni, 2012 om 18:55

    ‘k heb de tablet donderdag na 15:00 uur besteld (1 uur later), hoopte op zaterdag de A700 binnen te krijgen, maar niets.. Nu maar hopen om maandag. Dit ligt natuurlijk niet aan T-Online, maar aan DPD. De track n trace laat zien dat de tablet rond 6 uur ‘s morgens in de opslagplek in Amsterdam stond. Dat ze niet eens verder rijden op zaterdag..

  9. Jipster
    26 juni, 2012 om 18:00

    Ze verkopen hem niet meer voor 429 euro maar nu voor 469 euro.
    Ze hebben er gewoon 40 euro opgegooid.

    • Martijn Chel
      26 juni, 2012 om 18:01

      479 zie ik nu zelf.. Dat is jammer. Ze hebben waarschijnlijk snel gemerkt dat iedereen daar op af kwam. Zolang de anderen de prijs hoog houden zullen zij dat ook doen.

      • tim
        26 juni, 2012 om 18:29

        Die 429,- was een tijdelijke aanbieding, had er over gemaild.

  10. Tom
    26 juni, 2012 om 19:23

    Gelukkig heb ik ‘m voor 429 kunnen kopen xD

    • Timmy
      26 juni, 2012 om 21:15

      Kan je een filmpje op YouTube zetten met hoe een full HD film afspeelt?
      en ook met een zwaar grafisch game??
      wil echt weten als dat soepel werkt

      • Tom
        27 juni, 2012 om 10:24

        Kan ik wel doen, maar ik kan het je ook uitleggen. Je kunt ook deze review bekijken, waarin alles wordt gedaan wat je vraagt:
        http://www.youtube.com/watch?v=dsbiOcmvaOo&feature=g-all-u
        Het ligt erg aan welke player je gebruikt en of je hardware/software decodering gebruikt. Hardware is natuurlijk beter. MX Player speelde mijn full HD films netjes schokloos met geluid af, alleen al ging het om grote bestanden, had ik geen geluid.. Het kan aan de leessnelheid liggen, aangezien ik de films vanaf mijn 2 TB schijf USB probeerde. Ook was hardware decodering niet beschikbaar bij een bestand van 25 GB (toen ging ie op software decoding mét geluid). Er is ook een Acer Player, maar die duurde erg lang met het laden van de film, dat ik die niet heb geprobeerd. Wellicht komt hier nog een update van van Acer die alle problemen oplost. Oh ja, de processor is trouwens geklokt op 1,4 GHz.

  11. Tom
    29 juni, 2012 om 9:05

    Deze tablet vanaf maandag in bezit en ik denk er over deze terug te sturen.
    De tablet wordt onwijs heet rechtsonder en vervolgens reboot de tablet. Met een programma keek ik naar de CPU hoeveel graden deze was: 79/80 graden Celcius! De tablet was wel aan het opladen, maar dat is niet normaal.
    Op XDA wordt dit hitte probleem veel besproken. Iemand heeft enkele stress tests gedaan (met airco). Hier de resultaten:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1738898&page=2

    De tablet is ondanks de af en toe kleine haperingen (die Acer zegt te kunnen oplossen d.m.v. een update) geweldig en ik haat het om weer tablet-loos te zijn, maar temperaturen boven de 70 graden zijn niet acceptabel.

    • Timmy
      29 juni, 2012 om 13:39

      Als je die van de T-online shop had dan heb je waarschijnlijk de 1ste van de productie en die waren nog niet voor de winkel, want er schijnt een fout geweest te zijn in het productie proces van de CPU, en daardoor lag de productie even stil, en als het goed is is het opgelost, dus waarschijnlijk heb jij nog de 1ste met de fout!!

      • Tom
        29 juni, 2012 om 13:44

        Ja ik had die van de T-Online Shop. Net even 2 stress testen van 6 minuten gedaan op de CPU. De 2e stress test duurde 5 minuten, toen ging ie vanzelf opnieuw opstarten. Duidelijk dat er iets mis is met mijn tablet. Ik heb al contact opgenomen met Acer zelf. Als het goed is binnen 1 werkdag antwoord, dus dat zal wel maandag worden. Als dat niets wordt terug sturen en omruilen voor een ander exemplaar van de T-Online shop. Bedankt voor het nieuws. Waar heb je dat eigenlijk vandaan?

      • Martijn Chel
        29 juni, 2012 om 13:45

        Hoi Timmy,
        Dat vind ik heel makkelijk om te zeggen en is nergens door Acer zelf bevestigd, wat ik gezien heb. Daarbij zijn producten die geleverd worden wel voor winkels bedoeld anders worden ze niet geleverd. Dat er een fout inzit kan altijd maar niet zoals je omschrijft.

  12. Timmy
    29 juni, 2012 om 14:04

    Had het op een andere site over tablets gezien, er was toen iets mis met de CPU en hwt warmteschild, maar die op t-online waren waarschijnlijk de eerste net zoals op amazon en later heeft Acer de fout pas gezien.

    • Tom
      02 juli, 2012 om 9:35

      Net met de T-Online Shop gebeld en ze waren niet bekend met het probleem maar ik mag mijn tablet gewoon opsturen en dan krijg ik gewoon een nieuw exemplaar toegestuurd. Ondanks de 15 cent per minuut die ik moest betalen voor de klantenservice (ruim 10 minuten gebeld), erg netjes!