Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Android 4.0 ICS update voor de Medion LifeTab P9514 nu beschikbaar

Medion LifeTab   Android 4.0 ICS update voor de Medion LifeTab P9514 nu beschikbaar
Geschreven door
Geplaatst op20 juni 2012, 14:37 CategorieAndroid

Tijdens de lancering van de LifeTab P9514 liet Medion al weten dat er binnen een aantal maanden een update naar Android 4.0 Ice Cream Sandwich uitgerold zou worden en sinds gisteren wordt deze belofte dan ook ingelost. Medion heeft ons vandaag laten weten dat gebruikers van een LifeTab automatisch een melding krijgen en de update vervolgens kunnen installeren.

LifeTab Android 4.0 update

Wat de Android 4.0 ICS update exact voor extra’s met zich meebrengt is niet duidelijk maar er wordt gesproken over snelheidsverbeteringen, een stabieler besturingssysteem en flink verbeterde agenda en contacten applicaties. Toch moet er ook gewaarschuwd worden dat de update problemen met zich mee kan brengen. Op onder meer het forum van Androidworld geven gebruikers aan dat een harde reset noodzakelijk is om de tablet naar behoren te laten werken of überhaupt werkend te krijgen. 

Mocht je de update geïnstalleerd hebben, laat in een reactie onderaan dit artikel even weten wat je ervaringen zijn. Meer informatie over de Medion LifeTab P9514 vind je op de productpagina.

Afgeprijsd

Medion heeft ook laten weten de prijs van de LifeTab in de online shop verlaagd te hebben. Momenteel betaal je 399 euro voor de 10 inch tablet. Mocht de Aldi nog wat voorraad hebben ben je daar nog steeds 20 euro goedkoper uit.

  • Delen:

Reacties

  1. michel
    20 juni, 2012 om 17:28

    Ik heb de update gisteren geïnstalleerd zonder enig probleem. De tablet werkt naar behoren. Mijn inziens werkt de tablet sneller, de kleuren en grafische gedeelte zijn fel verbeterd. Ik ben zeer tevreden.

    • frank schenk
      21 juni, 2012 om 16:48

      Ik heb de update geinstalleerd, hij is bij mij als ik op internet wil, zeer traag geworden.
      Medion service center gebeld hebben geen oplossing???????. Kan ook oude besturing niet terug zetten.

  2. Nico
    20 juni, 2012 om 18:32

    Gisteren de update geïnstalleerd – nam ongeveer 5 minuten in beslag – geen probelemen ondervonden – toestel werkt normaal – al heb ik wel de indruk dat hij iets trager is – vooral het opstarten van het fototoestel gaat merkelijk trager.

  3. Danny
    20 juni, 2012 om 19:39

    Gisteren ook de update gedaan…………..
    Problemen zat nu.
    Start niet meer op, wel na reset
    kijk eens op:
    http://www.androidworld.nl/forum/medion-lifetab/35202-android-4-0-3-update-voor-medion-lifetab-p9514-binnen.html

    • Martijn Chel
      20 juni, 2012 om 20:23

      Link stond al in het artikel he ;)

  4. Robert
    20 juni, 2012 om 20:08

    Update gedaan. Blijft nu hangen bij : Android wordt bijgewerkt -Apps starten.

    Wat nu ? Iemand een oplossing

  5. Jan
    20 juni, 2012 om 20:14

    Update verliep goed, maar daarna geen internet meer via sitecom 300N wireless router. Wel via 3G en Linksys 54G accesspoint. Iemand een idee welke instelling dit kan zijn?

    • Wim
      21 juni, 2012 om 1:02

      Hallo Jan,

      Probeer de beveiliging van je wl router 300n in te stellen op WPA2/TKIP.
      Kan zijn dat daar het probleem zit.

  6. Norbert
    20 juni, 2012 om 20:23

    Geen internet meer met mijn lynksys router! Help!

  7. Jen
    20 juni, 2012 om 22:46

    Vanmiddag de update gedaan (zonder problemen) vanavond problemen de tablet start niet meer op. Reset gedaan en de tablet start weer op. Ga het nu gebruiken hoop dat dit het enige probleem was.

  8. paul
    20 juni, 2012 om 22:59

    Ook bij mij bleef Android wordt bi jgewerkt eindeloos hangen. Uiteindelijk gereset en dat nog 2x voordat er normaal werd opgestart. Nu geregeld de melding dat de browser niet reageert en dat de app moet worden afgesloten. Ben dan weer terug op Hoofdpagina. Vlugger is het niet geworden. Niet enthousiast.

  9. Bert
    20 juni, 2012 om 23:17

    Tablet is langzaam
    Internet is langzaam
    Blijft hangen
    Wifi valt soms weg moet daarna opnieuw opstarten
    Ik heb na de update het apparaat moeten resetten

    Tsjáaaaaa

  10. Willem
    21 juni, 2012 om 0:05

    Vandaag de update van 3.2 naar 4.0 uitgevoerd, helaas. Heb nu het hele scala aan beschreven problemen: zeer traag Wifi (of geen Wifi meer) en crashende browser. De update zelf loopt inderdaad heel erg vast en is alleen met een harde reset weer op gang te brengen… Als je nog kunt: NIET DOEN DUS!

  11. Wim
    21 juni, 2012 om 0:54

    Gisteren bijgewerkt naar android 4. Resultaat is prima en werkt sneller plus nog een paar leuke bijvoegingen o.a de screen achtergronden.
    Alleen ben ik mijn camera App kwijt. Daar is nu het android poppetje voor in de plaats gekomen. Als ik die wil activeren geeft hij aan dat de app niet is geinstaleerd. Wie heeft mijn apje gevonden?
    En, hoe kan ik die weer terug krijgen?

    • Piet
      21 juni, 2012 om 4:13

      Wim, je bent niet alleen. Ook bij mij is de camera app verdwenen. verder blijkt alles behoorlijk te werken tot hier toe.

      • piet
        22 juni, 2012 om 2:09

        ondertuussen gevonden dat de camera app direct te starten is vanuit het “vergrendel-scherm”. Sleep de vergrendelknop naar links en de app start meteen. Verder heb ik ook de indruk dat het aanraak-scherm niet meer zo snel reageert en de browser ook niet. Maar voor de rest heb ik nog geen reset gedaan, ook geen crashende apps gehad…afwachten!

    • John
      21 juni, 2012 om 11:32

      Die camera app moet je vervangen door een nieuwe camera app (die in de lijst van apps zit met een echt camera symbool) en die werkt bij mij wel zonder problemen. DOCH NIET UPGRADEN TOTDAT ZE HUN PROBLEMEN OPGELOST ZIJN. Bij mij duurt het meer dan 20min. voor een opstart + WIFI is regelmatig niet beschibaar.

    • paul
      21 juni, 2012 om 17:04

      Camera staat in totaaloverzicht van alle apps, aanwijzen,drukken en slepen naar je gewenste statpagina

      • Wim
        22 juni, 2012 om 9:56

        Heb hem gevonden, bedankt Paul.

  12. Frederik
    21 juni, 2012 om 8:27

    Als ik, VOOR ik de update deed, ook maar eventjes hier had gekeken… *zucht*. Het upgraden duurt alles bij elkaar een 5-tal minuutjes, en vergt een paar reboots. Het resultaat is een uiteindelijk iets strakkere interface en dan hebben we ‘t positieve ongeveer gehad. De tablet start niet sneller op (maar trager ook niet), apps werken slechter of crashen gewoon. De performance van de browser is slechter en de camera app is foetsie. Net een harde reset uitgevoerd: ik heb de indruk dat het beterschap brengt. Maar mijn advies? Als je de update nog moet doen: don’t go there!

  13. Handyandy
    21 juni, 2012 om 8:47

    Na de upgrade van gisteren is nu in 1 nacht mijn accu leeg; in de standby-stand gaat nu iedere minuut de display 5 seconden aan: alleen volledig uitzetten helpt, maar dat is natuurlijk niet wat je wilt!

  14. Ted
    21 juni, 2012 om 9:06

    Heb ook problemen met internet, alles geprobeerd, reset soft- en hardware. zowel Lifetab als Router. Niks helpt.
    Het duurt erg lang voordat het WiFi symbool op de Lifetab van wit in blauw verandert, als dat al gebeurt. Toch ziet mijn WiFi analyzer app mijn signaal van de router. en bij DHCP op mijn router wordt het IP adres van mijn Lifetab zichtbaar.

  15. Jan
    21 juni, 2012 om 9:39

    Gisteravond de download gekregen. Daarna heel traag en slechtere wifi ontvangst en vanochtend volledig dood!!
    Heb hem meteen naar de Aldi teruggebracht want ik heb al een leven achter de rug van booerangende laptops van Alldi.
    Opsturen en terugkrijgen en….weer niet goed. Ook na ongevbeer een jaar in een ander, dat kleine notebook, eenieuw moederbord. Net even te veel gezeur.
    Maar dat je zonder blikken of blozen bij de aldi na een maand je geld terugkrijgt is wel super.

  16. toon
    21 juni, 2012 om 10:39

    uptade gedaan werkt prima,maar tv overal van belgacom doet het niet,zelfs nadeze update andriod 4,speitig want aldi tablet wordt niet aanvaard door belgacom,foei

  17. Klaas
    21 juni, 2012 om 12:37

    Na update werkt Android 4.0.3 super, gaat sneller, minder craches.
    1 *GROOT* nadeel, je Wifi-ontvangst is miniem of zelfs gewoon weg. Al sta je er van 1 meter bij. P9514 zijn fabrieksinstellingen hersteld en start hij niet gewoon niet meer op. Geweldig?! Iemand idee als oplossing? :’(

  18. haguinet georges
    21 juni, 2012 om 16:36

    Tablets
    Ja martijn het worden geen jaren .
    Bedankt
    upgrade prima verlopen .

  19. jen
    21 juni, 2012 om 17:40

    Ook hier werkte de camera Apple niet meer. Wifi is niet of maar voor 40% beschikbaar.

  20. jan
    21 juni, 2012 om 22:14

    update heeft gisteren de hele voormiddag geduurd,en het internet is heel traag geworden,sommige pagina’s worden helemaal niet meer geopend. wie weet de oplossing?

  21. Ineke
    22 juni, 2012 om 10:03

    Hier dezelfde problemen, traag internet is mijn grootste probleem. Inderdaad ook een reset gedaan. Ik wordt hier niet vrolijk van. Heb het ding 2 weken en was zeer tevreden MAAR NU DUS NIET MEER! Wat een waardeloze update. Iemand enig idee waar we oplossingen kunnen vinden?

  22. Theo
    22 juni, 2012 om 10:08

    Wanneer komt de oplossing van Medion voor het probleem met de wifi?

    • Ineke
      22 juni, 2012 om 14:30

      Allemaal bellen naar Medion! Zij zeggen niet bekend te zijn met deze problematiek. Geven aan dat het probleem bij de Android update ligt waarschijnlijk. Android zou dus met een oplossing moeten komen binnenkort maar dan moet Medion wel op de hoogte zijn van de klachten. Dus bellen zou ik zeggen.
      Telefoon: 0900 – 2352534 als je tablet nog binnen de garaties valt
      0900 – 5433833 als je buiten de garagties valt.

      • paul
        22 juni, 2012 om 16:54

        Helemaal mee eens. Zelf contactform . op de site ingevuld. Iedereen zoveel mogelijk Medion op de hoogte brengen. Is te makkelijk om android de schuld te geven

  23. Joke
    22 juni, 2012 om 10:49

    Ook bij mij zeer traag netwerk ook vastlopers
    Ik krijg binnen kort wel een ander modem dan hoop ik dat het beter word.
    Ik had wel een tip gevonden dat je het opstart geluid uit moest zetten nu hoef ik hem niet steeds te resseten.

  24. ilona
    22 juni, 2012 om 21:50

    Ook ik heb problemen vandaag met opstarten , alleen reset knop werkt .
    En hij is traag.
    Heeft iemand al geprobeerd om opnieuw de fabrieksinstell.

    • bart
      22 juni, 2012 om 22:45

      In afwachting van fix van Medion kan app wifi fixit helpen. Ik heb deze app gedownload en wifi verbinding is beter.

      • Joke
        22 juni, 2012 om 22:59

        @Bart waar heb je due App gedownload ?

      • bart
        22 juni, 2012 om 23:08

        @Joke, play store

    • paul
      23 juni, 2012 om 13:57

      Zou het niet doen. Alles wat je in de loop vd tijd er op hebt gezet ben je dan kwijt. Bovendien geloof ik niet dat t helpt. Beter te wachten op n fix van medion of android. Balen wel

  25. Guys
    23 juni, 2012 om 11:17

    Ook hier na de upgrade is WIFI niet meer vooruit te branden, waardeloos zo want Internet is bij mij toch vooral het doel van dit ding. Heb een klacht ingediend bij Medion.nl.

    NB heb naast de Chrome browser van Google ook de Firefox browser, beide doen het slecht, daar ligt het dus niet aan

  26. Joke
    23 juni, 2012 om 12:38

    Ik heb gelezen dat iemand zijn router geconfigeert heeft na WEP 128
    Heeft iemand dat hier ook al toe gepast ? En zo ja werkt dat wel

    • peter
      24 juni, 2012 om 21:07

      Beste Joke,

      De router op WEP 128 gezet en signaal is terug zoals voorheen.

  27. Theo de H.
    23 juni, 2012 om 17:59

    Package versie 4.0.3 voor de Medion Lifetab is m.i. echte bagger. Dat een oude versie van een camera app niet meer werkt is snel te verhelpen. Dat Wifi verbindingen slechts op 10% van de oorspronkelijke snelheid werken en daarbij e.e.a.ook regelmatig leidt tot het niet kunnen verbinden met de router (“buiten bereik”, pas te herstellen na het herstarten van de tablet) doet me echter concluderen dat dit package gezien moet worden als VIRUS.
    Kan niet beoordelen of dit een Google of een Medion Issue is. Feit is wel dat het terugzetten van de fabrieksinstellingen niet meer werkt.
    Mijn advies: VOORALSNOG NIET UPGRADEN !!!!!!

  28. Theo de H.
    23 juni, 2012 om 19:17

    Ben er iniddels achter wat Medion verstaat onder fabrieksinstellingen: slechts de data wordt gewist en de naderhand geinstallerde apps. Het betreft dus geen herstel van de Android versie. Ronduit slordig.

  29. Bert rs
    24 juni, 2012 om 11:24

    Tablet een half jaar in bezit. Tot update perfect gefunctioneerd. Na update is internet trager geworden. Vele App’s werken niet. Krijg melding “browser reageert niet” . Verder de keuze om te wachten of stoppen. Wachten heeft geen zin. Stoppen is de enige oplossing. Bijster irritant. De afgelopen week het apparaat vaker gereset dan de hele tijd dat ik het gebruik. Ik hoop dat er binnenkort een oplossing komt voor dit lastige probleem.

  30. ineke
    24 juni, 2012 om 13:10

    Tipje om te proberen. Klik bij je wifiverbinding eens per ongeluk op ‘vergeten’ en log opnieuw in met je wachtwoord. Mij tablet is sindsdien een stuk sneller (zo simpel kan het bijna niet zijn toch?…)

    • Joke
      24 juni, 2012 om 15:00

      @Ineke ik heb het ook toegepast en ook bij mij is die een stuk sneller :)

  31. Jos Lemmers aka UrbanSteel
    24 juni, 2012 om 18:25

    “het tikken in de video opnames. Deze tik onstaat wanneer het toestel zich scherp stelt de herkomst ervan is nog onduidelijk. Het downloaden van een alternatieve camera app lost in ieder geval de tik issue op.”
    ******************************************************************************************
    Ik heb de ( nieuwe ) Camera ICS app geinstalleerd , de tik blijf je horen als je de videos opneemt en of afspeeld , dus dat Medion verhaal is een groot onzin verhaal.
    De front camera geeft geen tik , bij de oude en nieruwe camera.

  32. herman
    25 juni, 2012 om 18:01

    Voorlopig vallen de problemen meer op dan de verbeteringen. Moet dagelijks harde reset geven om ‘m aan de praat te krijgen. Geeft vaak aan dat webbrowser moet worden afgesloten. Mail op webmail blijft op ongelezen staan (vet), ook al heb je ze gelezen. Hdvideo bestanden worden schokkerig en veel te traag afgespeeld. Eigenlijk spijt dat ik de update geïnstalleerd heb.

  33. Reg
    25 juni, 2012 om 21:52

    Ok de mijne hopeloos geworden!!! pas na reset weer aan de gang. Zeer spijtige update. praatjes makers……….

  34. lezer
    26 juni, 2012 om 0:11

    Medion Lifetab android 4.0.3 wifi probleem doet zich voor wanneer een wifi router geconfigureerd is op wifi security key (WPA2 – aes ) en bij (WPA2 .- mixed). Dit is zeer slordig getest., door google en medion. Wellicht een centen kwestie en is er gekozen voor het piepsysteem (reactie gericht, piepen door gebruikers). Is ook een methode. Tijdelijk door zowel google als aldi/medion gedwongen minder veilige oplossing is de wifi router configureren naar WPA – TKIP). Dit betekent dat je voorlopig niet op de genoemde beter beveiligde wifi netwerken met je Medion Lifetab android 4.0.3 kunt connecten. Dikke Pech met deze Ice cream versie je krijgt er er koud van! Dit is natuurlijk voer voor microsoft die een windows tablet geeft als je android fouten/bugs doorgeeft aan microsoft. (wel nog even nakijken tablet of windowsphone te verdienen) Dit is nu wel makkelijk met ice cream:-)

  35. Joke
    26 juni, 2012 om 8:13

    Zo dus we moeten onze beveiliging lager zetten ,en we komen nergens meer op ergens anders ? die op WPA2 staat .Moeten we dit zo maar acepteren leuk is dat .Als ik dit van tevoren had geweten had ik nooit een Livetab gekocht voel mij gepikt zo

  36. paul
    26 juni, 2012 om 16:57

    Beste mensen,
    Medion heeft gereageerd op mijn klachten.
    Ze stellen dat dit wordt opgelost door n nieuwe update. Voorlopig zou ons moeten redden: resetten, 10 sec. Vasthouden. Dan opstartgeluid uitzetten en bij wifi probl. Een Kanaal lager dan 10 kiezen.

    Zelf ben ik gaan experimenteren met instellingen-opties voor ontwikkelaars. Daar vinkte ik aan: gpu-rendering en activiteiten niet opslaan. Verder: venster- en overgangsanimatie op uit gezet.
    Dit resulteerde in een snel laden van paginas en bijna geen venster meer gezien van browserapp gestopt. Alleen nog na slaapstand gedurende enige tijd is tablet nog wel eens traag. Een nwe opstart en dit probleem is voorbij. Als iemand hier nog iets op weet…..?

    • Joke
      26 juni, 2012 om 17:10

      @ Paul morgen ga ik het ook uitproberen ,ik heb net een nieuw modem binnen van Telfort dat moet ik gaan instellen

  37. Klaas
    26 juni, 2012 om 17:22

    Verder kan je nog de automatische belichtingsstand en draaistand deactiveren om je tab sneller te laten werken

  38. Ted
    26 juni, 2012 om 19:50

    Wat Medion verstuurt is dus een standaard antwoordt
    Momenteel zijn wij bezig met het zoeken naar een passende oplossing. Dit zal een nieuwe update zijn waarin deze problemen verholpen zijn.
    Tot het moment van deze oplossing kunt u uw router instellen op een kanaal lager dan 10 en eventueel de beveiliging op WEP of WPA2/AES zetten. Hulp hierbij wordt verzorgd door de leverancier van uw router. Gebleken is dat daarmee de WiFi stabieler werkt.

    Dit is mijn antwoordt:
    Dank voor u antwoord, echter mijn WiFi staat al op Kanaal 4.
    De beveiliging ga ik echter niet op WEP zetten, kan dan net zo goed een bord buiten hangen met open netwerk.
    Mijn beveiliging staat op WPA2/AES, dus zowel kanaal als beveiliging staat zoals u adviseerdt. Echter ik heb nog steeds dezelfde problemen, en deze heb ik nog nooit gehad. Al mijn andere netwerk produkten met WiFi geven geen probleem.
    En nogmaals WEP is de snelst te kraken beveiliging,
    Wep-beveiliging binnen een minuut te kraken | Core | Tweakers.net Nieuws
    dus een slecht advies.
    Helaas is het gebruik van de Lifetab onlosmakelijk verbonden met internet. Oftewel zonder internet heeft de Lifetab mijn inziens geen functie. Ik kan wel via Aldi Talk en 3G verbinding maken met internet maar dat wordt wel een erg kostbare zaak.
    Binnen no time is een opwaardering van 20 euro er doorheen gejast.
    Groet Ted

  39. admin48
    03 juli, 2012 om 10:16

    Ted,

    Wat je schrijft klopt helemaal.
    Ook ik heb de router niet naar web gezet, ik had voor de update in snelle en goedlopende internetverbinding. Maar nuis de Tablet voor mij net zo’n waardeloos pruldingding dat je er nog alleen maar een ereader van kunt maken.
    Waarom geeft medion niet de Android 3.2 als ota bestand uit, zodat we weer terug kunnen naar de werkende versie. En wat voor funktie heeft de cd dan die er in de doos bij zit, daar kun je dus ook niets mee beginnen.

    Groet Admin

  40. R.BeL
    16 juli, 2012 om 23:21

    Hieronder de beschrijving van het probleem dat wij nu hebben met de synchronisatie van de agenda na upgrade van de Medion tablet 9514 naar android 4.0.3
    De interne agenda van Google werkt niet EN HET IS NIET ALLEEN HET GEVAL MET MEDION zie verder. Het probleem komt waarschijnlijk van Google…zelf!

    HIER DE LINK http://productforums.google.com/forum/#!topic/calendar/gwrjas-h998

    9 juin 2012
    EelcodeGraaffLevel 1

    How do you find out the error is for that date? I have looked into this calendar entry in outlook and there is is not a recursive but a normal 1 full day appointment.
    I am using outlook and Sync2 to sync from outlook to google calendar.
    The strange issue is all appointments are ok when i look in the web calendar at google.
    It seems the problems are in the area between google web calendar and the synchronisation to the android telephone in this case the samsung.
    The issue first occurred when i upgraded my phone to the newest android 4.03 others have the same issues

    Het antwoord van de helpdesk van Medion was: gaat terug naar de fabriek instellingen en reboot. Achteraf (derde keer) zegden ze dat de agenda versie 4.0.4 in de tablet kon niet werken met Android 4.0.3. Hoe kan dat want Android is toch ook een product van Google? Ik moest op de Android Markets gaan zoeken op een agenda die zou meer compatibel zijn dan die Google product en dat om te runnen op een Google systeem?

    Als een van U, iemand kent bij Google of Medion kan dat misschien helpen. Anders vrees ik dat wij nog lang gaan moeten wachten

  41. alex
    18 oktober, 2012 om 20:11

    Hallo ik heb een vraag!
    Ik heb een samsung galaxy 1 plus
    Als ik mijn wifi aanheb, en zet mijn mob op toetsvergrendeling
    Dan valt op een of andere manier mijn wifi op slaapstand?
    Als ik dan na een kwartier een wapp,email krijg, krijg ik de melding of trilling ervan pas binnen nadat ik de tell van toets blokkering afhaal! Weet iemand misschien hoe ik dit kan veranderen zodat ik alles binnen krijg op het moment dat iemand mij ook daadwerkelijk appt of een mail stuurt?
    Alvast bedankt

  42. Wesley Wearts
    24 oktober, 2012 om 21:42

    Ga naar Instellingen -> Draadloos en Netwerken -> WiFi -> Duw op Menu en ga naar geavanceerd.
    Daar kan je ervoor kiezen dat je WiFi nooit uitvalt bij screen off.

    Ps. Het is niet de bedoeling dat je vragen stelt onderaan een artikel dat niet gerelateerd is aan jouw apparaat.

  43. Thyrza
    19 januari, 2013 om 20:08