Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Google Nexus 7 eind augustus naar Italië (en Nederland?) voor 249 euro

Google Nexus 71   Google Nexus 7 eind augustus naar Italië (en Nederland?) voor 249 euro
Geschreven door
Geplaatst op29 juni 2012, 12:29 CategorieAndroid

De Google Nexus 7 tablet biedt een aantal zeer interessante specificaties tegen een zeer aantrekkelijke prijs, maar een groot nadeel is dat Google besloten heeft de tablet voorlopig alleen in de VS, Canada, de UK en Australië te verkopen. Toch kunnen we wellicht eind augustus ook in Nederland een Nexus 7 tablet bestellen maar dan wel voor een iets hogere prijs van 249 euro.

Diverse Italiaanse websites melden vandaag dat de Nexus 7 eind augustus of begin september op het Europese vasteland moet verschijnen. In de hierboven genoemde landen wordt de tablet via de Google Play Store verkocht voor een prijs van 199 dollar, maar Google gaf gisteren al aan dat retailers de tablet wellicht ook zouden gaan aanbieden. Gevolg hiervan is dat de prijs wel hoger zou komen te liggen om een marge voor de winkeliers in te bouwen. De 16GB versie zal in Europa door diverse retailers aangeboden voor een prijs van 249 euro, de 8GB versie houdt Google voor zichzelf.

Toch is 249 euro nog steeds een heel interessante prijs aangezien je hiervoor onder meer een 7 inch IPS display met een resolutie van 1.280 bij 800 pixels, een quad-core Tegra 3 processor, 1GB aan werkgeheugen en het nieuwe Android 4.1 Jelly Bean krijgt. Qua software is er wel een verschil met Amerikaanse (en Engelse, Canadese en Australische) versie aangezien Google in deze landen de focus gelegd heeft op de integratie met de verschillende Play Stores voor film, muziek, boeken en TV series. Op het Europese vasteland zijn deze diensten nog niet beschikbaar dus zul je het moeten doen met een iets kalere uitrusting.

Zodra Nederlandse retailers aankondigingen doen of de Nexus 7 tablet online zetten melden we dit vanzelfsprekend meteen.

Via: Notebookitalia


logo small tablets magazine   Google Nexus 7 eind augustus naar Italië (en Nederland?) voor 249 euro

 

  • Delen:

Reacties

  1. T.A Blet
    29 juni, 2012 om 13:57

    Een iets kalere versie tegen een hogere prijs.
    Let wel! 249 euro, geen dollar.($314)
    Mensen, voorlopig lekker in de schappen laten liggen!!!

    • Ivor
      29 juni, 2012 om 14:15

      Wat het verschil is tussen de prijzen in dollars en euro’s, is dat de prijzen in dollars zonder belastingen zijn, omdat de belastingen in verschillende staten variëren. In New York is de btw bijvoorbeeld 13%, die kan je er dus nog boven optellen. Dan kom je uit op 281 dollar, dat is 223 euro. In New York ben je dus 25 dollar goedkoper uit, dus dat valt tegen.

      • Martijn Chel
        29 juni, 2012 om 14:33

        Ja, dat verschilt inderdaad nogal, ook aangezien er Staten zijn die 0% vragen. Maar, voor het internet gelden er ook weer andere regels aangezien Google’s Play Store geen winkel is die fysiek ergens te vinden is. Kortom, met een beetje kennis betaal je geen sales tax.

  2. Justin
    29 juni, 2012 om 19:16

    In de zomervakantie ben ik in de UK. Stel dat ik daar de Google Nexus 7 via de Google Play Store koop voor een prijs van, 200 pond??? In Nederland kan ik dan toch gewoon volledig gebruik maken van alle functies? Zo niet, waar kan ik dan geen gebruik van maken?

    Alvast heel erg bedankt voor de reacties!

    • Martijn Chel
      29 juni, 2012 om 19:30

      Het zal niet gelijk opvallen maar je kunt bijvoorbeeld geen films downloaden, niet op magazines abonneren en geen TV series kijken.

  3. cypher21
    29 juni, 2012 om 20:22

    Tuurlijk kan dat wel, alleen kun je ze niet.op de play store aanschaffen, maar gedownloade films en series kun je er wel op zetten en.afspelen ;)

    • Martijn Chel
      29 juni, 2012 om 20:24

      Haha, ja sorry. Dat is te simpel natuurlijk. Ik bedoelde dat inderdaad.

  4. Justin
    29 juni, 2012 om 20:33

    Oké, hartstikke bedankt! Ik weet genoeg, ik hoop dat die daar rond 20 juli verkrijgbaar is. Ik verwacht voor 160 pond, (200 euro).

  5. Roberto
    30 juni, 2012 om 13:08

    199 dollar is 157 euro en dan hier verkopen voor 249 euro zonder playstores? Niet doen. EDr zijn goedkopere alternatieven.

    • Martijn Chel
      30 juni, 2012 om 13:12

      Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens. Je krijgt bij alle andere Android tablets hier exact dezelfde Play Stores maar qua hardware krijg je toch wel wat meer dan de concurrentie. Er zijn niet veel (geen) tablets die een quad-core processor, IPS display met deze resolutie en de nieuwste versie van Android bieden voor 249 euro.

    • Martijn Chel
      30 juni, 2012 om 13:15

      Als je overigens bedoelt; ergens anders kopen, dan ja.

  6. Justin
    30 juni, 2012 om 13:17

    Het feit dat Google deze Nexus 7 voor kostprijs verkoopt zegt genoeg denk ik. Daarnaast vind ik Android gewoon een heel fijn besturingssysteem en gun ik Google de mogelijkheden om in de toekomst nog verder te verbeteren. Dat zij met deze tablet voornamelijk gaan voor de promotie van Android vind ik een hele goede zaak!

  7. Jordy Kroeze
    17 augustus, 2012 om 16:05

    Is er al meer bekend wanneer hij precies in nederland te verkrijgen is?
    Hoor van sommige eind augustus, anderen zeggen weer eind september.

    Kan niet wachten om er 1 te halen

    • Martijn Chel
      17 augustus, 2012 om 16:37

      Nee, staat nog steeds op eind september dat ik weet.