Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Veel problemen na Android 4.0 ICS update voor de Medion LifeTab

Medion LifeTab   Veel problemen na Android 4.0 ICS update voor de Medion LifeTab
Geschreven door
Geplaatst op23 juni 2012, 12:52 CategorieAndroid

Enkele dagen geleden begon Medion met de langverwachte update van de LifeTab naar Android 4.0 Ice Cream Sandwich. Deze update wordt middels een push-bericht aangeboden en kan direct geïnstalleerd worden op de tablet. Toch lijkt het allemaal niet zonder problemen te verlopen. Sinds we vorige week het bericht plaatsen zijn er al een kleine 40 reacties over problemen binnengekomen.

Update problemen

Verschillende gebruikers melden problemen als het trager worden van de tablet, het vastlopen van de tablet na de update, het niet meer opstarten van de tablet, het crashen van de browser, het spontaan aangaan van het display in stand-bij stand en het wegvallen van de Wifi verbinding. Een hoop problemen waar blijkbaar een groot deel van de LifeTab eigenaren last van heeft. Voor het laatste probleem, het wegvallen van Wifi, lijkt een tijdelijke oplossing te zijn.

Wifi Fix

Er zijn twee aplicaties in de Google Play Store die je Wifi verbinding zouden kunnen verbeteren en/of stabiel kunnen houden (met dank aan bezoeker Bart). Wifi Fixer en WifiFixerFree zijn beiden gratis te downloaden in de Google Play Store en dus zeker het proberen waard.

Reactie Medion

Natuurlijk heb ik Medion om een reactie gevraagd op de problemen die zich voordoen en hoewel ze bij het aankondigen van de update zeer snel waren met een reactie heb ik nu nog geen reactie mogen ontvangen. LifeTab eigenaar Ineke geeft aan contact te hebben gehad met Medion en het bedrijf zou de problemen niet herkennen en zelfs de schuld bij Google leggen. Daar heb je als LifeTab gebruiker natuurlijk niks aan. Mocht ik een reactie ontvangen werk ik dit artikel bij.

Mocht je zelf oplossingen vinden voor bovengenoemde of andere problemen, laat het dan hieronder even weten.

  • Delen:

Reacties

  1. Jos Lemmers aka UrbanSteel
    23 juni, 2012 om 14:25

    Vreemd afgelopen donderdag 21 juni liet Medion Nl klantenservice mij onderstaande weten , mijn tablet stond klaar om opgestuurd te worden naar Medion in Nuth , Nederland .

    “Medion werkt aan de problemen voor Android 4.0.3 update van de Medion LifeTab P9514

    Ben zojuist opgebeld door Medion Nederland , ik had retour sticker om mijn tablet op te sturen naar Medion .

    Welnu , de sticker is ingetrokken , Medion vertelde mij dat alle problemen ook het getik van de video camera , software problemen zijn , en dat ze hard aan het werk zijn om een oplossing te vinden/zoeken , en dat alles zo snel mogelijk .

    Ze laten me weten wanneer alles goed is , hoogstwaarschijnlijk zal ik niet mijn LifeTab hoeven te retourneren .”

    • Martijn Chel
      23 juni, 2012 om 14:29

      Dat is goed om te horen en vreemd dat ze dan andere uitspraken doen tegen andere klanten. Het blijft de klantenservice dus het is lastig in te schatten.
      Van marketing en communicatie heb ik in ieder geval nog niks vernomen.

  2. Wim
    23 juni, 2012 om 15:48

    Goedemiddag,
    Na installatie van de update ICS zijn ook bij mij soortgelijke problemen ontstaan.
    Het voornaamste probleem zit hem in het opstarten.
    Na verschijnen van het MEDION logo gebeurt er niets meer.
    Hierna helpt uitsluitend nog het indrukken van de resetknop (ca. 5 sec.) m.b.v. van een paperclip. Ook na het uit standby halen van de tablet kun je soms geen cijfercombinatie intoetsen.
    Willekeurige cijfers lichten dan blauw op alsof ze aangeraakt worden, en direct hierna wordt de
    tablet dan opnieuw gestart.
    Voor zover ik heb kunnen nagaan, werken de apps wel normaal onder deze update.
    Een update is leuk, maar het zou nog leuker zijn als deze ook zonder problemen zou kunnen werken.

    • Jos Lemmers aka UrbanSteel
      23 juni, 2012 om 16:09

      Dat opstart probleem kan je mogelijk verhelpen door na instellingen te gaan , links geluid aanklikken en dan in het rechtse veld “System startup sound” uitzetten , deze tip had ik gelezen , weet niet meer waar , maar bij mij werkt het to nu toe , hoeft niet meer te resetten .

      • Wim
        23 juni, 2012 om 18:01

        Bedankt Jos, zonder geluid blijft de tablet (voorlopig dan toch) niet meer hangen.
        Wel vreemd natuurlijk, vooral omdat de vorige versie geen probleem had met datzelfde geluid, en er nu ineens een mogelijkheid op zit om het deuntje uit te schakelen.
        Misschien hadden ze een donkerbruin vermoeden dat het daar wel eens fout zou kunnen gaan, wie weet.
        Mochten er nog (andere) problemen opduiken, dan laat ik dat wel weten.

  3. Wesley
    23 juni, 2012 om 22:39

    Beste iedereen,
    Na de upgrade van Honeycomb naar Android 4.0 ICS moet je de tablet terugzetten naar de fabrieksinstellingen, de problemen zijn dan allemaal weg (behalve de zwakke tot matige WIFI verbinding). Dus eerst upgraden en daarna terugzetten naar de fabrieksinstellingen, android 4.0 blijft dan gewoon geinstalleerd staan!

    Over de tikkende camera, mijn camera van de Medion LifeTab P9514 gaf bij het maken van foto’s altijd al één of meerdere tikken. Ik vermoed dat het om de zelfde tik gaat als bij jullie en niet iets waar je zorgen om hoeft te maken.

    Met vriendelijke groet,
    Wesley Weerts

    • René
      24 juni, 2012 om 1:10

      Heb Ik ook gedaan en het werkt goed. Eerst deed WiFi het ook niet, maar na het omzetten van de beveiliging van de router van wpa naar web, na contact met medion servisch, werkt ook de WiFi verbinding weer. Mij werd medegedeeld dat ze hart werken aan een nieuwe update waarbij ook het WiFi probleem opgelost zou worden.

    • Jos Lemmers aka UrbanSteel
      24 juni, 2012 om 13:34

      Wesley ,

      Die tik hoor je ook bij het afspelen van je video , dat was met Android 3.2 niet , is zeer irritant en hoort gewoon niethoorbaar te zijn .

      Bij de 2 megapixelfrontcamera heb je geen last van tikken.

  4. marga
    24 juni, 2012 om 0:54

    Ook hier op 21 juni de update uitgevoerd. De tablet leek eerst prima te functioneren. Ook met opstartgeluid, was overigens wel luider dan voorheen.
    De tablet enkele keren moeten resetten, waarna de tablet zelfs 1x in de veilige modus opstartte.
    Ik heb de tablet overigens niet standby laten staan na een reset, maar heb hem daarna steeds echt uit gezet. Nu lijkt alles prima te functioneren.
    Ziet er vind ik ook een stuk beter uit!
    Het zou leuk zijn als medion nog iets doet om het ongemak te verzachten…

  5. ad van delst
    24 juni, 2012 om 15:01

    Na update naar android 4.0 waren er browserproblemen.Na de Medion Lifetab P9514 teruggezet te hebben naar fabrieksinstellingen kwam na opstarten alleen het groene mannetje nog in beeld. Ook na resetten.
    Verder gebeurd er niets meer. Wat nu?

  6. ans
    24 juni, 2012 om 16:12

    mijn lifetab heeft na de update schijnbaar wel een goede wifi verbinding maar ik kan verder niets, niet op internet , niet naar de winkel , geen google maps e.d verder bij sommige apps erg langzaam. . ik heb hem nog niet naar de fabrieksinstellingen teruggezet, is dat een optie?????

    • ad van delst
      24 juni, 2012 om 16:27

      Ans.

      Niet doen: terug naar fabrieksinstellingen.
      Zie nijn bericht. Situatie werd alleen maar slechter.

      • ad van delst
        24 juni, 2012 om 20:26

        Beste Ans.

        De medion doet het weer. Gewoon aan laten staan, desnoods aangesloten op de adapter.
        Kan best enkele uren duren, maar tablet ging plotseling weer aan de gang.

        Succes.

    • admin48
      26 juni, 2012 om 8:37

      Dit is bij mij ook het zelfde probleem. Ook na het resetten van de lifetab werkt er niets, krijg ook steeds als ik in de play store probeer te updaten een time out verbinding. Dus terugzetten naar fabrieksinstellingen wil ook niet helpen

  7. Jos Lemmers aka UrbanSteel
    24 juni, 2012 om 18:18

    “het tikken in de video opnames. Deze tik onstaat wanneer het toestel zich scherp stelt de herkomst ervan is nog onduidelijk. Het downloaden van een alternatieve camera app lost in ieder geval de tik issue op.”
    ******************************************************************************************
    Ik heb de ( nieuwe ) Camera ICS app geinstalleerd , de tik blijf je horen als je de videos opneemt en of afspeeld , dus dat Medion verhaal is een groot onzin verhaal.
    De front camera geeft geen tik , bij de oude en nieruwe camera.

  8. Johan
    24 juni, 2012 om 23:36

    Ik heb wat informatie over mogelijke oplossingen voor de problemen die je ondervindt bij deze upgrade verwerkt in volgend blogbericht.
    http://johanvanbogaert.blogspot.be/2012/06/mogelijke-procedure-medion-lifetab.html

    De problemen die je ondervind zijn software problemen en zowat alle merken die een update van Android 3 naar Android 4 hebben gemaakt hadden te kampen met gelijkaardige problemen. Je toestel binnen sturen heeft weinig zin.
    Het groene mannetje na het terugzetten naar fabrieksinstellingen is normaal. Het kan enkele uren duren alvorens je toestel uiteindelijk is opstart.
    Zie mijn blogbericht voor meer informatie over deze upgrade

    Johan

  9. RoVa
    25 juni, 2012 om 1:10

    Ook ik heb deze problemen alleen werken de browsers wel als ik tethering via mijn mobiele telefoon opzet.
    Kost wel je dataverbruik van je telefoon maar voor mail ed. op een update kan je dit zo wel oplossen.
    Helaas niet ideaal maar hopelijk komt Medion snel met een oplossing.

  10. Erasmus
    25 juni, 2012 om 9:24

    Ook ik ondervond veel problemen met de Wifi (wegvallen na enkele minuutjes + traag)na de Android 4.0 upgrade van de Medion Lifetab.
    Ik heb de “wipe cache partition”-procedure uitgevoerd die Johan hierboven heeft gepost. Sindsdien werkt de Lifetab terug zeer vlot, wifi is terug snel en valt niet meer weg. Bedankt voor de tip, Johan!
    http://johanvanbogaert.blogspot.be/2012/06/medion-lifetab-problemen-na-update.html
    (Nu nog dat probleem van die klikjes bij het filmen oplossen aub Medion!)

    • Erasmus
      25 juni, 2012 om 14:43

      Ben blijkbaar iets te enthousiast geweest bij mijn eerdere reactie. De verbinding blijft wel stabieler dan eerder, maar andere hotspots dan degene waarmee ik verbonden ben worden tot slechts kort na de opstart ontdekt, daarna niet meer. Ook wanneer ik wifi opnieuw aanzet of vliegtuigstand uitschakel, worden er geen hotspot ontdekt. Ik moet Lifetab volledig heropstarten om opnieuw wifi te kunnen gebruiken!
      MEDION: GEEF ONS DE MOGELIJKHEID OM TERUG TE SCWITCHEN NAAR ANDROID 3.2 IN AF IN AFWACHTING VAN EEN DEGELIJKE 4.0 UPDATE!!!

  11. Bertje
    27 juni, 2012 om 10:36

    Ik volg de Forums mee in Duitsland, Frankrijk en NL : Overal zijn er mega-problemen. Het meest komt WIFI naar boven. De verbinding lukt, data-transfer is echter een ramp.
    Medion leest hier ook wel mee. Bij deze : NIEMAND verwacht een onmiddellijke fix/patch voor de vele problemen. Wat IEDEREEN wel verwacht is een DOWNGRADE package en liever gisteren dan morgen. Hoe moeilijk kan dat nu zijn ? De mensen zonder WIFI een package laten Downloaden per PC, overkopieren via USB of kaartlezer en installpack starten. BTW : De ACER Iconia TAB met ICS Android 4 doet het wel heel goed.
    BTW 2 : Hoe lang kan, volgens de consumenten-organisaties in NL, een firma zijn gebruikers met een defect aparaat laten zitten ?? Ik vind dat ze er een datum moeten opplakken : Indien niet minimum een downgrade voor 1 AUGUSTUS –> GELD TERUG

  12. Ype
    27 juni, 2012 om 14:30

    Ook hier veel problemen. Al meerdere malen tablet terug naar fabrieksinstellingen gedaan. Maar bij mij blijft ie vaak in de opstart hangen zoals ook de naderen melden. Bijna iedere keer moet de paperclip erbij om de tablet doorgestart te krijgen. Soms zelfs wel 4 a 5 keer na elkaar omdat ik ‘m niet aan krijg. Ook al meerdere keren met Medion gebeld en zij wachten daar nu ook op die update of downgrade want zij zitten ook met de handen in het haar heb ik het idee. Tjonge wat een gedoe na zo’n update want hiervoor op 3.2 was er niks aan de hand. Ben het wel met Bertje eens dat er een datum moet komen en kunnen ze die niet halen dan geld terug.

  13. Bertje
    27 juni, 2012 om 15:19

    MEDION heeft hier een serieuze bok geschoten …
    Kan iemand de Consumenten-organisaties / Tijdschriften in NL inschakelen ? Ik heb geen adres in NL. Wat zegt het NL Recht met betrekking tot niet werkende toestellen owv. software ?
    Ik zou het liefst terug naar 3.2 willen – was ZEER tevreden met het toestel in deze versie – akoord, ik heb zelf op ‘update’ geclickt, maar het komt bij elke start van de TAB omhoog en dan click je na een tijd vanzelf “JA”- het alternatief is geld terug en Asus of Acer kopen.

  14. ton
    27 juni, 2012 om 20:35

    Mijn lifetab kan na de update van 4.0 niet gewoon meer opstarten.
    Ik moet steeds resetten… kan toch niet zo……medion kom met de oplossing!!!

  15. Wesley
    28 juni, 2012 om 13:36

    Ik heb een oplossing gekregen voor het opstart probleem van de Medion Lifetab, volgens de medewerker van Medion moet het probleem verholpen zijn door de volgende stappen uit te voeren:

    - Zet de Tablet uit
    - Klik 3x op de reset knop (zeer klein knopje aan de onderkant) van de LifeTab
    - Raak de tablet minimaal 5 uur niet aan (zet de tablet dus niet aan)
    - Na 5 uur mag je de tablet weer opstarten en moet het opstart-probleem verholpen zijn.

    Ik ga het zelf nu proberen, ik laat jullie weten of het gelukt is.

    • Wesley
      28 juni, 2012 om 13:38

      Owja vergeten te melden! JE MOET DE TABLET OP DE NETSTROOM AANSLUITEN!!!

  16. Wesley
    28 juni, 2012 om 13:42

    Na wat langer doorgebeld te hebben ben ik achter een mogelijke update-datum gekomen, let op deze datum staat nog niet vast. Vermoedelijk wordt de update tussen 2 en 4 juli 2012 vrijgegeven. De medewerker benadrukt dit niet te kunnen garanderen.

    • Jos Lemmers aka UrbanSteel
      28 juni, 2012 om 15:57

      Bedankt voor de vele info en contact met Medion .

  17. Kees
    29 juni, 2012 om 12:37

    Aanvankelijk dik tevreden over de Lifetab. Het was probleemloos serven met de Android 3.2 versie. Natuurlijk nieuwsgierig naar de aangekondigde 4.0 versie en dus geïnstalleerd. Sindsdien is de tablet niet meer vooruit te branden. Browserstoringen en een uitvallende wifi-verbinding. Maar ik ben er wel zeker van dat de tablet geen verkeerde koop is. Hij heeft zich zondermeer bewezen. Ik ga er vanuit dat Medion de problemen gaat oplossen. Dat kost tijd, want daar wordt natuurlijk ook Google bij betrokken. Voor de rest neem ik de problemen even voor lief. Ik hou de site van Medion in de gaten, want zij geven toe dat er problemen zijn. Alleen begrijp ik niet dat je niet tijdelijk terug kan naar de 3.2 versie. Ik zou dit wel prettig vinden in afwachting van de definitieve oplossing.

  18. Bertje
    03 juli, 2012 om 9:54

    ——!!—— LifeTAB doet het weer —!!————–
    het downgraden terug naar Android 3.2 Honeycomb is gelukt – handleiding staat hier : http://www.android-hilfe.de/medion-lifetab-p9514-forum/261787-lifetab-startet-nicht-mehr-nur-noch-enter-ota-recovery.html
    je hebt wel een Linux PC nodig (maar je kan ook linux booten vanaf cdrom op eender welke windows PC)
    bij mij is het okay en alles loopt weer zoals het moet – nog eens bewijs dat het aan Medion’s update ligt en niet aan onze routers.
    Begrijp niet wat ze bij Medion uitvreten, ik ben geen IT freak of Geek ofzo, ik kan alleen lezen. Maar een downgrade is echt geen rocket-science, dat ze dat bij Medion niet sneller klaar krijgen is echt wel sneu.

  19. Erasmus
    04 juli, 2012 om 21:38

    Ben mijn Lifetab nu aan ‘t upgraden naar nieuwe ICS 4.0 versie met bugfixs (net uit!!)

    • Erasmus
      04 juli, 2012 om 22:09

      Ziet er goed uit! Mijn wifi verbinding lijkt terug perfect!

  20. martjet
    05 juli, 2012 om 10:25

    Medion tablet.Ik heb ook geupgrade en het ziet er naar uit dat de Wifi verbinding weer verbeterd is. De upgrade gedaan via de app op de Tablet.

  21. UrbanSteel
    05 juli, 2012 om 11:31

    De nieuwe Medion Update “Build-nummerMD_LIFETAB_P9514.20120703.8” heeft nog steeds problemen .

    Camera werkt nog steeds voor geen meter , bljft tikken .
    Email werkt niet .

    Zeer veel Apps sluiten nog steeds af , zie voorbeeld beneden .

    Camera reageert niet.
    Wilt u deze app sluiten?
    Wachten / OK

    Tour De France By Skoda
    TDFbySKODA is gestopt.
    Rapport/OK

    Graag een goede oplossing , ik zit nu al vanaf 19 junizonder een goed werkende tablet , waar is mijn garantie van 3 jaar voor ?
    Ik heb het ding 3 april 2012 gekocht , ik wil waar voor mijn geld .

  22. Kees
    05 juli, 2012 om 19:44

    Medion meldde zich keurig met een release van Android 4.0. De problemen lijken voorbij. Vooralsnog draaien de programma’s weer soepel. Medion heeft in deze best snel gereageerd.

  23. Gerrit
    05 juli, 2012 om 21:14

    Snelle reactie van medion.Alle Apps lijken weer te werken. Maar net als bij ”UrbanSteel” werkt de videocamera zeker niet goed.

  24. UrbanSteel
    07 juli, 2012 om 13:52

    Op een Duits forum ;
    Honeycomb recovery Tool
    http://www.android-hilfe.de/medion-lifetab-p9514-forum/261787-lifetab-startet-nicht-mehr-nur-noch-enter-ota-recovery-4.html
    Als de data download niet werkt , mij even mailen , ik heb hem wel kunnen binnen halen , en dan kan ik je een link geven via WeTransfer .

    Heb het zelf nog niet gedaan , daar ik helemaal niet thuis ben in linux.

    Question ;
    @axelth:

    is this the original Medion LT P9514 image with 3.2 (HC) (LTrecHC.tar.gz)? With all the stuff which came on original instalation when bought in Aldi/Hofer (Games (Dungeons or. sth, and another Space game), Drawing pad…)?

    Thank you for your answer and regards, TomazO!!

    Answer ;
    Yes, with all Aldi Software. Dont know if Hofer has extra. btw download OTA Upgrade, unzip and you will find all app and pre_in.
    Regards
    axelth

  25. martjet
    10 juli, 2012 om 10:35

    Na de update van 5 juli in de slaapstand geen WiFi. Na het weer aanzetten gaat de Tablet naar de Wifi verbinding zoeken. Ook af en toe witte schermen in Chroom en ook weer harde reset met een paperclip moeten geven. Dus nog steeds niet dat gene wat ik had met 3.2 een stabiel werkende Tablet. Medion doe hier wat aan!!!!!!!!!!!!!

  26. Guy
    04 augustus, 2012 om 15:34

    Hey
    Mijn probleem zit bij de camera
    Als ik een foto maak valt de medion lifetab uit!
    Maar als ik de oplader aansluit en dan een foto maak valt die niet uit
    Oh ja en soms valt die gewoon uit als ik iets aan het doen ben op het toestel
    Als iemand een oplossing heeft laat het me aub wete
    Bedankt

    • Jos Lemmers
      04 augustus, 2012 om 19:16

      Gewoon bij en door Medion terug laten zetten naar Android 3.2 , dus de vorige android versie , ben je gelijk van alle problemen af .

      Ik heb het terug laten zetten .

  27. Een meisje X
    12 september, 2012 om 18:13

    Wat als je tablet niet ontgrendelt wat moet je dan doen?
    We hebben hem geriset maar dat helpt niet wat moet ik
    Doen >?<

  28. Michael
    27 september, 2012 om 12:55

    na de update in juni/juli werkte de camera aan de voorkant niet meer. Terug gestuurd naar Medion.Probleem verholpen geen problemen met wifi. soms langzaam. Ander probleem is dat mijn GPS niet werkt met andere apps. Kan de satelieten niet localiseren. 12 apps gebruikt maar niets werkt. Kan dan de tablet niet gebruiken voor route planning. Daarintegen werkt Google maps weer wel. Heel vreemd want de apps werken wel op android op de mobiel en op Samsung tablet. Medion zei dat niet alle apps werken op de Medion Tablet alleen eigen apss. NIET acceptabel dat er geen van de 12 apps werken. Geeneen kan satelieten localiseren. Wil mijn tablet terugsturen om dit op te laten lossen en verlenging van mijn garantie. Dit wordt echt een Kassa/Radar aanrader. Jammer want voorheen werkte alles volgens mij goed

  29. Johan Frouws
    26 december, 2012 om 10:34

    Dag,
    ik heb onlangs de lifetab 9514 gekocht ( bij de Aldi nu 250 euro) en heb dezelfde problemen welke velenook hadden (of nog steeds hebben?, ik zie geen nieuwe meldingen): WIfi schakelt zelf uit, moet lang zoeken. Soms help opnieuw opstarten, soms niet.
    Ik heb:
    android 4.0.3
    smalbandversie 11.126.10.92.00
    build nr -9514.20120719.2

    Is het probleem inmiddels op te lossen? Moet ik nog iets downloaden/doen?
    Graag jullie advies,
    Groet, Johan.

    • Jos Lemmers
      26 december, 2012 om 13:07

      Hoi Johan ,

      Dan vrees ik dat jij een rework versie hebt , maw geen echt nieuwe ,
      op de orginele P9514 zit Android 3.2 , en daar zijn helemaal geen problemen mee , alles werkt en alles doet het , sinds medion en vele andere retailers een update hebben gedaan van 3.2 naar 4.0.3 regende het van klachten , google maar is op problemen met Android 4.0.3.

      Ik heb de mijne terug laten zetten naar 3.2 , en alles werkt weer naar tevredenheid .
      Een tip , heb je hem deze maand gekocht , terug brengen en je krijgt je geld zonder vragen terug bij de Aldi , Aldi hele goede service , Medion NL de meest waardeloze service die je kan vinden.

    • Wesley Wearts
      26 december, 2012 om 13:21

      Beste Johan,

      Dit is inderdaad de laatste versie. Normaal hoort alles naar behoren te werken. Wat je het beste kunt doen is de tablet terugzetten naar de fabrieksinstellingen. LET OP! AL JE BESTANDEN EN APPS WORDEN VERWIJDERD, EVENALS ALLE INSTELLINGEN.

      Met vriendelijke groet,
      Wesley Wearts

  30. Johan Friouws
    26 december, 2012 om 16:56

    Dag Jos en Wesley,
    Bedankt voor jullie reacties.
    Jos: ik heb een nieuwe gekocht en ‘um (zonder te weten dat het problemen zou opleveren) geüpdatet naar 4.O.3. Wellicht moet ik ook maar terug naar 3.2.Zal het dan moeten opsturen.

    Wesley: gisteravond teruggezet naar fabrieksinstellingen, het heeft niets geholpen, bij het opstarten heeft hij internetverbinding, maar schakelt zichzelf daarna uit.

    • Jos Lemmers
      26 december, 2012 om 20:29

      Hoi Johan ,

      Terug sturen en laten terug zetten naar 3.2 is een mogelijkheid.

      Maar als je de LifeTab nog geen maand hebt , kun je hem bij de Aldi altijd terug brengen zonder opgaaf van redenen , en krijg je je geld terug .

      Ik zou hem laten terug zetten , want voor 250 euro is het gewoon een geweldig tablet , zelfs toen ik hem voor 399,00 euro in April had gekocht was het een geweldig tablet voor die prijs .

  31. Johan Frouws
    26 december, 2012 om 23:18

    Dag Jos,

    zal eens bellen om te bespreken hoe het terugzetten gaat. Kan niet ruilen, de aldi in Arnhem had een actie van vier dagen met verkoop van niet meer zo nieuw spul.

    Groet,
    Johan.

  32. nadje
    01 mei, 2013 om 19:48

    Mijn tablet MD 99300, is nog geen 5maanden oud,
    Toen ik ff bezig was op mijn tablet, viel alles plots uit.
    Dacht eerst dat mijn batterij plat was, probeer het op te laden,
    Maar Zonder resultaat, kan mijn tablet zelfs niet meer opstarten,
    Geen signaal, geen lichtje, …. Niks
    Het heeft lang geduurd ze, amaai…

    • ad van delst
      01 mei, 2013 om 22:20

      Hallo Nadje.

      Heb je hem al gereset?

      Bij mij zit onder naast de oplaadstekkeringang een klein gaatje.
      Prik hier met een prikker in.

      Ik hoop dat dat bij jou ook gaat, want ik heb wel een ander type.

      Groeten van Ad.

  33. agnes
    21 mei, 2013 om 11:27

    mijn android tablet 4.0.3 was ook heel traag, ik browser opera geinstalleerd. nu werkt hij perfect

  34. Anton Braat
    03 mei, 2014 om 11:47

    Ook ik had problemen met WiFi naar internet.
    Heb de tablet hard gereset en ben helemaal opnieuw begonnen met in te vullen.
    Het werkte gelijk perfect.