ASUS Transformer Prime, Pad 300 en Pad Infinity krijgen Android 4.1 Jelly Bean (update)

ASUS Transformer Pad Infinity 700   ASUS Transformer Prime, Pad 300 en Pad Infinity krijgen Android 4.1 Jelly Bean (update)
Geschreven door
Geplaatst op13 juli 2012, 22:50 CategorieAndroid

ASUS heeft vandaag tijdens een perspresentatie haar nieuwste tablets getoond. De fabrikant toonde de twee maanden geleden gelanceerde Transformer Pad 300 en de vorige week gelanceerde Transformer Pad Infinity TF700. Op zich dus geen bijzonder nieuws. Toch kwam ASUS wel met een interessant nieuwtje omtrent de Android 4.1 Jelly Bean update voor de Transformer tablets.

Android Jelly Bean

Eind vorige maand onthulde Google de nieuwste versie van het Android besturingssysteem, Android 4.1 Jelly Bean. De enige tablet die momenteel uitgerust is met deze versie van Android is de 7 inch Nexus 7 tablet, welke in september in Nederland verschijnt. Over de updates die andere tablets kunnen verwachten is nog veel onduidelijkheid maar ASUS heeft vanavond al wat onduidelijkheid weggenomen.

Transformer updates

Update 16/07: ASUS heeft vandaag telefonisch contact met ons gezocht om het een en ander uit te leggen. Het komt erop neer dat er nog geen duidelijkheid gegeven kan worden. ASUS heeft nog geen definitieve beslissing genomen omtrent de updates voor de TF101 en de Slider. Er wordt nog onderzocht wat de mogelijkheden zijn. Kortom, blijkbaar is de uitspraak verkeerd begrepen of wordt deze nu genuanceerd (door de gegenereerde aandacht) en blijft de mogelijkheid voor een update van de TF101 en Slider bestaan.

Origineel bericht: Sam was voor Tablets Magazine bij de perspresentatie aanwezig en kreeg van ASUS bevestigd dat niet alle tablets van de fabrikant een update kunnen verwachten naar de nieuwste versie van Android. De Eee Pad Transformer Prime TF201, de Transformer Pad 300 en de Transformer Pad Infinity TF700 worden zeker voorzien van Android 4.1 Jelly Bean.

De eerder gelanceerde modellen, de Eee Pad Transformer TF101 en de Eee Pad Slider, hoeven geen update te verwachten en blijven dus waarschijnlijk op Android 4.0 Ice Cream Sandwich steken. Laten we hopen dat ASUS nog van gedachten verandert want één jaar is niet oud.

Wanneer de update uitgerold zal worden is nog niet duidelijk maar ASUS zal, net als bij voorgaande updates, weer tot de eerste fabrikanten behoren. Eerder deze maand gaf een Engelse winkelketen aan dat de Nexus 7 drie maanden exclusief uitgerust zou worden met Android 4.1 Jelly Bean. Dit zou betekenen dat de eerste updates ergens in oktober verschijnen. Google zelf heeft dit overigens niet bevestigd.

 


logo small tablets magazine   ASUS Transformer Prime, Pad 300 en Pad Infinity krijgen Android 4.1 Jelly Bean (update)


logo small tablets magazine   ASUS Transformer Prime, Pad 300 en Pad Infinity krijgen Android 4.1 Jelly Bean (update)


logo small tablets magazine   ASUS Transformer Prime, Pad 300 en Pad Infinity krijgen Android 4.1 Jelly Bean (update)

  • Delen:

Reacties

  1. tom
    14 juli, 2012 om 6:11

    Jammer dat er geen officiële update komt voor mijn tf101. Nu maar hopen dat er een custom rom verschijnt.

    • Jelle
      14 juli, 2012 om 10:26

      zeker jammer. de ondersteuning voor de hardware is vrij kort voor android apparaten.

  2. Floris
    14 juli, 2012 om 11:18

    Ik weet nou niet of ik dit bericht moet geloven, op wat voor presentatie was Sam dan? Ik heb op geen enkele andere site iets kunnen vinden hierover, en het lijkt me niet dat er bij een “perspresentatie” geen andere media aanwezig zijn. Verder heeft Asus over het algemeen een goed update verleden en moet de tf101 jelly bean makkelijk aankunnen (kijk naar bijvoorbeeld de xoom die het deze maand krijgt).

    • Sam Rijver
      14 juli, 2012 om 11:27

      Ik was gisteren bij Asus in de Escape, samen met zo’n 15 andere aanwezigen. Daar werd gezegd dat vanaf de T201 er een update voor Jelly Bean verwacht kan worden, geen tijd beschikbaar. Wat je daar verder van geloofd moet je natuurlijk zelf weten. Dat andere pers er weinig over schrijft is omdat het oersaai en weinig interessant was.

    • Martijn Chel
      14 juli, 2012 om 11:30

      Daarbij was het een officiële persbijeenkomst waar alle grotere sites een uitnodiging voor hebben gehad en sommigen er waren. Check bijv. Hardware.info, die waren er ook maar maken van dit nieuwtje geen melding.

  3. Karim
    14 juli, 2012 om 12:58

    En wannneer komt nou eindelijk die goude infinity??

  4. Karim
    14 juli, 2012 om 13:07

    die site ken ik al maar ik wil graag met dock..

    • Aquila
      14 juli, 2012 om 16:48

      Duitse Redcoon heeft hem wel al op de site staan met dock (NL nog niet), schatten de levertijd op 2 a 3 weken.

      Je kan trouwens gewoon de champagne dock van de TF201 Prime gebruiken. Het is exact hetzelfde dock. En die is gewoon vrij verkrijgbaar. Ik heb de Infinity met dock in het grijs (zelfde SN), staat in het systeem gewoon TF201-DOCK.

      • karim
        14 juli, 2012 om 17:37

        Ik heb geen prime dock en Ik wil ook geen 2 a 3 w weken wachten, toch bedankt voor de info

  5. Timmy
    14 juli, 2012 om 17:34

    Nu Acer nog voor de A700

  6. T.A Blet
    15 juli, 2012 om 15:19

    Ik heb inmiddels een nieuwe telefoon maar hadden de heren van Asus Benelux nog wat te melden over de Padfone.
    Ben wel benieuwd.

    • Martijn Chel
      15 juli, 2012 om 15:22

      Helaas was Sam al weg bij de persbijeenkomst toen hij mijn vraag zag dus ik heb ASUS even gemaild.
      Ik verwacht maandag een reactie.

      • karim
        15 juli, 2012 om 17:18

        Zou je ook kunnen vragen wanneer de gouden versie met dock beschikbaar is van de tf700t?

      • Martijn Chel
        16 juli, 2012 om 1:14

        Doe ik.

      • Sam Rijver
        15 juli, 2012 om 18:03

        Jep oeps. Glad vergeten. Asus zelf heeft in ieder geval helemaal met geen woord over de padfone gerept, en aangezien ze niet konden ophouden of alle dingen die ze op de markt gaan komen van koptelefoons tot netbooks (haha) is het niet een heel goed teken voor de beschikbaarheid van een NL padfone.

      • karim
        16 juli, 2012 om 8:05

        Bedankt ;)

      • Karim
        18 juli, 2012 om 11:44

        Weet je al iets over de goude versie met dock?

      • Snipes
        25 juli, 2012 om 23:01

        Als ze de Padfone ook maar een jaartje ondersteunen koop ik wel een andere telefoon. Heb mijn TF101 maand of 8 en heb hem maar de helft van de tijd kunnen gebruiken ivm problemen (oa de .24 update). En nu stoppen ze met updates.
        Ik koop wel een telefoon en tablet die wel langer dan een jaar mee kan.

    • Martijn Chel
      16 juli, 2012 om 10:41

      Op dit moment weet ASUS Benelux nog niks over een lancering. Ze wilden ook niet speculeren maar ik ga er vanuit dat dit niet op korte termijn zal gebeuren, wellicht helemaal niet.

      • JHS_NL
        16 juli, 2012 om 11:02

        Dat zou echt heel jammer zijn, dan zal ik hem anders toch maar uit het buitenland halen…..alleen goed opletten dat ik een qwerty toetsenbord heb dan….

  7. Karim
    16 juli, 2012 om 9:48

    vandaag is de 32gb gelanceerd in de vs…

  8. Martijn Chel
    16 juli, 2012 om 10:43

    Inmiddels is het artikel bijgewerkt aangezien ASUS vandaag contact met ons opgenomen heeft. De uitspraken worden nu teruggetrokken of zijn verkeerd geïnterpreteerd. Onze excuses voor de onduidelijkheid.

    • Snipes
      25 juli, 2012 om 23:05

      Uitspraken van Asus zijn als hun software. Fout en elke keer als er iets aangepast wordt, klopt er iets anders niet meer.

  9. tristan
    18 augustus, 2012 om 13:09

    martijn

    waneer komt de update voor de pad 300 dan? (als jij dat weet)
    want ik heb hem nog steeds niet gehad (ook niet met handmatige update)

    gr.

    tristan

    • Martijn Chel
      18 augustus, 2012 om 17:39

      Dat zal eind van dit jaar ergens zijn. Wanneer precies is voor iedereen een raadsel.

    • Martijn Chel
      18 augustus, 2012 om 20:18

      Blijkbaar toch eerder :) Zie artikel op de homepage.