Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

De ASUS Padfone laat nog steeds op zich wachten

Padfoe ASUS officieel   De ASUS Padfone laat nog steeds op zich wachten
Geschreven door
Geplaatst op16 juli 2012, 16:26 CategorieAndroid

ASUS repte tijdens de perspresentatie afgelopen vrijdag met geen woord over de veelbesproken Padfone. Op zich opvallend aangezien dit een uniek product is dat we al op meerdere beurzen voorbij hebben zien komen. Daarbij is de Padfone in onder meer Italië reeds te koop en wordt deze in augustus in Duitsland verwacht. Aangezien we veel vragen over de beschikbaarheid krijgen heb ik ASUS om een reactie gevraagd.

Vorige week bleek al dat ASUS niet de meest duidelijke fabrikant is wanneer het om informatie verstrekking en ook over de Padfone weet ASUS weer veel onduidelijkheid te creëren. De fabrikant geeft aan dat het niet duidelijk is of en wanneer de smartphone/tablet combinatie in ons land verschijnt. De reden hiervoor werd niet gegeven maar er gaan geruchten dat ASUS de smartphone niet in combinatie met abonnement kan aanbieden omdat de telecom providers hier geen interesse in zouden hebben. De Padfone wordt momenteel in andere landen voornamelijk middels deze strategie aangeboden. ASUS zou nog gesprekken voeren met providers als Vodafone en T-Mobile maar deze zouden zeer moeizaam verlopen.

De ASUS Padfone zien we al bijna een jaar op verschillende beurzen voorbij komen. Het unieke aan dit device is dat het een smartphone is die in een bijbehorende tablet geschoven kan worden waardoor je op een groter (10.1 inch) scherm kunt werken. De smartphone dient vervolgens als ‘brains’ van de tablet. Daarbij kan de tablet uitgebreid worden met een keyboard dock zoals we van de Transformer tablets kennen en krijg je een Bluetooth stylus die ook als headset dient.

Meer informatie en alle specificaties vind je op de productpagina van de ASUS Padfone.

  • Delen:

Reacties

  1. aj“
    16 juli, 2012 om 17:00

    Ik wacht al een jaar op de padfone -_- 13 julie ga ik toch met vrienden naar italië dus dat wordt dan waarschijnlijk daar kopen.
    vraagje : als ik de padfone daar haal?? Heeft dat dan een negatief effect op het gebied waar ik woon??
    voorbeeld 1 : dat de navigatie niet geupdate is en mij andere wegen leidt.
    voorbeeld 2 : of dat je bepaalde dingen kunt updaten maar dat die update dan niks te maken heeft met Nederland zoals het weer??
    Ik zeg maar iets hoor maar je weet maar nooit zulke dingen vind ik persoonlijk zelf heel erg belangrijk.
    dan is het echt zo van : hoooo!! :@ krijgen we dat weer!! :(

    • Martijn Chel
      16 juli, 2012 om 17:07

      Als het goed is maakt dit niks uit.
      Je moet gewoon alles Nederlands instellen zodra je het apparaat aanzet.
      Let wel dat je geen Padfone koopt die gekoppeld zit aan een telecom provider. Dus koop een los model zonder SIM-lock.

      • Aj
        17 juli, 2012 om 10:41

        Los model zou ik soieso halen maar ik snap niet echt wat u bedoelt met sim lock?
        Bedoelt u dat hij sim-lock vrij moet zijn ??

      • Martijn Chel
        17 juli, 2012 om 11:06

        Jup, dat bedoel ik.

      • Aj
        19 juli, 2012 om 22:50

        Ik zie nu op verschillende sites dat al die padfones niet sim-lock vrij zijn :o :(
        Als ik mijn padfone ga halen en hij is niet sim lock vrij , kan ik hem dan niet hier in nederland simlock vrij laten maken? Of in italië zelf????

      • Martijn Chel
        20 juli, 2012 om 0:34

        SIM-lock vrij maken kan volgens mij altijd wel maar hoe precies durf ik niet te zeggen. Het kan ook zijn dan sommige aanbieder de Padfone met SIM-kaart verkopen van een TIM of WIND maar dat er geen lock op zit.

    • Henk
      17 juli, 2012 om 0:02

      13 juli is al geweest

    • Aj
      17 juli, 2012 om 10:36

      Exuses ik bedoelde namelijk 13 tot 20 augustus xD :S

  2. Boyd Meuleman
    16 juli, 2012 om 17:57

    Ik twijfel of dit door de telecom providers komt. T-Mobile Nederland zegt namelijk dat alle toestellen en dergelijke via T-Mobile Duitsland lopen. Daar wordt voor T-Mobile Nederland besloten wat er wel of niet in het assortiment komt. Als het in Duitsland rond is, zou het in Nederland dus eigenlijk ook rond moeten zijn….

    • Martijn Chel
      16 juli, 2012 om 18:01

      Dat zou je inderdaad zeggen ja maar blijkbaar gelden er voor NL toch wat beperkingen voor deze strategie. Ik kan me ook geen andere reden bedenken waarom ie in NL zolang op zich zou laten wachten. Laten we hopen dat ASUS en/of telco’s snel besluiten het apparaat te voeren.

  3. Henk
    17 juli, 2012 om 0:06

    Hier was ik al bang voor . hij zal nl wel overslaan kwa providers :( neem mij ook maar een mee uit italie

  4. JHS_NL
    17 juli, 2012 om 7:26

    Heej, ik wacht ook al lang op dit ding want wil hem graag hebben. Kwam gisteren een site tegen die inventariseert wie hoeveel liefhebbers er zijn om te kijken of ze hem op een andere manier hier kunnen krijgen met behoud van normale garantie.

    Kijk anders voor meer info op http://www.padfoneclub.com

    Groeten!

  5. Marc Schattorie
    17 juli, 2012 om 13:07

    Mensen die geinteresseerd zijn om een Padfone via Nederland te kopen: http://www.padfoneclub.com/page.php?17

    • Aj
      17 juli, 2012 om 14:51

      Ik zou het best wel via die site willen bestellen maar de keyboard dock heeft chineze symbolen :S

      • Marc Schattorie
        17 juli, 2012 om 15:02

        Het is verder gewoon een QWERTY keyboard met de gewone tekens, maar de Chinese symbolen staan er gewoon “bij”… ik zal een foto op de pagina erbij zetten van het keyboard…

      • Aj
        20 juli, 2012 om 0:30

        Als ik het via padfoneclub bestel , is dieadfone dan simlock vrij ?

      • JHS_NL
        20 juli, 2012 om 8:00

        ik zou zeggen stel de vraag even op het forum daar

  6. Aj
    20 juli, 2012 om 1:07

    Ik heb een hele goeie gevonden op ebay hele set padfone gratis versturen via schip voor 809 euro .
    Daar staat bij “new unlocked asus padfone” wat beteknt dat? Is deze simlock vrij?