Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Samsung begint uitrol Android 4.0 ICS voor de Galaxy Tab 10.1

Galaxy Tab 10 1   Samsung begint uitrol Android 4.0 ICS voor de Galaxy Tab 10.1
Geschreven door
Geplaatst op31 juli 2012, 14:39 CategorieAndroid

Eerder deze maand begon Samsung in Europa al met de uitrol van Android 4.0 Ice Cream Sandwich voor de Galaxy Tab 7.7 en Galaxy Tab 7.0 Plus, en vandaag is het de beurt aan de populaire Galaxy Tab 10.1. De eerste generatie van de 10.1 inch Galaxy Tab, zowel de 3G als de Wifi-only variant, kan in Italië en de UK vanaf vandaag een automatische update verwachten.

Samsung is een van de laatste fabrikanten die nog een update naar Android 4.0 Ice Cream Sandwich moet uitrollen en dat terwijl de opvolger van dit besturingssysteem, Android 4.1 Jelly Bean, reeds gepresenteerd is. Samsung lijkt zich vooral te focussen op de lancering van nieuwe tablets zodra er een nieuwe versie van Android gelanceerd wordt. Zo lanceerde het bedrijf eerder dit jaar de Galaxy Tab 2 serie die standaard uitgerust is met Android 4.0 ICS.

Fabrikanten als Acer, ASUS, Sony en Archos hebben eerder dit jaar al updates uitgerold. Daarbij hebben onder meer ASUS, Toshiba en Acer al laten weten de meeste modellen te zullen updaten naar Android 4.1 Jelly Bean. De kans dat Samsung hetzelfde zal doen voor de eerste generatie Galaxy Tab tablets lijkt klein.

Momenteel lijken de updates vooral uitgerold te worden in alle landen behalve Nederland. Helaas horen we van Samsung Nederland maar weinig over de uit te rollen updates dus we moeten het van gebruikers zelf hebben. Mocht jij een update ontvangen voor je Galaxy Tab tablet, laat het dan in een reactie hieronder even weten.

Benieuwd naar welke tablets een update naar Android 4.1 Jelly Bean krijgen? Bekijk dan dit overzicht.

Bron: Sammobile


logo small tablets magazine   Samsung begint uitrol Android 4.0 ICS voor de Galaxy Tab 10.1


logo small tablets magazine   Samsung begint uitrol Android 4.0 ICS voor de Galaxy Tab 10.1



  • Delen:

Reacties

  1. T.A Blet
    31 juli, 2012 om 17:23

    Tweede generatie Galaxy Tab 10.1!

    De eerste generatie is de Samsung Galaxy Tab 10.1v.

    • Martijn Chel
      31 juli, 2012 om 18:20

      Eerste generatie is eigenlijk een Vodafone tablet ;) Maar, je hebt gelijk.

  2. a
    31 juli, 2012 om 18:08

    Doordat samsung met touchwiz zoveel aanpassingen doet begrijp ik wel dat het allemaal wat langer duurt. Als er ook geen problemen optreden zoals bij veel andere merken hun ics update dan vindt ik dat samsung meevalt wat updates betreft.

    Uit voorzorg zal ik toch niet de eerste zijn om de update te doen. Eerst afwachten of er gebruikers zijn met problemen.

    • Martijn Chel
      31 juli, 2012 om 18:21

      Nou, kijk bijvoorbeeld naar de interface van Sony.. daar hebben ze het ook snel kunnen doen. Het mag best even duren maar geef je klanten in ieder geval duidelijkheid. Dat hebben ze nooit gedaan en doen ze nog steeds niet.

  3. sander
    31 juli, 2012 om 21:27

    en dan nog de 8.9… tjonge wat duurt het lang.
    8.9 is echt een heerlijke maat btw.
    jammer dat ik deze maat niet meer zie.. 10.1 is echt te groot en 7 eigenlijk te klein.

  4. jeroen
    04 augustus, 2012 om 10:48

    Op dit moment mijn samsung galaxy tab 10.1 wifi aan het updaten naar 4.0

    Heb de tab wel gekocht via een engelse site

    • Martijn Chel
      04 augustus, 2012 om 12:05

      Dank voor je melding Jeroen!

      • jeroen
        04 augustus, 2012 om 12:26

        Update uitgevoerd!!! Yess

        Modelnummer: GT-P7510
        Android-versie: 4.0.4
        Kernelversie: 3.1.10
        se.infra@sep-91#1
        SMP PREEMPT TUE Jul 17 00:19:11 KST 2012
        Buildnummer: IMM76D.XXLPH

  5. yousaa
    04 augustus, 2012 om 13:28

    hoe doen jullie dat dan ik krijg me10.1 niet upgedate hoor

    • Bram
      06 augustus, 2012 om 20:36

      Je moet een tablet hebben uit engeland of italie dan kan je updaten als je tablet uit nederland komt (wat denk ik wel zo is) dan zul je helaas nog even moeten wachten

  6. jeroen
    04 augustus, 2012 om 13:41

    Wij hebben 2 tabs 1 gekocht via een website en het pakketje kwam uit engeland. Op deze tab heb ik nu 4.0.4 staan. De andere via mediamarkt gekocht 2 weken later, en deze heeft nog geen update. Dus daar zal het verschil zitten. Nederland zal de update nog niet hebben uitgerold. De beide tabs zijn wel nederlands talig.

    Update over the air uitgevoerd via:
    instellingen
    toestel-info
    software-update
    bijwerken ( controleren op updates)

    ik had de keuze tussen kies of via the air
    advies was dat als er iets mis ging het via kies te doen
    gr. jeroen

    • yousaa
      04 augustus, 2012 om 13:47

      Oke bedank dan wacht ik het nog wel even af

  7. Bram
    06 augustus, 2012 om 20:33

    heb een tablet uit de uk heb gisteren geupdate werkt veel fijner dan honeycomb

  8. Danny
    23 augustus, 2012 om 17:14

    Kijk effe op wikiclouded.com daar staat hoe je de tablet p7510 kan upgraden naar de 4.0 versie ontwikkeld door samsung volledig nederlands en zonder het te hoeven maken van een backup!

  9. sander
    28 augustus, 2012 om 20:40

    iemand in NL al de update gehad?
    mijn 8.9 krijgt nu ook de update in de U.S.A.

    http://www.androidpolice.com/2012/08/28/samsung-galaxy-tab-8-9-wi-fi-ics-update-now-rolling-out-in-the-u-s/

    • Martijn Chel
      29 augustus, 2012 om 1:39

      Volgens mij nog niet. Even afwachten.

  10. Richard
    12 september, 2012 om 11:06

    Nooit meer een SAMSUNG.
    Update duurt eeuwen voor dat ze hem uitrollen. ASUS is voor mij de algehele winnaar.
    SAMSUNG denkt niet aan zijn klanten maar aan zich zelf.

  11. sander
    12 september, 2012 om 11:09

    Voor mij ook niet… tjonge jongen wat duurt het lang. Die touch wiz
    er ook overheen maakt het traaaag.. bij asus ook veel minder. SAMSUNG is een RAMP.

  12. karin
    14 september, 2012 om 10:21

    hier ook nog niks, vind t waardeloos

  13. Ton
    30 september, 2012 om 15:44

    Nog steeds niets, in ieder geval niet bij mij!

  14. andy
    03 oktober, 2012 om 18:27

    Hier ook complete update..stilte..

  15. andy
    04 oktober, 2012 om 10:29

    Vanmorgen de update ontvangen!!! Eindelijk, draait soepeltjes:-)

  16. Pedro
    11 oktober, 2012 om 9:39

    Ik heb even gecheck, en er is idd een update beschibaar. Even wifi punt opzoeken. Kan ik eindelijk Chrome gebruiken

  17. sander
    11 oktober, 2012 om 9:41

    ja hier op de zaak ook alle 10.1 hebben de update… LEUK en GOED.
    Maar mijn 8.9 is nog bagger !

  18. Tanneke
    27 oktober, 2012 om 10:04

    1 week geleden melding van update ontvangen. De update gedownload volgens instructies.
    Alles draait, MAAR e-Book met boekenkast volboeken en pdf’s verdwenen. Hiervan direct melding bij Samsung gedaan. Daarbij een nig groter probleem. Volgens mijn account gegevens sta ik nu in België geregistreerd. Gevolg is nu dat ik niet kan inloggen, want mijn account is niet in hetzelfde land als waar ik mij bevind. ????? Direct mail naar samsung gestuurd. Helaas draaien zij dus niet zo snel en zit ik nog steeds met dit probleem. Heeft iemand dit ook meegemaakt en kan mij helpen misschien?

  19. Jan de Koning
    27 oktober, 2012 om 14:10

    Mijn 8.9 GT-P7310 nog niks. loopt overigens veel soepeler onder Go Launcher HD