Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Samsung begint uitrol Android 4.0 ICS update voor de Galaxy Tab 7.7

Geschreven door
Geplaatst op3 juli 2012, 19:00 CategorieAndroid

Vorige maand liet Samsung al weten in juli en augustus eindelijk de Android 4.0 Ice Cream Sandwich updates voor het merendeel van de Galaxy Tab tablets uit te rollen en vandaag zijn de eerste tablets in Duitsland en Oostenrijk voorzien van een update. Duitse en Oostenrijkse bezitters van een Galaxy Tab 7.7 melden inmiddels dat de update automatisch aangeboden wordt.

De Samsung Galaxy Tab 7.7 (GT-P6800), een 7.7 inch tablet met Super AMOLED display en standaard uitgerust met Android 3.2 Honeycomb, krijgt de update voor Android 4.0.4 Ice Cream Sandwich automatisch Over The Air (OTA) via Kies aangeboden. Pocketdroid weet te melden dat het gaat om firmware build IMM76D XXLQ1 en dat de update 237MB groot is.

Dit is goed nieuws voor bezitters van Samsung’s Galaxy Tab tablets want ze hebben lang moeten wachten op de update en vele gebruikers van andere tablets voor zien gaan. Dat Samsung in Duitsland en Oostenrijk reeds begonnen is met de uitrol houdt waarschijnlijk in dat we in Nederland ook binnenkort aan de beurt komen. Ik heb nog geen Nederlandse meldingen gevonden maar mocht je de update binnegekregen hebben, laat dan hieronder in een reactie even weten wat je ervaringen zijn.





  • Delen:

Reacties

  1. ik
    03 juli, 2012 om 22:27

    Waarom zouden wij ook maar iets aan jullie bobo’s laten weten….vogel t zelf uit droeftoeters!

    • Sam Rijver
      03 juli, 2012 om 22:35

      Waar heb jij het over dan?

    • Martijn Chel
      03 juli, 2012 om 22:47

      Zo.. Alles goed verder?
      En dan ook nog in de wij-vorm durven praten, geen idee hebbende dat gelukkig 99,99 procent van de bezoekers niet als jij is.
      Fijne dag verder!

    • rob
      03 juli, 2012 om 22:50

      Als je niets wil vermelden wat doe je dan op het forum.
      FLAPDROL!

  2. Johan
    06 juli, 2012 om 19:59

    Als je jezelf op een forum IK noemt, zegt dat denk ik al iets over je IK instelling.
    Beetje egoïstisch als je wel een forum bezoekt om er achter te komen of er al een update is, maar je wilt niets delen met anderen die ook graag info ontvangen.
    Mij viel vandaag op dat er een nieuwe versie kies op de samsung site stond en dat Kies daarna zelf meteen een nog nieuwere versie heeft gevonden. Met de laatste update van mijn Galaxy S was dit ook het geval, een dag voor de firmware werd aangeboden. Hopen maar!

    • Martijn Chel
      06 juli, 2012 om 20:03

      Thanks voor het delen Johan! Ik ben benieuwd.

  3. Daytona66
    26 juli, 2012 om 11:27

    Iemand al iets gezien?
    ICS voor de P6800 lijkt uitgerold in zowat alle omringende landen (D, B, UK, F, etc.), maar nog niet in NL. Ik heb geen zin om te flashen en wacht op de officiele release, maar het duurt wel lang…

  4. anon
    29 juli, 2012 om 14:02

    hier nog niets binnen…

  5. Max
    09 augustus, 2012 om 13:39

    Vandaag gechecked via Kies (met usb kabel) nog geen melding arg ik wil ICS!!

  6. Daytona66
    21 augustus, 2012 om 10:01

    Nog 9 dagen, dan is het geen augustus meer…

  7. Daytona66
    02 september, 2012 om 9:54

    En het is nu september, Samsung heeft de toezegging van een update in juli of augustus niet waargemaakt… :-(

    • Martijn Chel
      02 september, 2012 om 11:52

      Mee eens, dit gaat weer nergens over.

    • Femke
      05 september, 2012 om 14:48

      Vandaag gebeld met Samsung en die konden me niet vertellen wanneer de update komt. Ook niet waar ik wel deze informatie zou kunnen krijgen.

      beetje rare gang van zaken…

  8. Simon
    23 september, 2012 om 9:53

    … inmiddels bijna october maar nog steeds zegt mijn KIES UPGRADE dat ik met mijn Adroid 3.2 “the latest version” heb.
    Jammer dus.

  9. Daytona66
    05 oktober, 2012 om 20:00

    Er schijnt licht aan het eind van de tunnel!! De 10.1 heeft vandaag (10/4) dan toch eindelijk de ICS update binnen. Nu de 7.7 nog…

  10. dennis
    05 november, 2012 om 22:50

    Wordt nou weleens tijd Samsung! Hierrr met de upgrade voor m`n 7.7!!

  11. Rein
    26 november, 2012 om 22:04

    Nog geen update naar ICS 4.04 gezien voor de Galaxy Tab P6800 7.7 ?
    Geen nieuwe info?

    • Martijn Chel
      26 november, 2012 om 23:21

      Nee, helaas niet. Laat nog steeds op zich wachten.

  12. Mark
    28 november, 2012 om 19:29

    Ik wil even zeggen dat ik iedereen die hier een berichtje achter laat de afgelopen maanden zeer dankbaar ben. Ik kijk bijna wekelijks of andere mensen al de update binnen hebben. Mocht hij uitkomen de update dan hoor ik het graag! Ik heb zelf een simlock vrije 7.7 ik hoop dat de update alleen niet de telefoon functie opheft. Maar dat is vast beren op de weg zien van mij kant..keep it up guys!

  13. JB
    05 januari, 2013 om 22:49

    Heb maar eens een mail naar Samsung gedaan…
    Ben benieuwd.
    Ik heb de indruk dat de 7.7 langzaam naar de kant geschoven is.
    Toen ik hem kocht was hij de duurste, duurder dan zijn grote broer.
    Maar uiteindelijk zie ik hem zelfs op samsung.nl niet meer terug.

    Ik ben bang dat we in Nederland deze update op onze buik kunnen schrijven.

  14. Harry
    10 januari, 2013 om 16:57

    Hierbij de reactie van Samsung over de tab 7.7 (P6800)

    Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung Tablet.

    Voor deze tablet zal geen update gaan komen naar Android 4.0. Dit heeft te maken met het feit dat deze ivm een verbod niet meer verkocht mag worden sinds vorig jaar. Dit is nav de verloren rechtzaak tegen Apple in Duitsland. Het vonnis is niet alleen een verbod in Duitsland en in de Benelux maar ook op de ondersteuning. Hierdoor word er ook geen nieuwe Android software ontwikkeld voor dit model.

    Indien u nog vragen hebt, kunt u altijd contact opnemen met ons Contactcenter op telefoonnummer 0900-SAMSUNG (0900-7267864) voor Nederland of 022012418 voor België, op werkdagen van 09.00 -18.00 uur.
    Voor een snelle en efficiënte behandeling van uw probleem, adviseren wij u om de volgende gegevens paraat te hebben als u belt: uw klantnummer, uw IMEI-nummer en uw type toestel.

    Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    John Pisu
    Product Specialist HHP
    Customer Service Representative
    Samsung Electronics Benelux.

    • Martijn Chel
      10 januari, 2013 om 19:23

      Ik ben er achteraan aan het gaan bij Samsung. Vreemde gang van zaken. Software updates zouden hier niks mee te maken moeten hebben en in Duitsland is de update wel uitgerold. Ik plaats een artikel zodra ik reactie heb.
      Thanks voor de update!

  15. John
    10 januari, 2013 om 22:52

    Ik heb exact de zelfde reactie als bovenstaande reactie van Harry.
    Ik noem dit het niet nakomen van de koopovereenkomst waarbij je logischerwijs mag uitgaan van support en onderhoud achteraf.
    Dit is het DUURSTE tablet.
    De koper mag niet de dupe worden van de juridische strijd tussen twee kampen.
    Het is contractbreuk en onder die noemer wil ik mijn aankoopbedrag vergoed krijgen of ik wil mijn tablet omruilen voor een type dat qua prijs vergelijkbaar is en welke NIET onder het verbod valt.
    Dit is niet meer dan reeel!!!

    Samsung inde namelijk wel geld aan deze tablets en hoefde verder geen geld uit te trekken voor onderhoud en support achteraf.

    Ik zou zeggen, we zijn met veel p6800 bezitters.
    Dit betekend dat we veel macht hebben als we onze krachten bundelen, we hebben immers het zelfde doel voor ogen.
    Ik stel voor dat we een mailadres online zetten en hier elke p6800 eigenaar op verzamelen.
    Deze mail sturen we naar samsung met de eis voor een 100% vergoeding of een nieuwe tablet.

    Geeft men geen gehoor dan hebben we zelfs de macht om een behoorlijke advocaat er op te zetten die dit misschien beter kan verwoorden.
    Het groot aantal eigenaren zal er voor zorgen dat de advocaatkosten minimaal zijn…lijkt me tientjeswerk.

    Ik denk dat dit een degelijke zaak kan zijn aangezien samsung ondanks de op handen zijnde rechtszaak toch gewoon de tabs in de schappen legde.
    Als consument hoef ik niet te twijfelen of het wel in de haak is als ik een p6800 bij BCC of Vodafone koop…

    Ik hoop dat jullie er gehoor aan geven en dat we nu eindelijk eens een vuist maken.
    We worden in Nederland al lang genoeg van de kast naar de muur gestuurd.

    Eerst maar eens pijlen hier wat jullie denken en geef het door op andere fora…laat vooral hier ook weten hoe we het gaan doen met het verzamelen van mailadressen van eigenaren.
    Ik zal er zelf uiteraard ook over nadenken.

    succes

    • Martijn Chel
      11 januari, 2013 om 0:10

      Ik krijg als het goed is morgenvroeg een reactie van Samsung Benelux (management) dus ik hou jullie op de hoogte.

    • Martijn Chel
      11 januari, 2013 om 17:28

      Helaas nog steeds geen antwoord van Samsung. Ze zijn de zaak aan het onderzoeken zeggen ze.
      Verder een belangrijk punt; het verkoopverbod was puur door het design van de tablet en had niks met software te maken.

    • SIMOKO
      11 januari, 2013 om 18:00

      helemaal mee eens
      alvast voorlopig bedankt

  16. Martijn Chel
    11 januari, 2013 om 18:01

    Reactie van Samsung is binnen;
    “De Tab 7.7 wordt wel gewoon nog voorzien van updates. Zodra deze beschikbaar is zullen we dit communiceren via onze kanalen.”
    Kortom, loos alarm. Klantenservice zegt blijkbaar maar wat.
    Ik heb verder gevraagd dus meer info zal snel verschijnen.

  17. john
    11 januari, 2013 om 18:27

    Martijn…
    Thanks voor de moeite.
    Maar dit gaat uiteraard nooit gebeuren.
    Mijn info kwam vandaag van hogerhand en deze bevestigde dat
    3.2 de enige en correcte android versie was voor Nederland….dit zou ook zo blijven.

    Het is de bekende dode mus….doen alsof je opeens nog serieus genomen word ook.
    Over een half jaar zitten we hier nog steeds te debatteren.

    Ik heb geen vertrouwen meer in beloftes van dit soort logge bedrijven.
    De enigste manier is pressie.
    We zijn met genoeg mensen om dit te bewerkstelligen lijkt me.

    Denk je nou werkelijk dat een mail aan Samsung het verschil maakt ?
    En dat deze het stilzwijgen rond de update opeens openbreekt?
    Begrijp me niet verkeerd, super dat je het probeerd Martijn..
    Maar een beetje naïef om te geloven dat er snel meer positieve info zullen krijgen.

    We zullen zien ;-)

    • Martijn Chel
      11 januari, 2013 om 18:37

      Hoi John,
      Ik snap wat je bedoelt, maar als het management van Samsung Nederland dit laat weten en uiteindelijk de belofte niet waarmaakt hebben ze een groter probleem. Dan gaan media, te beginnen met ons, erover schrijven. Kijk, Tablets Magazine is inmiddels uitgegroeid tot een redelijk grote website en heeft dus aardig wat vertrouwen opgebouwd. Als Samsung er dan voor kiest om beloftes te maken die ze niet kunnen nakomen hebben ze straks een echt probleem.
      Ik ben niet zo naïef dat ik geloof dat de update snel zal komen, daarvoor ken ik Samsung inmiddels te goed, maar ik kan verder niet anders dan aannemen wat Samsung Benelux me vertelt. Ik kan dus nu niet ‘herrie gaan schoppen’ over iets dat de klantenservice meldt maar door Samsung Benelux ontkent wordt. Ik moet er vanuit kunnen gaan dat de marketing managers daar ons voorzien van correcte informatie.
      Wat ik bedoelde met meer info is dat ik doorgevraagd heb over wanneer deze update dan komt, waarom de klantenservice andere info geeft en wat de bedoeling nu is. Dat hoor ik hopelijk snel.

      • Harry
        14 januari, 2013 om 11:52

        Martijn, ik verwacht (net als John) niet dat Samsung nog iets gaat doen met de P6800, ik heb inmiddels meerdere keren contact gehad met Samsung en die wijzen me door naar de winkel waar ik het toestel heb gekocht.
        Het argument is dat Samsung nooit heeft aangegeven dat er een update voor dit toestel zal komen. Ik denk ook dat pressie de enige manier is om Samsung onder druk te zetten (voor zover mogelijk).
        Wellicht is er een mogelijkheid om met een van de consumenten programma’s contact op te nemen over deze wijze van handelen van Samsung.
        Ik hoor graag van jullie.
        Harry

      • Martijn Chel
        14 januari, 2013 om 12:13

        Ik heb ook gewoon verwachtingen, begrijp me niet verkeerd. Maar, ik kan weinig anders doen aangezien Samsung aangeeft dat dit bericht absoluut niet klopt, er iets niet goed gecommuniceerd is en de updates gewoon komen. Voor mij is het afwachten maar in jullie situatie zou ik me ook bedrogen voelen.

  18. John
    14 januari, 2013 om 12:10

    Hoi Harry

    Zo is het ;-)
    Wachten heeft geen zin, daar voor heb ik al te veel contact gehad met Samsung.
    Het is anno 2013 niet meer dan voorspelbaar dat je als klant gewoon de pineut bent.
    Als je niet knokt gebeurd er NIETS.
    Ook niet via Samsung Benelux…

    Het gaat ook niet alleen om de update, maar het complete onderhoud en nazorg voor de P6800 begruikers.
    Ook dit stukje lappen ze aan hun laars.
    Android is juist het programma waar je voor kiest als je updates van het besturingssysteem belangrijk vind.
    Je neemt aan dat dit JUIST bij de duurste tablet het geval mag zijn.

    Als updates en nazorg NOOIT bedoeld waren voor Nederland, dan had dit in de verkoopovereenkomst moeten staan.

    Dit in gedachten laat me maar een aanpak en dat is pressie.

    Ik vind het raar dat niemand zich aansluit bij mijn eerder idee om massaal een klacht in te dienen via 1 mailadres.
    Schijnbaar vind iedereen het wel welletjes zo.

    Ik heb ruim 600 euro voor dit kreng betaald, ik eis dat Samsung zijn deel van de verkoopovereenkomst ook nakomt.
    Zo niet dan heb je het recht als klant om de koop te laten ontbinden wegens het eenzijdig niet nakomen van de koopovereenkomst.

    Ik hoor het wel wat jullie doen en hoe we het gaan aanpakken.

    Vervang het woord tablet door BMW 530 en het geheel klinkt opeens een stuk belachelijker…
    Een nieuwe dure BMW die na een half jaar voor de eerste onderhoudsbeurt gaat en de garage je laat weten dat ze dit niet meer mogen doen.

    Komop mensen, laten we eindelijk eens die machtspositie die de bedrijven hebben onderuit halen.
    Dit kan echt niet…enkel tablets verkopen, netto winst draaien en GEEN geld uit te hoeven trekken voor nazorg !????

    Dit wint nog de slechtste advocaat.

  19. John
    14 januari, 2013 om 13:06

    Hoi Martijn

    Dit is zéér zeker geen kritiek op jouw aanpak Martijn ;-)
    Uiteraard waardeer ik dit ten zeerste.
    Maar ik heb al met Benelux, met nederland met en Duitsland contact gehad.
    Ik heb zwart op wit dat de Tablet “niet meer binnen de nazorg (onderhoud, garantie en updates) valt”.

    Ook Benelux kon dit niet ontkennen dus het bevreemde mij dat jij dit bericht kreeg.
    Ik kreeg in het begin een zelfde bericht als jij althans vergelijkbaar.
    Achteraf proberen ze in mijn ogen de fabrieksgarantie-duur te overbruggen door je te laten wachten.
    Zodra de laatste verkochte p6800 voorbij deze garantie valt zul je zien dat Samsung niets meer laat horen.
    Jouw reactie sluit daar op aan…dit is ordinair “tijd winnen” om zo door de periode van fabrieksgaranite heen te komen.
    Nu moeten we er iets aan doen, niet over een maand.

  20. Martijn Chel
    14 januari, 2013 om 16:51

    Nogmaals een reactie van Samsung, nu vanuit de algemene PR afdeling;

    Uiteraard willen wij de gebruikers van onze producten zo duidelijk mogelijk informeren. Wij vinden het dan ook jammer dat onze klantenservice heeft aangegeven dat er geen nieuwe software-update komt voor de Samsung GALAXY Tab 7.7. Aan de Android 4.0 ICS software-update voor de Nederlandse markt wordt op dit moment namelijk wél gewerkt. Wij vinden het spijtig dat onze communicatie tot verwarring bij onze klanten heeft geleid. Graag willen wij hierbij benadrukken dat de Android 4.0 ICS software-update voor de Samsung GALAXY Tab 7.7 wél in Nederland wordt uitgebracht. Het is echter nog niet bekend wanneer deze software-update beschikbaar is.

  21. John
    14 januari, 2013 om 17:02

    Punt is dat wanneer er een update komt en het spijt Samsung zo dat de klanten foutief geinformeerd worden, waarom halen ze die onzekerheid dan niet weg door een artikel los te laten op internet zodat alle geruchten de wereld uit zijn?
    Waarom spijt het hun zo dat ze enkel alleen jou aanschrijven?

    groetjes John

    • Martijn Chel
      14 januari, 2013 om 17:14

      Dat is inderdaad een goeie, geen idee. Een mail via de klantenservice naar alle klanten met een 7.7 was beter geweest. Maar, helaas zit de marketing/PR afdeling daar niet direct op.

  22. John
    14 januari, 2013 om 19:44

    Begrijpelijk.
    In dit soort bedrijven is het zaak om ze veel mogelijk langs elkaar te werken zodat je verwarring kunt zaaien onder de klanten.
    Het bekende kast-muur verhaal is compleet en klanten geven na een tijdje meestal op.

    Dat klantenservice een fout maakt oke.
    Maar het interesseert Samsung totaal niets.
    Samsung Benelux moet zeker niet doen alsof dit “nieuws is”.
    Ze weten al ruim 3 maanden van dit probleem af..tenminste toen klom ik in de lijn en in de mail…onlangs klom Martijn in de mail en hoogstwaarschijnlijk nog wel enkele honderden keren via alle andere eigenaren/klanten voor ons of na ons.
    Dit is GEEN nieuws.

    Daarom moeten we niet gaan geloven dat ze aan een update werken en deze op een nog nader bekend te maken tijdstip uit gaan brengen.

    Dit is onzin, weer een manier om tijd te rekken.
    De software is er al lang…op hoeveel p6800 tablets loopt android 4.0 al via een andere manier (die ik op dit moment niet aandurf)
    En op hoeveel vergelijkbare samsung tablets loopt de nieuwe android versie al?
    Zo’n beetje op alles…
    Samsung heeft de android versie al lang.
    Maar zodra deze de lucht in gaat weet heel internet het, de nieuwsbladen weten het en hopla, Apple staat voor de deur met een dikke lawsuit.

    We moeten massaal reageren of accepteren dat we met 3.2 blijven aanmodderen.
    Een andere manier is er niet.
    Ik heb schijt (plat uitgedrukt) aan de perikelen tussen Samsung en Apple.
    Ik hoef niet na te denken als ik een tab bij vodafone koop of het wel eens een “lawsuitmodel” kan zijn.
    Als deze twijfel er al is, had Samsung ze nooit puur uit winstbejag in de schappen moeten leggen, wetende dat het wel eens mis zou kunnen gaan.
    Werd iemand hier verteld bij aankoop dat deze tablet wel eens uit de handel genomen kon worden?
    Hebben wij als p6800 eigenaar dus een eerlijke kans gehad om te kiezen voor dit risico?
    Nope, er werd over gezwegen en het geld werd geint.

    Ik zou zeggen, massaal Samsung mailen, elke dag de zelfde mail keer op keer, week in week uit…
    Of alles via een centraal mailadres.
    Al sturen ze de nieuwste android versie naar vodafone en alle winkels die indertijd de tablet aanboden zodat je bij vertoon van je p6800 de update kunt krijgen.

  23. John
    16 januari, 2013 om 16:02

    Thanks ;-)
    Android 4.04 staat er inmiddels op via Kies van Samsung.

    Smartglass kan ik echter nog steeds niet installeren.
    De android versie is oke denk ik, maar de tablet zegt dat Smartglass niet compatible is met de P6800

    Weet iemand hier de oplossing?
    Smartglass zou het eigenlijk moeten doen

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.