Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Update voor de Acer Iconia Tab A700 moet ‘lag’ problemen verhelpen

Acer Iconia Tab A700   Update voor de Acer Iconia Tab A700 moet lag problemen verhelpen
Geschreven door
Geplaatst op14 juli 2012, 21:00 CategorieAndroid

Sinds eind juni is Nederland een Full HD tablet rijker, de Acer Iconia Tab A700. De eerste reviews van de tablet waren gematigd positief maar er werd hier en daar gesproken over een ‘lag’ die optrad bij onder meer het navigeren binnen Android en het browsen. Ook verschillende gebruikers meldden ons dat de prestaties nog niet optimaal waren. Acer komt daarom binnenkort met een update.

Op het XDA forum werden de ‘lag’ problemen ook uitvoerig besproken en een bezitter van de Iconia Tab A700 heeft daarom het initiatief genomen en contact gezocht met Acer. Hij plaatste de reactie van de fabrikant op het forum. Hierin wordt aangegeven dat Acer eind juli een update uit zal rollen die de gebruikerservaring van de A700 verder moet optimaliseren. Goed nieuws voor de Iconia Tab A700 bezitters dus! De update wordt OTA (Over The Air) aangeboden dus je hoeft hier zelf niks voor te doen.

De Acer Iconia Tab A700 is momenteel een van de twee Android tablets met een 10.1 inch Full HD (1.920 x 1.200 pixels) display. Daarnaast beschikt de tablet over een quad-core Tegra 3 processor, een microSD card reader, 32GB aan opslaggeheugen, 1GB aan werkgeheugen, een USB en HDMI poort en twee camera’s. De tablet is in Nederland momenteel te koop voor een prijs vanaf 449 euro.

Meer informatie, alle specificaties, reviews en nieuwtjes vind je op de productpagina van de Acer Iconia Tab A700.

Met dank aan Tom!


logo small tablets magazine   Update voor de Acer Iconia Tab A700 moet lag problemen verhelpen

  • Delen:

Reacties

  1. Tom
    14 juli, 2012 om 23:40

    Top! Leuk stukje heb je ervan gemaakt!

  2. Timmy
    15 juli, 2012 om 22:51

    Ik heb hem, maar van die lag heb ik niet echt problemen, maar het afspelen van een MKV bestand is een ramp ik hoop dat ze daar ook wat aan hebben gedaan?

    • Tom
      15 juli, 2012 om 22:54

      Ik ga er vanuit van wel, maar het is gewoon een kwestie van afwachten :)

  3. louis
    16 juli, 2012 om 13:20

    hallo mensen van dit forum,

    ik vindt de acer a700 leuk, ik heb hier interesse in.
    ook heb ik een paar vraagjes, waarop ik zelf geen informatie
    heb kunnen vinden:
    - kan er op de acer a700 een externe harde schrijf met/of zonder voeding ?
    - kan de acer a700 ook op de externe harde schrijf schrijven en lezen?
    - kan er bij de acer a700 ook mappen gemaakt worden op het bureaublad, waar iconen ingestopt kunnen worden (zoals. een normaal bureublad op de computer (afbeeldingen, documenten etc.).

    ik zou het fijn vinden als iemand hier antwoord/ervaringen mee heeft…

    heeft iemand daar info over

    • Sam Rijver
      16 juli, 2012 om 13:25

      Hoi Louis,

      Hoewel ik de 700 nog niet heb kunnen proberen heeft Acer een goede reputatie als het gaat om het aansluiten van externe schuiven, ook de meegeleverde Astro apps maken het gebruik van deze functie erg makkelijk. Zelfs HFS wordt in veel gevallen herkend (Mac format) en dat zegt in principe natuurlijk heel veel over Acer en de stappen die ze zetten om externe usb aansluiting op hun tablets zo goed mogelijk te maken. Het antwoord is dus hoogswaarschijnlijk ja op je eerste twee vragen. Je derde vraag kan ik ook positief beantwoorden, sind Android Ice Cream Sandwich kan je makken maken op je homescreens. Niet echt zo uitgebreid als op je desktop maar meer dan goed genoeg, en aangezien het Android is kan je het zo gek niet bedenken of er is wel een hack voor.

    • Timmy
      16 juli, 2012 om 14:02

      Ja, Ja en Ja hij kan het allemaal, ik heb hem nu een week en wat een geweldig ding! (Alleen als je hem voor films wil zoals ik, dat werkt nog niet goed, hopelijk word dat met de update verholpen!)

    • Erwin
      23 juli, 2012 om 19:02

      Een externe HD zonder voeding werkt 100%.

  4. bikkel
    16 juli, 2012 om 22:15

    films gaat hier prima. ligt er een beetje aan wat voor bestanden je heb. juiste app zoeken en je kan prachtig films kijken. Ik heb hem hier ook en ik vind het een perfect ding werkt super. De lag problemen vallen hier wel mee. is me nu 2 keer overkomen dat ie bleef hangen en daarna de browser afsloot en daarna opnieuw opstarten van de browser en hij draaide weer perfect.

    Hij wordt wel een beetje warm dat merk ik wel. Aan de rechterkant wordt hij warm. Niet heel hinderlijk ofzo maar je merk wel duidelijk verschil. Ik zou wel willen weten of dat zorgelijk is en eventueel problemen kan veroorzaken. Misschien heeft tabletsmagazine nog warme contacten bij Acer….

    Maar mooi dat er een update komt voor de lag…

    Verder kan ik zeggen dat het een aanrader is deze tablet. prachtig beeld en draait super…..

    • Timmy
      16 juli, 2012 om 22:20

      Vraagje?? Welke app gebruik je?? en wat voor bestanden speel je af??

      Veder heb ik van zo’n lag ook maar 2 keer last gehad,maar hoop dat ie door de update het nog beter gaat doen!

      Heb contact gehad met Acer, Moest een paar dingen van de tablet doorgeven en ze gingen kijken wat ze konden doen!

      Ook maar effe vragen over die warmte werd snel en goed gereageerd!

  5. bikkel
    17 juli, 2012 om 19:30

    Ik gebruik mx player pro. Werkt goed. Mp4 bestanden gebruik ik met name maar je kan er veel meer mee afspelen. Ben eigenlijk wel benieuwd wat acer zei over de warmte…..

    • Timmy
      18 juli, 2012 om 16:58

      Dit bericht kreeg ik van Acer:

      “Over het heet worden / uitvallen van het tablet heb ik nieuws: Dit probleem is nu reeds vaker gebeld, en schijnt een bug te zijn in de software van de A700. Er komt op zeer korte termijn een software-update aan die dit probleem definitief zal verhelpen. Houdt dus de systeem-updates in de gaten, dit zal vast deel 1 van de problemen verhelpen.”

      kreeg snel bericht!
      Hoop dat het met de update is opgelost

  6. bikkel
    17 juli, 2012 om 22:50

    ps je heb ook nog daroon player in de market. werkt ook goed voor images.

  7. bikkel
    18 juli, 2012 om 17:32

    Wel vreemd dat acer zegt dat dit te maken heeft met software. Op xda zegt men dat het de hitte is van de processor is die slecht de warmte afgeeft aan de binnenkant van de backplate. Maar goed we geven acer het voordeel van de twijfel. We wachten de update af, misschien wordt dan de aansturing van de processor beter……

    • Timmy
      18 juli, 2012 om 17:35

      Ja we wachten af, en anders neem ik weer contact op met Acer

  8. Chris
    19 juli, 2012 om 13:36

    Heb de A700 ook reeds in bezit. Kan zeggen dat de tablet idd lag heeft met sommige pagina’s. Vooral ook bij de Google + app. De warmte komt rechts onderin weg. Video’s afspelen doet deze tablet perfect. Heb zelf een htpc en de videoplayer die standaard geinstalleerd is ziet de films automatisch. Nu maar even wachten op de update.

  9. Erwin
    23 juli, 2012 om 15:06

    Systeem update Acer A700 rolt nu uit.

    • Timmy
      23 juli, 2012 om 15:46

      Hoe weet je dat?? als ik vragen mag

      • Erwin
        23 juli, 2012 om 18:59

        Even bij systeemupdate gekeken of er updates waren. Heb wel een Acer A700 uit Duitsland.

    • Timmy
      23 juli, 2012 om 22:24

      Ik heb nog geen update, hope dat ie deze week komt!

  10. Erwin
    23 juli, 2012 om 19:00

    Had veel LAG problemen met facebook. Nu opgelost.

  11. Erwin
    24 juli, 2012 om 20:05

    Vandaag 2e update A700 ontvangen. Hier wordt ik niet blij van. Draait voor geen meter meer.
    Alles langzaam niet vooruit te branden.

  12. bikkel
    24 juli, 2012 om 22:24

    heb je ook al opnieuw opgestart… Misschien stomme vraag..

    • Erwin
      25 juli, 2012 om 18:23

      Opnieuw opgestart gereset . Nog niet wat het moet zijn. Zouden verbeteringen zijn. Lijkt er niet op. Jammer.

  13. Chris
    24 juli, 2012 om 23:13

    Hoop dat die update snel uitkomt hier in Nederland. Begin me te storen aan het warm worden en uitvallen van de tablet…

    • Erwin
      25 juli, 2012 om 18:27

      Na de update wordt ie nog steeds heel heel warm. Zou opgelost zijn zeggen ze. Geen verschil.

  14. Timmy
    26 juli, 2012 om 17:03

    En nog steeds geen update, hoop dat ie snel komt want ik ga zondag op vakantie!

    zou wel jammer zijn als hij echt zo langzaam wordt, en dat de warmte nog misschien nog niet is opgelost, anders maar weer contact opnemen!

  15. Erwin
    26 juli, 2012 om 20:56

    Heb contact gehad met Acer over de updates.
    De Updates houden het volgende in.

    1e update:

    Change Note: Fix “GTalk will hang after using more than 30 minutes” issue.

    2e update:

    Change Note: 1. Improves touch experience 2. Resolves APK unexpected quit issue 3. Supports multi-language voice input 4. Provides new power management options

    De update van de update-installer betreft enkel…. een updated versie van de update-installer.

  16. Erwin
    27 juli, 2012 om 10:28

    Nog even contact gehad met Acer benelux over het warm worden:
    Reactie:
    Hierbij een reactie vanuit onze technische afdeling:

    Over ongeveer drie weken komt de eerste Maintenance Release uit voor de
    A700 serie, hiermee zal het warm worden van de tablet worden aangepast en
    tevens zal de performance van de tablet hiermee worden geoptimaliseerd.

    • Timmy
      27 juli, 2012 om 11:16

      Dus je krijgt 3 updates??

      en wanneer komen die anderen dan?

      • Chris
        27 juli, 2012 om 14:30

        Denk dat het voor ons (Nederland) wel langer gaat duren dan die 3 weken…

  17. louis
    28 juli, 2012 om 10:49

    leuke plaats voor de info houd ons op de hoogte

  18. Han
    28 juli, 2012 om 22:28

    Ben benieuwd wanneer we de update krijgen. Vreemd dat je op de website van Vader hier niets over vindt. Ik hoop dat de update de lag problemen verhelpt. Ook heb ik af en toe dat de browser vastloopt. Ben over het algemeen tevreden maar voor het top product van Acer had ik wel meer verwacht.

    • Han
      28 juli, 2012 om 22:29

      Ik bedoelde natuurlijk Acer en niet vader

  19. Erwin
    01 augustus, 2012 om 21:20

    Je moet gewoon ff mailen met Acer Benelux wanneer de updates in Nederland uitkomen.
    Benelux_webcare@acer-euro.com.

  20. Han
    07 augustus, 2012 om 18:33

    Ik heb contact gehad met Acer en die willen dat ik mijn tablet terug stuur met een RMA nummer. Op de vraag wanneer de update voor de acer iconia tab a700 uitkomt geen reactie.

    • Erwin
      07 augustus, 2012 om 18:39

      Oh wat raar. Zou de A700 toch niet helemaal goed zijn? Waarom moet je hem terug sturen al ik vragen mag.

  21. Han
    07 augustus, 2012 om 19:10

    Ik had aangegeven dat de tablet veel ‘lag’ vertoonde en warm werd aan de achterkant. Ik zou de tablet opnieuw aan moeten melden voor reparatie (RMA nummer heb ik al gekregen). Met UPS wordt het dan opgehaald. Ik denk niet dat ik dat ga doen. Ik wacht nog even tot eind augustus op een update.

    • Timmy
      08 augustus, 2012 om 17:40

      Waar moet je dat dan vragen/aanmelden? En wat is een RMA-nummer?

      Ik ga het dan ook vragen, maar ik wacht eerst wel op de update, maar anders als dat nog niet heeft gewerkt denk ik dat ik wel ga doen!

  22. Han
    08 augustus, 2012 om 18:25

    Als je een apparaat ter reparatie aanbiedt krijg je een RMA nummer ( RMA betekent Return Material Authorisation oftewel Retourneren Met Authorisatie, bron Wikipedia). Ik kreeg net een mail van Acer dat er volgende week een update OTA aankomt.

  23. Han
    08 augustus, 2012 om 21:14

    Net een update gekregen. De ‘lag’ lijkt minder. Browser reageert sneller. Even afwachten nog. Voorlopig positief.

    • Erwin
      08 augustus, 2012 om 21:32

      Hoe groot was de update. De mijne was na de 2 updates( Duitse A700) niet vooruit te branden. Gelukkig loopt ie nu lekker. Na een factory reset.

  24. Han
    08 augustus, 2012 om 21:57

    Ik dacht 130MB maar ik weet het niet zeker

    • Erwin
      08 augustus, 2012 om 22:03

      Zal per land wel verschillen. In USA hadden een ze een update van 320 mb. Ik twee kleine updates op mijn duitse. Nu wacht ik nog op de derde. Thanks.

  25. bikkel
    09 augustus, 2012 om 21:34

    bij mij is de reactiesnelheid van de tablet achteruit gegaan. Je moet nu wel vaak iets langduriger aanklikken voordat hij reageert. Hebben meer mensen hier last van?

  26. Han
    09 augustus, 2012 om 21:43

    Ja, bij het lezen van een boek moet je harder en vaker op het scherm tikken.

    • Erwin
      09 augustus, 2012 om 22:11

      Zijn jullie niet de enigen. Heb er ook last van. Waar gaat dit heen.

      • Tom
        11 augustus, 2012 om 18:29

        Ik heb ook het idee dat het achteruit is gegaan met de gevoeligheid.
        Op het xda forum staat dat de optie voor touchscreen sensitiviteit wel weer automatisch na de update op middel is gegaan. Toch was de middelste optie een stuk beter voor de update.

  27. bikkel
    10 augustus, 2012 om 15:22

    Is die vraag al bij acer neergelegd dat de scherm reactie dramatisch is. Het is echt niet leuk meer. Hoogst irritant en dat was gewoon goed voor de update. Had ik dat maar niet gedaan….

  28. Tim v Dijk
    22 augustus, 2012 om 11:36

    Beste mensen van dit forum,

    ik wil binnenkort een tablet kopen en mijn oog is gevallen op de acer a700. Ik wil graag een quad core processor en een hd scherm. Niet heel veel keus dus. Qua specs en prijs lijkt de Acer a700 een echte aanrader. Maar ik kom op diverse forums veel klachten tegen dat de tablet te heet wordt en dan reboot. Ook de gevoeligheid van het touchscreen wordt vaak genoemd.
    Ik wil deze tablet vooral gebruiken om te internetten en om full hd films op te kijken.
    Mijn vraag aan jullie (die ‘m al in bezit hebben) is nu: Raden jullie mij deze tablet aan en waarom wel waarom niet.
    Alvast bedankt voor jullie hulp.

    Groeten Tim

  29. bikkel
    22 augustus, 2012 om 15:34

    Het is een goede tablet mooi scherm zeker voor films een aanrader. Alleen na laatste update zijn er een aantal dingen niet helemaal goed gegaan. Met name de reactie snelheid van scherm is dramatisch geworden. Heb hem nu op zijn gevoeligst gezet maar ook dat gaf niet veel. Het lijkt net of hij op andere achergrond App’s bleef hangen. Ik heb nu een App killer geinstalleerd. Advanced taskkiller. Sinds dat draait gaat het beter. Als ik de niet gebruikte app’s kill dan reageert het toetsenbord beter en heb ik nauwelijks last van de slechte reactietijd. Het warm worden. Ja aan de rechterkant wordt hij warmer als de rest. Dit zou volgens vader worden opgelost met een software update maar schat zo in dat dit in de hardware gezocht moet worden. Ik weet niet of tabletsmagazine wat warme contacten heeft bij acer heeft, want tegen consumenten wordt toch maar gewoon wat gezegd. Ja opsturen voor reparatie en dan maanden lang je tablet weg is ook niet alles. Met name de vraag het heet worden van de tablet en de reactietijd van touchscherm zouden misschien vragen zijn voor tabletsmagazine om te stellen aan acer. Er zijn toch al een aantal gebruikers hier die hierover hebben gereageerd. Bvd tabletsmagazine.

  30. Nikonuser
    27 augustus, 2012 om 12:27

    Allen,

    Ik gebruik de Iconia nu ongeveer een maand…en inderdaad de tablet wordt aan de rechterkant na een tijdje heel warm als je game’s speelt.
    Verder was ik van plan een silicone cover te kopen om hem te beschermen maar overweeg dit niet te doen vanwege de warmte.
    Weet iemand hier een alternatief voor….geef jullie antwoorden.
    Ook zijn accesoires voor acer moeilijk te kopen, voor Apple ipad keuze meer dan genoeg eens je een ander merk koopt wordt het online de site’s afschuimen voor je materiaal

    • bikkel
      03 september, 2012 om 14:58

      De accesoires voor de a500 kan je ook voor de a700 gebruiken. Is hetzelfde voormaat. Ik heb wel folie op het scherm geplakt. Ik heb liever geen krassen in het scherm. Me kinderen gebruiken hem ook wel eens…

      • Nikonuser
        11 september, 2012 om 9:43

        Hey goed om te weten.
        Die folie…is die makkelijk aan te brengen?, en is de tablet daardoor niet minder gevoelig als je het scherm aanraakt.

  31. bikkel
    11 september, 2012 om 18:27

    Nee valt mee schermgevoeligheid hoog zetten en werkt goed. Als je folie plak moet je dat doen in badkamer vlak na het douchen. Minste last van stof. Het is wel een beetje knoeien ermee maar bij mij zit ie perfect op.