Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Android 4.1 Jelly Bean update Transformer Pad TF300 nu beschikbaar in Nederland

Geschreven door
Geplaatst op24 augustus 2012, 14:12 CategorieAndroid

Het zijn zoals verwacht de bezitters van een ASUS tablet die als eerste aan de slag mogen met de nieuwste versie van Android, Android 4.1 Jelly Bean. ASUS is vandaag begonnen met de uitrol van de update naar alle bezitters van een Nederlandse Transformer Pad TF300. De update wordt automatisch Over The Air aangeboden en moet voornamelijk snelheid en stabiliteit brengen.

De Transformer Pad TF300 is alweer een tijdje op de Nederlandse markt te verkrijgen en is door ASUS in het middenklasse segment geplaatst. De tablet beschikt onder meer over een quad-core Tegra 3 processor, een 10.1 inch IPS display met een resolutie van 1.280 bij 800 pixels, 32GB aan opslaggeheugen, twee camera’s en een bijpassend keyboard dock met geïntegreerde batterij.

De update heeft inmiddels de eerste eigenaren van een Transformer Pad TF300 bereikt en de eerste indrukken zijn reeds positief. ASUS heeft ervoor gekozen de standaard Android browser wel mee te leveren en Google Chrome (de standaard Jelly Bean browser) aan de app launcher toe te voegen. Meer informatie over de nieuwste functies, features en verbeteringen vind je in onze review van Android 4.1 Jelly Bean.

ASUS heeft ook al een changelog vrijgegeven waarin de verbeteringen/veranderingen die de update met serienummer 10.4.2.9 brengt:

  • Update naar Android 4.1 (Jelly Bean)
  • ASUS Apps:
    • App Backup AP upgrade
    • toevoeging App Guide
    • Email AP upgrade
      • Threaded view
      • Gedeeltelijke download
      • Rush hour instellingenOut of office instellingen
  • Weather widget upgrade
    • 4-dagen voorspellin
    • Stedenlijst
  • MyLibrary upgrade
    • PDF annotatie
  • System Bar Lock upgrade
    • standaard ‘aan’ voor System Bar Lock
  • Global File Search
  • ASUS MyFrame Live Wallpaper
  • Power Saver instellingen
  • Screen Saver
  • Meerdere foto’s selectie
  • Ondersteuning voor audio uit voor ASUS accessoire Micro HDMI naar VGA kabel
  • Geen ondersteuning Adobe Flash
  • Geen ondersteuning Wifi direct

Daarnaast brengt Jelly Bean op zich ook een groot aantal verbeteringen en nieuwe functies.

Overigens zal de high-end Transformer Pad TF700 volgens ASUS volgende maand een update naar Android 4.1 Jelly Bean krijgen. Heb ij de update reeds ontvangen? Laat dan hieronder even weten wat je ervaringen zijn. Is de tablet daadwerkelijk een stuk sneller en stabieler?

 







  • Delen:

Reacties

  1. Sam Rijver
    24 augustus, 2012 om 14:48

    Net gecheckt op de TF300T (en voor zekerheid ook op de TF700T) maar nog geen update beschikbaar. Spannend. Ben benieuwd

  2. Ben
    24 augustus, 2012 om 15:46

    Hallo Martijn

    Je zegt :”Overigens zal de high-end Transformer Pad TF700 volgens ASUS volgende maand een update naar Android 4.1 Jelly Bean krijgen.”

    Waar heb je dit gevonden? Heeft ASUS expliciet gespecifieerd dat het voor september zal zijn?

    Thx voor je antwoord en idd… ook zeer benieuwd :-)

    • Martijn Chel
      24 augustus, 2012 om 15:51

      Hoi Ben,
      Via mail heb ik van ASUS begrepen dat deze waarschijnlijk volgende maand verschijnt. Aangezien ASUS wat dit betreft vaak de waarheid spreekt kunnen we hier wel vanuit gaan.

      • Ben
        24 augustus, 2012 om 15:55

        Ok perfect :-)… thx again voor je zeer vlugge reactie!

  3. Sam Rijver
    24 augustus, 2012 om 15:56

    Ondertussen heb ik de update binnen. Eerst een rustig mee spelen maar na de eerste paar minuten nog geen crash dus dat is beter dan eerst!

  4. Rik
    24 augustus, 2012 om 19:12

    Is er ook al bekend wanneer de update voor de transformer prime (TF201) uitgerold wordt?

    • Martijn Chel
      24 augustus, 2012 om 19:42

      Nee, dat heb ik nog niet vernomen. Maar, ik ga er vanuit dat dit niet lang zal duren.

    • T.A Blet
      25 augustus, 2012 om 17:45

      Asus meldt op Google+ in ieder geval dat de Transformer Prime de eerstvolgende Asus tablet is die naar JB wordt geupdate.

      • Martijn Chel
        25 augustus, 2012 om 18:17

        Dat klinkt goed. Kun je me even linken? Dan maak ik er een post van. Thanks.

      • T.A Blet
        25 augustus, 2012 om 23:29

        Ik heb de link via XDA developers.
        Het betreft een artikel over de Jelly Bean update voor de TF-300.
        Op de vraag van Kelly Hamon dd 20 Augustus:
        “What about the TF201? just saying.”
        Antwoordt Asus aan haar:
        “Jelly says it’s his next stop :-)”

        Dus goed nieuws voor alle Prime bezitters.
        Na de TF-300 wordt eerst de Prime voorzien van Jelly Bean en dan pas de TF-700.
        Maar daar zal toch allemaal niet zo veel tijd tussen zitten.
        Google+ link is hier:
        https://plus.google.com/+ASUS/posts/4F5M1Tz6B4m#+ASUS/posts/4F5M1Tz6B4m

  5. maestro
    24 augustus, 2012 om 19:29

    Net ontvangen en op zich tevreden maar merk alleen nog niet super veel verschil alleen bij het unlocken, nu drie opties.

    • Martijn Chel
      24 augustus, 2012 om 19:42

      Dat is jammer. In de zin van; ik had toch wel verwacht dat de snelheidsverbetering (vloeiender en soepeler) merkbaar zou zijn. Dan is het waarschijnlijk toch een combinatie van hardware en software.

  6. Mr_MdR
    25 augustus, 2012 om 2:27

    Ik vind het nu wel lang wachten voor ee tdma201 :P

  7. karim
    25 augustus, 2012 om 12:16

    twee dingen,

    kun je flash nog wel illegaal downloaden en installeren dan?
    wat is wifi-direct?

  8. maestro
    25 augustus, 2012 om 18:03

    Nu 1 dag wat rond gespeeld op jelly bean. Paar leuke toevoegingen. Hij is ietsjes vloeiender als ik tenminste geen torrents en dergelijke aan heb staan ;-). En voor mijn gevoel wat wel positief is is dat mkv films net een tikkeltje soepeler lopen. Het is nog maar nog maar een gevoel maar misschien dat anderen dit ook hebben ervaren.

  9. sandra
    08 september, 2012 om 22:28

    Ik heb een TF101 en veel problemen met vastlopen van het begin scherm krijg ik ook een update?

    • Martijn Chel
      09 september, 2012 om 11:22

      Die kans acht ik zeer klein maar ASUS heeft het nog niet officieel bevestigd.