Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

ASUS begint uitrol Android 4.1 Jelly Bean voor de Transformer Pad 300

ASUS Transformer pad 300 design   ASUS begint uitrol Android 4.1 Jelly Bean voor de Transformer Pad 300
Geschreven door
Geplaatst op18 augustus 2012, 20:15 CategorieAndroid

ASUS bevestigde eerder dit jaar dat de nieuwe Transformer Pad line-up, waaronder de Transformer Pad 300 en de Transformer Pad Infinity, na de zomer een update naar Android 4.1 Jelly Bean konden verwachten. Toch lijkt het allemaal iets sneller gelopen dan verwacht aangezien de eerste bezitters van een Transformer Pad 300 de update inmiddels ontvangen hebben.

Amerikaanse bezitters van de Transformer Pad TF300T melden vandaag onder meer op AndroidCentral dat de update OTA (Over The Air) automatisch aangeboden wordt. Het gaat om Android Jelly Bean versie 4.1.1, de meest recente versie van Android.

Jelly Bean

Android Jelly Bean brengt een hoop nieuwe features en functies maar een van de belangrijkste aanpassingen die Google gedaan heeft is de verbeterde stabiliteit en snelheid van het besturingssysteem. Meer informatie over Android Jelly Bean vind je in onze uitgebreide review. Overigens is het wel belangrijk te weten dat met de installatie van deze Android versie de Flash ondersteuning verdwijnt en de standaard browser vervangen wordt voor Google Chrome.

Update in Nederland

Het lijkt voorlopig alleen nog te gaan om Amerikaanse Transformer Pad 300 modellen. Wanneer de update voor de Transformer Pad Infinity TF700 verwacht wordt is nog niet bekend maar die zal niet lang meer op zich laten wachten. Mocht je als Nederlandse bezitter een update ontvangen, laat dan onderaan dit artikel je ervaringen even weten.

Meer informatie, alle specificaties en onze review vind je op de productpagina van de ASUS Transformer Pad 300.


logo small tablets magazine   ASUS begint uitrol Android 4.1 Jelly Bean voor de Transformer Pad 300


logo small tablets magazine   ASUS begint uitrol Android 4.1 Jelly Bean voor de Transformer Pad 300


logo small tablets magazine   ASUS begint uitrol Android 4.1 Jelly Bean voor de Transformer Pad 300

  • Delen:

Reacties

  1. Mr_MdR
    19 augustus, 2012 om 1:22

    Ik lees hier nergens ft201 staan :(
    I’ll wait…

    • Martijn Chel
      19 augustus, 2012 om 10:37

      Zal ook niet lang op zich laten wachten denk ik.

  2. Sam Rijver
    19 augustus, 2012 om 9:55

    Net snel een 300 uit de doos gehaald maar helaas nog geen update. Ook nog even via Amerikaans IP en instellingen geprobeerd maar geen geluk.

    Mooi dat er relatief snel een update lijkt te komen, 4.0.3 is horrible op de TF300T (en in minder mate ook op TF700T) dus hoop dat er enorme stabiliteit verbeteringen te merken zullen zijn.

    • Erik
      21 augustus, 2012 om 11:46

      Jij weet wel buitengewoon goed te overdrijven.

      Android 4.0.3 is helemaal niet verschikkelijk voor wat betreft stabiliteit, zelfs niet met de toegevoegde interface lagen van de diverse merken tablets die geen volledig kale Android ervaring bieden.

      Het zou mij niets verbazen wanneer de meeste optimalisatie juist voor die toplagen noodzakelijk is en veel minder voor Android zélf. In de praktijk blijkt namelijk dat apps ruimschoots snel genoeg draaien en de meeste professionele apps crashen eigenlijk nooit.

      Overigens geldt voor de overgang van Android Honeycomb naar Android Ice cream Sandwich al dat de snelheid en algehele stabiliteit enorm verbeterd werd, ook voor systemen die al goed draaiden, dus ook ik kijk uit naar nieuwe updates.

      • Sam Rijver
        21 augustus, 2012 om 12:33

        Het is enorm instabiel en gewoon horrible. Zonder overdrijven.

        Browser, launcher, simplenote en play store zie ik allemaal als professionele apps en crashen veel te vaak. Heel veel te vaak.

        Zeker tablets als de a510 en 300T hebben voor mij bewezen dat het wel KAN en het niet alleen aan 4.0.3 ligt maar ook aan integratie van de fabrikant.

  3. daan
    19 augustus, 2012 om 13:25

    Mooi voor degene die de updates binnen krijgen…in mijn geval kan ik erna fluiten…heb de
    Eerste tranformerpad en moet dus gaan rooten om op een andere manier aan jelly bean te komen??
    Had liever iets van asus gezien maar goed…. is niet anders.
    Juist omdat ik veel positueve dingen lees over android 4.1 had ik wel verwacht dat juist deze tablet ook iets kon verwachten.
    Wat de flash aangaat zijn er gelukkig nog andere browsers die het nog wel ondersteunen.
    Ok, flash gaat langzaam maar zeker verdwijnen maar zolang er nog steeds sites zijn die ermee werken wil toch graag flash hebben..ondanks alle ongemakken.
    Had trouwens aan asus gevraagd of er uberhaubt nog wel ondersteuning wordt gegeven aan mijn tab.
    Het enigste wat ik als antwoord kreeg was: ja en nee !!!
    Tja daar wordt ik als consument niet echt vrolijk van ondanks dat asus wel goede produkten maakt.
    Cloud opslag maar voor 1 jaar gratis???
    Beetje misleidend als je leest dat het bvoor een lifetime is.
    Nou. Een jaar later moet ik er opeens voor gaan betalen!!!
    Ook daar wordt dan geen antwoord op gegeven als je vraagt waarom anderediensten dan wel gratis zijn.
    Maar ondanks al mijn gemopper ben ik nog steeds blij met mijn tappie en overweeg ook om misschien een opvolger te nemen van asus.

    • Martijn Chel
      19 augustus, 2012 om 18:46

      Hoi Daan,
      ASUS heeft nog niet officieel bevestigd dat de update er niet komt voor de TF101. Er is dus nog een klein beetje hoop, al ga ik er niet vanuit.
      Inderdaad erg jammer natuurlijk. Rooten zou dan de enige oplossing zijn.

      • daan
        20 augustus, 2012 om 11:03

        idd…heb ook een aantal updates gehad dus mag ik eigelijk niet klagen wat de ondersteuning betreft.
        op een gegeven moment houden de updates gewoon op.
        alleen wel jammer…heb mijn tappie pas een jaar en deze krengen kosten nog aardig wat ondanks dat ze alweer een tijdje uit zijn maar goed.
        ben niet zo bekend met rooten…enigste nadeel wat ik weet is dat dan de garantie vervald maar ja.sommige risico’ s zijn het waard toch :-)?
        en anders gaat ik een nieuwe aanschaffen….eerst ff mijn portomonee checken…pfff die nieuwste asus is ook niet de goedkoopste!!! maar goed, daar krijg je dan ook een leuk speeltje voor terug!!
        De nieuwste spellen kan ik niet spelen of is dat per tappie verschillend????

  4. Ernstjan
    19 augustus, 2012 om 15:34

    Ik heb de update voor mijn Tf300T binnen… in NY gekocht dus misschien bdaardoor wat eerder dan de rest van nederland?

  5. Ernstjan
    19 augustus, 2012 om 15:36

    Geen “grote” veranderingen al lijkt alles net iets soepeler te lopen

    • Martijn Chel
      19 augustus, 2012 om 18:44

      Dat klinkt al goed!
      Ben erg benieuwd hoe het draait. Misschien voor andere tablet bezitters interessant;
      - is het homescreen horizontaal te gebruiken zoals we gewend zijn?
      - Is de standaard Android browser verwijderd en Chrome toegevoegd?
      - Is ‘project butter’ goed merkbaar. In de zin van snellere responsetijd, stabieler, hogere snelheid, etc.?

      Thanks!

  6. Steven
    19 augustus, 2012 om 20:46

    Dit is de officiële bekendmaking van asus zelf:

    Dear Valued ASUS Customers,We are pleased to announce that we will be rolling out a major software update for the ASUS Transformer Pad TF300, which will bring Android™ 4.1, Jelly Bean to the device for the first time in North America. In addition to this being the first of our planned Jelly Bean updates for the Transformer Series, we have also added a range of new features, including new power saving options, global file search and several improvements to the pre-installed apps.

    Blijkbaar ook nieuwe energiebesparende instellingen op naar de 10h :p

  7. Vincent
    24 augustus, 2012 om 13:33

    Heb vanochtend de update binnengekregen. De standaardbrowser staat er nog steeds in. Chrome staat tussen de apps. Over de snelheid en stabiliteit kan ik nog niet veel zeggen.
    Ik heb nog een andere vraag. Internet doet het heel vaak niet. Hij geeft wel aan dat er verbinding is, maar hij laad de pagina’s dan niet. Heb tegelijkertijd ook met een android telefoon het internet geprobeerd en die werkte wel. Kan iemand mij vertellen wat ik daaraan kan doen? Of moet ik de tablet omruilen?

    • Martijn Chel
      24 augustus, 2012 om 13:42

      Hoi Vincent,
      Heb je een Nederlands Pad 300 model? En daar de Jelly Bean update op ontvangen?
      En, had je al last van die internet problemen voor de update?

      • Vincent
        24 augustus, 2012 om 13:53

        Voor zover ik weet is het een nederlands model. Gekocht bij expert. En ik had voor de update ook al problemen. Eigenlijk al vanaf t begin volgens mij.

      • Martijn Chel
        24 augustus, 2012 om 13:58

        Hm, vreemd probleem. Zou iets met de sterkte van het Wifi signaal te maken kunnen hebben. Anders durf ik het ook niet te zeggen.

  8. Josek
    25 augustus, 2012 om 21:16

    Hoi, Mijn Asus 300T (gekocht bij paradigit) heeft de update binnen.e.e.a. lijkt idd wat sneller/stabieler te zijn geworden. Ben nog wat aan het “hobbyen” met de de nieuwe features maar ben tot nu toe erg tevreden!En :
    - is het homescreen horizontaal te gebruiken zoals we gewend zijn?
    Ja, niet veranderd, werkt prima
    - Is de standaard Android browser verwijderd en Chrome toegevoegd?
    Nee, beide zijn aanwezig
    - Is ‘project butter’ goed merkbaar. In de zin van snellere responsetijd, stabieler, hogere snelheid, etc.?
    ja, zie eerder opmerkingen.

    En Vincent: ik heb totaal geen problemen met het internet, terug naar Expert dan maar?

    Thanks!