Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

ASUS Transformer Pad Infinity TF700 close-up: Productiviteit / in gebruik

Asus Transformer Pad Infinity TF700T   ASUS Transformer Pad Infinity TF700 close up: Productiviteit / in gebruik
Geschreven door
Geplaatst op24 augustus 2012, 12:20 CategorieAndroid

In deze close-up van de ASUS Transformer Pad Infinity TF700 kijk ik naar hoe bruikbaar deze tablet in praktijk is en hoe productief je ermee kunt zijn. Doordat het een hybride notebook/tablet is schenk ik extra aandacht aan het keyboard dock met geïntegreerde batterij en office apps die meegeleverd worden.

Video

De Infinity is een luxe en chique apparaat. De gebruikte materialen zijn prima en de bouwkwaliteit is gewoon prima. Het voelt allemaal zeer stevig aan en er zijn weinig zwakke plekken waar met je met druk het scherm of de behuizing kan bewegen/vervormen. De plastic strip aan de achterkant dient zijn doel prima, Wi-Fi, GPS en Bluetooth verbindingen werken allemaal prima. Het scherm is van hoge kwaliteit en heeft niet alleen een heleboel pixels maar ook goede kijkhoeken en keurige kleurweergave. Het Super IPS + display om de tablet buiten bruikbaar te maken is een extraatje waardoor het scherm een stuk feller kan, en hoewel feller is het nog steeds niet zo dat ik deze tablet aan zou raden voor gebruik buiten.

Het keyboard is van vergelijkbare kwaliteit, goed dus. De materialen zijn ook weer prima en de extra poorten die beschikbaar komen zijn altijd welkom. De ingebouwde accu vergroot de duur dat je de Infinity kan gebruiken met zo’n 4 tot 5 uur. Dat is ook wel welkom want de Infinity heeft enorm hoge specs die om een hoop energie vragen. Helaas ligt het trackpad (muisgedeelte) bovenop de rest van het dock (in veel laptops is dit wat verzonken). Hierdoor is de kans dat je tijdens typen/gebruik regelmatig met de palmen van je hand de muis laat verspringen met alle gevolgen van dien. ASUS heeft een speciale aan/uit toets voor het trackpad toegevoegd die dit probleem deels ondervangt, maar elke keer aan en uit zetten is vrij irritant. Er valt natuurlijk wel aan te wennen en omheen te werken.

In de video laat ik ook zien hoe deze tablet in portrait mode werkt. In de week dat ik deze tablet nu heb wordt dit steeds erg raar weergeven, een soort ingekrompen versie van het scherm met zwarte balken eromheen zoals je het kent van bijvoorbeeld je TV of mediaspeler. Natuurlijk wil het toeval dat het tijdens de opname van dit filmpje het opeens wel goed werkte. Ik was oprecht verbaasd en wist op dat moment nog niet eens dat het wel kon. Het gaat hier dus kennelijk om een bug, en bugs kunnen opgelost worden.

Ik vond de weergave gewoon zonde maar niet een dealbreaker. De dealbreaker zit hem in de rest van de stabiliteit. Ik heb deze week al twee keer een geforceerde reboot gehad (zonder waarschuwing) en ik geloof niet dat ik overdrijf als ik zeg dat 2 to 3 keer per uur ik een ‘crash’ van een of andere app heb. Per uur. Not cool. In het algemeen lijkt de Infinity net iets stabieler te zijn dan de TF300T maar niet veel, nog steeds lang niet stabiel genoeg om acceptabel te zijn. Ik heb geen enkel vertrouwen in de software/hardware combinatie van deze tablet en daardoor kon ik hem niet met een gerust gevoel gebruiken om bijvoorbeeld dit artikel te tikken. Ik heb toevallig gisteren nog geprobeerd een blogpost te maken met deze tablet maar een geforceerde reboot gooide root in het eten.

Transformer Pad Infinity TF700 close-ups

Deze ‘Close-up’ is een onderdeel van de volledige review van de ASUS Transformer Pad Infinity TF700. Nadat alle onderdelen verschenen zijn komt er ook een volledige review waarin je alle informatie in één keer kunt vinden, plus natuurlijk extra informatie over alle aspecten van de tablet.

Transformer Pad Infinity TF700 specificaties en prijzen

Meer informatie, alle specificaties, de laagste prijzen en de laatste nieuwtjes vind je op de productpagina van de ASUS Transformer Pad Infinity TF700.


logo small tablets magazine   ASUS Transformer Pad Infinity TF700 close up: Productiviteit / in gebruik

  • Delen:

Reacties

  1. Pletman
    24 augustus, 2012 om 13:09

    Ik moet je helaas toch een beetje gelijk geven vwb instabiliteit. Het is in deze staat niet echt te gebruiken als een werkpaard. Toch, als je mij zou vragen: Ipad 2/3 of de Infinity, zou ik nog steeds voor het laatste gaan. De flexibiliteit van dit apparaat is ongekend.

    Eigenlijk heb ik dit tablet gekocht ter overbrugging naar eind dit jaar. Ik ga straks voor de ultrabook (W8), met touchscreen (hoeft niet eens afneembaar te zijn).

    • Sam Rijver
      24 augustus, 2012 om 13:46

      Bedankt voor je reactie.

      Mijn advies zou bij een dergelijke keuze dus duidelijk anders zijn, ik hecht enorme waarde aan stabiliteit en inzetbaarheid. Ik schrijf en maak van alles op mijn tablet en als het niet betrouwbaar werkt doe je vaak dubbel werk (learned the hard way).

      Zo’n Lenovo Yoga lijkt mij ook een best cool ding. Al waren die reclame filmpjes ervan echt tenenkrommend. Maar kan zomaar mooie hardware zijn.

      • Pletman
        24 augustus, 2012 om 16:48

        Maar als je heel eerlijk bent, zou je die hele lappen tekst wel op Ipad gemaakt hebben? Daar leent deze toch niet voor? Oftewel: de Infinity is meer een productiviteits machine dan de Ipad. Maar de laptop / PC blijven de echte werkpaarden.

        En ja, ben heel benieuwd wat het einde van het jaar gaat brengen!

      • Sam
        24 augustus, 2012 om 16:54

        Bijna 90% van alles dat ik schrijf is gedaan op de iPad. De grotere stukken wel met behulp van Logitech ultrathin keyboard maar kan goed uit de voeten met het onscreen toetsenbord.

        Dit is trouwens geen geheim en ik heb het daar regelmatig over, ben hartstikkemeeerlijk.

  2. Jeroen
    24 augustus, 2012 om 13:27

    Ik heb ook een TF700, bij mij geeft hij de portrait mode altijd full screen weer! Ik heb dus nooit problemen dat hij het beeld in elkaar zou drukken. Misschien een exemplarisch probleem????

    • Sam
      24 augustus, 2012 om 13:30

      Bedankt voor je reactie. Dat zou natuurlijk kunnen. In mijn geval is het al een week (al gebruik in hem niet vaak in portrait) en zelfs een reset hielp toen niet. Waarschijnlijk heeft de forced reboot van gisteravond iets opgelost. Ik zal het in de gaten blijven houden en meenemen in de uiteindelijke review.

  3. Jeroen
    24 augustus, 2012 om 13:34

    Ook over de stabiliteit van de TF700 heb ik helemaal niets te klagen, met de .26 update is hij bijmij helemaal stabiel en heb nooit vastlopers! Terwijl ik wel behoorlijke zware apps draai en/of aan het mulitasken ben.

    Met de .22 firmware waar mijn versie destijds mee werd geleverd had ik af en toe het probleem dat de stockbrowser in de wacht stand schoot echter is dit met .26 helemaal opgelost.

    Ik heb dus letterlijk nooit reboots! Het lijkt er dan ook op dat er iets met jou TF700 aan de hand is, reboots en een portrait mode die niet werken. Ik zal als ik jou was maar eens contact op nemen met de Asus support website. Ook op het forum van Tweakers komen de problemen die jij hier bespreekt niet voor.

    • Sam Rijver
      24 augustus, 2012 om 13:42

      Ik zal ze nog wel een keer mailen. Bij de TF300T had ik 3 stuks nodig voordat ik een redelijk kreeg en op dat avontuur zit ik niet nog een keer te wachten. Je moet niet vergeten dat dit tablets zijn die door fabrikant (dit geval dus Asus Benelux) naar ons worden gestuurd om daar een review over te schrijven. Als de exemplaren die zo kritisch bekeken worden al zo slecht zijn heb ik weinig vertrouwen in de rest van de voorraad. Maar zoals gezegd zal ik jouw ervaringen meenemen in mijn beleving de komende dagen en Asus heeft altijd de kans te reageren en/of ons nog een keer 1 of meerdere tablets te sturen die wel werken. Er is geen update voor deze tablet beschikbaar dus ik ga ervan uit dat ik op de laatste versie draai.

      • Jeroen
        24 augustus, 2012 om 14:04

        Ik begrijp je verhaal helemaal, punt is dat ik ook kijk naar problemen die anderen melden. Ik begrijp heel goed dat jij je mening moet baseren op het product wat voor je ligt. Alleen wanneer je als consument verder gaat kijken, o.a. op het Tabletdeel van Tweakers, toch een van de grootste tech forums van ons land dan zie je dat de problemen met jouw exemplaar niet structureel zijn.

        Ik heb zelf al één TF700 terug moeten sturen, ik had een deuk in het toch zitten en het scherm van de tablet lag niet mooi in z’n behuizing. Het mag niet, maar je weet tegen woordig bijna zeker dat indien je een dergelijk product als eerst wil hebben je ook deel maakt van het test progamma van de fabrikant. Asus heeft het samen met mijn leverancier heel mooi opgelost, Mijn set ingeruild voor een compleet nieuw exemplaar.

        Door dat jou exemplaar via Asus naar jou toe komt heb jij er misschien ook wel één uit de eerste batch leveringen. Wanneer ik nu op internet rond kijk zijn de problemen er wel zo’n beetje uit. Dit is dan ook direct het gevaar van een revieuw, een persoonlijke indruk die geheel terecht is, maar geen maat is voor al het andere wat in het land verkocht is/wordt.

      • Martijn Chel
        24 augustus, 2012 om 14:54

        We reviewen wat we krijgen van fabrikanten en het is wel vaker zo dat het model dat we krijgen een pre-productie model is (weten we niet eens altijd). Maar, we kunnen geen onderscheid gaan maken aangezien we dan net zo goed niet kunnen reviewen. We gaan er vanuit dat wat fabrikanten ons geven representatief is voor wat er op de markt is of komt. Dat is namelijk ook hun insteek.

  4. tempie007
    25 augustus, 2012 om 0:12

    de instabiliteit van de infinity vind je helaas terug bij alle asus tablets. gelukkig is dit een software probleem. jellybean zal veel goed gaan maken.

    • Sam
      25 augustus, 2012 om 0:20

      Dat zou zomaar kunnen. De eerste ervaringen die ik heb met jelly bean op de 300 zijn veelbelovend!

  5. Erik
    26 augustus, 2012 om 11:50

    Ik kan vwb de stabiliteit van deze Asus slechts afgaan op jullie ervaringen, maar ik blijf het vreemd vinden. Android op mijn Samsung apparaten is superstabielen crasht nooit. Ook al is TouchWiz vermoedelijk niet de snelste interface laag. Op de Samsung GS2 GS3 Galaxy Tab 2 10.1 en Galaxy Note 10.1 heb ik nog nooit crashes gehad en allen draaien op ICS.

    Natuurlijk zitten er soms fouten in apps, maar een crash van de tablets kan over het algemeen ook voorkomen worden door het goed afsluiten van apps. Als je alleen iets aan het tikken bent lijkt het me toch bijzonder wanneer dan de boel crasht!? Zoiets is zeker onacceptabel.

    • Martijn Chel
      26 augustus, 2012 om 11:59

      Nou moet ik zeggen dat de Galaxy Tab 2 tablets die ik gehad heb qua stabiliteit absoluut niet slecht waren, dus daar heb je wel een punt. Wel hadden ze andere beperkende factoren zoals de processor.