Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Google en ASUS verwachten dit jaar 3 miljoen Nexus 7 tablets te verschepen

Google Nexus 71   Google en ASUS verwachten dit jaar 3 miljoen Nexus 7 tablets te verschepen
Geschreven door
Geplaatst op3 augustus 2012, 16:26 CategorieAndroid

In Nederland kunnen we er nog niet voor naar de winkel maar de Nexus 7 tablet is in landen als de VS en de UK nauwelijks aan te slepen. Natuurlijk niet heel vreemd aangezien het apparaat is uitgerust met de nieuwste versie van Android, over interessante hardware specificaties beschikt en daarbij te koop is voor en aantrekkelijke prijs van 199 dollar.

ASUS en Google houden voorlopig de lippen nog stijf op elkaar wat betreft de verkochte aantallen maar we kunnen wel een inschatting maken van wat de fabrikanten verwachten te verkopen. Volgens bronnen van Digitimes heeft ASUS in ieder geval 3 miljoen Tegra 3 chipsets gereserveerd bij Nvidia en deze zouden allemaal bestemd zijn voor gebruik in de Nexus 7. Dit zou betekenen dat ASUS en Google verwachten dit jaar minimaal 3 miljoen tablets te verschepen, plus de exemplaren die al verkocht zijn tot nu toe.

Het is niet geheel onbelangrijk voor zowel ASUS als Google om de Nexus 7 voldoende op voorraad te houden en daadwerkelijk te verkopen want de concurrentie staat om de hoek. Zo hebben diverse fabrikanten, waaronder Acer en Huawei, al tablets aangekondigd die in hetzelfde prijssegment gelanceerd zullen worden. Wellicht de twee belangrijkste concurrenten, Amazon en Apple, hebben nog niks officieel aangekondigd maar als we de geruchten mogen geloven zal Apple na de zomer met een iPad Mini komen en lanceert Amazon meerdere Kindle Fire tablets.

ASUS Nexus 7

Wil je meer weten over de Nexus 7? Lees dan onze uitgebreide review van de Nexus 7 of bekijk alle specificaties, recente reviews en nieuwtjes op de productpagina van de ASUS Nexus 7.


logo small tablets magazine   Google en ASUS verwachten dit jaar 3 miljoen Nexus 7 tablets te verschepen

 

  • Delen:

Reacties

  1. Tom
    03 augustus, 2012 om 22:20

    Ik volg deze website al geruime tijd en met veel plezier, met name de laatste weken over de Nexus 7. Ik kon al maanden moeilijk een keuze maken welke android tablet het nu moest worden maar de berichten over de Nexus 7 gaven de doorslag. Direct besteld en ik typ nu vanaf mijn nieuwe Nexus 7 16gig a 230euro uit Amerika die vandaag binnen is gekomen. Super apparaatje! “-tje” omdat het een stuk kleiner is dan mijn Ipad 2 (van t werk) maar absoluut niet minder prettig. Ik vind deze Nexus een stuk fijner zelfs. Ik kan op dit moment iedereen die twijfelt welke tablet aan te schaffen de Nexus 7 aanraden. Het is absoluut waar voor je geld en die 7 inch is voor mij totaal geen probleem. Het went nu al! :)

    • Martijn Chel
      03 augustus, 2012 om 22:48

      Hoi Tom,
      Dat is goed om te horen! Ben blij dat het je goed bevalt. Veel plezier ermee!

    • Gerard
      04 augustus, 2012 om 6:05

      Beste Tom, ik wil er ook een bestellen. Via welke website heb je de nexys 7 besteld?

      • Tom
        04 augustus, 2012 om 10:34

        Hoi Gerard, heb deze via een Amerikaanse collega in de Google playstore laten bestellen en met een andere vracht mee laten sturen naar NL.

        Gr Tom

  2. heico
    04 augustus, 2012 om 4:56

    Goed Tom ,ik kan je heel goed begrijpen ik had een ipad 3 ,ik heb hem weer verkocht en een galaxy 7.7 sinds een paar maanden ik ben ook uitermate tevreden.veel geluk met je nexus!!

  3. Jack
    04 augustus, 2012 om 11:22

    Hallo,
    Ook ik volg deze website al een tijdje, erg fijn !!! Hierbij dus ook even mijn complimenten voor de website, en ga zeker zo door, ik vermaak me iedere dag er nog mee !!

    Ik typ dit op m’n iPad 3, alleen snap ik niet precies waarom jullie 7 inch fijner vinden dat 9.7 of een 10.1 inch tablet. Ik vond eerlijk gezegd 9.7 al wat klein, alleen went het sneller en wil ik nu zeker niet meer groter. Alleen kleiner lijkt mij alleen maar rotter, zo merk ik dat ik de iPad sneller pakt dan m’n telefoon. Maargoed dus ik vroeg me af waarom jullie precies de nexus 7 en de galaxy tab beter/fijner vinden dan een iPad ?

    Alvast bedankt,
    Groetjes, Jack

    • Martijn Chel
      04 augustus, 2012 om 12:09

      Hoi Jack,
      Ik vind de Nexus 7 of Galaxy Tab niet per definitie fijner dan de iPad. Dat hoor je me niet zeggen.
      De Nexus 7 is wel absoluut de beste Android tablet die ik tot op heden in handen heb gehad, puur door het stabiele en snelle Jelly Bean.
      Qua formaat is het natuurlijk voornamelijk persoonlijk maar ik neem mijn tablet graag mee en daarvoor geeft 7 inch een wat comfortabelere ervaring. Ook het langer in één hand houden is een stuk fijner.
      Ik vind overigens, zoals ik ook aangeef dat 10 inch (oid) ook voordelen heeft. Het horizontaal typen geeft meer ruimte en is dus fijner maar ook het kijken van een film of browsen op een grotere tablet heeft zijn voordelen.

  4. Jack
    04 augustus, 2012 om 12:33

    Hoi Martijn,
    Ik doelde ook meer op de reacties boven de mijne, want die geven aan dat ze hun iPad hebben geruild voor een 7 inch, dus was ik erg benieuwd waarom. Omdat ik zelf persoonlijk toch echt 10.1 boven de 7 inch kiest. Het enigste voordeel voor mij zou dan het bedrag van een 7 inch zijn tegenover een 10.1, maar ik was dus meer benieuwd naar de redenering erachter. Vandaar,

    Groetjes

    • Martijn Chel
      04 augustus, 2012 om 12:41

      Ah, dat had ik even gemist :)
      Ben ik ook benieuwd naar.

  5. heico
    05 augustus, 2012 om 9:04

    Hi Jack ,Martijn heeft het al aan gegeven eigelijk.ik kan alleen maar voor mijzelf spreken .ik reis veel ,ik vind het prachtig voor in het vliegtuig trein ect.lekker in een hand ,ik denk dat de nexus nog beter is met jelly bean maar ik ben ruim tevreden zoals ik hem nu gebruikt.ik kan alleen maar zeggen als de nexus nu al niet aan te slepen is in de us wat ik gehoord heb,dan moet het wel gewild zijn in het land van apple .bovendien waarom komt apple nu ook met een kleinere 7 ???

    • Sam
      05 augustus, 2012 om 9:50

      Platform lock-in. En 7 inch ish is een best handig formaat voor onderweg. Concurreert wel meer met smartphone dan met tablet in mijn geval dan.

  6. Jack
    05 augustus, 2012 om 10:19

    Oké dankjewel iedereen voor de antwoorden :) dat was een beetje naar waar ik naar op zoek ben hihi. Ik geloof idd dat een 7 inch tab makkelijker mee te nemen is, ben trouwens ook wel benieuwd naar of Apple met een mini iPad komt. De prijs daarentegen zal ook wel veel beter leggen bij de gemiddelde consument om over de lijn heen worden getrokken om als nog voor een tablet te gaan.

  7. heico
    05 augustus, 2012 om 12:29

    Hi Sam ik denk dat je daar hellemaal gelijk in hebt ik was ook meer naar de galaxy note aan het kijken,het betekend wel weer hoewel ik kan bellen met de 7.7 ik hem daar niet voor gebruikt.goede site boys!!