Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Video: Android 4.1 Jelly Bean op de ASUS Transformer Pad 300

Asus Transformer 300 Android Jelly Bean   Video: Android 4.1 Jelly Bean op de ASUS Transformer Pad 300
Geschreven door
Geplaatst op26 augustus 2012, 12:41 CategorieAndroid

Gisterochtend heb ik al mijn eerste indruk van Android 4.1 Jelly Bean op de ASUS Transformer Pad TF300T getikt en vanmorgen vond ik even tijd om ook een filmpje op te nemen. Het artikel van gisteren is ondertussen natuurlijk ook geüpdatet met dit filmpje maar mocht je niet apart meer willen klikken heb ik hieronder het filmpje ook maar geplaatst. Hierin kijk ik naar de nieuwe functies en de stabiliteit van de software.

Video

Bovenstaande video is (lang) niet helemaal volledig maar geeft denk ik het overgrote deel van mijn eerste ervaringen met Android 4.1 Jelly Bean op de ASUS Transformer Pad 300 weer.

Conclusie

Mijn eerste indruk van Android 4.1 Jelly Bean op de Transformer Pad 300 is dus zeker positief. Ik heb verschillende standaard applicaties geprobeerd zonder en ondervond geen problemen, heb lekker kunnen browsen op het internet en ook Google Now functioneert zonder te zorgen voor frustraties. Belangrijker is dat ik met vertrouwen artikelen op de Transformer Pad 300 heb getikt, iets dat ik voor deze update geen optie was. Voor nu kan ik iedereen met een ASUS Transformer Pad 300 de update naar 4.1 Jelly Bean van harte aanraden en hoop ik dat ASUS snel met updates uitkomt voor de andere tablets in de Transformer (Pad) serie. Vorige week vond ik onder meer deze tablet nog zonde van je geld, maar dat zou zomaar eens kunnen veranderen.

Android jelly Bean

Martijn heeft een paar weken geleden als een een veel uitgebreidere review gemaakt van Android 4.1 Jelly Bean op de Nexus 7 waarin je alle nieuwigheden en features besproken en getoond worden. Ook hebben een review van Google Now gemaakt waarin we kijken naar het gebruik en de mogelijkheden.

Transformer Pad 300

Meer informatie, alle specificaties en onze reviews vind je op de productpagina van de ASUS Transformer Pad 300.

 


logo small tablets magazine   Video: Android 4.1 Jelly Bean op de ASUS Transformer Pad 300


logo small tablets magazine   Video: Android 4.1 Jelly Bean op de ASUS Transformer Pad 300


logo small tablets magazine   Video: Android 4.1 Jelly Bean op de ASUS Transformer Pad 300

  • Delen:

Reacties

  1. Justin
    26 augustus, 2012 om 14:14

    Gelukkig ben je nu iets positiever geworden over de Asus Transformers,… zoals wij velen al waren die namelijk bijna nooit crashes e.d. hadden. Natuurlijk is ICS niet zo stabiel als IOS, maar het was zeker wel bruikbaar. Hopelijk komt android nu met JB meer in de richting van ios en komt de meerwaarde van android eindelijk in zicht.

  2. rik
    26 augustus, 2012 om 16:05

    Het verbaast me ook te horen dat er zoveel problemen zijn met ICS icm ASUS. Ik gebruik de prime en ICS tot volle tevredenheid. Er zit waarschijnlijk wel verschil tussen diverse modellen.Ik heb heel soms een app die vastloopt, maar dat is prima werkbaar. 1 keer per maand loopt ie echt vast en wordt de tablet gereboot. Voor de rest staat ie eigenlijk continu aan. Heb trouwens wel altijd een tastkiller draaien. Ben wel beniuewd naar Jelly bean en hoop dat ie dan nog soepeler gaat lopen.

  3. T.A Blet
    26 augustus, 2012 om 17:49

    Ik verbaas me daar ook over.
    Ik heb zelden een crash en vastlopen of rebooten weet ik al helemaal niet wat dat is.
    Prima tablet.

    • Martijn Chel
      26 augustus, 2012 om 17:56

      Ik denk dat we de even Prime apart moeten zien, hoewel deze niet apart genoemd wordt. De problemen doen zich voornamelijk voor met de Pad 300 en Pad Infinity 700. Ik heb zelf de Prime getest (vandaar dat hij niet terug te vinden is in de lijst van Sam) begin dit jaar en daar was inderdaad veel minder sprake van de problemen die Sam aantoont bij de twee nieuwere tablets.

  4. Sam
    26 augustus, 2012 om 18:08

    De ervaringen die ik met de Prime had waren ook niet enorm positief. Voor al deze tablets zijn er bergen gebruikers die ze geweldig vinden maar mijn ervaringen stroken lang niet altijd met die beweringen. Ik kan jullie alleen maar vertellen wat ik vind, gebaseerd op mijn ervaringen met een apparaat, OS, merk, whatever.

    Het kan best dat de prime de meest stabiele van de drie is, en ik geloof het zo. Maar het zal me niets verbazen als er een zooitje infinity gebruikers zijn die hetzelfde over hun tablet roepen.

  5. Sander
    30 augustus, 2012 om 19:32

    De genoemde “four day forecast” krijg je door de widget lang in te drukken en dan naar beneden uit te breiden met de blauwe knoppen.

    • Sam Rijver
      30 augustus, 2012 om 19:46

      Oe aha! Thanks.

  6. rob
    12 september, 2012 om 10:29

    ik heb 1 vraag over jelly bean…
    met ics was de normale browser vaak aan het crashen en dergelijke.
    hoe is de echte ervaring na een paar dagen met jelly bean, gebeurt het nog vaak. en hoe erg. reboot ie hem nog regel matig of is dat echt beperkt nu?

    • Sam Rijver
      12 september, 2012 om 10:31

      Ik heb nog wel her een der een browser crash maar stukken minder dan bij ICS. Het valt erg op hoe groot de verbetering is.

      Geforceerde reboots dat tablet automatisch opnieuw opstart heb ik (nog) niet gehad. Wel heb ik last van andere ‘geforceerde reboots’, soms lijkt het hele systeem zo vol te lopen dat het enorm traag wordt, en ik dus geforceerd wordt handmatig de tablet opnieuw op te starten voor een snappier ervaring. Maar ook dat is een stuk beter dan het was natuurlijlk.

      • rob
        12 september, 2012 om 10:33

        ok dat is fijn om te horen.
        maar je koopt nu deze tablet met ics..
        is er dan meteen na gebruik een update naar jelly bean?

      • Sam Rijver
        12 september, 2012 om 10:35

        Zo ver ik weet wel ja. Tenzij je een 3G variant wilt aanschaffen, daar is de update er volgens mij nog niet.

  7. rob
    12 september, 2012 om 10:36

    ok thanks dan denk ik dat ik hem toch nu maar aanschaf want zat inderdaad te twijfelen door de crashes die hij steeds had

  8. kees
    30 oktober, 2012 om 7:54

    als je de 300 nu koopt, zit er dan standaard jelly bean op? of moet je dat zelf downloaden?

  9. Robin
    01 november, 2012 om 12:27

    Gisteren hebben wij ook de Asus Transformer Pad 300T WiFi 32GB versie gekocht en na enige tijd 4.03 te hebben gedraaid kwam de tablet automatisch met de melding dat er een Android update was die vervolgens na goedkeuring ook hebben laten uitvoeren en nu draait ICS 4.1.1 erop. Waarom spreken jullie overigens niet over 300T maar over 300 is dat vanwege de andere versie waar 3G op zitten die ook een andere 300 naamgeving hebben maar in de kern hetzelfde apparaat is?

    • Martijn Chel
      01 november, 2012 om 12:37

      Nee hoor, ASUS houdt verschillende namen aan. De officiële naam is TF300T.
      Het is trouwens Android 4.1.1 Jelly Bean. Niet Ice Cream Sandwich.

      • Robin
        18 november, 2012 om 12:23

        Qua naamgeving voor de tablets is Asus met zijn tablets niet handig bezig behalve dan voor de tablet/phone (Padfone2) het goede van Apple’s naamgeving is dat iedereen weet waar je het over hebt.

        My bad het is natuurlijk JB4.1.1