Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Android Jelly Bean update ASUS Transformer Prime (TF201) nu beschikbaar

ASUS Eee Pad Transformer Prime front Amethyst Gray   Android Jelly Bean update ASUS Transformer Prime (TF201) nu beschikbaar
Geschreven door
Geplaatst op28 september 2012, 13:39 CategorieAndroid

De Jelly Bean updates beginnen langzaam maar zeker naar meer tablets uit te rollen. Gisteren werd bekend dat de Acer Iconia Tab A700 een update kan verwachten en vandaag begint ASUS in Nederland met de uitrol van Android 4.1 Jelly Bean voor de Eee Pad Transformer Prime (TF201). De update wordt automatisch (OTA) aangeboden maar je kunt ook handmatig controleren.

ASUS Transformer Prime

Verschillende bezitters van een Nederlandse Eee Pad Transformer Prime (TF201) melden dat de update te downloaden is, maar het kans soms even duren voordat de download begint aangezien de servers op sommige momenten overbelast lijken te zijn.

TF201 Jelly Bean   Android Jelly Bean update ASUS Transformer Prime (TF201) nu beschikbaar

De update brengt de nieuwste versie van Android, Jelly Bean. Deze versie moet de tablet een stuk sneller en stabieler maken. Daarnaast heeft Google een aantal nieuwe features toegevoegd, zoals Google Now en verbeterde notificaties.

Meer informatie over alle verbeteringen en vernieuwingen vind je in onze Android 4.1 Jelly Bean review.

ASUS Transformer Pad Infinity

ASUS maakte begin deze week via Facebook bekend dat ook de Transformer Pad Infinity (TF00) ergens in de komende dagen een update kan verwachten. Ik ben hier nog geen meldingen van tegengekomen, maar mocht je een TF700 hebben en de update binnen kunnen halen, laat het hieronder even weten.

T.A. Blet en Mark, bedankt voor de tip!

 


logo small tablets magazine   Android Jelly Bean update ASUS Transformer Prime (TF201) nu beschikbaar


logo small tablets magazine   Android Jelly Bean update ASUS Transformer Prime (TF201) nu beschikbaar


logo small tablets magazine   Android Jelly Bean update ASUS Transformer Prime (TF201) nu beschikbaar

  • Delen:

Reacties

  1. Kees
    28 september, 2012 om 15:17

    Net binnen en geinstalleerd. Lijkt zo op het eerst wel snellere verwerkingssnelheid te hebben. Mn. Webpaginas. Ben daar wel blij mee….

  2. Sam
    28 september, 2012 om 15:37

    Update vanochtend geïnstalleerd en nog maar 1 keer gehad dat de stock browser niet reageerde. Web pagina’s worden ook sneller geladen. De tijd rechtsonder in het scherm wordt helaas niet goed geüpdate. Verder werkt Google now nog niet naar behoren (komt niet verder dan laden van resultaten na inspreken). Algemene stabiliteit en snelheid is wel vooruit gegaan.

  3. rik
    28 september, 2012 om 18:24

    Ik krijg de melding dat het bestand niet beschikaar is. Server zal wel overbelast zijn. Vanavond nog maar eens proberen.

  4. rik
    28 september, 2012 om 21:19

    Kan iemand mij uitleggen hoe ik Noogle Now zover krijg dat ie gaat antwoorden? Als ik bij de instellingen van Google Now de taal naar engels (US) zet dan kan ik vragen stellen maar krijg ik altijd antwoord in de vorm van zoekresultaten en niet gesproken tekst zoals in jullie filmpje. Overigens is er ook een nederlands taalpakket die ik kan kiezen (ook offline te installeren via de instellingen). Deze herkent de vragen maar geeft ook geen gesproken antwoord.

    • rik
      28 september, 2012 om 22:40

      Moet je soms bij instellingen van android zelf nog een soort teksttospeech taalpack installeren?

    • Martijn Chel
      28 september, 2012 om 22:47

      Ik zie dit probleem vaker voorbij komen. Zoals ik in de video aangeef heb ik alleen de taal instellingen aangepast. Daarna werkte het gelijk, maar blijkbaar dus niet op alle tablets. Ik had er op de ProTab 3 XXL IPS ook last van. Niks werkte. Geen idee eerlijk gezegd, ben er nog steeds niet uit waarom.

      • Sam
        29 september, 2012 om 15:51

        Inmiddels alle taalinstellingen op English (US) gezet, en google now werkt nu wel:)
        Alleen backspace werkte niet altijd even goed, maar dat lijkt vanzelf over te zijn gegaan…
        Thnx voor de tip!

      • Martijn Chel
        29 september, 2012 om 16:00

        Helemaal top! Graag gedaan natuurlijk.

  5. Rik
    29 september, 2012 om 12:34

    Met taalinstellingen bedoel je waarschijnlijk de instelling van Google Now zelf en niet de algehele taalinstelling van de androidtablet.

    • Martijn Chel
      29 september, 2012 om 12:41

      Nee, ik heb ook de algemene taalinstellingen op Engels gezet.

      • rik
        29 september, 2012 om 18:05

        Ok bedankt. Hij werkt bij mij nu ook. Leuk Speelgoed, al valt er nog een hoop aan te verbeteren. Jelly bean werkt super, nu nog vloeiender als ICS. Mooie animaties bij openen apps, en alles wat sneller. Geen vastlopers gehad tot nu toe. Behalve dan de Ics+ browser die start niet meer op. De naam zegt het al he:-). Chrome is minstens zo goed en firefox is ook perfect op de tablet.

  6. Ben
    29 september, 2012 om 23:35

    http://campuslife.asus.com/index/8598/transformer-tf201tf700-jelly-bean-update-10-4-2-15-release-notes/

    Update voor de Infinity uitgesteld.

    “Asus rep Gary Key confirmed that the reason for the delay was due to a fix for a keyboard issue in Jelly Bean. He says that the fix should be implemented soon and that the update will roll out next week.”

    Hopelijk rap beschikbaar!! :D

  7. Michael
    01 oktober, 2012 om 16:10

    Ben nu Jelly Bean aan het instaleren op mijn Infinity (TF700)!!

  8. karim
    01 oktober, 2012 om 16:13

    !!!!!!!!!!!ik ook nl model

  9. emiel
    15 oktober, 2012 om 20:22

    vraag of niet functioneren aanraakscherm
    —————————————–

    dag allen,

    ik ben volgens mij over naar het nieuwe systeem met mijn eeepad TF201. 1 ding is wel %@#^^@%$vervelend, namelijk dat mijn aanraakscherm het niet meer doet. Bij versie aanraakscherm in over tablet staat “niet beschikbaar” en bij herhaaldelijk aan en uit zetten (met keyboard gelukkig) geeft hij tijdens het opstarten aan dat hij met de update bezig is voor het aanraakscherm, maar gaat direct door zonder daadwerkelijk te updaten…hoe nu verder?

    eeepad zonder aanraakfunctie is toch raar……

    • Sander
      22 oktober, 2012 om 12:57

      Dit probleem heb ik ook.
      Mijn scherm deed het 3 dagen niet en ik heb maar een factory reset gedaan. gelukkig werkt mijn keyboard dock wel.
      Helaas heeft dit niet uitgemaakt en staat er nu nog steeds Aanraakscherm versie: Niet Beschikbaar.

      Iemand een idee hoe dit op te lossen?

  10. Danny
    21 oktober, 2012 om 17:34

    Sinds ik Jelly Ben op mijn TF201 heb geïnstalleerd kreeg ik ineens last van het verschijnsel random reboots het gekke was dat hij dit alléén deed in combinatie met het docking/toetsenbord. Heb hem terug gezet naar fabrieksinstellingen maar dat heeft niet geholpen.
    Tot ik bedacht dat dit alleen gebeurde wanneer hij in de slaapstand ging. Ik heb de slaapstand op uit gezet en de reboots zijn niet meer terug gekomen. Dus mocht je er ook last van hebben probeer dan dit eens uit.

  11. Jan-Willem R
    31 januari, 2013 om 9:49

    Ik heb gister de asus prime gekocht, maar heb nog geen update naar Jelly Bean gezien.
    Zodra ik de tablet naar een update laat zoeken komt er geen nieuwe.

    Kan iemand mij helpen?

    • Martijn Chel
      31 januari, 2013 om 9:53

      Check de website van ASUS even, daar kun je de update handmatig downloaden.
      Anders is het waarschijnlijk even geduld hebben.

      • Jan-Willem R
        31 januari, 2013 om 10:55

        Ik ben nu aan het kijken op de site van Asus, en ik heb daar een paar Firmwares gevonden.
        Nou weet ik niet precies welke ik moet hebben maar volgens mij deze:
        Firmware V10.4.2.18 ONLY FOR WW SKU (ANDROID 4.1)

        Staat deze voor WW voor Worl Wide, houdt dat dan in dat ik deze kan downloaden?

    • Ben
      31 januari, 2013 om 10:01

      Een vraagje: is de tablet nieuw of reeds gebruikt? Ben je zeker dat hij vb niet unlocked is? Volgens mij krijg je dan geen OTA updates meer van Asus (is toch geval bij de transformer infinity). Als hij nieuw is, idd even wachten of manueel updaten zoals Martijn zegt…

      • Jan-Willem R
        31 januari, 2013 om 10:19

        Nee hij is niet nieuw. Overgenomen van een kennis. Hij had hem al helenaal gecleaned zeg maar.
        En helemaal up to date gemaakt zei hij. Maar draait nog steeds op ICS.