Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

iOS 6 update nu te downloaden voor de iPad 2 en iPad 3

Apple iOS 6 2   iOS 6 update nu te downloaden voor de iPad 2 en iPad 3
Geschreven door
Geplaatst op19 september 2012, 18:53 CategorieApple

Het is zover! Vanaf dit moment is het mogelijk je iPad 2 of iPad 3 te voorzien van de nieuwste versie van iOS. Apple heeft iOS 6 enkele minuten geleden online gezet waardoor je de update kunt downloaden en installeren. Je kunt hiervoor je iPad via een kabel koppelen aan je PC en iTunes opstarten, of Over The Air updaten door naar je instellingen > Algemeen > Software-update te gaan.

Wat is nieuw in iOS 6?

iOS 6 brengt een groot aantal nieuwe features en verbeteringen met zich mee, waaronder Facebook integratie voor het eenvoudig delen van berichten en foto’s, de nieuwe Passbook applicatie voor een overzicht van al je tickets, coupons en klantenkaarten, een nieuwe Maps applicatie van Apple zelf met navigatie en 3D weergave, Siri ondersteuning voor de iPad en de mogelijkheid om Photo Streams te delen met vrienden waarop je vrienden ook kunnen reageren.

Alle nieuwe functies en verbeteringen vind je in ons artikel over de nieuwigheden binnen iOS 6.

Toch worden niet alle nieuwe functies binnen iOS 6 ondersteund in Nederland. Apple heeft een lijst online gezet met alle nieuwe functies waar je in Nederland gebruik van kunt maken. Zo zijn 3D gebouwen binnen de navigatie van de maps app alleen beschikbaar in de VS en wordt Siri Sports voorlopig niet uitgebracht in Nederland.

iOS 6 installeren

Om de update te installeren kun je je iPad via een kabel koppelen aan je PC en iTunes opstarten, of Over The Air updaten door naar je instellingen > Algemeen > Software-update te gaan. Voor de eerste versie heb je wel de meest recente versie van iTunes (versie 10.7) nodig.

Overigens is het altijd verstandig eerst een back-up te maken. Dit kun je in i-Tunes doen door met je rechter muisknop op je apparaat te klikken en hier het maken van een reservekopie te kiezen. Ook is het mogelijk via iCloud een back-up te maken door in de instellingen van je apparaat bij de iCloud optie op ‘Maak nu reservekopie’ te klikken.

De iOS 6 update is alleen geschikt voor de iPad 2, iPad 3, iPhone 3GS, iPhone 4 en iPhone 4S. Daarnaast kunnen ook de vierde generatie iPod Touch modellen en de Apple TV 2 en 3 een update ontvangen. Let wel dat iedereen momenteel de update probeert te downloaden dus de servers van Apple zullen roken. Als het updaten nu niet mogelijk is, probeer het dan op een later tijdstip nogmaals. Ook kan het zijn dat de update in fasen uitgerold wordt en je bijvoorbeeld over een uur aan de beurt bent.

 


logo small tablets magazine   iOS 6 update nu te downloaden voor de iPad 2 en iPad 3


logo small tablets magazine   iOS 6 update nu te downloaden voor de iPad 2 en iPad 3


logo small tablets magazine   iOS 6 update nu te downloaden voor de iPad 2 en iPad 3


logo small tablets magazine   iOS 6 update nu te downloaden voor de iPad 2 en iPad 3


18170   iOS 6 update nu te downloaden voor de iPad 2 en iPad 3

€ 711,71

Op werkdagen voor 14:00 uur besteld, volgende dag in huis

Bekijk



  • Delen:

Reacties

  1. W. Hoeben
    20 september, 2012 om 14:51

    Na de iOS 6 update problemen Facebook op de ipad3. Na het aanmelden krijg ik een zwart scherm.

    • Folkertina
      20 september, 2012 om 19:49

      Bij mij gaat Face Book goed, maar krijg Itunes niet meer gestart.

    • ktm
      29 januari, 2013 om 20:11

      war kan ik ‘m downloaden??

  2. Alex
    20 september, 2012 om 15:08

    Ben er niet weg van deze update.
    Soms is het net of de boel trager is met openen ..

  3. Folkertina
    20 september, 2012 om 19:23

    Het installeren lukt helemaal niet. Hij geeft aan dat ik niet verbonden ben met internet terwijl ik dat wel gewoon ben.

  4. Conny
    22 september, 2012 om 11:39

    Ook hier problemen na installatie
    Kan niet meer inloggen

  5. irene
    22 september, 2012 om 17:21

    Na de up date ben ik zowel de streetviewer in kaarten kwijt en werken de gedownloaden spelletjes niet meer.

    • Maggie
      26 september, 2012 om 20:29

      Bij mij werken ook spelletjes niet meer. Ik heb kortgeleden voor bijna 6 euro een jigsaw puzzel gekocht die ik nu niet meer kan openen. Krijg een zwart scherm. Het al van alles geprobeerd. Ik baal er van

      • Martijn Chel
        26 september, 2012 om 22:00

        Wellicht spelletje even verwijderen en daarna opnieuw downloaden.

      • Conny
        27 september, 2012 om 10:11

        Hallo
        Aan/uit knop en vierkant knopje bovenop tegelijk ingedrukt houden tot
        Het appeltje verschijnt
        Succes

  6. john
    22 september, 2012 om 21:34

    nou ik heb de 1 tune ap er opstaan met een kabel dus wet nu niet wat ik moet doen.

    ja zeggen ze aansluiten aan de pc kan dat met een kabel met twee usb aansluitingen en wat moet je dan verder doen.

    groet john wie kan me helpen

  7. Peter
    08 november, 2012 om 18:00

    Ik wil de update downloaden en hij zegt dat er een fout is opgetreden ??? Snap er niks van

  8. Bonnie
    09 december, 2012 om 11:56

    ik kan niet via algemeen naar softwareinstellingen
    wie kan mij helpen?

  9. sylvia
    30 januari, 2013 om 14:03

    Ik me iPad 2 nu al 1,5 uur aan de computer en gebeurt niks alleen dat er staat een reserve kopie maken van iPad! Ben benieuwd hoelang het nog gaat duren!!!

  10. Koen
    03 februari, 2013 om 13:04

    Ik krijg na de update ios 6.0 op mijn ipad 2, alleen een kabeltje en een itunes symbooltje te zien. Verder gebeurt er niks. Weet iemand hoe dit moet oplossen? Graag uw hulp. Ik ben ten einde raad. Aan de pc heb ik hem ook al gehangen. Maar de pc kan hem niet installeren en zie hem ook niet bij deze computer. Ik gebruik geen itunes en heb Windows 7 op de pc.

    • alisha
      07 februari, 2013 om 12:12

      wie heeft het geprobbert en dat het is gelukt meer vertellen dat we er meer van snappen aub

    • alisha
      07 februari, 2013 om 12:16

      mag ik meer info A.U.B

    • erwin
      05 maart, 2013 om 23:28

      koen problemen opgelost? heb hetzelfde probleem help me please

      • yvonne
        18 augustus, 2013 om 12:02

        en is het al gelukt? heb nu hetzelfde probleem

    • Angela
      14 oktober, 2013 om 19:33

      Beste koen,
      Ik ben benieuwd of het inmiddels gelukt is. Ik krijg namelijk exact hetzelfde te zien.
      Hoor graag

  11. Sam Rijver
    07 februari, 2013 om 12:19

    Ik heb geen idee wat jullie bedoelen maar als je de vraagt die hebt even (opnieuw) samenvat zal ik mijn best doen antwoord te geven.

  12. yvonne
    18 augustus, 2013 om 12:02

    heb ios upgedate maar mijn ipad doet nu niets meer dan alleen
    een i tunes teken met een kabel eraan heb het ook op de computer aangesloten maar die kan de software niet vinden wie kanmij helpen

    • Sam Rijver
      18 augustus, 2013 om 12:06

      Voor welke versie heb je een update gedaan? Via het apparaat zelf (over the air) of via iTunes met een kabeltje verbonden?

  13. Jos
    13 februari, 2014 om 19:22

    Hallo er wowrdt gepraat over ios6 op de iPad 2. Maar mijn iPad zicht steeds update up to date met iOS 5.1 Hoe krijg ik ios6 erop? Kan dus niet via instelling / instelling algemeen.
    Wie kan mij helpen of kan op mijn iPad 2 3G wifi 64 gb geen ios6?

    • Martijn Chel
      13 februari, 2014 om 23:13

      Als het goed is moet je die melding automatisch krijgen. Heb je via de instellingen al laten zien naar een update? Anders is het verstandig je tablet eens aan iTunes te koppelen.

  14. Rick
    16 augustus, 2014 om 14:55

    Hallo, als ik naar algemeen gaat, krijg ik geen balk met update, ook niet onder info, wie kan en wil mij helpen ? Alvast erg bedankt