Nu ook live TV kijken op je Android tablet met Ziggo TV

Ziggo live TV 2   Nu ook live TV kijken op je Android tablet met Ziggo TV
Geschreven door
Geplaatst op26 september 2012, 10:28 CategorieAndroid

We hebben er lang op moeten wachten, maar vanaf vanochtend is het dan eindelijk mogelijk voor bezitters van een Android tablet om live TV te kijken met de Ziggo TV applicatie. Gebruikers van een Android smartphone of tablet kunnen, wanneer klant bij Ziggo, inloggen in de applicatie vervolgens veertien zenders live bekijken.

Live TV kijken

Ziggo heeft de volgende zenders via de app beschikbaar gesteld;  Nederland 1 2 en 3, RTL4, RTL5, SBS6, RTL7, Veronica, Net5, RTL8, National Geographic Channel, Eurosport, Ziggo Xite en Ziggo TV. Naast live streaming van 14 zenders krijg je toegang tot programma informatie van 160 zenders, kun je door de video-on-demand bibliotheek bladeren en heeft Ziggo een nieuws sectie ingericht waarin je de laatste nieuwtjes op het gebied van media en entertainment vindt.

Ziggo live TV   Nu ook live TV kijken op je Android tablet met Ziggo TV

Ziggo TV app

Ziggo heeft zelf een lijstje samengesteld van de mogelijkheden van de Ziggo TV app;

  • Compleet programmaoverzicht van meer dan 160 zenders
  • Een aantal zenders is ook live via deze app te bekijken 
  • Iedere dag het actuele tv-nieuws
 
  • Iedere dag andere kijktips
 
  • Volledig Video On Demand overzicht 
  • Eenvoudig zelf een persoonlijke TV-Gids samenstellen
 
  • Zelf de zendervolgorde in de gids aanpassen
  • Zenders selecteren mogelijk op basis van abonnement en locatie
 
  • Programmafavorieten instellen 
  • Favoriete programma’s met één klik bekijken

  • Alarm in te stellen voor uw favoriete programma’s

Om de applicatie te gebruiken dien je zowel internet als TV af te nemen bij Ziggo, in de meeste gevallen gaat het dus om een alles-in-één pakket. Daarbij is het alleen binnen je eigen thuisnetwerk (Wifi-netwerk) mogelijk live naar de TV kanalen te bekijken. Het afspelen van video wordt alleen ondersteund vanaf Android 2.3 tot en met Android 4.0 (binnenkort wordt ook Android 4.1 Jelly Bean ondersteund).

Downloaden

De Ziggo TV app is gratis te downloaden in de Google Play Store.

iPad

Mocht je een iPad of iPhone hebben dan kun je al sinds eind vorig jaar live TV kijken op je tablet of smartphone. Ook in de App Store is een gratis Ziggo TV applicatie te vinden, en je moet natuurlijk klant van Ziggo zijn.

Andere providers

Eerder deze maand lanceerde UPC haar Horizon TV applicatie waarmee bezitters van een iPad of iPhone live TV kunnen kijken. Het grote verschil met de applicatie van Ziggo is dat UPC momenteel 80 kanalen beschikbaar stelt voor live streaming. De Android applicatie van Horizon TV wordt echter pas begin volgend jaar verwacht. Andere TV aanbieders als KPN, Telfort en Vodafone bieden al langer de live TV mogelijkheid voor Android tablet en iPad bezitters. Onlangs hebben we de live TV applicaties van de grotere providers met elkaar vergeleken.

  • Delen:

Reacties

  1. Harold
    26 september, 2012 om 12:34

    Werkt niet op mijn Google Nexus-7. Wel op mijn Samsung Tab 2 10.1

    • Martijn Chel
      26 september, 2012 om 12:39

      Jelly Bean wordt nog niet ondersteund, zie artikel.

      • leon
        03 oktober, 2012 om 19:21

        Op een asus transformer met jelly bean draait hij anders prima… volgens mij is probleem dat de app denkt dat de nexus7 een telefoon is ofzo, de app is ook alleen maar staand te bekijken.

      • Martijn Chel
        03 oktober, 2012 om 19:26

        MWa, lijkt me sterk. De tablet zelf communiceert alleen z’n resolutie en daardoor zou hij juist als tablet gezien moeten worden. Ziggo geeft zelf aan dat Jelly Bean nog niet ondersteund wordt. Ik ken de werking van de software niet exact hoor, maar het verschil zou kunnen zitten in het feit dat de TF201 middels een update voorzien is van Jelly Bean. Maar goed, feit is dat het niet blijkt te werken. Zal het eens bij Ziggo neerleggen.

  2. karim
    26 september, 2012 om 16:00

    Werkt niet in twente vanwege cogas!!!!!!

    • putter
      02 oktober, 2012 om 23:03

      Belachelijk dat deze App niet in het Cogas gebied werkt.
      Zowel Ziggo als Cogas adverteren met teksten dat Alles-in-1 in het Cogas gebied besteld kan worden.

  3. El Chueco
    29 september, 2012 om 21:15

    Werkt niet op een geroot toestel (sg s2)

  4. lars
    06 oktober, 2012 om 20:26

    werkt niet meer goed op galaxy tab 10.1 na update android 4.0.4.

    Suggesties?

    • Martijn Chel
      07 oktober, 2012 om 1:13

      Een keer verwijderen en opnieuw installeren kan wellicht helpen.

      • lars
        07 oktober, 2012 om 9:28

        Tja..

        Kan dat ook zonder dat ik een back-up gemaakt heb?

        Ik was nogal impulsief.

      • Martijn Chel
        07 oktober, 2012 om 11:18

        Die snap ik niet helemaal. Alleen de app hoef je te verwijderen. Daarvoor hoef je geen backup gemaakt te hebben.

  5. lars
    07 oktober, 2012 om 11:24

    Mijn machine heb ik geupdate van android 3.1 naar 4.0.4 oid, sindsdien hapert de ziggo app. Naar mijn idee ligt dat aan de android update, niet aan de ziggo app.

    Heb helaas geen back-up van voor de update.

    • Martijn Chel
      07 oktober, 2012 om 11:29

      Dat snap ik, maar heb je al geprobeerd die app opnieuw te installeren? Het kan door de update komen maar wellicht helpt het.

  6. lars
    07 oktober, 2012 om 11:41

    Zojuist geprobeerd, geen resultaat.

    Komt denk omdat de app tot en met 4.0 ondersteund?

    • Martijn Chel
      09 oktober, 2012 om 15:48

      Nee, want Ziggo gaf aan dat alle ICS apparaten ondersteund werden en daarbij heb ik je probleem nog niet vaak voorbij zien komen.

  7. konings
    08 oktober, 2012 om 19:55

    Schaam je Ziggo, klanten uit Twente extra te laten betalen. Deze reactie krijg ik van Ziggo!!!!!!!!! Belachelijk, Ziggo dit kun je niet maken.

    U heeft ons een vraag gesteld over de Ziggo App.

    Wij begrijpen dat deze situatie voor u ongemak heeft veroorzaakt. Hiervoor bieden wij u dan ook onze excuses aan.

    Het is in het Cogas gebied inderdaad niet mogelijk gebruik te maken van de App tenzij u een TV Plus of TV Extra pakket afneemt. De pakketten zijn op dit moment de eerste twee maanden gratis.

    Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

    Heeft u nog vragen of opmerkingen? Dan beantwoorden wij deze graag via ziggo.nl/klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    Brian Haner

    Medewerker Klantenservice

  8. Cindy
    14 oktober, 2012 om 21:10

    Hoi,

    Vandaag heb ik de app geïnstalleerd op de QWare Android 4.1 (IceCream oid?) en als ik live tv wil kijken, krijg ik na het inloggen op Mijn Ziggo: “Ziggo TV is gestopt”

    Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar helaas verscheen dezelfde melding. Op mijn IPhone doet de app het prima, dus waaraan kan het liggen?

    Alvast bedankt!

    • Cindy
      14 oktober, 2012 om 22:06

      Correctie: De Qware Tablet draait op Android 4.0.3

    • Don
      07 januari, 2013 om 8:42

      Hallo.
      Ik denk dat je een root acces probleem hebt.
      Dowload de App SuperSu.
      Dan openen en naar instellingen gaan.
      Zet je root acces uit en probeer het opnieuw.
      Succes

  9. caty
    21 november, 2012 om 20:15

    werkt prima voor een paar dage, nu krijg ik melding , niet beschikbaar, er af gehaald opnieuw er op gezet, kan nu niet eens meer inloggen , terwijl inloggen op de pc gewoon prima lukt op mijn ziggo, was leuk zolang het duurde

  10. hans
    02 maart, 2013 om 22:15

    waardeloze app is het heb een viewpia tablet maar hier kan ik geen ziggo tv mee kijken Helaas had ik hem er wel voor gekocht. Ziggo is behoorlijk arogant hier in de helpdesk kan er ook niet veel zinnigs over vertellen hoop snel op glasvezel en dan maar een amdere provider.

  11. Frits
    04 januari, 2014 om 3:38