Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Review: UPC Horizon TV app (live TV kijken op je iPad)

Geschreven door
Geplaatst op14 september 2012, 21:15 CategorieApp Reviews (iOS)

De nieuwe UPC Horizon mediabox zou televisie kijken een nieuwe dimensie moeten geven en daarnaast tal van nieuwe mogelijkheden met zich meebrengen. Eén van die nieuwe mogelijkheden is het (live) streamen van content via je mediabox naar je tablet (of smartphone). Maar hoe werkt deze functie in de praktijk en hoe doet UPC het in vergelijking met andere aanbieders?

Iedereen was zo ver, behalve UPC…

Andere providers bieden al enige tijd de mogelijkheid om live televisie te streamen naar je tablet. UPC was als één van de grootste aanbieders van digitale televisie de enige die achterbleef. Tot een week geleden bleef het onduidelijk waarom UPC een langere aanloop nodig had voor de lancering van de dienst dan haar concurrenten. Pas na de officiële introductie van UPC Horizon mediabox werd het opeens duidelijk waarvoor UPC de extra tijd gebruikt had. UPC hoopt met de Horizon Mediabox een nieuw product op de markt te zetten dat televisie kijken een nieuwe dimensie moet geven. Zelf adverteert het  bedrijf met de slogan: “Ervaar tv als nooit tevoren. Mooier. Intuïtiever. Beter.”

Horizon introductievideo

Horizon abonnementen

UPC heeft twee abonnementen geïntroduceerd waarbij de Horizon mediabox geleverd wordt. Alle informatie over de abonnementen vind je op de website van UPC.

Horizon TV (de applicatie)

We moeten even twee dingen apart zien, want je hebt de Horizon mediabox (decoder) en de Horion TV app. In deze review kijken we puur naar de applicatie waarmee live te kijken mogelijk is. De mogelijkheden van de mediabox worden onderaan dit artikel kort besproken.

De Horizon TV applicatie is alleen te gebruiken wanneer je klant ben bij UPC met een digitaal TV abonnement en over een UPC-internetaansluiting beschikt. Bij het niet voldoen aan één of beide eisen is het niet mogelijk gebruik te maken van de applicatie en haar functies. Daarbij is de applicatie momenteel alleen te downloaden voor de iPhone en iPad. Begin volgend jaar wordt de Android versie pas verwacht.

De mogelijkheden

Dit zijn de mogelijkheden van de app:

  1. Kijk tot 80 populaire tv-zenders (live) op je iPad of iPhone
  2. Eenvoudig bladeren door de UPC On Demand catalogus
  3. Trailers en informatie over films bekijken
  4. UPC On Demand programma’s bekijken op je iPad of iPhone
  5. Programma’s terugkijken wanneer je wilt via Programma Gemist
  6. Actuele tv-gids bekijken of programma’s terugzoeken op dag, genre en trefwoord
  7. Plan een opname via de DVR van je mediabox in, waar je ook bent
  8. Krijg kijktips voor andere programma’s

Het uiterlijk

In één woord “Fan-tas-tisch!”, het werk dat besteed is aan het design van de applicatie heeft haar vruchten afgeworpen. De applicatie oogt erg professioneel en stijlvol, ook voelt de besturing van de app erg intuïtief aan.

Bij het openen van de Horizon TV app krijg je een scherm met het beste van Horizon en de hoogst gewaardeerde content. Denk hierbij aan de top series, top films, top documentaires en zelfs top muziek. Je kunt vervolgens gemakkelijk verder navigeren door op één van de vijf buttons bovenin het scherm te klikken, bladeren door content gaat door middel van een swipe (veeg)- beweging op het touchscreen. Als je live TV wilt kijken kom je in bovenstaand overzicht terecht waarin alle 80 (in mijn geval) zenders in een overzichtelijk grid getoond worden.

Live streaming

De live streaming functie is één van de vele punten waarover ik erg te spreken ben. Niet alleen het aanbod is overweldigend, maar ook het beeld is van erg goede kwaliteit. Ter vergelijking; KPN, de provider die als best getest werd in een artikel dat ik eerder schreef, biedt slechts 20 televisiezenders aan. UPC daarentegen biedt maximaal 80 zenders aan (afhankelijk van het afgesloten abonnement). Daarnaast is de kwaliteit waarin UPC haar kanalen uitzendt (streamt) beduidend beter dan bij andere aanbieders, een groot pluspunt dus.

Nog een functie die erg handig kan zijn is de pauze-mogelijkheid. Bij het bekijken van een (live)-programma heeft de kijker de mogelijkheid het programma te pauzeren om zo de uitzending op later moment te hervatten. Natuurlijk kan ook de social media niet ontbreken zoals je in bovenstaande afbeelding ziet. Het delen van interessante programma’s behoort dus tot de mogelijkheden.

Opnemen

Stel dat je een programma niet kunt bekijken omdat je die avond toevallig niet thuis bent, met de Horizon TV app kun je de gewenste uitzending opnemen en op later moment terugkijken. Het opnemen gaat erg gemakkelijk en snel. De opgenomen uitzending is vervolgens via je mediabox (huidige of Horizon) terug te kijken.

UPC On Demand

Tot nog toe alleen maar lof over de Horizon TV applicatie. Echter een puntje van kritiek heb ik op de manier waarop UPC On Demand geïntegreerd is in de applicatie. Ik had graag gezien dat het mogelijk was om een film live te bekijken op je tablet. Na wat langer spelen en een mailtje met uitleg van UPC werd het me duidelijk dat je wel degelijk films kunt kijken op je tablet, je kunt ze alleen niet op je tablet bestellen. Je bestelt een on-demand film dus via je decoder of Horizon mediabox en vervolgens kun je de film afkijken op je tablet.

Uitzending gemist

Waar ik ook erg over te spreken ben is dat UPC gekozen heeft de klant de mogelijkheid te bieden om een gemist programma terug te kijken via zijn/haar tablet. Naar mijn weten is UPC vooralsnog de enige aanbieder die deze functie middels een applicatie aanbiedt. Wel zijn er natuurlijk de Uitzending Gemist applicaties van de zenders zelf, maar een complete uitzending gemist functie in de TV kijken apps van kabelmaatschappijen ben ik nog niet eerder tegengekomen.

De TV gids

Dat deze applicatie veelzijdig is, is je misschien wel opgevallen maar dat deze applicatie ook een prima vervanging is voor de huidige papieren TV gids wil ik hierbij nog even toelichten. Door de eenvoud waarop de televisiegids wordt weergegeven is het programmaoverzicht erg overzichtelijk en snel geladen. Je ziet direct alle zenders in een minimalistisch overzicht en hoeft dus niet lang te zoeken naar je favoriete programma. De gebruiker kan dan ook snel de applicatie openen om vervolgens enkel en alleen de TV gids te bekijken.

Conclusie

UPC heeft ondanks het relatief lange ontwikkelingsproces een sterk product in de markt weten te zetten. De applicatie die ik hierbij getest heb is één van de vele (nieuwe) functies van de nieuwe lijn die UPC doortrekt in haar producten en diensten.

De applicatie oogt erg goed en heeft veel mogelijkheden, vooral het laatste is een aspect waar andere providers een voorbeeld aan kunnen nemen. Ook het uitgebreide zenderaanbod van hoge kwaliteit maakt UPC momenteel de meest geschikte provider voor live(-tv) streaming via je tablet.

Meer mogelijkheden

De bovenstaande mogelijkheden zijn mogelijk met zowel een ‘oude’ decoders als de nieuwe Horizon mediabox. Wel biedt de Horizon meer mogelijkheden zoals het streamen van media van je smartphone of tablet naar de mediabox, en andersom. Daarvoor is het dus noodzakelijk dat je een Horizon mediabox met bijbehorend abonnement aanschaft. Ik heb de extra mogelijkheden in combinatie met de Horizon mediabox nog niet kunnen testen aangezien ik deze niet tot mijn beschikking had.

Lees meer over alle mogelijkheden van de Horizon mediabox.

Review Live TV kijken op je tablet

Onlangs heb ik  een uitgebreide review gemaakt van de overige (en eerder gelanceerde) Live TV kijken applicaties, waaronder die van KPN, Ziggo en Vodafone.

  • Delen:

Reacties

  1. Graafstra
    15 september, 2012 om 0:11

    Ik heb nog de zwarte mediabox en kan ik die app dan ook nog gebruiken ( kost het geen geld?)

    • Martijn Chel
      15 september, 2012 om 1:35

      Volgens mij wel. Alle mediaboxen zouden moeten werken. En nee, het gebruik van de app kost geen geld. Je moet alleen UPC internet en digitale tv hebben.

  2. SmokinX
    15 september, 2012 om 12:32

    Horizon speelt geen films of live tv af op een gejailbreaked apparaat…
    da’s mooi klote, vreemd en opmerkelijk: hoe en waarom checken ze dit?

    • Martijn Chel
      15 september, 2012 om 12:37

      Ik heb UPC gevraagd hierop te reageren, kom ik op terug zodra er een reactie binnen is.

    • Henk
      15 september, 2012 om 16:35

      Xcon installeren via cydia. Even googlen voor de repo…

  3. bernie
    15 september, 2012 om 15:39

    Op mijn ipad 2 doet de app het niet. krijg melding dat de video afspelen niet mogelijk is en tv start niet, blijft draaien.
    op een ipad 3 doet de app het wel. waardoor doet de app het niet op ipad 2?

    • Martijn Chel
      15 september, 2012 om 15:43

      Dat is vreemd. UPC geeft namelijk aan dat het op de iPad 2 en iPad 3 zou moeten werken. Iemand anders hier ook last van?
      Ik zal het eens checken.

      • Herman
        15 september, 2012 om 16:41

        Ja inderdaad , ik heb ook last van het zelfde probleem,kan video niet afspelen en tv start niet blijft zoeken. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn

    • bernie
      15 september, 2012 om 20:08

      Bij mij is het gelukt! Horizon werkt.
      Kijk op : iphonetutorials, jailbreak ongedaan maken, cydia verwijderen.
      Succes!

      • Ron
        15 september, 2012 om 20:11

        Werkt nu met jailbreak, heb de nieuwe versie van xcon geinstaleerd

  4. Ron
    15 september, 2012 om 17:46

    Idd met jailbreak niet mogelijk, heb ook xcon geistalleerd ook al weet ik nietvwaar het voor dient

  5. Mitchel
    15 september, 2012 om 21:07

    Hallo,

    Ik heb xcon geinstalleerd en de app werkt nog steeds niet heb een ipad 2 en krijg kan video niet afspelen wil dit nou zeggen dat ik mijn ipad moet unjailbreaken??

    • Ron
      15 september, 2012 om 21:27

      Je moet even Google naar dit probleem. Bij mij eerste installatie van xcon werkte het ook niet. Ik heb toen de link gevonden waar ik de nieuwste xcon von downloaden en nu werkt het wel, met jailbreak

    • Larson87
      23 oktober, 2012 om 22:14

      Als je Xcon hebt gedownload. heb je kans dat je de UPC Horizon app helemaal moet afsluiten, door 2 keer snel op de homebutton te drukken en dan alle lopende apps even afsluiten. daarna zal die het gewoon doen. dit was bij mij ook het probleem

  6. bernie
    15 september, 2012 om 21:15

    Horizon werkt!
    Kijk bij: iphone tutorials, jailbreak ongedaan maken, cydia verwijderen. Succes!

  7. Ron
    15 september, 2012 om 21:32

    Voor de jailbreakers ga naar cydia en voeg de volgende bron toe: http://n00neimp0rtant.dyndns.org/repo
    En download xcon alleen hier staat de meest up to date versie waarmee je horizon kan kijken met een jailbreak. Bij mij werkt het iphone 3gs 5.1.1 succes en kijkse

    • Ronald
      16 september, 2012 om 8:52

      Die link met xcon werkt helemaal, top bedankt!!!!!

      • SmokinX
        16 september, 2012 om 11:33

        Wel een laatste hint: wacht met updaten van de Horizon app altijd even tot je ergens leest dat óf de hack nog werkt óf er alweer een nieuwe Xcon is die het nieuwe probleem oplost.
        Je kunt voor de veiligheid ook een backup maken op je Mac of PC van de huidige app. Die handleiding is vast ergens te vinden.

    • yocko
      17 september, 2012 om 12:40

      geweldig. werkt. bedankt

    • hgoor
      29 september, 2012 om 18:37

      Jammer, maar werkt nog steeds niet op iPad 2 met Xcon er op.

    • Erik
      02 oktober, 2012 om 19:44

      Dankje wel! serieus dankje :D :D :D :D
      Het heeft ons hel erg geholpen!

      Groetjes, Erik

  8. Petra
    15 september, 2012 om 22:24

    Heb een vraagje over tv kijken, als ik een film wil zien op me i-pad gewoon op rtl4 of zo dan moet ik een code intoetsen. Kost dat dan geld als ik naar een film wil kijken op de gewone zenders?

    • Martijn Chel
      15 september, 2012 om 22:25

      Volgens mij heb je het over de veiligheidscode (parental code). Dat is zodat kinderen niet alles kunnen kijken wat ze willen. En nee, dat kost geen geld. Alle zenders zijn gratis te kijken.

  9. Petra
    15 september, 2012 om 22:28

    Oke ga het eens verder uit proberen, bedankt ;-)

  10. Robin
    16 september, 2012 om 15:58

    Het is inderdaad een fraaie app met hoge kwaliteit streams. Echter het artikel is niet helemaal volledig. Er staat:

    “De Horizon TV applicatie is alleen te gebruiken wanneer je klant ben bij UPC en over een UPC-internetaansluiting beschikt.”

    Terwijl dit moet zijn:

    “De Horizon.TV applicatie en Horizon.tv website zijn alleen te gebruiken wanneer je klant bent bij UPC en over een UPC-internetaansluiting en digitale tv abonnement beschikt (hiervoor is dus geen nieuwe Horizon mediabox nodig).”

    Zie ook: https://help.horizon.tv/app/answers/detail/a_id/781/p/119

    • Martijn Chel
      16 september, 2012 om 16:03

      Ik snap je toevoeging niet helemaal. Het gaat hier toch om de app?
      Digitale TV abonnement staat eronder vermeld.

      • Robin
        16 september, 2012 om 16:47

        @Martijn Ja ik heb het ook over de app maar daarvoor moet je wel een Internet en digitale tv abonnement hebben om naar de tv zenders via de app te kijken. Ik zie eronder helemaal geen digitale tv abonnement staan. De zin lijkt wat onvolledig vandaar mijn suggestie.

        Zoek maar op “digitale” of “televisie” of doel je op het ‘meer mogelijkheden’ stukje daar kan ik een beetje uit opmaken dat je ook met een bestaande decoder kunt kijken maar het gaat eerder om ‘digitale tv’ bij UPC in het algemeen dat nodig is.

      • Martijn Chel
        16 september, 2012 om 16:52

        Ah, ik begrijp wat je bedoelt. Er wordt verderop in het artikel gesproken over dat de live streaming afhankelijk is van je digitale TV abonnement, vandaar. Maar, ik heb het even toegevoegd voor de duidelijkheid.

  11. Martijn Chel
    17 september, 2012 om 17:39

    Even een update over iPads die een jailbreak hebben.
    Het zit als volgt volgens UPC:

    Horizon.tv maakt gebruik van software die de content van onze content providers beschermt tegen kopiëren, verspreiden en opnemen. Deze bescherming kan niet meer gegarandeerd worden als we jailbroken toestellen zouden ondersteunen. Het zou dan bijvoorbeeld mogelijk worden dat er applicaties worden ontwikkeld die het mogelijk maken horizon tv content te kopiëren, verspreiden en/of opnemen. We hebben bescherming te garanderen, anders kunnen we onze klanten geen content meer aanbieden.

  12. Frans
    19 september, 2012 om 0:02

    Wie kan me uitleggen hoe ik uitzending gemist kan kijken met de app?
    Ik leest in je review dat dat zou moeten kunnen maar kan het niet vinden.

    • Martijn Chel
      19 september, 2012 om 0:21

      Het is niet daadwerkelijk ‘Uitzending Gemist’ maar via programma’s zou het mogelijk moeten zijn verschillende programma’s terug te kijken.

      • Frans
        19 september, 2012 om 21:24

        Bedank voor je uitleg. Heb het nu ook gevonden. Via programma’ s dan kiezen voor zender en dan verschijnen de uitzendingen. Rtl lukt bij mij ook niet. Heeft iemand dat al werkend?

  13. Liesbeth
    19 september, 2012 om 20:25

    Hi, ik kan alle zenders kijken behalve rtl4? Dan moet ik ee. Code invoeren… Why?

    • Martijn Chel
      19 september, 2012 om 21:11

      Dat is vreemd. Ik ken wel de veiligheidscode die je moet gebruiken bij het inloggen. Misschien die gebruiken?
      UPC heeft overigens aangegeven dat er nogal wat bugs inzetten dus daar zou het ook aan kunnen liggen.

      • René
        27 september, 2012 om 13:03

        Wellicht wordt er op dat moment door RTL4 iets uitgezonden dat niet voor (jonge) kijkertjes bestemd is.

  14. Liesbeth
    19 september, 2012 om 20:26

    En wat is de code?

  15. bernie
    19 september, 2012 om 20:36

    Hoi,
    Klopt het dat AT5 er niet bij zit en zenders die in tv-pakket zitten zijn niet te bekijken, zoals WDR?

    • Martijn Chel
      19 september, 2012 om 21:10

      Durf ik zo niet te zeggen. Ik heb een UPC hier. Iemand een idee?
      Met max 80 kanalen zou je zeggen dat deze er wel bijzitten.

    • Wesley Wearts
      20 september, 2012 om 18:18

      https://www.horizon.tv/nl_nl/tv-kijken.html#

      Ik vermoed dat de zenders die online aangeboden worden ook via je tablet aangeboden worden. Dus je moet even kijken of de zenders in die lijst staan, zo niet dan zijn ze (nog) niet beschikbaar. Overigens zijn de beschikbare zenders ook afhankelijk van je zenderpakket.

  16. Robin
    20 september, 2012 om 20:42

    @Liesbeth ik kan RTL4 hier gewoon kijken via iPhone 3GS met iOS5.1.1 en via de site Horizon.tv (na inloggen) met Mozilla Firefox v. 15 en de benodigde Flash en Google Widevine plugin. Je hebt alleen mijnupc inlog gegevens en vervolgens zou je in principe alle genoemde streams van deze site moeten kunnen zien. Er wel echter gisteravond wel een storing met Live tv las ik op chelloo.com forum.

    @Bernie Inderdaad wat Wesley al aangeeft de zender op die site kun je via stream ziet op je smartphone, tablet en via de site (tot maximaal 80 zenders) afhankelijk van je huidige digitale tv zender pakket wat je hebt.

    En daarnaast is op Horizon Live tv via de site en app minder te zien dan je standaard pakket (Starter, Royaal, Horizon Standaard, Horizon Extra) omdat sommige zenders niet toestaan dat hun zender als stream beschikbaar wordt gemaakt (of daarover nog in onderhandeling zijn met UPC) via UPC die zijn o.a. AT5, 13th Street, Syfy en zo zijn er nog wel een paar te noemen.

  17. René
    27 september, 2012 om 13:07

    Wie kan mij helpen? Horizon.tv is prima! Als het tenminste werkt. Bij mij werkt zowel om mijn MacBook Air, mijn iMac als mijn iPad live tv niet goed. Binnen enkele minuten gaat het beeld steeds in tijd tientallen seconden terug. Dat is geen kijken. UPC heeft het onderzocht, maar kan niets vinden. Ze zoeken overigens wel verder.
    Wellicht zit het probleem in mijn netwerk: bedrade router/modem van UPC met daarachter 3x Time Capsule. Wie kan mij helpen?

    • aad witvliet
      05 oktober, 2012 om 14:29

      Hallo, begrijp dat ‘tijdprobleem’ door UPC wordt onderzocht. Blijkbaar is het u gelukt e.e.a. ook te downloaden op een iMac. Die heb ik ook maar deze weigert de Widevine Optimizer. Na downloaden verschijnt bij mij een kader:
      “Installation Cancelled. Could not find user’s internet plugins folder”
      Kunt u mij a.u.b. helpen hoe u de widevine optimizer op de Mac heeft gekregen
      Bedankt voor de moeite.

      • marcel
        13 oktober, 2012 om 11:28

        Hoi Aad, ik heb hetzelfde probleem, bij openen van de Widevine Optimizer. Na downloaden verschijnt bij mij ook:
        “Installation Cancelled. Could not find user’s internet plugins folder” krijg hem maar niet geinstalleerd op mijn Mac. Ben jij er ondertussen al uit? zo ja, wil je dan aangeven hoe je dat gedaan hebt?
        Bedankt

      • Lot
        15 oktober, 2012 om 16:17

        Iemand al een antwoord op dit probleem? Ik heb namelijk hetzelfde probleem hier!

      • spmuscle
        17 oktober, 2012 om 22:19

        Hallo,

        Heeft iemand inmiddels een oplossing voor dit probleem?? Ik heb hier namelijk ook last van.

      • wim
        26 december, 2012 om 15:32

        ik heb precies het zelfde probleem op de Mac Air wel en op de Mac Book kan hij de plugin folder niet vinden

  18. Patricia
    27 september, 2012 om 14:12

    Hoi wij hebben de horizon nu een aantal dagen thuis. Hij werkt op de IPad 2 en 3 en op de iPhone 3 en 4 en op de Dell laptop en de acre touchscreen computer, dus werkt gelukkig allemaal en de programma’s lopen netjesdoor, ze lopen alleen 30 seconden à een minuut achter op de werkelijke uitzending van de tv, maar dat zie ik niet als een probleem. We hebben wel de 120MB dus misschien loopt t daarom sneller??

    Wel vind ik het menu van horizon erg traag en blijft vaak hangen als je te snel door het menu gaat.
    Ook werkt uitzendinggemist op de horizon box (dus via de tv) meer niet dan wel, ik hoop dat dat nog kinderziektes zijn en dat ze worden opgelost…
    Groetjes Patricia

    • Wesley Wearts
      28 september, 2012 om 12:46

      Het betreft hier te gaan om kinderziektes deze worden middels updates opgelost (mogelijk is het al opgelost, controlleer daarom de mediabox op updates). Wel vind ik het een kwalijke zaak dat de klant als proefkomijn wordt ingezet voor een product dat eigenlijk klaar hoort te zijn. Binnekort wordt de Horizon Mediabox naar mij opgestuurd waarna ik hem uitgebreid ga testen! Mijn bevindingen deel ik uiteraard zo snel mogelijk met jullie.

  19. ElsB
    28 september, 2012 om 23:13

    Hoi,
    Tv kijken via horizon op mijn iPad3 gaat prima, alleen heb ik geen geluid….weten jullie daar raad mee? Hij roept in eerste instantie ook netwerkfout, maar de rest van mijn iPad werkt naar behoren..

    • Martijn Chel
      29 september, 2012 om 0:56

      Geen geluid is heel vreemd. Staat er misschien iets aan qua Bluetooth headset of AirPlay?

  20. Marjab
    29 september, 2012 om 8:34

    Ik heb precies hetzelfde probleem. Hij roep netwerkfout. Doet het daarna wel maar zonder geluid.

  21. ElsB
    29 september, 2012 om 10:44

    Bluetooth staat uit. Geen idee wat airplay is. Ik heb horizon zelfs verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar ook zonder succes…

    • Martijn Chel
      29 september, 2012 om 11:36

      Ik zie dat meer mensen er last van hebben. Dan lijkt het eerder een bug in de app zelf. Ik hoop dat UPC snel met een update komt.

      • ElsB
        29 september, 2012 om 13:16

        Zo lijkt het. Ik zal wel contact met ze opnemen.

      • Nina
        30 september, 2012 om 9:29

        Ik ben er net achtergekomen dat het knopje voor geluid aan/uit aan de zijkant van de iPad aan moet staan. Dit hoeft bij andere Apps zoals YouTube niet maar bij horizon blijkbaar wel.

      • Martijn Chel
        30 september, 2012 om 12:32

        Top!

  22. ElsB
    29 september, 2012 om 10:59

    Nou merk ik ineens ook dat bij facebook links naar videos er ook geen geluid meer is. Zou dit komen door de laatste ios update misschien?

  23. ElsB
    30 september, 2012 om 17:09

    Ja! Dat was het, dat tweede knopje aan de zijkant! Geweldig! Bedankt voor de tip!!

  24. Johan
    30 september, 2012 om 19:33

    Hoi,

    Prachtig horizon tv, wacht er al tijden op. Er is wel een probleem, na 40 sec. blijft het beeld hangen, gaat weer door, maar blijft de hele tijd weer hangen, is geen doen. Ik heb internet via upc en de nieuwste iPad, je zou zeggen, dit moet toch moeiteloos kunnen? Iemand hetzelfde probleem of de oplossing!

  25. Caries
    10 oktober, 2012 om 15:58

    Hoi,
    Kun je op de Horizon alleen handmatig een opname instellen voor de week erop bijvoorbeeld.
    Of kan dat ook op een andere manier.
    Mijn ipad3 als media apparaat wordt niet herkent, kan er wel live tv op kijken.
    Iemand een oplossing.

    • Wesley Wearts
      24 oktober, 2012 om 21:38

      Wat bedoel je met een andere manier? Een opname vanaf een afstand instellen is mogelijk via de applicatie, daarnaast kun je een opname in de tv-gids en direct bij het bekijken van een programma instellen.

      Om je iPad 3 te laten herkennen dien je daarvoor een extra applicatie te installeren (zie handleiding), weet de naam namelijk zo snel niet.

  26. Annemiek
    15 november, 2012 om 13:05

    Ook ik heb problemen met pincodes.
    gisteravond nog zit ik veronica te kijken op mijn ipad, gaat prima tijdens 2 and a half man, maar criminal minds wordt afgeschermd met een pincode. zo ook rtl 4.
    Heb geen pincode beveiliging op mijn upcbox (geen horizon, maar gewone digitale box)
    maar code 0000 of iets anders werkt niet.
    WAt moet ik hier ingeven en waarom wordt dit afgeschermd?

    • Wesley Wearts
      15 november, 2012 om 19:31

      Normaal is je pincode inderdaad 4x nul (0000). Probeer eens in te loggen via horizon.tv en kijk of je daar ook een pincode in moet voeren, zoja probeer daar ook de code 0000. Op het moment dat deze code ook via de website niet geaccepteerd wordt heb je in het verleden de code toch echt zelf veranderd. In dat geval adviseer ik je contact op te nemen met UPC via het gratis nummer 1200 (vaste telefoon).

  27. Kees
    20 november, 2012 om 10:53

    Na de verklaring van UPC over Jailbreaken is het wel meteen duidelijk waarom er nog geen Android APP is, als die er ooit zal komen. Dat is natuurlijk onbeschermbaar. Toch vind ik, als android gebruiker, het een slechte zaak dat het er nog niet is. Eigenlijk is dit gewoon klant-discriminatie. Hoe zou u het vinden als u geen melk meer mocht kopen omdat bij de C1000 en u buurman wel omdat hij in een groene auto rijdt en u in een blauwe.

    • Wesley Wearts
      25 november, 2012 om 21:04

      Beste Kees,

      De Horizon komt in het eerste kwartaal van 2013 naar Android. Tegelijkertijd met de lancering van de applicatie wordt ook de accessoires aangekondigd voor de Horizon Mediabox.

      Ik snap dat het heel verveld is dat je de applicatie niet kunt gebruiken omdat je Android-gebruiker bent, ikzelf ben ook Android-gebruiker en zit met hetzelfde gevoel. Toch gebeurt het wel vaker dat een applicatie eerder uitkomt voor iOS dan Android of andersom. Ik wil het niet per definitie klant-discriminatie noemen maar eerder een keuze van de ontwikkelaar.

      Met vriendelijke groet,
      Wesley Wearts

      • Noortje Leemans
        19 december, 2013 om 8:49

        Ik wil het wel even kwijt Wesley, dat ik het inmiddels wel klantdiscriminatie noem van upc. Het is bijna 2014 en er is nog geen horizon voor android. En wij betalen net zo veel als een ipotten kijkerd. En volgens mij had het vanaf dag een klaaar kunnen zijn. We laten ons gewoon discrimineren door upc.

  28. Hans Rietel
    08 december, 2012 om 19:04

    Alle slechte recensies hebben mij bang gemaakt om Horizon van UPC aan te schaffen.
    Wie geeft mij het juiste advies

    • Wesley Wearts
      10 december, 2012 om 5:40

      Ikzelf gebruiker van Horizon vanaf de eerste dag. Ik geef toe dat er aan het begin (vooral de eerste 2 weken) heel veel problemen waren.

      Deze problemen zijn op dit moment allemaal opgelost en de mediabox werkt naar behoren. De Horizon-mediabox is niet meer vastgelopen en het wisselen tussen zenders gaat zeer soepel (sneller dan bij vorige mediabox, dit komt mede door de 6 tuners).

      Daarnaast heeft de Horizon-mediabox onbegrensde mogelijkheden;
      – Streamen (video’s, afbeeldingen e.d. van je computer doorzenden naar je televisie)
      – Apps (YouTube, Buienrader, NOS etc.)
      – Opnemen, pauzeren en terugspoelen (3 opnames tegelijkertijd)
      – Standaard krijg je 10 HD-zenders tot je beschikking (GRATIS)
      – On deMand (films en programma gemist)
      – En nog veel meer! (waarschijnlijk heel veel vergeten te melden)

      Ten slotte:
      De Horizon-mediabox beschikt over uiterst goede hardware (onderdelen). De mediabox beschikt over 6 tv-tuners, een volwaardige Intel processor, veel aansluitmogelijkheden, ingebouwde wifi-module en 1080P beeldkwaliteit (de vorige mediaboxen hadden slechts 1080I beeldkwaliteit).

      Door het upscalen van de beeldkwalteit oogt het beeld robuuster, strakker en buitenal veel mooier.

      Owja. Je kan de mediabox als als router laten fungeren (zowel draadloos als bedraad).

      • wim
        26 december, 2012 om 15:36

        dat zal allemaal wel maar widevine kan nog steeds de internet plugin folder niet vinden zodat ik de streaming niet kan openen op mijn mac book pro

  29. Dennis
    19 december, 2012 om 20:55

    Mooie App idd.
    Ik heb nog geen Horizon mediabox, maar de App speelt probleemloos af op mijn iPad 2.
    Waar ik benieuwd naar ben is het volgende: kun je ook een live tv zender van je iPad Horizon App streaken naar je AppleTV?
    Dan zou je tv kunnen streaken naar een AppleTV die aangesloten is op een 2e, analoge, tv (bv op je slaapkamer) namelijk…
    Iemand een idee hoe dit moet?
    Zonder jailbreaks aub.

  30. Marja
    09 januari, 2013 om 21:47

    Grote flauwekul dat je zelf een veiligheidscode hebt ingegeven als er steeds een code wordt gevraagd. Klopt niks van. Lees elders de reacties maar. En 0000 werkt dus helemaal niet. Ik heb zeker geen code ingevoerd. Wel heel typisch dat er ook alleen om wordt gevraagd bij de leukste vooral buitenlandse series. Waardeloos dus. Ik hoor zelf te bepalen of en wanneer ik een programma wil blokkeren.

    • hill
      23 februari, 2013 om 21:17

      die code is alleen voor een bepaalde leeftijd en 4 keer oooo werk bij mij dus wel

  31. hill
    23 februari, 2013 om 21:16

    waarom zit crime tv er wel bij maar 13th street want die kijk ik geregelt :( en via horizon zit die er niet bij

  32. Koen
    21 maart, 2013 om 21:05

    Allen,

    Kan ik horizon streamen via Apple tv naar mijn gewone tv? Heb je dan nog iets anders nodig? Iemand ervaring mee?

    Gr. Koen

  33. Jwnnifer
    23 april, 2013 om 23:39

    Net Horizon mediabox geinstalleerd, keigoede beeldkwaliteit. Na installeren en starten van de remote app op mijn ipad heb ik geen goed beeld meer op mijn (philips smart)TV. Wat moet ik nu doen om ook goed beeld op mijn TV te krijgen?

  34. Dennie187
    13 juni, 2013 om 15:57

    Even voor de iPad bezitters mocht het nog niet vernoemd zijn
    Horizon tv werkt wel op de iPad ook met jailbreak
    Gewoon uit cydia. Xcon en ook Xcon alias
    Dan werkt alles prima wel bijde genoemde Xcon bestandjes
    Uit cydia installeren

  35. Dennis
    20 juni, 2013 om 15:50

    Ik wilde met mijn ipad2 online tv kijken op de ipad,maar als ik de app hebt gedownload en dan opent gaat alles goed maar als ik tv wil kijken geeft hij geen flash gedetecteerd aan hoe kan dat

  36. Peter
    30 januari, 2014 om 13:03

    Ik krijg Widevine Media optimizer niet geïnstalleerd op mijn MS Surface Pro 2 met Windows 8.1.
    UPC medewerkers zeggen dat het moet kunnen.

    • Erik
      05 maart, 2014 om 20:02

      Ik heb het ok geprobeerd op een MS Surface Pro 2, en Widevine zegt dat Huij geïnstalleerd is, en staat ook bij de geïnstalleerde programma’s, maar als ik een kanaal kies om te kijken, krijg ik de melding dat het niet geinstalleerd zou zijn. Denk niet dat het Windows 8 compatibel is. Op mijn Android tablet is er al helemaal geen beginnen aan. Heel jammer, ik ben destijds voor Horizon overgestapt. Nu jaren later, heb ik er nog niets aan. Ga maar naar Ziggo denk ik :-(

  37. CrackUrAss
    21 april, 2014 om 15:04

    is er iemand die een oude IPA gecrackde versie heeft van Horizon TV?
    Dit zou voor veel jailbreakers kunnen helpen.
    dan zou je oude XCon kunnen gebruiken en ik ga zelf ook kijken of ik een ipa versie kan maken van Horizon van de nieuwste versie alleen dan haal ik de cydia check er uit , dit kan wellicht wel even duren want ik heb weinig vrije tijd. XCon is eigenlijk overbodig maar werkt op veel apps niet , je zou dus de CHECK voor jailbreak die normaal gesproken heel simpel in een app verwerkt staat er uit kunnen halen , hier moet je wel iets meer weten van code schrijven.
    Dus voor de mensen die het werkend hebben op een oude versie zou ik willen vragen een crack te maken ( dus via Crackaddict of andere crackers ) en kan je hem vervolgens via een IPA installer instaleren en dan vervolgens je XCON er op zetten , hou er dan wel rekening mee dat veel apps onbruikbaar zijn omdat XCON niet alle apps ondersteunt.

    *! dit is voor test doel einden ALLEEN !*

    Update volgt…