ASUS Transformer Book met Windows 8 krijgt prijs van 1.299 euro

ASUS Transformer Book   ASUS Transformer Book met Windows 8 krijgt prijs van 1.299 euro
Geschreven door
Geplaatst op26 oktober 2012, 13:18 CategorieHardware

De afgelopen twee dagen hebben zo goed als alle specificaties en prijzen van de nieuwe Windows 8 line-up van ASUS behandeld, er ontbrak alleen nog één model. De Transformer Book is een zogenaamde hybride tablet met afneembaar keyboard dock en doet dan ook meteen denken aan de Transformer Android tablets en de nieuwe Vivo Tab Windows 8 series.

ASUS Transformer Book

De ASUS Transformer Book is echter een werkpaard en dat is terug te zien in de specificaties. Zo beschikt de tablet over een 13.3 inch IPS display met een Full HD resolutie van 1.920 bij 1.080 pixels, een Intel Core i5 3371U of een Intel Core i7 3517U processor, 4GB aan werkgeheugen, 128GB aan SSD opslaggeheugen, een HDMI aansluiting en Bang & Olufsen audio technologie. Wat het apparaat helemaal uniek maakt is dat er een harddisk in het keyboard dock verwerkt zit. Deze biedt 500GB extra opslagruimte. Daarnaast beschikt het dock over twee USB 3.0 poorten, een ethernet poort, een mini DisplayPort en verlichting voor het keyboard.

Prijs en beschikbaarheid

De ASUS Transformer Book komt in twee varianten naar Nederland; een met de Intel Core i5 3371U processor en een met de krachtigere Intel Core i7 3517U processor. Het eerste model krijgt een adviesprijs van 1.299 euro, terwijl de krachtigere versies 1.399 euro gaat kosten. Waarschijnlijk zal de Transformer Book in december naar Nederland komen.

Alle Windows 8 tablets

Een overzicht van alle Windows 8 tablets, hybride tablets en convertible tablets, waaronder die van ASUS, vind je in onze tablet database.

  • Delen:
ASUS-Transformer-Book
ASUS Transformer Book
Windows 8

Reacties

  1. Harold
    27 oktober, 2012 om 3:28

    Hhhhhhhhmmmmmmmm zat er maar 1 euro naast qua prijs. Niemand koopt toch voor zoveel geld een tablet ondanks de enorme specificities??

    • Sam Rijver
      27 oktober, 2012 om 10:41

      Ik denk niet dat dit met goed fatsoen nog een tablet te noemen is. Ik zie dit ding eerder als luxe ultrabook met los te maken touchscreen.

      Ik vind het ook een hoop geld maar zo te zien zijn specs plus schermformaat een ‘heel nieuwe categorie’ die dus imho meer bij ultrabooks dan bij huidige tabletaanbod hoort

      • Martijn Chel
        27 oktober, 2012 om 10:50

        Mwa, vind van wel. 13.3 inch is wat groot, maar t is gewoon een tablet, net als de TF700 van ASUS een tablet is. Alleen wat groter. Kom Sam, anders heb ik niks meer om over te schrijven ;)

      • Sam Rijver
        27 oktober, 2012 om 11:04

        Nah ik denk dat het wel als evolutie van de markt gezien kan worden en dus stukjes die je hierover kan schrijven nog steeds plaats hebben op deze site. Maar voor mij is dit meer een ultrabook dan een tablet.

      • Sam Rijver
        27 oktober, 2012 om 11:05

        Overings is de naamgeving van Asus ook wel een teken in die richting. Tablets heten toch Pad daar? Book lijkt meer op ultrabook :G

    • delacosa
      27 oktober, 2012 om 20:48

      Hou toch eens op met dat gezeik over te duur dit te duur dat. Een mac book air kost 1350,- daar piept toch ook niemand over. De duurste ipad is ook 800,-

      Dit is een volwaardige ultra book en tablet i7 ssd etc.

      Je moet niet alles met een kloten nexus gaan vergelijken

      • Martijn Chel
        27 oktober, 2012 om 21:06

        Wil je aub fatsoenlijk reageren? Aan deze reacties met deze bewoordingen hebben we helemaal niks. Er wordt hier niks met een Nexus vergeleken, gewoon een gesprek over naam en prijs. Graag de volgende reactie fatsoenlijk.

  2. Harold
    27 oktober, 2012 om 11:16

    Er is ook een Transformer Book met een 11.6″ scherm verkrijgbaar Martijn. Deze ga ik wellicht kopen, maar wil hem eerst ergens zien. Blijft overigens erg veel geld voor een tablet/ultrabook.
    De Vivo Tab kost € 929,– incl. dock, heeft mindere specificities maar is dan wel € 500,– goedkoper.

    • Martijn Chel
      27 oktober, 2012 om 11:22

      He Harold,
      Ik heb niet van ASUS begrepen dat die ook naar Nederland komt. Jij wel?

  3. Harold
    27 oktober, 2012 om 14:33

    Ik heb Asus hierover een mail gestuurd. Wacht hun reactie af en zal deze hier posten…….

    Overigens denk ik nog steeds dat het nog steeds verstandiger is om te wachten met de aanschaf van een W-8 tablet omdat er de komende weken een golf van tablets zullen worden gepresenteerd.

  4. Harold
    07 november, 2012 om 15:12

    Dit las ik zojuist ergens:

    The Asus VivoBook F202E comes with 11.6″ LED Backlight HD screen (1366X768p) with a capacitive touch panel. It features the Intel Core i3- 3217U processor and weighs only 1.3 KG.

    Weet niet of deze ook naar NL komt, maar ik hou het in de gaten.

  5. Harold
    07 november, 2012 om 15:53

    Ook lees ik zojuist dat de Asus vandaag 2 Transformer books in India heeft gelanceerd. Een 11.6″(ja ja) en een 14″.
    De 11.6″ met 1366×768 en een i3 (3217U) processor 4 GB intern en 500 GB in dock kost IR 40.000 dat is omgerekend € 578,–
    Voorwaar een hele nette prijs. Dus afwachten maar wanneer deze in Nederland verkrijgbaar is, of anders een reisje naar India….

    • Martijn Chel
      07 november, 2012 om 15:58

      Dat klinkt inderdaad goed, maar het is gevaarlijk prijzen om te rekenen. 600 euro is heel weinig geld kijkend naar de concurrentie. Ik ben benieuwd.

  6. Harold
    07 november, 2012 om 15:58

    Ik moet e.e.a corrigeren, want mijn b.g. opmerking betreft een ultrabook met dezelfde naam, dus geen tablet……….

    Snik…….. -:(

    • Martijn Chel
      07 november, 2012 om 16:15

      Jammer…

  7. SeBsZ
    31 december, 2012 om 14:41

    Is hier nog nieuws over? Hij komt duidelijk niet in December naar NL. Of is hij al te verkrijgen? Komt ie anders in Januari?

    Groetjes

    • Martijn Chel
      31 december, 2012 om 15:51

      Laatste nieuws is dat deze vertraagd is tot januari. Hij is dus nog nergens te koop.

  8. avni
    27 januari, 2013 om 3:39

    TRANSFORMERBOOK
    Ik heb een aantal vragen omdat ik erg geïnsereerd ben in deze top all in one ding hoe je het ook wilt noemen:)
    1) Gaat deze ook in de 14 inch versie naar NL komen ? zo ja wanneer en hoeveel gaat hij dan kosten in zijn meest uitgebreide versie?
    2) het is nogal duur in aanschaf, zijn er mogelijkheden om de (werkgeheugen) ram in de toekomst uit te bereiden om mee te kunnen gaan met de ontwikkelingen?
    3)wat kunnen we van w8 verwachten op deze toestel? zal deze net zo soepel als zijn RT versie zijn bij de VIVO RT?
    4) raad u aan om af te wachten met het aankopen van een soortgelijke W8 toestel i.v.m. de kinderziektes die er kunnen op treden omdat dit een redelijk nieuw besturing is? (ik ben niet erg technisch ingesteld, daarom misschien een domme vraag) Gaan de fouten er dan eventueel uit met een update?
    5) komt er een 3G versie van deze Transformerbook? of moet je met een 3 G Dongel werken?

    Ik zou het erg op prijs stellen als ik puntsgewijs op al mijn vragen een antwoord krijg omdat ik deze toestel al erg lang volg en hem graag zou willen aanschaffen rond eind maart

    Alvast erg bedankt als u hierop kunt reageren en hoop dat andere geïnteresseerden hier ook wat aan hebben.

    Groetjes,
    Avni

    • Martijn Chel
      27 januari, 2013 om 11:21

      Hoi Avni,
      Er is helaas nog weinig bekend over wanneer de Transformer Book de koop is en in welke uitvoeringen. Dat wat we weten staat in het artikel.
      Hetzelfde geldt over de prestaties e.d. dat weten we nog niet.
      We hopen er in ieder geval snel een review van te kunnen maken.

  9. Harold
    04 februari, 2013 om 13:26

    Ik blijf niet wachten tot er een 11.6″ op de markt komt en überhaupt of deze naar NL komt. Specificaties zijn ook nog niet bekend, dus ik heb ik zaterdag de Zenbook Prime UX21A besteld. Mooie specificaties,
    o.a. full HD 1920×1080, 128 GB SSD,core i7, verlicht toetsenbord, aluminium body etc. Niet goedkoop, maar ik denk toch een betere investering dan al die dure W-8 tablets.

    Geen tablet maar dat maakt mij niet zo veel uit. Ik ben vaak op reis dus daar is hij uutstekend voor.

    Ben benieuwd of ik hem onder W-8 krijg (op de site stond W-7) met upgrade naar 8.