Microsoft Surface tablet ook te koop in Nederland voor 499 euro

Surface tablet pers   Microsoft Surface tablet ook te koop in Nederland voor 499 euro
Geschreven door
Geplaatst op22 oktober 2012, 11:42 CategorieHardware

Eerder deze maand maakt Microsoft de prijzen van de Surface voor Windows RT tablets bekend maar was het nog onduidelijk of de tablet ook naar Nederland zou komen. Toch lijkt dit het geval te zijn aangezien de tablet reeds verschenen is op de website van CoolBlue, een officiële dealer van Microsoft. De Surface voor Windows RT zal te koop zijn voor 499 euro.

Tegenover AllAboutPhones laat CoolBlue weten dat de webshop één van de eerste retailers in Nederland is die de tablet zal verkopen en dat het niet om een importproduct gaat. Echter is nog niet bekend wanneer de verkoop zal starten. In onder meer de UK, Frankrijk en Duitsland zal de verkoop vanaf 26 oktober van start gaan. Nederland komt waarschijnlijk een paar weken later aan de beurt. Later deze week houdt Microsoft Nederland een Windows 8 event waar wellicht meer informatie vrijgegeven wordt.

Op onder meer Tabletcenter.nl, onderdeel van CoolBlue, kun je een e-mail adres achterlaten zodat je op de hoogte gehouden wordt van de beschikbaarheid van de Surface voor Windows RT. Voorlopig wordt alleen melding gemaakt van het 32GB model zonder keyboard cover. Dit model zal 499 euro kosten. Welke andere winkels de tablet ook gaan verkopen is nog niet duidelijk.

Meer informatie

Meer informatie over Windows 8 en het verschil tussen Windows 8 en Windows RT vind je in onze Windows 8 gids.

  • Delen:

Reacties

  1. Timmy
    22 oktober, 2012 om 13:05

    Kan ik windows RT ook op mijn tegra 3 tablet instaleren??

    • Martijn Chel
      22 oktober, 2012 om 13:06

      Nee, Windows RT is niet los te koop, wordt alleen met hardware geleverd.

      • Timmy
        22 oktober, 2012 om 15:12

        Maar als ik het heb kan ik het er dan opzetten??

      • Martijn Chel
        22 oktober, 2012 om 15:19

        Dat is een goeie, maar volgens mij niet aangezien het vanuit de fabriek geactiveerd wordt.

  2. delacosa
    22 oktober, 2012 om 20:49

    Er zal zeker een nieuwe topic komen bij xda developers en er zal zeker wel roms komen die je kan flashen op je Android tab. Het is een complete nieuwe os dus het zal starten met veel alphas dan beta’s etc.

    Ik ben erg benieuwd wat voor apps op de RT komt te draaien en als ze net zo mooi zijn als ipad apps. Android apps zijn nog steeds invergelijking met ios apps erg cheap.

    • Martijn Chel
      22 oktober, 2012 om 23:22

      Ik weet het zo net nog niet.. Dat kan wel even duren als het al mogelijk is. Microsoft heeft namelijk diverse beperkingen opgelegd (waaronder activatie in de fabriek) waardoor het echt lastig is. Maar, ik ben geen expert dus we gaan het zien.

  3. Laurens
    23 oktober, 2012 om 22:01

    Wanneer is dat event?

    • Martijn Chel
      23 oktober, 2012 om 22:16

      Donderdag.

  4. Manfred
    24 oktober, 2012 om 13:01

    @Timmy: er komt geen distributieversie van Windows RT. Als je bedoeld te vragen of je misschien een windows 8 ISO of CD kunt gebruiken: nee, want die is er niet voor ARM, alleen voor Intel architectuur.

  5. jochum
    06 november, 2012 om 16:33

    Wanneer denk je dat de sureface in Nederland komt

    • Martijn Chel
      06 november, 2012 om 16:43

      Geen idee. Via de officiële kanalen niet snel in ieder geval. Tabletcenter, daar waar de tablet reeds online staat, kan nog niks zeggen.

  6. jochum
    06 november, 2012 om 18:25

    Denkt u wel dat i in Nederland verkrijgbaar wordt

    • Martijn Chel
      06 november, 2012 om 18:30

      Dat is een lastige. Durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar tabletcenter.nl is een betrouwbare winkel en als zij er vanuit gaan lijkt me die kans wel groot. We houden het in ieder geval in de gaten.

  7. jochum
    06 november, 2012 om 19:50

    erg bedankt dat u steeds mijn vraag beantwoord ±D

  8. jochum
    06 november, 2012 om 19:59

    wat voor event is er donderdag ?

    • Martijn Chel
      06 november, 2012 om 20:09

      Weet ik niet. Is er donderdag iets dan?

  9. jochum
    07 november, 2012 om 15:31

    maakt niet uit maar weet u al meer van du status van du sureface en nederland

    • Martijn Chel
      07 november, 2012 om 15:34

      Zoals ik hierboven al aangaf is dat nog niet duidelijk.

  10. Rode Ster
    12 november, 2012 om 17:23

    Ik lees in de blog dat de Windows tablet RT geen 3G heeft, wat heeft het wel ..?
    Alvast dank

    • Martijn Chel
      12 november, 2012 om 18:04

      Wifi

  11. rob
    14 november, 2012 om 9:43

    check de MS site, staan alle specs op…

    • Martijn Chel
      14 november, 2012 om 9:49

      Ook hier hoor :)

  12. WaxyCollin
    15 november, 2012 om 16:27

    Hey,
    mensen wanneer denken jullie dat hij in een andere winkel te krijgen is en dan 64gb ?

    • Martijn Chel
      15 november, 2012 om 16:29

      geen idee nog, helaas.

      • Waxycollin
        15 november, 2012 om 17:26

        Kunnen we hem dit jaar nog verwachten want anders haal ik eerst cod bo2

      • Martijn Chel
        15 november, 2012 om 17:55

        Sorry, ik kan er echt niks anders van maken, geen idee werkelijk.

  13. Waxycollin
    15 november, 2012 om 18:23

    Oke jmmr had het graag willen weten

    • Waxycollin
      15 november, 2012 om 18:55

      Komt hij opzich nog wel naar NL

      • Martijn Chel
        15 november, 2012 om 18:58

        Als we bovenstaande winkel moeten geloven wel maar, nogmaals, geen garanties.

  14. Waxycollin
    15 november, 2012 om 19:09

    Oke dankje

  15. manfred
    15 november, 2012 om 23:55

    De knoop doorgehakt. Eergisteren een Surface 64GB met touchcover En een typecover besteld in de duitse Microsoft store. En vandaag (!) al binnen. Wow! indrukwekkend snel hoor! Ben er nu dit berichtje op aan het typen, en ik ben voorlopig erg onder de indruk van de kwaliteit. De bouwkwaliteit is het beste dat ik tot nu toe heb gezien; inclusief iPads. Tegen de verwachting in typt de touchcover eigenlijk geweldig goed. Echt een geniaal ding! Ik typ 10 vingers blind, en ik had verwacht dat dat daarop minder makkelijk zo gaan ivm het gebrek aan feedback. Maar integendeel. Ik heb berichten gelezen over de speakers die niet luid genoeg zouden zijn, maar dat vind ik erg meevallen.
    Ik kan een duitse bestelling dus van harte aanbevelen, als je tenminste met twee dingen genoegen neemt:
    - De standaard duitse touchcover (qwertz layout ipv qwerty), hoewel de z dus wel gewoon een y oplevert. Als je tenminste engels kiest als taal bij het eerste gebruik. Voor mij geen groot probleem, maar niet iedereen zal dat fijn vinden.
    - Geen nederlandse taalkeuze. Het is Engels, Duits of Frans.

    • Martijn Chel
      16 november, 2012 om 0:00

      Hoi Manfred,
      Leuk dat je je ervaringen deelt en mooi dat je tevreden bent!