Xbox SmartGlass app nu beschikbaar voor Android

Xbox Smartglass   Xbox SmartGlass app nu beschikbaar voor Android
Geschreven door
Geplaatst op27 oktober 2012, 11:59 CategorieAndroid

Eerder deze week liet Microsoft weten binnenkort applicaties uit te rollen om van je smartphone, tablet of computer een tweede scherm en afstandsbediening voor je Xbox 360 te maken. De app heeft de naam Xbox SmartGlass meegekregen en is sinds vandaag al beschikbaar voor bezitters van een Android tablet of smartphone. Later moeten ook iOS en Windows Phone apps verschijnen.

Xbox SmartGlass

Middels de applicatie is het voor Android gebruikers mogelijk om te navigeren door het Dashboard, teksten in te voeren, media playback te bedienen, content te zoeken en over het web te surfen. Ook is het mogelijk te chatten met vrienden of je profiel aan te passen zonder bij je Xbox in de buurt te zijn. Daarnaast worden er binnenkort diverse games gelanceerd die gebruik kunnen maken van het scherm van je smartphone of tablet. Zo kun je bijvoorbeeld je tablet als GPS navigatie gebruiken binnen een game. Bij het bekijken van TV series, films en programma’s kan de app extra informatie over de acteurs, het programma of het onderwerp bieden.

Downloaden

Een belangrijke beperking is dat je een Android toestel moet hebben met een minimale resolutie van 800 bij 480 pixels en minimaal Android 4.0 Ice Cream Sandwich moet draaien.

Update: Het lijkt erop dat de app voorlopig alleen voor smartphones geschikt is, al wordt de Galaxy Tab 2 (7.0) wel als compatibel bestempeld.

De Xbox SmartGlass app is nu gratis te downloaden in de Google Play Store.

  • Delen:

Reacties

  1. Tom
    27 oktober, 2012 om 13:07

    Jammergenoeg is deze app niet compatibel met de Samsung Galaxy Note 10.1 :-/

    • Martijn Chel
      27 oktober, 2012 om 13:18

      Ik zie het. Heb een update toegevoegd. Lijkt erop dat het voorlopig alleen nog voor smartphones is.

      • Tom
        27 oktober, 2012 om 13:21

        Hi Martijn,

        Net ook geprobeerd met mijn Galaxy S2 en daar krijg ik volgende melding in de Play Store:
        “Dit item is niet beschikbaar in uw land” (België)

        Grt,
        Tom

      • Martijn Chel
        27 oktober, 2012 om 13:24

        Vreemd, ik zie em hier wel te downloaden staan maar heb geen Android smartphone bij de hand.
        Bij de reacties op Google Play zijn ook NL gebruikers die de app gedownload hebben.

  2. Tom
    27 oktober, 2012 om 13:50

    Zeer vreemd inderdaad.
    Op zowel mijn Note 10.1 als mijn S2 krijg ik de app enkel te zien via de link onderin jouw artikel. De zoekfunctie in de Play Store geeft bij mij geen resultaat bij het zoeken naar deze app.

  3. patrick
    27 oktober, 2012 om 15:14

    app can niet worden gebruikt op htc desire hd

    • Martijn Chel
      27 oktober, 2012 om 15:19

      Nou, begint goed voor Microsoft!

  4. mark
    28 oktober, 2012 om 7:03

    Wat een shame pap werkt niet op samsung phone tablet
    Weer blij gemaakt met dooie mus zoals
    Explorer op xbox leuk maar als je geen filmpjes kunt starten is het nog waardeloos

  5. william de wit
    29 oktober, 2012 om 13:56

    Heb de app geprobeerd te downloaden op zowel mijn HTC desire en mijn ASUS transformer, maar voor beiden wordt er aangeven dat ze niet “compatible” zijn.
    Jammer, jammer, jammer. Zucht…..
    Wederom teleurgesteld …dit keer blijf ik dus maar investeren in android, dus google TV aanschaffen en de xbox voor de kinderen.

  6. droopy
    29 oktober, 2012 om 19:06

    Op mijn asus eee pad met de laatste versie van android eroo werkt ie ook niet, geeft aan dat mijn apparaat niet compatible is….

    • Martijn Chel
      29 oktober, 2012 om 19:14

      Het is inmiddels duidelijk inderdaad dat tablets niet werken, maar vind het vreemd dat ook veel smartphones niet ondersteund worden.

  7. Hawkeye_nl
    12 november, 2012 om 12:43

    Ondanks de grote belofte dat deze app nu ook voor Android 4.xx beschikbaar is blijft het slechts beperkt tot de Android telefoons en niet voor de Android tablet.
    Ik heb zelf de Asus Transormer met Android 4.03 maar kan dus geen gebruik maken van deze app. Het gemene van de advertenties is dat ze suggereren dat de app ook op tablet gebruikt zou kunnen worden. Neem als voorbeeld de mooie foto boven aan de pagina waarin de dame een tablet in de hand heeft.
    Daarnaast de tekst eronder: “sinds vandaag al beschikbaar voor bezitters van Android tablet of smartphone.” Maar helaas, het is slechts een loze belofte om mensen warm te maken voor een stukje software uitbreiding die niet gegund word.
    Op mijn Samsung Galaxy S2 draait de software overigens wel zonder problemen. Hier weiger ik echter gebruik van te maken omdat de telefoonscherm te klein is om echt te kunnen genieten van de toetsenbord functie etc.
    Daarnaast is het een telefoon die bedoeld is om mee te bellen, en niet om als extra controler te dienen voor de Xbox360.

    • Martijn Chel
      12 november, 2012 om 12:47

      Rustig aan hoor.. dat staat ook in het artikel.
      De informatie die wij geven komt gewoon via Microsoft. Vanuit het bedrijf werd aangegeven dat het voor Android was, dus zowel smartphones als tablets.
      Hoe kom je erbij dat dit een advertentie is? Die afbeelding is van de app maar heeft niks met een advertentie te maken. Nogmaals, dit is de info die Microsoft verspreidde maar dit bleek later niet te kloppen en staat gewoon als update in het artikel.

  8. mark
    29 november, 2012 om 20:59

    Zo nog niks bekend voor update voor android samsung galaxy tab 2 ?
    Er is zo weinig info te vinden over xbox smartglass of ze er bezig mee zijn

  9. cor
    03 januari, 2013 om 21:52

    Zeer jammer het niet werkt op een tablet, deze zijn nl bij uitstek geschikt voor smartglass, als ik ms was had ik smartglas ook als eerste daarvoor uitgerold en niet voor de android telefoon.
    De optie om films van android scherm over te nemen op tv zie ik ook niet terug!!