Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Mijn ervaringen met Bliep: onbeperkt internet voor 50 cent per dag

Blieb   Mijn ervaringen met Bliep: onbeperkt internet voor 50 cent per dag
Geschreven door
Geplaatst op3 april 2013, 11:03 CategorieProviders en netwerken

Ik gebruik *Bliep nu ongeveer een half jaar als provider en hoewel ik het vooral op mijn iPhone gebruik is het voor de meeste lezers van Tablets Magazine vast interessant om mijn ervaringen met deze provider eens te lezen, zeker omdat bijna alle smartphones mogelijkheden bieden om het internet met een tablet te delen (tethering) en verschillende tablets ook met 3G-module te koop zijn.

Natuurlijk is Bliep niet voor iedereen want voor verschillende grootgebruikers zijn er ongetwijfeld abonnementen die gewoon goedkoper zijn aan het einde van de rit. Ik ben echter helemaal niet zo’n beller en ook mobiel internet gebruik ik maar in beperkte mate. Na jaren verschillende abonnementen met onbeperkt internet gehad te hebben ben ik er namelijk achter gekomen dat de wereld niet vergaat als ik niet iedere drieënhalve minuut mijn e-mail of Twitter check. En hoe ouder ik word des te gieriger ik ben. O en aan het ouderwetse bellen heb ik al helemaal een broertje dood.

Wat is *Bliep?

Het makkelijkste is de beschrijving die *Bliep zelf op de website heeft te gebruiken:

bliep is een prepaid provider voor jongeren. Bij bliep betaal je een vast bedrag per dag en kan je elke dag kiezen of je wel of niet online wilt zijn. Bij ons is onbeperkt ook echt onbeperkt. We geloven niet in kleine letterjes en willen voorkomen dat je onverwachts door je tegoed heen schiet. Wanneer je *bliep uit hebt staan blijf je nog wel bereikbaar.

Ik weet niet of ik met mijn 27 lentes nog bij de jongeren hoor maar *Bliep is er dus ook voor mij. Zoals je ziet kan je iedere dag kiezen of je wel of niet online wilt zijn. Er zijn twee opties.

Prijzen Bliep

  • 50 cent per dag: Dit is de langzame optie. Voor een halve euro heb je de mogelijkheid om een hele dag onbeperkt te sms’en en te internetten met een snelheid van 384Kbps down en 64Kbps up. Je kan met deze snelheid onbeperkt het mobiele internet op en in mijn ervaring is het meer dan snel genoeg om dingen als Whatsapp, e-mail, Spotify(!) RSS, en – met een beetje geduld – te browsen.
  • 1 euro per dag: Dit is de snellere optie. Voor een euro heb je de mogelijkheid om de hele dag onbeperkt te sms’en en kan je internetten met een snelheid van 3,6Mbps down en 2Mbps up. Hier zit een datalimiet van 2 GB aan verbonden maar je wordt niet zomaar afgesloten want door middel van een Fair Use Policy bekijkt *Bliep of je het echt te gek maakt (en gaat je snelheid eventueel omlaag). Ik heb een paar keer deze duurdere optie geprobeerd te misbruiken maar ben nooit in de buurt van problemen gekomen. Dit is snel genoeg om YouTube en soortgelijke toepassingen te gebruiken en natuurlijk laden websites ook wat rapper. Overigens kan krijg je met deze optie ook de mogelijkheid om gratis te bellen met andere bliep gebruikers.

Gebeld worden kan je altijd, je hebt gewoon een normaal mobiel telefoonnummer en daarop ben je gewoon keurig bereikbaar. Als je zelf wilt bellen dan kost dat je 25 eurocent per minuut. Dat is natuurlijk niet erg goedkoop maar gelukkig krijg je voor iedere euro dat je opwaardeert een gratis belminuut. Ik heb ondertussen een keer of wat mijn Bliep-tegoed opgewaardeerd en heb nog nooit iets anders dan de “gratis” minuten hoeven te gebruiken. Maar vergeet niet dat ik dus zelden bel.

Bekijk alle voorwaarden en prijzen op de website van Bliep.

Bliep werkt op het netwerk van T-Mobile

Bliep maakt gebruik van het T-Mobile netwerk en dus zul je zelf even moeten uitzoeken of het bereik van T-Mobile in jouw regio voldoende is. Volgens mij zijn er niet zo gek veel plekken meer in Nederland waar het als problematisch omschreven kan worden en hier in de randstad heb ik echt nog nooit een probleem gehad met T-Mobile.

Niet alleen is het fijn dat er een sterk netwerk achter Bliep hangt, er zijn meer voordelen. Opwaarderen doe je namelijk ook gewoon met T-Mobile codes. Beltegoed voor T-Mobile is zo’n beetje bij elke supermarkt, sigarenboer, tankstation en drogist (Kruidvat, Hema, Bruna ect) te koop. Je hoeft dus niet op zoek te gaan naar een winkel die toevallig Bliep tegoed verkoopt. Natuurlijk zijn er ook zat online opties om beltegoed te kopen. Als je via iDeal wilt betalen kan het via de website van Bliep zelf maar voor diegene die bijvoorbeeld PayPal prefereren zijn er altijd adressen als opwaarderen.nl.

Navigon Select, exclusief voor T-Mobile

Een van de grootste en minst bekende voordelen van *Bliep is echter dat ook de “exclusieve” deal die T-Mobile met de navigatiesoftware app Navigon heeft ook werkt via Bliep. Natuurlijk hebben de meeste smartphones via Apple- en Google Maps gratis mogelijkheden om te navigeren, maar daar zit wel wat dataverbruik aan verbonden. Met een app als Navigon heb je de mogelijkheid om “offline” te navigeren en is het dus niet nodig de kaartinformatie steeds te downloaden maar staat het gewoon op je smartphone opgeslagen. Zelf ben ik erg fan van de Navigon-software al zijn er wel wat in-app aankopen die het gebruik nog beter/leuker maken. Zelfs als je de kosten van die extra aankopen meerekent is deze weg een stuk goedkoper dan een app als Navigon of TomTom los aan te schaffen. Eens in de zoveel tijd is het dus nodig om 3G aan te zetten (let op: Niet iedere dag dus!) om de app weer te verifiëren als zijnde een T-Mobile smartphone.

Na een half jaar meer dan tevreden

Ik gebruik *Bliep dus nu al vrij lang en ben enorm positief over deze aanbieder. Ik kies er gemiddeld denk ik maar twee keer per week voor om mobiel internet aan te zetten, ik kan namelijk best zonder als ik maar een paar uur van huis ben. Ik kies overigens bijna altijd voor de goedkoopste optie want als ik al mobiel internet ‘nodig’ heb is het vooral voor simpele dingen als e-mail en Whatsapp. Zoals gezegd is de langzame optie snel genoeg voor al deze simpele bezigheden en tot mijn verbazing werkt ook het streamen van een podcast of het luisteren naar muziek via Spotify echt zonder hick-ups.

Het is fijn dat ik gewoon gebeld kan worden want het zijn vooral werkgerelateerde gesprekken die ik soms moet voeren (en ik wordt dus bijna altijd gebeld) en qua bereikbaarheid doet *Bliep niets onder voor andere prepaid of abonnementen aanbieders. Het enige dat ik jammer vind is dat ik niet een enkel sms’je kan versturen voor bijvoorbeeld 25 cent maar echt de dagfunctie aan moet zetten. Gelukkig is dat maar de prijs van twee sms’jes dus een echt probleem is het nu ook weer niet.

Wel moet je goed rekening houden met het feit dat je voor 23:30 je keuze voor de volgende dag dient te maken als je één van de twee tarieven aan hebt staan. In het laatste half uur van de dag verwerkt *Bliep namelijk de keuzes van alle klanten en kan je geen wijzigingen meer doorvoeren. Ik ben een paar keer net te laat geweest en had daardoor dus een dag “extra” mijn tarief aanstaan. Een dag loopt overigens van 00:00 tot 23:59 en dus niet 24 uur vanaf het moment dat je een tarief aanzet.

IMG 1170   Mijn ervaringen met Bliep: onbeperkt internet voor 50 cent per dag

Ik hou niet zo enorm goed bij hoeveel ik nu precies gebruik en ook bij andere abonnementen deed ik dat niet echt. Wel weet ik dat ik gemiddeld zo’n 30 to 40 euro per maand uitgaf aan mobiele telefonie en dat ik sinds ik Bliep gebruik dit veel dichter bij een tientje per maand zit. En aangezien iedereen wel van een beetje besparen houdt denk ik dat het voor veel mensen erg interessant is om Bliep als mobiele aanbieder te gaan overwegen. Natuurlijk zijn zaken als nummerbehoud geen enkel probleem.

Zelf aan de *Bliep

Je kan een *Bliep simkaart bestellen voor 1 euro en je ontvangt de volgende dag je kaartje via de post. Mocht je bijvoorbeeld een nano-sim nodig hebben dan is het een kwestie van een simpel mailtje sturen en krijg je (gratis) een vervangende sim thuis. Bovenstaande ervaringen gingen voornamelijk over gebruik in een smartphone, maar je kan natuurlijk ook voor Bliep kiezen om je 3G tablet aan te drijven. Sterker nog, ik denk dat Bliep voor 90% van de tabletgebruikers gewoon het beste aanbod heeft.

Lees meer over internet op je tablet middels tethering of mobiele hotspot.

  • Delen:

Reacties

  1. Nick
    03 april, 2013 om 11:30

    Ik gebruik zelf ook Bliep op mijn Lumia 920. Een zeer goede pre-paid optie als je het mij vraagt.

    • s. neumann
      29 november, 2013 om 18:23

      Eergisteren en gisteren gebruik gemaakt van het ‘onbeperkte’ 1 euro tarief (omdat mijn vaste wifi was uitgevallen) en kreeg vandaag pissige en onvriendelijke commentaren van *bliep over ‘datamisbruik’ zowel via mail als sms. Heb de sim doorgeknipt en ga naar een professionele provider.

  2. hawvl
    03 april, 2013 om 11:32

    Als ik lees dat je je op je 27ste al een oudere begint te voelen, sla ik dit artikel maar over.

    • Martijn Chel
      03 april, 2013 om 11:33

      Sarcasme..

    • Sam Rijver
      03 april, 2013 om 11:52
  3. Bea
    03 april, 2013 om 11:58

    Ik gebruik Bliep ook al een tijd en bevalt me uitstekend. Ben een beetje dezelfde gebruiker als jij.
    Bedankt voor de navigatie tip, die kende ik nog niet.
    Zodra je Bliep hebt geactiveerd kun je het tegoed overigens meteen weer op 0 zetten. Je kunt er dan gewoon tot 12.00u.’s nachts gebruik van maken. Op die manier vergeet je het ook niet om het weer uit te zetten!

  4. Bea
    03 april, 2013 om 12:12

    Navigon voor Android is niet gratis, jammer!

    • Sam Rijver
      03 april, 2013 om 12:15

      Op ios heet het navigon select, misschien op android ook? Geen idee hoor, anders wel erg jammer inderdaad.

  5. Woout
    03 april, 2013 om 16:28

    Ik heb 20GB in 6 maanden gebruikt, lang leve *Bliep!

    • Sam
      03 april, 2013 om 16:29

      En geen enkel probleem met de datacap of waarschuwingen?

      • Woout
        03 april, 2013 om 16:33

        nope, mailtjes of ik extra reclame materiaal wilde zoals stickers dat was het enige.

  6. willian40
    03 april, 2013 om 20:05

    Ik gebruik whatsapp en email veel, maar soms een simpele game zoals oa pocket legends gebruik ik ook, mijn toestel is er snel genoeg voor maar mijn vraag is; is die lage internetsnelheid er wel genoeg voor (50cent)of is het dan echt totaal niet te spelen? En moet ik dan helaas maar een internetabonnement van 1euro er voor afsluiten.

    • Sam
      03 april, 2013 om 21:29

      Ik ken het spel niet dus durf het niet met zekerheid te zeggen. Maar zoals hierboven beschreven kan ik zonder problemen zelfs muziek streamen met de goedkoopste optie, ik denk dus dat een spelletje niet zoveel problemen zal hebben.

  7. Bert
    14 april, 2013 om 10:24

    Gratis gebruik van navigon werkt niet op android.
    Is alleen van toepassing voor iphone.

    Jammer

  8. xat
    18 april, 2013 om 12:50

    Hallo Sam bedankt voor je zeer positief verhaal.

    Heb vandaag net mijn Bliep Sim ontvangen en ga hem nog activeren.

    Ben volgende week(je) op Vlieland , ga het dan uittesten ,en natuurlijk Theteren met mijn zoon en partner want in ons vak.huisje zit vast geen WIFI

    We hebben allebei Dual GSM dus als tweede SIM van Bliep en dan lijkt me ook dit interessant:
    Onbeperkt gratis bellen met andere *bliep gebruikers
    Heb alleen nog geen ervaring hoe dit werk ?
    Moet alleen de beller zijn geactiveerd of beiden die dag ?

    Gegroet

    • Sam Rijver
      18 april, 2013 om 12:52

      Hai, ik bel eigenlijk zo weinig dat ik er niets zinnigs over durf te zeggen. Om ‘gratis’ onderling te kunnen bellen moet je zover ik weet 1 van beiden geactiveerd zijn op het 1 euro tarief (de beller!) als jullie heen en weer willen bellen dan beiden op het het 1 euro tarief volgens mij. Bliep heeft goede support en dit is vast een vraag die ze snel kunnen beantwoorden.

      • xat
        23 april, 2013 om 14:33

        Hallo Sam ik heb het even na gevraagd en kreeg onderstaand antwoord:

        Quotte: Hoi, Bedankt voor je mailtje!
        Om onbeperkt naar andere *bliep gebruikers te bellen hoeft alleen degene die belt het 1 euro tarief aan te zetten.
        Degene die wordt gebeld hoeft dus geen tarief aan te hebben staan. Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het graag!
        Groetjes, Anouk *bliep

        Mvg: xat

  9. Sebastien
    25 mei, 2013 om 17:26

    Ik ben overgestapt van bliep naar mobile vikings, uiteindelijk kreeg ik daar mijn inziens meer waar voor mijn 15 euro per maand. Omgerekend 60 belminuten, 1500mb snel internet en 500 sms en op het kpn netwerk.

  10. Suzanne
    26 mei, 2013 om 18:01

    Als ik morgen als tarief €1,00 wil, moet ik dat dan vandaag aanklikken of morgen ochtend?

    • Sam
      26 mei, 2013 om 18:02

      Ergens na 00:01 en later. Morgen dus.

  11. Dirk
    31 mei, 2013 om 17:34

    Mooi verhaal Sam , Ben zelf nu een maand bezig met bliep en bevalt mij zeer….
    Geen abb. Ik gebruik het op een tablet. |Ben niet zo’n groot internetter
    Alleen hoe zet je het op het 1,00 euro tarief>?Die behoefte is er
    ik kan niets vinden op hun site hierover
    groet

    • Sam Rijver
      31 mei, 2013 om 18:34

      Ik gebruik gewoon de app ervoor? Je kan ook inloggen op hun website om het te veranderen. Maar er zijn apps voor zowel Android als iOS.

  12. Owen
    04 juni, 2013 om 15:55

    Hebben jullie ook al ervaringen met http://www.robinmobile.nl?

    • Martijn Chel
      04 juni, 2013 om 21:00

      Was ik nog niet mee bekend maar wellicht interessant om eens dieper in te duiken. Thanks!

  13. aad
    29 juni, 2013 om 23:56

    Tot nu toe waardeloos. ten eerste betaal je om te activeren, ten tweede heb ik geen verbinding terwijl ik mij afgemeld heb maar dus wel betaal. uit en aanzetten om opwaarderen te activeren is ook dom.

    • aad
      30 juni, 2013 om 0:01

      Nog dommer: Je kunt ze niet bellen om te vertellen wat er loos is en je kan hen alleen liken, niet disliken

    • aad
      30 juni, 2013 om 0:06

      Nog dommer: je kunt bliep niet direct bereiken voor een klacht alleen via email, en je kunt alleen liken niet disliken

      • Sam Rijver
        30 juni, 2013 om 0:14

        Ik heb laatst eens een keer een probleem gehad met de snelheid, e-mail support en twitter support zijn vrij rap. Succes

  14. martina
    15 juli, 2013 om 20:06

    maar hoeveel kost een smsje als je je tarief op 0 euro hebt staan?

    • Sam Rijver
      15 juli, 2013 om 20:07

      Dan kan je niet sms’en. Dus je zou kunnen zeggen 50 cent (om het minimumtarief aan te zetten). Daarna kan je dus wel de rest van de dag onbeperkt sms’en.

    • Mart
      09 augustus, 2013 om 12:04

      Dan kan je geen sms sturen, o,oo = o smsjes o,50 = onbeperkt smsen geen andere mogelijkheden

  15. Mart
    09 augustus, 2013 om 12:02

    Bedankt voor deze tips, heb meteen een simkaart besteld .

  16. maria
    25 augustus, 2013 om 11:57

    Heb inmiddels ong. een jaar ervaring met *blieb en ben nog steeds zeer tevreden. Ik ben geen jongere, sterker nog: ik ben zelfs het stadium van “oudere jongere” al lang voorbij. Ik heb ook niet veel ervaring met smartphones, tablets ed, maar *bliep heeft een prima helpdesk en heeft mij door de problemen heen geloodst. Ik bel niet veel, maar maak wel veel gebruik van bijv WhatsApp. Als ik online wil zet ik *bliep aan en daarna meteen weer uit. Zo voorkom je dat je per ongeluk gedurende langere tijd betaald terwijl je niet online bent. Als ik online wil maak ik alleen gebruik van het 50 cent tarief en dat levert nooit problemen op qua snelheid. Thuis en op plekken waar dat mogelijk is maak ik gebruik van wifi. Ik kan *bliep alleen maar aanraden aan iedereen (en dus niet alleen jongeren!) die geen kapitalen wil uitgeven aan mobiele telefonie, maar wel zonder problemen wil bellen en internetten.

  17. N. v.V.
    23 september, 2013 om 19:53

    Beste mensen, ik heb zelf Bliep gehad en was erg tevreden… MAAR één maand Bliep aan is ca. €15,50. HI onbeperkt bundel 31 dagen (128down/64up) is €7,50. Dat is meer dan 2x zo goedkoop!

  18. stefan
    21 oktober, 2013 om 19:24

    met *bliep kun je voor nog geen €15 per maand onbeperkt internetten en smsen ik zeg doen ik ben al over als je via deze link een *bliep simkaart bestelt, krijg je bij je eerste drie opwaarderingen telkens extra beltegoed

    http://www.bliep.nl/r/280f78db70418bd32

    groetjes stefan

  19. Corry
    06 november, 2013 om 19:30

    Sam, ik heb je relaas gelezen (erg duidelijk) en ook de berichten van de anderen. Net als Maria ben ik een “oudere jongere”, zelfs al 60plus. Maar waarom zou het alleen voor jongeren zijn?
    Voor mij lijkt het een prima optie. Ik ga dan me dan ook nu aanmelden en ga het uitproberen.
    Allemaal bedankt voor de info.

  20. PrioNet
    05 december, 2013 om 15:57

    Bliep is een prima uitkomst voor bepaalde soort gebruikers, de sporadische gebruiker. Maar als dagelijks gebruiker ben je beter af met een sim-only.

  21. Dalton
    30 december, 2013 om 20:52

    Ik ben ontevreden over Bliep. Het kost weinig maar biedt ook weinig.
    De downloadsnelheid is erg laag.
    Als je naar mening van de provider iets teveel data gebruikt via het € 0,50 tarief, dan krijg je een waarschuwing ‘datamisbruik’
    Bliep zal na aanhoudend misbruik de sim kaart afsluiten als ik het netwerk voor andere Bliepers blijf overbelasten.
    Man, man wat een onzin. Het draait gewoon om databundels die ze bij T-mobile hebben ingekocht.
    Het feit dat ik als een snotaap wordt neergezet heeft me doen besluiten om per direct over te stappen.
    Bovendien wil ik niet aangesproken worden als beste Blieper. Het lijkt teveel op het blaag Justin Bieper.
    Conclusie:
    Bliep is weinig waard. Stap over naar Robin. Voor € 30 / maand onbeperkt bellen en mobiel internet en een supersnelle respons op een vraag. Per email binnen 1 uur. Zelfs tijdens de kerstdagen!!

    • Raymond
      30 juli, 2014 om 17:51