HP mag tot eind 2015 gebruik maken van Beats branding

22 juli 2014 1 Minuut 0 Reacties
HP-Pavilion-x360-design

HP heeft de mogelijkheid om nog tot eind 2015 nieuwe producten te voorzien van Beats techniek en branding. Apple heeft Beats onlangs overgenomen voor 3 miljard dollar.

Tijdens een perspresentatie vorige week is duidelijk geworden dan HP’s deal met Beats eind 2014 afloopt, maar dat HP de mogelijkheid heeft de deal eenzijdig met nog één jaar te verlengen. Dit is natuurlijk opvallend aangezien Beats onlangs door Apple is overgenomen voor 3 miljard dollar.

Beats branding op HP hardware

Harald Vrinssen van HP liet tijdens de presentie aan de pers weten dat HP de mogelijkheid heeft om nog een extra jaar gebruik te maken van de Beats branding op hun producten. Ik noem het branding omdat wij als semi-kritische luisteraars nooit echt een noemenswaardig verschil hebben gehoord die toe te schrijven is aan de techniek van Beats. Hoe dan ook, HP kan er voor kiezen techniek en merknaam te gebruiken op en voor nieuwe producten tot eind 2015. HP heeft op dit moment vrij veel producten met Beats branding op de markt, van tablets tot all-in-one computers die in sommige gevallen zelfs in speciale rood-zwarte uitvoering beschikbaar zijn.

Aangezien Apple nu eigenaar is van Beats en er een verwachting is dat er misschien in september al hardware verschijnt (wearables) waar de hand van het Beats-team in de herkennen is, kan het zomaar eens heel positief zijn voor HP om mee te liften op het succes Apple. Op dit moment is het namelijk ontegenzeggelijk de meer populaire en tot de verbeelding sprekende partij van de twee. Het ligt overigens niet in de huidige verwachtingen dat Apple zelf producten zal gaan uitbrengen die voorzien worden van de Beats branding. Dus een iPad, iPhone of Mac zullen niet snel voorzien worden van het bekende B-logo.

Reacties (0)