Spotify kondigt Sponsored Sessions voor smart devices aan

08 september 2014 1 Minuut 0 Reacties
Spotify-retina

Spotify probeert al maanden de gebruikersgroep die gratis gebruik maakt van de muziekdienst te laten te betalen voor het streamen en kondigt vandaag z'n nieuwste maatregel aan dat doel te behalen. Spotify gaat namelijk tablet- en smartphone-gebruikers aanbieden om tijdens het luisteren een video te bekijken, waarna er dertig minuten reclamevrij geluisterd kan worden.

Spotify

Eerder pogingen mensen over te laten stappen op een betaald abonnement bij Spotify ging het bedrijf goed af. Inmiddels betaalt meer dan de helf van alle gebruikers (veertig miljoen stuks) al, en het bedrijf wil nu geld verdienen aan de dertig miljoen mensen die nog niet betalen. Hoe kan het ook anders dan daarvoor reclame in te zetten. Mensen met een smartphone of tablet die via Spotify naar muziek luisteren, krijgen straks de mogelijkheid om dertig minuten onafgebroken reclamevrij muziek te streamen – mits ze naar een gesponsorde video kijken.

Wereldwijd hebben onder andere Coca-Cola, Ford, McDonald’s en NBC Universal Pictures zich al aangemeld voor Spotify for Brands, zoals Spotify de reclamedienst genoemd heeft. Hoewel er geruchten de ronde doen over een eventuele muziekvideodienst, blijft het redelijk opmerkelijk dat een streaming app voor muziek reclame aanbiedt met beeld. Waarschijnlijk kon het niet anders: banners zijn nou eenmaal vaak irritant aanwezig en de radioreclame kun je negeren door simpelweg het volume uit te zetten. Waarschijnlijk wordt je straks getriggerd om je telefoon te pakken tijdens een reclame. Al is het maar om hem uit te zetten.

Wanneer Spotify deze reclamedienst officieel lanceert, is nog niet bekendgemaakt. Wel weten we dat we tussen nu en het einde van jaar te maken krijgen met de nieuwe vorm van reclame op Spotify.

Reacties (0)