Samsung zet in op premium mobile devices

16 maart 2015 1 Minuut 0 Reacties
samsung-logo

Samsung heeft aangegeven dat het bedrijf de komende tijd de focust legt op het uitbrengen van meer premium mobile devices. Samsung kiest hiervoor vanwege de sterke concurrentie van onder meer het Chinese Xiaomi.

Meer premium mobiele apparaten van Samsung

Samsung heeft het zwaar op de markt voor mobiele apparaten (smartphones, phablets en tablets). Zo heeft het bedrijf zijn nummer één-positie al moeten afstaan aan Xiaomi in China en verloor het onlangs ook nog dezelfde positie in India. Voor Xiaomi blijkt een geduchte tegenstander dankzij zijn scherpe prijzenstrategie. Zelfs Google houdt het Chinese bedrijf nauwlettend in de gaten. Felle concurrentie leidt vaak tot ‘wie biedt de laagste prijs?’ en dat betekent voor een bedrijf minder winst. Samsung vond het blijkbaar genoeg zo. Althans, dat geeft één van de bestuursvoorzitters van Samsung, Shin Jong, aan, in een aandelenhoudersvergadering waarin de toekomstige plannen voor het bedrijf werden besproken. Hieruit kwam naar buiten dat de Zuid-Koreaanse fabrikant voornemens is zich meer naar de bovenkant van de markt te verplaatsen: premium apparaten, dus. Dat betekent dat we straks meer modellen met metalen body’s, display’s met hoge resoluties en dunnere designs gaan tegenkomen van Samsung. Betere specs staan hoog in het vaandel. Dit houdt echter niet in dat Samsung zich helemaal niet meer bezighoudt met de lagere segmenten van de markt. Maar dit betekent mogelijk wel dat je straks op je budget-tablet of -phablet betere materialen kunt aantreffen, omdat Samsung ook aan de onderkant van de markt wil laten zien wat het in huis heeft en gebruikers een prettige ervaring willen meegeven. Volgens de geruchten werkt Samsung momenteel aan een aantal tablets, waaronder de Samsung Galaxy Tab S 2 (in twee varianten) en nog een aantal budget-tablets.

Reacties (0)