Google voorziet Play Films straks van recensies van journalisten

09 april 2015 1 Minuut 0 Reacties
Google-Play-Films

Google heeft de aankondiging nog niet gedaan, maar bereidt zijn Play Films-app al voor op enkele nieuwe functies die we kunnen verwachten, zoals bijvoorbeeld recensies van filmrecensenten.

Google voegt filmrecensies toe aan Play Films

Google staat er om bekend alvast zijn apps voor te bereiden op updates die nog moeten komen en een beetje handige coders die in de bron van de applicaties duiken, kunnen opmaken wat we vervolgens kunnen verwachten van de app in kwestie. De website Android Police doet dat wel eens vaker, met een zogenaamde teardown, waarbij één redacteur de code van een applicatie uitpluist en zoekt naar aanpassingen. Dat is de website vandaag wederom gelukt en daarom weten we wat we onder andere van Google Play Films kunnen verwachten.

Wanneer het zo ver is, weten we nog niet. Maar Google is voornemens om recensies te gaan aanbieden van filmrecensenten en journalisten, zodat Google Play Films-gebruikers een nog betere keuze kunnen maken als het om een aankoop of de huur van een film gaat. De recensies die andere gebruikers achterlaten bevinden zich meestal aan een bepaalde kant van het spectrum, terwijl critici zich vaak ergens in het midden bevinden met hun mening. Zo krijgt het recensiesysteem een beetje meer waarde, omdat je weet waar je aan toe bent.

Ook gaat Google nog een verandering aanbrengen aan de Google Play Store in het algemeen. Wanneer je van tevoren hebt aangegeven dat je wel interesse hebt in een bepaalde app, kan Google je een notificatie sturen wanneer die app daadwerkelijk verschenen is in de Play Store. Je kunt je dus als het ware vooraf aanmelden voor die applicatie in kwestie. Ook van deze functie is niet bekend wanneer we hem mogen verwelkomen. Maar het zou niet meer lang hoeven te duren, aangezien Google de apps nu al heeft geprepareerd voor de functies.