Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Acer Iconia Tab A500 Android 3.1 update in Nederland uitgerold

Geschreven door
Geplaatst op26 juli 2011, 15:29 CategorieAndroid

Acer heeft al een aantal keer beloofd ‘binnenkort’ met de Android 3.1 update voor haar Iconia Tab A500 tablet te komen, maar steeds werd het uitgesteld. Tot vandaag dan, want inmiddels melden steeds meer bezitters van de A500 dat de systeemupdate klaarstaat.

Sommige gebruikers melden ook dat de update niet automatisch aangegeven wordt en dat je handmatig via instellingen/over tablet/systeem update de update op kunt vragen. De update wordt in fasen uitgerold dus het kan zijn dat je later vandaag of morgen aan de beurt bent mocht je een Iconia Tab A500 hebben. Android 3.1 biedt onder meer in grootte aanpasbare widgets, bug fixes, betere en meer USB mogelijkheden, en verbeterde multitasking.









  • Delen:

Reacties

  1. toonus
    27 juli, 2011 om 9:50

    Heel leuk…sinds dien is mijn Tablet met geen mogelijkheid meer aan netwerk (WiFi) te krijgen.

    • Patrick
      27 juli, 2011 om 13:29

      Zag toevallig op de acer support site een patch staan, Acer ICONIA TAB A500 ‘connect Wi-Fi unsuccessfully’ patch.

      • toonus
        27 juli, 2011 om 15:52

        Thanks Patrick…die werkt jammer genoeg ook niet.

  2. marcel
    29 juli, 2011 om 17:47

    Heb je al een hardware matige reset gedaan ??? verlies je wel al je P gegevens en apps.
    Maar als Wi-Fi het weer ga doen is het een goeie oplossing

    http://acer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/10764

    • marcel
      29 juli, 2011 om 17:50

      moet ik het wel goed zeggen.

      Hardware matige reset verlies je geen gegevens mee
      Factory reset wel.
      De patch opnieuw op je Tablet zetten.

  3. Marcel
    30 juli, 2011 om 0:50

    Iklees zojuist iets nieuws kijkzelf maar je moet de reset 2xuitvoeren dan moet hij gaan werken
    http://androidforums.com/acer-iconia-tab-a500/372336-500-3-1-wifi-problem.html

    • toonus
      01 augustus, 2011 om 11:30

      Alles inmiddels geprobeerd: meerdere malen de reset uitgevoerd, meerdere malen factory defaults ingesteld, de ACER patch specifiek voor Wi-Fi connection geladen…zelfs ook maar verschillende versies ROM’s geflashed. Niets helpt, steeds weer hetzelfde probleem…en van ACER hoor ik helemaal niets; na de upgrade gelijk een case aangemaakt. Waarop, ook verschillende malen gebeld, ik helemaal niets hoor. Bedroevend resultaat.

  4. Erwin
    01 augustus, 2011 om 18:48

    Hier nog steeds geen update.

  5. barbara
    04 augustus, 2011 om 12:11

    Hier is de uodate gister ontvangen en met succes geïnstalleerd.

    Echter, nu laadt hij niet meer op. What to do??

  6. Richasrd
    04 augustus, 2011 om 17:58

    Inmidddels 3.1 geïnstalleerd na veel problemen.
    Eerst gaf die aan dat de update ongeldig was en niet geinstalleerd kon worden, Acer wist totaal niet waar ik het over had. Daar hoef je echt niet heen te bellen voor hulp.

    Apparaat eerst naar fabrieksinst gezet en daarna systeem update gedaan, loopt nu als een zonnetje.

  7. Es Wee
    06 augustus, 2011 om 16:53

    Mijn Iconia ligt inmiddels zo’n 10/15 minuten met een wesp en een gevarendriehoek daarboven. Geen idee of er iets gebeurt of niet. Of ik em kan resetten of niet. Of dat ie gewoon stomweg een half uur nodig heeft…

    Iemand enig idee hoe lang ik nog moet wachten?

  8. Sylvia
    22 augustus, 2011 om 19:30

    Krijg de update met geen mogelijkheid gedownload. Loopt telkens vast en kan opnieuw beginnen. Iedere keer op een ander punt. Ik heb hem al eens 3 uur laten downloaden en dan knalt hij er uit.
    Weet iemand hoe ik de update succesvol kan binnenhalen of wat doe ik fout.

  9. sander
    01 februari, 2012 om 19:42

    Ik heb na de update geen wifi verbinding meer. Ik heb nooit problemen gehad met het internet verbinden tot vandaag. Na de update kan ik niet meer online. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Mail me aub met een oplossing: weloverwogen@hotmail.com