Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Komt Samsung nog met een Android 3.1 update voor de Galaxy Tab 10.1V?

Geschreven door
Geplaatst op5 augustus 2011, 13:37 CategorieAndroid

We krijgen de laatste tijd veel vragen over de software ondersteuning (of juist geen ondersteuning) voor de Galaxy Tab 10.1V tablet. Deze Android 3.0 Honeycomb tablet werd een paar maanden geleden geïntroduceerd en is te koop in combinatie met een Vodafone abonnement of als los toestel.

De vraag van veel gebruikers is of Samsung binnenkort met een update naar Android 3.1 gaat komen om zo ook deze tablet bij de tijd te houden. Nu hebben we een reactie van Vodafone Australië gevonden die niet heel positief is. Zo zouden Vodafone en Samsung bezig zijn met het testen van Android 3.1 op de Galaxy Tab 10.1V, maar de nieuwe Galaxy Tab 10.1 en Galaxy Tab 8.9 hebben momenteel voorrang. Kortom, het wordt je weer in dank afgenomen dat je als eerste een Samsung tablet wilde hebben. Voorlopig is het dus afwachten of de update überhaupt nog gaat komen. Ik zie het nog gebeuren dat Samsung hier vanaf ziet en zich volledig gaat focussen op haar nieuwe tablets.

De reactie van Vodafone;

Is in testing. Samsung are concentrating their efforts on the new GALAXY Tab 10.1 first and will then look to releasing Android 3.1 for testing for the GALAXY Tab 10.1v. No ETA has been set yet.

Samsung Nederland heeft ons ook laten weten dat het afhankelijk is van de keuze van Vodafone en Google. Het is een Google Device en Vodafone moet dus samen met Google beslissen of en wanneer dit gebeurt. Kortom, iedereen wijst naar elkaar en duidelijker wordt het er niet op.

Het zou naar mijn idee belachelijk zijn als Samsung de Galaxy Tab 10.1V gebruikers links laat liggen. De tablet is nog geen 3 maanden oud en zou volledige en snelle ondersteuning moeten krijgen. Wordt vervolgd..

  • Delen:

Reacties

  1. sam
    05 augustus, 2011 om 13:43

    Ik heb via verschillende wegen begrepen dat er geen ondersteuning meer komt voor 10.1v

    Dus het antwoord op je titel is volgens mij: Neen

    Jammerdebammer (en bezopen natuurlijk)

  2. Piet
    05 augustus, 2011 om 15:06

    Wat zou de reden kunnen zijn dat Samsung de Tav 10.1v (voorlopig) links laat liggen?
    Misschien omdat er geen TouchWizschil op zit?

    • Piet
      05 augustus, 2011 om 15:37

      Zojuist het emailformulier op samsung.nl ingevuld met de vraag of er nog een update komt.
      Het feit dat de P7100 niet in het keuzemenu voorkomt is niet hoopvol.

  3. Paul
    18 oktober, 2011 om 17:34

    Heb ook 2 keer bij Samsung gevraagd om update. Krijg keurig een mailtje dat mail is ontvangen en dat antwoord zal volgen. Zal waarschijnlijk wel in 2015 of 2016 zijn. Totale minachting van klanten. Ipad lijkt ineens toch alternatief te moeten gaan worden. Samsung heeft voor mij (en anderen afgedaan) Spread the News.

  4. T.A Blet
    17 november, 2011 om 21:47

    De update naar HC 3.2 zonder Touchwiz echter is door Vodafone Australie bevestigd.
    Een datum is nog niet bekend maar zeker is nu dat de update er wel gaat komen.

    http://community.vodafone.com.au/t5/iPhone-and-Android/Samsung-Galaxy-S-II-and-Galaxy-Tab-10-1v-owners-We-have-news-for/td-p/54411

    • Martijn
      17 november, 2011 om 22:39

      Dat is goed om te horen! Ik zal er morgen een artikel over plaatsen. Thanks!

  5. T.A Blet
    10 maart, 2012 om 13:46
    • Martijn
      10 maart, 2012 om 13:52

      Mooi. Laten we het hopen.

    • T.A Blet
      20 maart, 2012 om 18:55

      Nieuws van het Australische Vodafoon forum.
      De HC 3.2.1 update is goedgekeurd en wachten is nu op de uitgave.
      Grote vraag is nu echter of alle bezitters van een 10.1v deze update krijgen of alleen de bezitters die een contract hebben met Vodafoon Australie.
      In geval van de 3.0.1 Maintenance Update kwam de update voor iedereen beschikbaar.
      Of de 3.2.1 update voor iedereen beschikbaar komt is even afwachten.
      Vodafoon Australie geeft daarover geen uitsluitsel.
      Nog even geduld dus.

      • Martijn
        20 maart, 2012 om 19:24

        Ok, thanks voor de update! We houden het in de gaten.

  6. T.A Blet
    03 april, 2012 om 19:23

    BREAKING NEWS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    —–
    Het gaat dan toch gebeuren.
    A.s Vrijdag 6 April komt de verwachtte update naar HC 3.2.1 voor de Samsung Galaxy Tab 10.1v.
    De Update wordt door Google zelf OTA verzorgd.
    Dit aldus het Australische Vodafone forum.
    —–
    “And while I’m here in the thread, I’ve literally just received an email regarding the 10.1v update.
    —–
    Planned launch is this Friday via OTA.

    It’s not being launched on Australian time, so there’s a chance you could see it sometime Thursday night (late on the 5th), but if you’re not staying up til all hours then Friday is when you should expect to see it on your devices.”
    —–

    http://community.vodafone.com.au/t5/Android-Phones-and-Tablets/Samsung-Galaxy-S-II-and-Galaxy-Tab-10-1v-owners-We-have-news-for/td-p/54411/page/41

    • Martijn
      03 april, 2012 om 19:45

      Dat is zeker goed nieuws!
      Thanks voor de info. Ik ga er een artikeltje van maken!