Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

ASUS Eee Pad Transformer krijgt Android 3.2.1 update

Geschreven door
Geplaatst op28 september 2011, 22:37 CategorieAndroid

Bezitters van een ASUS Eee Pad Transformer kunnen binnen niet al te lange tijd een nieuwe firmware update verwachten. In Amerika wordt de update reeds OTA (Over The Air) uitgerold en Nederland zal snel volgen. De update brengt het versienummer van Android Honeycomb naar 3.2.1 en komt natuurlijk met een aantal verbeteringen, uitbereidingen en bugfixes.

Na de break vind je de complete lijst met elementen die middels de update aangepakt worden, maar een paar dingen vallen op. Zo noemt ASUS een gloednieuwe feature genaamd “Supernote”. Wat deze feature exact inhoudt moeten we nog afwachten. Daarnaast wordt de Wifi stabiliteit verbeterd, wat zeer welkom is gezien de klachten die we de afgelopen weken via reacties gehad hebben over het uitvallen en steeds wegvallen van de Wifi verbinding.

Ook moeten gebruikers na de update merken dat de browser stabieler en sneller is, en dat de Flash weergave in de browser en bij het bekijken van YouTube video’s soepeler verloopt.

Update 29/09 10.25: De update wordt vandaag in Nederland uitgerold.

De complete lijst met Android en ASUS software verbeteringen;

Google Update: Android 3.2.1
– Security enhancement

New Feature:
– Supernote

IME/Translation:
– Added Farsi IME support
– Czech IME improvement : support Qwerty & Qwertz
– JP SKU fixed translation bug and Polaris office font
– Added more language translation into ASUS App

APP Updates:
– CN SKU 3rd party app bug fix
– Polaris office & ASUS WebStorage update

Improvements:
– Browser with Adobe Flash improvement; ex: YouTube
– Browser force-close improvement
– Improve Wi-Fi stability
– Improve Chinese handwriting prediction : recognize character from each stroke

Mocht je zelf willen kijken of de update al beschikbaar is kan dit via het instellingen menu. Kies daar de tab “over” en vervolgens “Zoek naar updates”. Wanneer je de update binnen hebt lezen we graag in een reactie hieronder je ervaringen.









  • Delen:

Reacties

  1. Cees
    01 oktober, 2011 om 9:58

    Ik heb inmiddels de nieuwe update ontvangen en geladen, helaas werkt nu mijn tutchpad van het bijbehorende toetsenbord niet meer, best wel jammer.
    Groet
    Cees

    • Martijn
      01 oktober, 2011 om 11:32

      Dat is inderdaad minder, wellicht dat daar snel iets voor volgt. Meer mensen hier last van?
      Verder nog mooie verbeteringen? Die nieuwe notitie applicatie?

  2. maarten
    01 oktober, 2011 om 13:12

    Wat ben ik blij met deze update.. dat Supernote is echt fantastisch.

    het probleem met de dock heb ik overigens niet.

    • Martijn
      01 oktober, 2011 om 13:17

      Hoi Maarten,
      Kun je dat Supernote eens beschrijven? Je ervaringen.
      Vreemd overigens dat het probleem met het dock dan niet voor iedereen geldt.

  3. Cees
    01 oktober, 2011 om 16:23

    zeker bijzonder dat jouw toetsenbord het wel doet Maarten, misschien komt het wel omdat mijn tabled niet in de dock zat tijdens de update…ik baal er echt van. Ik ben trouwens bang dat er meer mis is met mijn dock, de accu doet ook niet meer mee denk ik….alleen de toetsen werken nog wel goed, ik zal maar eens gaan googlen.

  4. leonard
    01 oktober, 2011 om 16:59

    Update zojuist uitgevoerd, meteen na de update leek de muisbesturing via touchpad wel dronken, zwabberdenalle kanten op, ook het wisselen van schermen ging minder goed. Even gereboot en nu werkt het weer als een zonnetje.

    Supernote maakt een briefje in je eigen handschrift, je kunt dus met je vinger schrijven. Misschien ligt het aan mijn hanepoten maar nit iets dat ik vaak za gebruiken, niet voor niets zoń handig keyboard bijbesteld?

    een zeer tevreden eeepad transformer gebruiker :)

  5. Cees
    01 oktober, 2011 om 17:03

    Fijn Leonard dat jij wel tevreden bent, wat bedoel je met rebootten? een keertje uit en aan zetten?

    • leonard
      01 oktober, 2011 om 18:36

      @Cees Ja, even de eeepad aan- en weer uitgezet :)
      Ben jij dan niet tevreden?

  6. Cees
    01 oktober, 2011 om 17:16

    Heren, ik ben er uit, mijn probleem met de tutchpad heeft niets met de update te maken, op het toetsenbord kan je de pad uit of aan zetten, wist ik niet, zeker iemand per ongeluk op het knopje ( links boven 4e toets) gedrukt….zucht…..nu de accu nog zien te herstellen…hahaha

    • leonard
      01 oktober, 2011 om 18:38
    • Martijn
      01 oktober, 2011 om 18:46

      Super! Veel plezier (en succes) ermee! :)

  7. Jelle
    01 oktober, 2011 om 22:10

    Helaas nog steeds niet de update binnen.

  8. Sjaan
    02 oktober, 2011 om 7:21

    Ik heb de Transformer en de update en het dockingstation met toetsenbord. Het werkt allemaal goed. Het enige dat ik mis is een goede handleiding. De twee minimale boekjes die erbij zaten helpen me niet echt verder. Ik probeer alles wel uit maar snap dan weer niet waarom in bijvoorbeeld in sommige apps zaken in moet vullen en dan geen cursor zie. Heel lastig als je een foutje moet verbeteren.

    Ik heb nog nooit een soortgelijk apparaat gehad (ook geen mobiel) dus het is wel zoeken. Ik heb het tablet ook niet echt nodig maar ik vind het zo’n leuk apparaat dat ik hem moest kopen hahahaha.

    Weet iemand waar ik zo,n handleiding kan bemachtigen? Bij Asus op de site vind ik het niet.

    Sjaan

  9. Cees
    02 oktober, 2011 om 13:39

    ik begrijp jouw koopdrang Sjaan, het is en blijft een prachtig leuk speeltje en hoe langer je hem hebt hoe meer je er aan gehecht raakt….hahaha

  10. Blissiness
    03 oktober, 2011 om 2:41

    Ik heb nog geen 3.2.1 ontvangen.
    3.2 heb ik niet over the air gekregen echter moeten laden ergens in van de internet.
    Is 3.2.1 ook downloadbaar later?

  11. andre
    03 oktober, 2011 om 20:11

    heb zojuist de update binnen gehaald. werkt tot nog toe goed alleen mijjn touchpad deed het even niet, met het knopje weer aangezet. alleen het toetsenbord werkt traag met typen zie ik nu. ik ga even booten en kijken of het dan weer goed werkt. mocht het niet goed werken meld ik me weer

  12. TOMAS
    04 oktober, 2011 om 8:43

    ja hoor. Update is binnen. Typen gebeurd bij mij ook met vertraging op deze site. Verder geniet ik elke dag van Android, echt een verademing. Zo eenvoudig : het werkt gewoon. Wifiproblemen had ik niet voor de update dus daar kan ik niks van zeggen. Snel even die supernote uittesten maar ik vermoed dat ik het niet veel ga gebruiken.

  13. Dun Bompa
    27 februari, 2012 om 17:18

    Een aantal apps waren in Portugal niet te downloaden o.a ING Bankieren, melding dit item kan niet worden geïnstalleerd in uw land, aankoop geannuleerd. Op de Acer 500 geen probleem. Na terugkomst in Nederland nogmaals geprobeert, echter weer dezelfde melding, bij Vip.asus/eservice hadden ze hier nog niet van gehoord, advies fabrieksherstel. Nadat deze was uitgevoerd kwam de 3.2.1 binnen en even later ook de Android versie 4.0.3.
    Op dit moment de geannuleerde apps binnen kunnen halen. Mijn vraag is wanneer ik weer naar het buitenland ga moet ik dan bij terugkomst weer een fabrieksherstelling uitvoeren of is er een andere oplossing, behalve overstappen naar de Acer 500