Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Aldi verkoopt vanaf vandaag de MiniPad tablet

Geschreven door
Geplaatst op30 november 2011, 11:39 CategorieHardware

Het is niet de langverwachte Medion LifeTab maar Aldi heeft wel eindelijk een heuse tablet in het assortiment. Vanaf vandaag verkoopt de supermarkt een 7 inch Android 2.3 tablet die gaat onder de naam MiniPad. De tablet is beperkt op voorraad in alle Aldi filialen en is te koop voor een aantrekkelijke prijs van 89,99 euro. Maar, krijg je hier ook wel een goede tablet voor?

Op de website van de Aldi komen we niet heel veel te weten over de tablet en blijven we met wat vragen zitten. Zo weten we dat het een 7 inch tablet is en dat het touchscreen capacitief is. Dit laatste is een groot voordeel aangezien veel budget tablets (de echt goedkope varianten dan) vaak een minder resistief scherm hebben. Verder beschikt de MiniPad over Wifi, 2GB aan opslaggeheugen, een microSD card reader om dit minimale geheugen uit te breiden, ‘educatieve games’, en volledige controle voor ouders over wat de kinderen online kunnen bekijken. Qua software krijg je Android 2.3, geoptimaliseerd voor smartphone gebruik maar prima voor een simpele Android tablet.

De vragen die blijven zijn; Wat is het werkgeheugen en de processor? Krijg je Android Market toegang? Welke Google of andere apps zijn vooraf geïnstalleerd? Is er Flash weergave? Kan de tablet HD video’s weergeven? Beschikt het model nog over USB, HDMI of andere aansluitingen? Kortom, probeer hier in de winkel even achter de komen als het mogelijk is.

Update: Inmiddels hebben we van Marcel (zie reactie hieronder) vernomen dat de tablet beschikt over een 1.2GHz Corext A8 processor, 4GB aan intern opslaggeheugen (ipv de hierboven genoemde 2GB), een HDMI uitgang, Flash ondersteuning en Android Market toegang.

Voor wat ik zo kan inschatten zal de tablet niet veel verschillen van de tablets die de HEMA of Bart Smit aanbiedt. De prijzen liggen op hetzelfde niveau en de specificaties lijken op elkaar. Moet je een budget tablet kopen? Dat is een ingewikkelde vraag en daarom is het verstandig om dit artikel eerst te lezen.

Update: Inmiddels is ook de Medion LifeTab gesignaleerd in de folder van de Aldi. Deze tablet zal vanaf 10 december te koop zijn.

  • Delen:

Reacties

  1. Marcel
    30 november, 2011 om 20:49

    Ik heb de tablet vanmiddag gekocht.
    Volgens het doosje zit er een 1.2 ghz Cortex A8 cpu in.
    Geen 2 GB intern maar 4GB.
    HDMI output, Flas wordt ondersteund.
    Market is standaard geinstalleerd, verder geen google apps geinstalleerd. Kunnen uiteraard gedownload worden via de Market. Er zit een 720p sample op de tablet, en die speelt vloeiend af. Het enige minpunt die ik tot nu heb kunnen ontdekken is dat het hele internet verhaal, dus downloaden of eenvoudig surfen niet de beste eigenschap van het ding is. Alles gaat traag. En dan doel ik op het laden van de websites en het downen van updates in de market.

    • Martijn
      30 november, 2011 om 23:43

      Thanks voor de input. Ik ga het erbij zetten!

  2. Albert
    01 december, 2011 om 0:15

    quote:

    (Het enige minpunt die ik tot nu heb kunnen ontdekken is dat het hele internet verhaal, dus downloaden of eenvoudig surfen niet de beste eigenschap van het ding is. Alles gaat traag. En dan doel ik op het laden van de websites en het downen van updates in de market.)

    Deze mening deel ik niet.
    Heb juist de hele avond getest en internet gaat bij mij zeker boven verwachting.

    Tot nu toe heel tevreden.

  3. Ad
    01 december, 2011 om 0:24

    Heeft iemand het MAC adres kunnen ontdekken van dit tablet?
    Verder zeker voor het geld een mooi apparaat.

  4. Rene
    01 december, 2011 om 3:41

    Zou iemand de buitenste van deze MiniPad hier kunnen neerzetten?
    Dan weten wij of we er een betaalbare hoes voor kunnen aanbieden of
    kunnen laten maken.
    Al vast bedankt!

    • Marcel
      01 december, 2011 om 10:13

      Rene,

      in de handleiding staan de volgende maten:

      194mm x 122mm x 13mm

      Neem aan dat je hier wel wat mee kunt.

  5. Rene
    01 december, 2011 om 11:57

    Marcel, bedankt voor je snelle reactie.
    Er zijn al passende hoesjes aanwezig, bij interesse kun je op mijn naam klikken.

  6. Johan
    01 december, 2011 om 21:39

    De grote vraag is draait angry birds vloeiend ?;)

    • Thierry
      02 december, 2011 om 11:18

      Angry birds draaid vloeiend, geen problemen dankzij het 512 DDR3 werkgeheugen.

  7. Francis
    02 december, 2011 om 17:16

    Wat fijn al die reacties…Ik heb staan twijfelen vandaag of deze tablet wel iets voor mijn 11 jarige dochter is..ik geloof dat het enige dat ontbreek een camera is..maar een aardige keus dus..Thnx

  8. Frank
    03 december, 2011 om 9:51

    Ik deel de mening dat de tablet traag download. Verbinden met de wifi router is soms wat lastig.
    Angry birds werkt vloeiend. Er zit wel een camara op, maar de kwaliteit is niet heel goed.
    tov de Intertoys tablet heeft deze het grote voordeel dat de tablet geen warmte afgeeft. Het scherm reageert vloeiend.

    Het lijkt erop de de accu meer dan 3 uur stroom geeft, maar ik heb hem nog te kort om daar concrete cijfers over te geven.

    Conclusie: Prijs/kwaliteit is goed. Verwacht niet de prestaties van de duurdere tablets.

  9. Johan
    03 december, 2011 om 12:39

    Tablet bevalt goed, krijg alleen de mail niet geinstaleerd. Als ik bij de uitgaande mail het smtp adres invoer krijg ik de reactie dat dit niet ondersteund wordt. Weet iemand hoe dit werkt?

    • Frank
      09 december, 2011 om 22:04

      Ik heb hetzelfde probleem. Weet niet hoe ik dit bij Aldi moet oplossen.

  10. Francis
    03 december, 2011 om 21:52

    Inmiddels aangeschaft. Bevalt goed. Android market is alleen klein assortiment. Kan niet alle apps vinden. En inloggen op accounts op internet lukt nergens?? Iemand idee?

  11. christa
    04 december, 2011 om 20:04

    Ik heb even een vraagje ik heb ook zo’n tablet gekocht maar ik heb geen wifi thuis hoe kan ik er dan internet op zetten gr christa

  12. aetor
    05 december, 2011 om 8:41

    Christa, laat je informeren hoe je wel WIFI thuis kunt installeren, voor een paar tientjes heb je dat voor elkaar.

    ga naar de betere pc-zaak.

    daarna wil je nooit meer zonder!

  13. Martin C
    05 december, 2011 om 10:28

    hallo, sinds een dag of wat ook zo een Aldi tablet, Connectify is de simpele oplossing om van een laptop een wifi punt te maken, dus Christa, er is hoop. Alleen erg traag en moet je er allemaal nieuwe apps opzetten want door het ouderlijk gezag is erg veel beperkt..

  14. christa
    05 december, 2011 om 10:47

    ik wil hem eigenlijk terug brengen want ik wil over al op internet kunnen ook zonder wifi dus ik ga me een duurder halen maar twijfel nog wel wat zal ik doen

  15. A.Wagenaar
    16 december, 2011 om 2:10

    Hallo, (Hierop nog geen reactie van Elhom bv Epe.)

    Allereerst: Het is een ongelooflijk apparaat voor de prijs!

    1.
    Ik ben het toetsenbord kwijtgespeeld. Ook na een volledig schone opstart, komt het toetsenbord niet meer terug.
    Zonder toetsenbord kan ik ook niets intikken. Ook na volledig alles weer opnieuw ingevuld te hebben, na nieuwe installatie, komt ie niet meer terug.

    2.
    Internet is nog steeds niet gelukt, ondanks de keurig zichtbare zenders. Het is ons wel 1 malig gelukt met vaste adressen, maar het lukt niet met DNS automatisch.

    Nogmaals ik heb reeds alles schoon opnieuw gestart, maar “Geen Toetsenbord app” Ik zou niet weten hoe nu verder.

    Mogelijk weet u raad.

    • A.Wagenaar
      28 december, 2011 om 0:45

      Hallo,

      1. Toetsenbord weer terug na alles leeggemaakt te hebben, dus niet alleen rest naar beginwaarde.

      2. DNS gebeuren: Doet het alleen niet bij ons in huis(…) maar wel zodra ik bij iemand anders ben. Net kosteloze nieuwe modemrouter van Ziggo, maar wat ik ook doe, lukt met geen van beide routers, zowel oude als nieuwe niet. Heel af en toe 5 minuten en dan weer weg. Dit terwijl IPAD voortreffelijk draadloos gaat door het hele huis.

      Voor zover ik na kan gaan heeft de importeur (nog) niet gereageerd.

  16. Henk
    27 december, 2011 om 22:16

    Kan ik de android versie ook updaten-upgraden ?