Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Lenovo komt eind dit jaar met Tegra 3 Android 4.0 tablet

Geschreven door
Geplaatst op14 november 2011, 14:18 CategorieAndroid

Niet ASUS, niet Acer en niet Samsung, maar Lenovo maakt een grote kans op de eerste tablet met Android 4.0 Ice cream Sandwich op de markt te brengen. Engadget heeft van een anonieme bron informatie en een aantal afbeeldingen van een 10.1 inch Lenovo tablet ontvangen. De tablet zou draaien op een 1.6GHz Tegra 3 quad-core processor en nog voor de feestdagen in de winkels moeten liggen.

Een naam heeft het apparaat nog niet maar de specificaties zijn niet onaardig. Zo beschikt de tablet over 2GB aan DDR3 RAM geheugen, een camera op de achterzijde met LED flitser, een USB poort voor accessoires als een keyboard en muis en voor USB opslagmedia, en een vingerafdruk-scanner op de achterzijde voor extra beveiliging. Overigens dient deze laatste feature ook als optische joystick voor lange websites of e-books.

Lenovo heeft de tablet daarnaast voorzien van een “Special Fusion-Skin Body”. Wat het exact inhoudt is niet bekend maar waarschijnlijk is het design een stuk slanker, geeft het een betere grip en is het bestand tegen krassen. Over de prijs is nog niks bekend.

Eerder vandaar doken er geruchten op over een Android 4.0 tablet van HTC en kregen we de eerste aanwijzingen over twee nieuwe Android 4.0 tablets van Acer.

  • Delen:

Reacties

  1. T.A Blet
    14 november, 2011 om 19:10

    Ik heb geen ervaring met Lenovo.
    Is dit een beetje kwaliteitsmerk?

    • Martijn
      14 november, 2011 om 19:27

      Dat is best wel kwaliteit ja. Te vergelijken met Acer bijvoorbeeld. Helaas introduceren ze niet veel in Nederland van de nieuwe productseries.

  2. Mediawatcher
    15 november, 2011 om 1:49

    Lenovo te vergelijken met Acer Martijn ?
    En jij wil au serieux genomen worden ?

    Lenovo is high-end, zowat de creme de la creme, samen met de HP EliteBook-lijn om een vergelijk binnen laptops mee te geven. Tanken van machines. Daar kan tevens de professionele productlijn van Acer (TravelMate) nog niet aan tippen !

    Lenovo (ex IBM) vergelijken met Acer … elke kenner lacht zich blauw om zoveel onkunde.

    • Martijn
      15 november, 2011 om 9:47

      Dit is weer zo’n zinloze discussie en een zinloze reactie. Hier gebeurt hetzelfde als wanneer de vraag gesteld wordt of Philips minder goed is dan Panasonic qua TV’s. Je hebt de Philips fans die je uitlachen en zeggen dat het veel beter is en de Panasonic fans. Blijkbaar ben jij nogal fan van Lenovo en blijkbaar ben je een kenner. Mijn ervaring is, op basis van reviews van Lenovo tablets (al in handen gehad?) dat deze niet veel beter zijn dan een Acer of een ASUS, om maar wat te noemen. We hebben het hier niet over laptops he…
      Maar goed, jij hoeft me niet serieus te nemen hoor.

  3. Lars
    15 november, 2011 om 16:13

    Specs zien er fraai uit. Maar ik weet niet wat ze bedoelen met 2 gb ddr3 ram geheugen. bedoelen ze dan het geheugen waar de apps op komen of het geheugen waar de downloads en muziek etc. opkomt?

    • Martijn
      15 november, 2011 om 16:14

      RAM geheugen is het werkgeheugen, dus wat de tablet gebruikt om taken uit te kunnen voeren.

  4. Mediawatcher
    15 november, 2011 om 16:28

    Neen Martijn, de TS, T.A BLET, vroeg zich af of Lenovo een kwaliteitsmerk is.
    Dat Lenovo dat is, is een feit. Dat maakt ons niet tot een uitgesproken fan, enkel tot zij die weten waar hij producten correct dient te catalogeren.

    Nemen we HP laptops om eens aan te tonen dat het geen nutteloze discussie is. Je het de consumentenlijn Pavilion (en high-end consumerlijn Envy), de pro-lijn ProBook en de high-end pro lijn EliteBook. Die laatste mag je gerust van een tafel laten donderen, ze zijn erop voorzien. Welnu, zo is het bij de (afgezien van de budgetlijn) bij Lenovo’s ook. Acer heeft in dit marktsegment de Aspire-serie voor consumenten en voor de pro-markt de TravelMate. Maar een TravelMate heeft lang niet de bouwkwaliteit (en dito militaire testen vooraf qua development) dan een Acer. Dus Lenovo met Acer vergelijken is een tang op een varken.

    Trouwens, de pijlen richtende op tablets : een Lenovo ThinkPad Tablet mag er qua bouwkwaliteit wel zijn en is niet bepaald vergelijkbaar met de Acer tablet-productlijn. Als je dit verschil niet komt op te merken vrezen we dat je de bezoeker niet bepaald correct zal weten te informeren.

    ‘Een zinloze reactie’, dank je wel. We schrijven op nationale en internationale basis mee reviews voor technische sites en blogs, maar we zullen onze expertise en inzet voortaan, met jou in het achterhoofd, als weinig relevant beschouwen. Bij ons weten bezoeken mensen nog steeds blogs en sites om ondermeer de verschillen tussen toestellen op te kunnen pikken en daarmee, mits correct geinformeerd, hun voordeel mee te kunnen doen. Nog een prettige dag gewenst en tot genoegen.

    • Martijn
      15 november, 2011 om 16:38

      Je trekt het helemaal uit zijn verband nu. Als ik vraag welke categorie Samsung of ASUS is komt dit ook in hetzelfde rijtje als Acer en Lenovo. Jij maakt nu een heel probleem van niks en focust puur op de bouwkwaliteit om iets van tafel te kunnen laten donderen. Nou, dat punt mag je hebben. De Lenovo kan van tafel vallen. Daar is mijn mening en mijn uitspraak tegenover TS niet op gebaseerd en is ook niet het belangrijkste aan een tablet. Bovendien maakt dit Lenovo geen beter merk dan Acer.

      Daarnaast is dit geen eerlijke vergelijking aangezien de ThinkPad een zakelijke tablet is en bijna 800 euro kost, het dubbele van een Acer tablet. Ik heb het over consumentenproducten, waar de TS naar op zoek is, en wat ook Acer biedt.

      Ik denk dat het duidelijk is dat Lenovo op het gebied van tablets gewoon een goed merk is, exact zoals ik aangaf.
      En probeer overigens in de ‘ik-vorm’ te praten. Aan ‘wij’ hebben we niets want je vertegenwoordigt niks.

  5. Lars
    15 november, 2011 om 17:08

    Verwacht je dat deze tablet in nederland ook voor de feestdagen uitkomt en de prijs rond de 500€ ligt want dan weet ik welke ik wil halen.

    • Martijn
      15 november, 2011 om 17:12

      Dat is echt lastig in te schatten. Lenovo heeft de nieuwste consumententablets ook niet in NL uitgebracht. Ik zou er niet op rekenen dat ze nog voor de kerst hier verschijnen.