Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Archos G9 Turbo tablets (1.5GHz) verschijnen dit jaar nog

Geschreven door
Geplaatst op12 december 2011, 13:56 CategorieHardware

Toen Archos eerder dit jaar de G9 serie tablets lanceerde werd beloofd dat er begin 2012 ook een snellere variant uitgebracht zou worden. Inmiddels zegt Archos de modellen klaar te hebben staan voor verspreiding in het distributienetwerk en zouden we dus de Turbo modellen, draaiend op een 1.5GHz dual-core Taxas Instruments OMAP4 processor, al voor de kerst in de winkels kunnen verwachten.

Archos Nederland heeft ons vandaag laten weten dat de nieuwe modellen inderdaad dit jaar nog zullen verschijnen, al zullen door de grote vraag niet alle winkels van voorraad voorzien kunnen worden. De Turbo versies van de Archos 80 G9 en Archos 101 G9 zullen waarschijnlijk iets minder dan 350 euro gaan kosten. Naast deze modellen blijven ook de 1GHz en 1.2GHz modellen gewoon verkocht worden.

Vorige week verscheen er een video waarin de Archos 101 G9 met 1GHz processor qua prestaties vergeleken werd met de Archos 101 G9 met een 1.5GHz processor. De nieuwe Turbo modellen moeten energie-efficiënter zijn en 50 procent betere prestaties bieden. Waarschijnlijk worden de 1.5GHz modellen, net als de andere modellen, in een 8GB, 16GB en 250GB variant uitgebracht. Om het overzichtelijk te houden een lijstje;

8 inch

  • Archos 80 G9 1GHz
    • 8GB
    • 16GB
    • 250GB
  • Archos 80 G9 1.2GHz Turbo
    • 8GB
    • 16GB
    • 250GB
  • Archos 80 G9 1.5 GHz Turbo
    • 8GB
    • 16GB
    • 250GB

10.1 inch

  • Archos 101 G9 1GHz
    • 8GB
    • 16GB
    • 250GB
  • Archos 101 G9 1.2GHz Turbo
    • 8GB
    • 16GB
    • 250GB
  • Archos 101 G9 1.5 GHz Turbo
    • 8GB
    • 16GB
    • 250GB











  • Delen:

Reacties

  1. T.A Blet
    18 december, 2011 om 18:29

    De chaos die Archos gecreeerd heeft met zijn verschillende processor-snelheden en Turbo-benaming kan tot nare gevolgen leiden voor de klant.
    Ook de webshops zijn hier mede schuldig aan, velen zijn slechts dozenschuivers en weten van toeten nog blazen.
    In Nederland kloppen bij menige webshops de omschrijvingen ook niet.
    Dus pas op als je denkt online een 1.5Ghz model te bestellen want dan kom je bedrogen uit net zo als deze duitse klanten.
    Zij dachten namelijk de nieuwe snelle 1.5 Ghz processor te hebben besteld maat kwamen bedrogen uit met de tragere 1.2Ghz Omap 4430 chip.
    http://www.android-hilfe.de/archos-g9-tablet-forum/176673-peinlich-es-ist-doch-kein-1-5-ghz-prozessor.html

    Opgepast allemaal!

  2. James
    26 december, 2011 om 19:42

    Wat ik mij nou afvraag is het volgende , Archos maakt volgens mij geweldige Tablets en de nieuwste 10.1 9G vind ik op dit moment 1 van de aantrekkelijkste , maar een cameraatje in de tablet van 0,3 megapixel daar slaat mijn verstand toch even van op hol! mijn vrouw heeft een een of ander wazig Chinees merk en die heeft al een lensje van 3,00 Megapixel, hé, jongens van Archos wakker worden ! je verliest daarmee een marktaandeel! en nog liever 2 lensjes 1 voor en 1 achterop!!

    • T.A Blet
      27 december, 2011 om 20:39

      Maar dan wordt alles weer duurder, net zoals het ram geheugen.
      512 Mb erbij kost maar 3 tientjes maar dan heb je ook 1 Gigabyte.
      En alle kleine beetjes bij elkaar weegt zwaar voor Archos.
      Zij wilden perse de eerste zijn met een tablet onder de 300.

      De camera is overigens goed voor 720p videoconference/beeldbellen of wat dan ook.Lees ik net op de Archos specs.
      Verder wordt er gedacht dat een tablet niet geschikt is om foto’s te nemen, iedereen heeft toch een mobieltje met voldoende megapixels.Dus 1 camera volstaat.

      De prijs/kwaliteit verhouding is goed voor Archos en zo wordt er gedacht. Zoals al wordt aangegeven in reviews, heb je 100 euro meer te besteden ga dan voor een duurdere tablet, heb je die niet en ben je niet zo gevoelig voor kwaliteit dan is de Archos G9 serie een goede keus.

    • T.A Blet
      27 december, 2011 om 20:42

      Niet mijn woorden maar Archos is een kleine fabrikant die al zijn producten kwijt kan. Marktaandeel is voor hun daarom niet zo belangrijk.

  3. James
    27 december, 2011 om 20:54

    Ik ben deze middag even bij de Mediamarkt binnen gelopen en heb daar de nieuwe telg van Archos kunnen zien en er even mee gespeeld, ik heb nog even mijn hand op de knip gehouden omdat ik nog niet willen beslissen, ik vraag mij nog steeds af of ik wel een duurder merk moet kopen want qua snelheid is het ding behoorlijk snel en ik begrijp best dat er op een duurder merk meer “features” aanwezig zullen zijn, ik vind het nog steeds erg moeilijk om te beslissen, ik had en heb nog steeds een Flytouch 3 , is een leuk ding en die gaat nu naar mijn vrouw want die speelt alleen maar “Wordfeud” en dat werkt prima, ik wil alleen wat meer , goed beeld, foto/film-presentatie, mail, boeken lezen en snel het internet op kunnen, en die Archos is een Dual-Core 1,5 Ghz processor , dat zegt misschien ook iets.Misschien hebben jullie wat meer ervaring en kun je mij een nuttig aankoopadvies

    • Martijn
      27 december, 2011 om 20:58

      Hoi James, bekijk de review van de Archos 101 G9 tablet eens. Wellicht dat dit wat helpt. http://www.tabletsmagazine.nl/2011/12/review-archos-101-g9/

    • T.A Blet
      27 december, 2011 om 21:36

      De 1.5 Ghz is er nog niet en heb je waarschijnlijk de 1.0 of 1.2 versie uitgetest als je in de veronderstelling was dat het een 1.5 Ghz was. In jouw geval is dat gunstig want je vond hem nu al snel.
      Ik heb hem ook bij Mediamarkt gezien afgelopen vrijdag en ik vond hem er beter uitzien dan ik verwacht had.
      Echter, kon ik geen url ingeven in de browser omdat de Google Voice knop op het keyboard steeds activeerde en dit het venster van Google Voice opende. Zo gauw ik dit sloot opende het meteen weer en kon ik geen url meer intypen.
      Vervelend, het blijkt dat de Archos tablets door de gebruiker zelf nog goed gecalibreerd moeten worden.
      En dat verbaast mij, het betrof hier een demo-model en dat gaf toch geen goede indruk op deze manier.
      Jammer.
      Schermkwaliteit vond ik beduidend minder dan mijn Samsung Galaxy Tanb 10.1v

  4. T.A Blet
    13 januari, 2012 om 18:59

    Bevestigd door Archos.(CES)
    1.5 Ghz Turbo komt met 1 Gb RAM geheugen en wordt eind Februari uitgeleverd.
    Dat is mooi aan de ene kant maar aan de andere kant is het een klap in het gezicht van users die al over een G9 beschikken en waar altijd door Archos is gezegd dat alle modellen over 512 Mb RAM geheugen gaan beschikken.
    Ice Cream Sandwich heeft gewoon meer geheugen nodig om lekker te kunnen draaien.