Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

ASUS Eee Pad Transformer Prime 7 januari te koop in Nederland

Geschreven door
Geplaatst op19 december 2011, 19:19 CategorieHardware

Velen onder ons hebben er lang op moeten wachten maar het geduld wordt beloond. Ondanks alle geruchten over vertragingen en Wifi problemen wordt de ASUS Eee Pad Transformer Prime op 7 januari in Nederland verwacht. ASUS laat ons weten dat op 6 januari de officiële lancering plaatsvindt en op 7 januari kun je naar de winkel op de Transformer Prime te kopen. Toch zit er wel een klein minpuntje aan vast.

De Transformer Prime wordt in Nederland namelijk niet standaard met Android 4.0 Ice Cream Sandwich geleverd. In plaats daarvan zullen de tablets vanuit de winkel voorzien zijn van Android 3.2 Honeycomb. ASUS laat ook weten dat binnen niet al te lange tijd na de lancering van de Transformer Prime de Android 4.0 update uitgerold zal worden. Het is overigens niet bekend hoe groot de eerste levering zal zijn en welke winkels de eerste leveringen dan toegewezen krijgen.

We houden nog steeds pre-order mogelijkheden in de gaten, maar mocht je er een spotten laat het ons dan even weten. Meer informatie over de ASUS Eee Pad Transformer Prime, waaronder alle recente artikelen, video’s en reviews, vind je op de productpagina.

  • Delen:

Reacties

  1. MdR
    19 december, 2011 om 19:34

    een schande! eerst 6 jan in de winkel en nu 7! :P

  2. Erik
    19 december, 2011 om 20:01

    Oh yeah:) het komt nu dichtbij:)

    • uioecviqwovvp
      02 januari, 2012 om 20:08

      ik wil juist dat de asus eee pad transFORMER PRIME pas eind januari uit gaat want ik krijg mijn salaris pas eind januari xD
      en als hij eerder ui is ben ik een late koper en ik wil ook een van de eerste zijn :S xD

  3. Sebsz
    19 december, 2011 om 21:09

    Aarghhh… in welke winkel zou ik dan binnen kunnen lopen om hem te kopen? Zou inderdaad graag willen pre-orderen. Ik hou jullie in de gate!

    • MdR
      19 december, 2011 om 21:11

      ik denk de mediamarkt, dixons, computerzaken (zoals cd-rom land)… en dadelijk amazon.NL ;)

  4. rob
    19 december, 2011 om 21:16

    De Transformer Prime wordt in Nederland niet standaard met Android 4.0 Ice Cream Sandwich geleverd.later zal echter wel uun update volgen voor de Transformer prime. Is dit dan gratis ?

    • Martijn
      19 december, 2011 om 21:24

      Dat was misschien een verkeerde woordkeuze van me, maar het is inderdaad een gratis update.

    • uioecviqwovvp
      02 januari, 2012 om 20:10

      ik hoop het wel en nu twijfelen ze ook OF we die android 4.0 ice cream sandwich wel gaan krijgen :(

  5. T.A Blet
    19 december, 2011 om 21:31

    Goed nieuws. Is er al iets bekend van officiele prijzen en versies.
    Ik heb begrepen dat in de UK alleen de 32Gb en dock wordt uitgeleverd. De 64Gb zonder dock (en dit is niet te hopen) komt pas later.

    • Martijn
      19 december, 2011 om 21:36

      Dat heb ik gelijk ook gevraagd maar daar was nog niks bekend over. Wel staan beide versies (32GB + dock en 64GB) in de planning voor 7 januari.

  6. michel
    20 december, 2011 om 6:33

    Kan de asus transformer(vorige versie) ook geupgrade worden naar android 4?

    • Martijn
      20 december, 2011 om 11:06

      Ja, die krijgt de update ook.

  7. Jeroen
    20 december, 2011 om 15:04

    op 6 de launch en op 7 te koop in de winkel? moeilijk voor te stellen dat alle logistiek op de avond van de 6e plaatsvindt…:-)
    oproep aan alle web-winkels en ondernemers die dit product gaan verkopen: laat weten dat uw orders bevstigd zijn en accepteer zoveel pre-orders als u producten heeft besteld!
    Bedankt!

    • Martijn
      20 december, 2011 om 15:12

      Launch is pers launch. Dit betekent niet dat de producten daarvoor niet verscheept morgen worden :)

  8. michel
    20 december, 2011 om 16:58

    Voor de mensen die toch een 3G versie willen kopen met dock spiksplinternieuw (3 weken geleden nieuw aangekocht bij coolblue), de mijne is te koop: ASUS EEE PAD TRANSFORMER 3G 16 GB + DOCKING
    info@picturepost.be
    Daar waar ik net 3G nodig heb in de ardennen heb ik geen bereik met Mobile vikings en een abonnement is mij te duur.

  9. Meurbaal
    20 december, 2011 om 17:28

    Asus gaat de boot missen als ze later gaan leveren als januari. Er zullen meer kapers op de kust zijn met de nieuwe processor. Laten we ook niet vergeten dat Apple ook met een nieuwe tablet komt…..
    Nu ga ik nog voor de Asus, maar begin al te twijfelen , misschien nog maar even wachten tot de concurrentie ook op de markt komt.

    • MdR
      20 december, 2011 om 17:39

      ach, je kan blijven wachten…. Deed ik ook, maar nu ga ik er toch maar voor! :)

  10. martin
    21 december, 2011 om 17:23

    Hey goed nieuws…zag net dat de Prime op de site van Alternate staat!!

  11. Tanzer
    21 december, 2011 om 21:02

    Klopt! Bij Alternate kun je al Pre-orderen.

    • Martijn
      21 december, 2011 om 21:08

      Klopt. Heb al een artikel geplaatst. Zie homepage. Bedankt voor de info.

  12. Huib
    27 december, 2011 om 12:59

    Alternate vertelde me dat ze hem niet voor eind januari verwachten

  13. T.A Blet
    30 december, 2011 om 16:49

    Volgens bronnen heeft Asus bevestigd dat de 64 Gb versie pas in het tweede kwartaal leverbaar is.
    Verder vind ik dat webshops heel geheimzinnig doen.
    Zij mogen officieel nog niks preorderen en geven ook geen info over prijzen, kleuren en welke versies beschikbaar komen.
    Dit kan te maken hebben met de bovengenoemde delay.
    In ieder geval heb ik van Alternate vernomen dat de 64 Gb niet voor eind Januari beschikbaar is.
    Kan Tablets Magazine misschien nog eens info inwinnen bij Asus Benelux.

    • Martijn
      31 december, 2011 om 2:27

      Ik ga het nogmaals vragen, al verwacht ik weinig nieuws.

    • uioecviqwovvp
      02 januari, 2012 om 20:20

      ik ben het helemaal met je eens de sites doen zo geheimsinnig en alle sites met info over de prime verschillen allemaal : dan bedoel ik niet qua prijs (want dat is wel mogelijk) maar over de informatie die ze me geven . aandere zegge dat de prime 3g zal hebben andere zeggen dat het niet zo is en bijvoorbeeld over het aantal geheugen andere zeggen dat het verkrijgbaar is in 16, 30 gb en andere zeggen alleen 30 en 60 gb en dat je dan nog een extra sd geheugen kaart in kan doen dat dan ook echt nog is kan op lopen van 164 gb :S volgens is dat dan echt wel een leugen want zoveel geheugen kan een tablet niert aan zelfs met een quad core processor :S

      • Martijn
        02 januari, 2012 om 20:26

        Dan lees je echt de verkeerde sites. Alleen de verkoopdatum van de meeste winkels is onbekend. Verder gewoon 32gb + dock en 64gb los. Beiden 599 adviesprijs. En geen 3G versies. Allen door ASUS bevestigd.

  14. FransP
    01 januari, 2012 om 19:39

    Volgens een verkoper van mediamarkt A’dam komt hij 14 januari in het assortiment voor 599 euro.
    Dus een week later dan de release

    • uioecviqwovvp
      02 januari, 2012 om 20:15

      ja , ik snap er ook niks meer van hoor die mensen van internet maken me echt gek eerst zeggen ze begin december dan 24 december dan 6 janauri dan 7 januari en dan las ik dat ook nog dat ie pas op 14 januari te koop is dan nog wel bij een winkel die niet eens in de buurt ligt van waar ik woon die winkel hebben we niet eens in de stadt :S

    • T.A Blet
      02 januari, 2012 om 21:03

      Ik lees net op XDA dat de Prime op voorraad is bij de Capi-stores op Schiphol Plaza. 32 Gb + dock 579,-
      Voor wie een poging wil wagen!

      • uioecviqwovvp
        02 januari, 2012 om 21:13

        ik ben op de site gewwees en ik kan niks vinden over de prime

      • Martijn
        02 januari, 2012 om 21:19

        Wil je aub je reacties in 1 bericht plaatsen. Je hebt er 20 in een uur geplaatst en worden daardoor gezien als spam. Zo houden we het ook overzichtelijk. Dank.

  15. NAM
    06 januari, 2012 om 13:42

    Lees problemen met WIFI, geen sterk bereik. Dus in de tuin zitten kunnen we wel vergeten met de nieuwe Asus?

    • MdR
      06 januari, 2012 om 18:01

      ligt er aan hoe een sterke router u heeft.

      • NAM
        06 januari, 2012 om 20:02

        Hai,

        Gewoon een KPN router die je krijgt bij aansluiting internet. Is die sterk genoeg? Met Laptop heb ik wel ontvangst.

        NAM

  16. prime lover
    07 januari, 2012 om 0:13

    De asus prime was vandaag in den haag in mediamarkt op de grote markt straat al te koop . mediamarkt is open vanaf 10 uur . ik kwam om 1 uur aan en vroeg voor de zekerheid : de asus eee pad transformer prime komt toch morgen uit? wat zegt de mevrouw van de mediamarkt : nopes wij hebben ervoor gekozen om hem al vandaag te verkopen , je bent een beetje laat want hij is al uitverkocht “(

    • prime lover
      10 januari, 2012 om 18:45

      hallo ik heb gehoord van de asus eee pad transformer prime met de naam tf700t. die is wat beter heb ik gelezen met i.p.v een 1.3 mp cam. aan de voorkant een 2.0 mp cam . en hij is ook 3g zonder problemen van de gps functie . zal hij ook 600 euro gaan kosten???? en ze zeggen dat hij in het tweede kwatraal op de markt van de vs komt waanneer zal dat dan hier zijn????

      • Martijn
        10 januari, 2012 om 18:47

        Hoi,
        Check de homepage even. Daar vind je de recente artikelen over de TF700T. Prijs zal waarschijnlijk 100 euro hoger liggen en lancering is waarschijnlijk in tweede kwartaal.

      • prime lover
        10 januari, 2012 om 19:00

        okay hartelijk dank :D

  17. NAM
    10 januari, 2012 om 18:33

    Hallo,

    Is het mogelijk om op een Tablet windows te laten draaien?

    Groetjes,

    Nam

    • NAM
      13 januari, 2012 om 5:23

      Ik heb weinig verstand van computers, vandaar mijn vraag. Is er nu echt niemand die dit weet. Ik zou het graag willen weten.

      Al vast bedankt

  18. NAM
    13 januari, 2012 om 19:37

    Ik wacht wel op de TF700T. Heb ik geen problemen met gps en wifi