Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

ASUS Transformer Prime duikt op bij eerste Nederlandse winkels

Geschreven door
Geplaatst op21 december 2011, 18:20 CategorieHardware

Nu we weten dat de Eee Pad Transformer Prime vanaf 6 januari in Nederland te koop zal zijn gaat alles in een stroomversnelling. In een aantal Nederlandse webshops, waaronder Takeitnow en MaxICT, is de Transformer Prime reeds te bestellen. Het gaat hier om zowel de 32GB + dock variant als de 64GB tablet-only variant. De prijzen liggen nog wat hoger dan de adviesprijs, welke waarschijnlijk 599 euro zal zijn.

MaxICT heeft beide modellen reeds te koop staan voor 512,36 exclusief BTW en Takeitnow heeft de tablets staan voor 669,00 euro. Centralpoint is momenteel nog de duurste en biedt de modellen voor 729,47 euro inclusief BTW aan. Natuurlijk worden deze prijzen nog bijgesteld zodra de dichter bij de daadwerkelijke lanceerdatum komen. Ook Tabletcenter heeft de Transformer Prime al op de website geplaatst alleen is hier nog geen prijs bij te vinden.

Bij alle winkels kan de Eee Pad Transformer Prime in twee kleurvarianten geleverd worden; goud en zilver/paars. Het losse dock, wat wellicht gewenst is bij de 64GB tablet-only variant, hebben we bij nog geen van deze winkels kunnen vinden. Wel heeft ASUS op haar website informatie over de nieuwe TranSleeve cover geplaatst, compleet met handleiding over hoe de cover te gebruiken.

ASUS Transformer Prime lancering

Op vrijdag 6 januari zal de Eee Pad Transformer Prime officieel aan de Nederlandse pers voorgesteld worden. Een dag later, op zaterdag 7 januari, mogen de winkels die de tablet op voorraad hebben de tablet verkopen.

Binnenkort plaatsen we een compleet overzicht van alle winkels waar je de Transformer Prime kunt bestellen. Deze informatie kun je, naast alle recente nieuwtjes, reviews, video’s en specificaties, terugvinden op de productpagina. Nog niet overtuigd van de kwaliteiten van deze tablet? Bekijk dan de belangrijkste conclusies van de eerste reviews.

Bedankt Martin!

  • Delen:

Reacties

  1. Anne
    21 december, 2011 om 21:12

    Is er al nieuws over de beschikbaarheid en verkoopdatum in Belgische (online)winkels?

    • Martijn
      21 december, 2011 om 23:48

      Ik heb gehoord dat dit begin februari is maar durf het niet te garanderen.

  2. maikel
    21 december, 2011 om 22:06
  3. Sebastiaan
    21 december, 2011 om 23:44

    Zo. Heb al een bestelling gedaan bij MaxICT. Is trouwens 517 INC. BTW. Bij Alternate kan ik nog geen bestelling doen, krijg ik een foutmelding.

    Ben benieuwd hoe ik hem straks het eerste krijg. Via zo’n webshop of toch naar een winkel lopen. Laten we hier informatie delen over wie ook al een bestelling heeft gedaan.

    Ik heb zoiets van, als ze hem niet op tijd kunnen leveren dan cancellen ze die bestelling vast wel.

    • Martijn
      21 december, 2011 om 23:48

      Er staat toch echt excl. BTW bij MAxICT. Als je die BTW niet hebt hoeven betalen kun je een cancel mailtje verwachten. De adviesprijs zal namelijk (99 procent zeker) op 599 euro liggen en daar zullen ze niet meteen zo dik onder gaan.

      • Sebastiaan
        21 december, 2011 om 23:50

        Ah sorry, ik heb een typfout gemaakt.

      • Martijn
        21 december, 2011 om 23:51

        Aha ok :)
        Ik zie nog steeds 517 euro, maar die paar euro zal ook niet veel uitmaken. Vreemd dat bij Alternate de bestelling niet lukt.

      • sebastiaan
        22 december, 2011 om 0:32

        Heeft er iemand al wel kunnen bestellen dan bij Alternate? IK krijg net voor betaling de melding dat er producten in mn mandje zitten waarvan de levertijd nog niet bekend is en dan kom ik niet verder.

  4. Sebastiaan
    21 december, 2011 om 23:49

    En dit staat er in mijn mail (en ook op de site)

    Orderbedrag excl. BTW € 523,54
    19% BTW € 99,47
    Orderbedrag incl. BTW € 623,01

  5. Martijn
    22 december, 2011 om 11:35

    Ik heb Alternate inmiddels verwijderd aangezien zij de Prime van de site gehaald hebben.

    • Sebastiaan
      22 december, 2011 om 11:50

      Heb van Alternate volgende reactie gekregen:

      “Tot mijn spijt moet ik u mededelen dat wij u geen exacte datum kunnen opgeven wanneer wij de Asus EEE Pad transformer Prime op voorraad krijgen.
      De verwachting is dat wij deze eind januari kunnen uitleveren.”

      en

      “Helaas, kunnen wij u niet garanderen dat wij het artikel vanaf 8 januari kunnen leveren.

      8 januari is de officiële release date van het artikel in Japan en Amerika, alleen weten niet wanneer wij het artikel uit voorraad kunnen leveren.

      Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.”

      • Martijn
        22 december, 2011 om 11:54

        Dat eerste gedeelte zou kunnen maar het tweede gedeelte is onzin. In de VS is de Prime al te koop hoor. Ze hebben naar mijn idee geen idee waar ze over praten. ASUS Benelux geeft officieel aan dat hij vanaf 7 januari te koop is.

  6. tristan
    22 december, 2011 om 18:23

    bij welke winkels is hij met dock te koop want ik heb rond gekeken (mischien verkeken :) ) en ik zie nog geen dock :( helaas

    • sebastiaan
      22 december, 2011 om 18:30

      Het is heel simpel. Als op een site de 32gb en 64gb even duur zijn, dan is het dus 32 met dock. Dat is de enige 32gb die uitkomt volgens mij. Maxict heb ik hem besteld.

      • tristan
        23 december, 2011 om 10:05

        okay bedankt ik zal kijken ;)

  7. Johan
    23 december, 2011 om 9:47

    Vanochtend een mailtje gestuurd naar MaxICT wanneer ze kunnen leveren. Zojuist bericht gehad dat zij verwachten de tablet binnen 2 a 3 weken te kunnen leveren.

    • Martijn
      23 december, 2011 om 9:51

      Nou, dat klopt wel aardig met 7 januari :)

  8. Johan
    28 december, 2011 om 8:04

    Op de productpagina staan een aantal winkels genoemd waar je de Prime kan kopen. Echter bij geen van allen is dit meer mogelijk ?

    • Martijn
      28 december, 2011 om 12:08

      Klopt. Zijn helaas allen verwijderd. Ik heb het aangepast.

  9. Wim
    29 december, 2011 om 14:18

    In België kan je hem al bestellen via de site van vandenborre. Levertijd 3 weken.