Eerste indruk Samsung Series 7 Slate met Windows 7

Geplaatst op13 december 2011, 13:59 CategorieHardware

We hebben de Samsung Series 7 Slate al een aantal keer voorbij zien komen maar toen ging het vooral om het nieuwe besturingssysteem dat erop zat. Microsoft heeft namelijk de Series 7 Slate uitgekozen als tablet om haar Windows 8 OS voor ontwikkelaars op te installeren. Toch is de hybride tablet van Samsung ook gewoon te koop voor de consument, alleen krijg je dan Windows 7 als besturingssysteem.

Het mooie aan de Series 7 Slate zijn de specificaties. Eigenlijk zijn deze grotendeels te vergelijken met de volledige 9 Serie laptops van Samsung. Zo krijg je een krachtige Intel Core i5 processor, 4GB aan werkgeheugen en een Solid State Drive van 64GB. Het is eigenlijk een combinatie tussen een tablet en een laptop. Er wordt namelijk een speciaal dock met verschillende aansluitingsmogelijkheden meegeleverd en het scherm heeft een formaat van maar liefst 11.6 inch. Liliputing heeft de Series 7 Slate gekregen voor een review en heeft een eerste indruk van de tablet op video opgenomen.

Bekijk ook  De beste Android tablets en phablets van dit moment (winter 2016 / 2017)

Zoals je in de video kunt zien is de tablet-ervaring redelijk intuïtief en de reactietijd aardig snel. Wel zou de tablet aan de achterzijde flink warm worden bij intensief gebruik. Naast dat het display capacitief is, is het ook mogelijk om een actieve digitizer stylus te gebruiken voor een nauwkeurige bediening. De Series 7 Slate is dan ook vooral bedoeld voor diegenen die niet op kantoor willen werken maar juist alles mee naar huis of naar een andere plek nemen. De prijs ligt ook aan de wat hoge kant met 1.149,00 dollar voor de 64GB versie.

Meer informatie over de specificaties van de Samsung Series 7 Slate vind je in dit artikel.