Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

HTC Flyer met Android 3.2 Honeycomb hands-on

Geschreven door
Geplaatst op12 december 2011, 14:42 CategorieAndroid

Begin deze maand was het eindelijk zover dat de HTC Flyer een update kreeg naar Android 3.2 Honeycomb. Deze stap was aardig groot aangezien er nogal wat verschillen tussen Android 2.3 en Android 3.2 zitten. Zo zijn de fysieke hardware knoppen op de Flyer nutteloos geworden en is de interface flink veranderd. Daarbij is de Flyer inmiddels een stuk aantrekkelijker met een voor tablets geoptimaliseerd besturingssysteem.

In onderstaande video worden de belangrijkste nieuwigheden na de Honeycomb update op de Flyer getoond. De update maakt van de Flyer eindelijk een volwaardige tablet. Toch is niet iedereen er even blij mee. In een reactie op het artikel over de update liet gebruiker Ton weten dat het voor hem niet had gehoeven. De installatie was volgens hem geen probleem, maar het internet is een stuk trager geworden. Door het verdwijnen van de fysieke knoppen op het display is de kans ook groter dat je mis tikt. Daarnaast is het geheel volgens Ton onoverzichtelijker geworden, maar dit komt waarschijnlijk door de gewenning aan Android 2.3.

Heb jij een HTC die de update naar Android 3.2 Honeycomb al heeft gekregen? Laat ons via een reactie onderaan dit artikel weten wat je ervaringen zijn.







  • Delen:

Reacties

  1. rgd
    13 december, 2011 om 8:04

    Ben er op zich wel blij mee, kan nu apps gebruiken die het eerder niet deden (storm8 games). Ben er al helemaal aan gewend. Er is maar 1 groot probleem eigenlijk en dat is dat mijn contacten het niet meer doen. Als ik probeer een contact te openen crashed ‘people’. Ik heb al van alles geprobeerd, maar nog geen oplossing gevonden. Verder crashen er wel meer apps als ik ze opstart, maar dat is nog een keer opstarten vaak genoeg.
    Wifi is niet superstabiel, maar dan pakt 3g heel snel over.

  2. martin
    13 december, 2011 om 13:09

    Sinds de update vorige week, kan ik van ergernis de Flyer wel tegen de muur stukgooien.
    Allereerst is de totale layout veranderd, wat mijns inziens niet ten goede komt aan het gebruiksgemak. Ten tweede loopt hij vaak vast, alsof hij veel trager over sommige processen doet. Het snel typen met het Qwerty toetsenbord is ook verleden tijd. Wat betreft beeldscherm heb ik behoorlijk moeten inleveren. Ik heb nu constant aan de onderzijde een zwarte balk van een centimeter hoogte waar de functietoetsen op afgebeeld staan en aan de bovenzijde een blauwe balk van een centimeter waar de http adresbalk constant op afgebeeld staat. Kortom, updates zou vooruitgang moeten betekenen, echter in dit geval een verwaardelozing van de HTC Flyer. Nogmaals, wat mij betreft WAARDELOOS! Ik ben van mening dat ze de consument vrij moeten laten in welke versie men kiest.

  3. marjolein
    15 december, 2011 om 10:14

    Bij contacten crashed hij bij mij ook steeds.
    best irritant…
    iemand al een oplossing gevonden?

  4. renato
    15 december, 2011 om 12:23

    ja, Hyves App verwijderen en dan werkt je contacten naar behoren.

    Gr, Renato

  5. Dave
    29 februari, 2012 om 22:55

    Helemaal geweldig met Honeycomb. jammer dat Whatsapp nog niet beschikbaar is voor deze versie

  6. Rgd
    29 februari, 2012 om 23:05

    Even de apk ergens anders vandan halen en whattsapp doet het gewoon (geldt voor wel meer apps)

  7. Laura
    12 april, 2012 om 14:54

    Hoe zet het dan met What’sApp voor de Flyer waar niet mee gebeld kan worden? Want WA is toch gerelateerd aan je telefoonnummer?
    Toen ik WA erop wilde zetten via http://www.whatsapp.com, werd ik geattendeerd op ’t feit dat je bij ’t installeren, het programma toestemming gaf om voor jou sms’jes te kunnen versturen. Maar ik was in de veronderstelling dat WA geen sms’sjes verstuurd maar gewoon chat’s via ’t internet

    Dus voordat ik het alsnog ga downloaden en installeren, zou iemand dit misschien kunnen verklaren of opheldering kunnen geven? anders doe ik het nml gewoon niet en blijf ik wel gewoon what’sapp’en op m’n mobieltje.