Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Medion LifeTab vanaf 10 december te koop bij de Aldi

Geschreven door
Geplaatst op1 december 2011, 13:01 CategorieAndroid

Gisteren dook er al een budget tablet op bij de Aldi maar de supermarktketen heeft nog een tablet op stapel staan. De in september gelanceerde Medion LifeTab tablet zal vanaf 10 december bij de Aldi te koop zijn voor een prijs van 399,00 euro. Qua specificaties en kwaliteit is de LifeTab een stuk beter dan de gisteren gelanceerde MiniPad maar daar betaal je dan ook voor.

De Medion LifeTab is vandaag opgedoken in de folder van de Aldi. De tablet heeft een 10 inch inch display met een resolutie van 1.280 bij 800 pixels, beschikt over een Nvidia Tegra 2 dual-core processor en draait op Android 3.2 Honeycomb. Verder beschikt de LifeTab over Wifi, Bluetooth 2.1, standaard een 3G module voor mobiel internet, GPS, 32GB aan intern opslaggeheugen, een microSD card reader om het geheugen uit te breiden, een microUSB aansluiting, een microUSB en HDMI adapterkabel (wat het exact is, is niet duidelijk), een camera aan de voorzijde en achterzijde, en 1GB aan werkgeheugen. De tablet weegt wat aan de zware kant met 720 gram, maar dat nemen we maar op de koop toe.

De Medion LifeTab zal vanaf 10 december bij de Aldi te koop zijn voor 399,00 euro, wat dus inclusief een 3G module is. Het is nog niet duidelijk of de Aldi de tablet ook in combinatie met een abonnement zal aanbieden. Naast de Aldi zal ook de Medion webshop de tablet verkopen.

Bron: Tweakers

  • Delen:

Reacties

  1. david
    02 december, 2011 om 9:46

    Is hiervan geweten of er een update naar android 4 komt ?

    • Martijn
      02 december, 2011 om 9:57

      Helaas is dat nog niet bekend. Ik heb Medion wel om een reactie gevraagd.

  2. Mooi
    04 december, 2011 om 21:01

    weet iemand hoe en wat die multifunctionele aansluiting werkt/doet? wat kan je er mee?

    • Martijn
      04 december, 2011 om 22:21

      Bedoel je de HDMI/USB adapter? Dit is waarschijnlijk een opzet stukje voor de connector. Hier kun je dan weer een HDMI of USB kabel op aansluiten.

      • mooi
        05 december, 2011 om 19:25

        hmm. geen idee. Lees in de specs: Android™ 3.2, 32 GB intern geheugen, NVIDIA® Tegra™ 2 dual core processor, NVIDIA® GeForce® video, Geïntegreerde UMTS l Quadband 3G-module (HSDPA/HSUPA) en GPS, Geïntegreerde Wireless LAN 802.11 n-standaard technologie-module, Li-polymeeraccu voor tot 8 uur werktijd, 25,4 cm/10″ multitouch-display, Helderheidssensor – automatische en energiezuinige aanpassing van de displayhelderheid, Positiesensor – automatische aanpassing van de schermweergave in de hoogte en overdwars, afhankelijk van de stand van de MEDION® LIFETAB®, Bluetooth 2.1, microUSB, microSD-/microSDHC, Audio-Out, multifunctionele aansluiting, SIM-kaartslot.

      • Martijn
        05 december, 2011 om 20:07

        Dat is, zoals je in het artikel ziet, de adapter.

  3. ferdinand
    06 december, 2011 om 7:21

    is deze tablet ook goed om foto’s op te zetten?

  4. 2NT48T
    10 december, 2011 om 15:51

    Acer iConia nog beter dan deze ding, of als je 300 hebt dan je kist 8″ archos met 250 GB HDD opslag.

    Duurzaam betekent het kwaliteit niet.

  5. Lvdc
    11 december, 2011 om 11:28

    Hallo heb deze gekocht en is ok.
    Maar het is een qwerty geen azerty of weet iemand hoe ik dit kan veranderen.
    Grtjes

  6. henk
    12 december, 2011 om 21:22

    Wie weet hoe de tablet kan worden aangesloten op de pc er zit geen software bij en hij kan geen en de pc vraagt om een cd

  7. Oedjepoed
    31 december, 2011 om 8:29

    Beste Martijn, Weet gij toevallig ook welke headset compatibel is met de Lifetab? Heb een wireless Logitech H800 mogen testen enkel Bluetooth 2.1 geluid afspelen van audio/video met prima kwaliteit overigens lukt wel maar bellen via VoIP/Skype wil maar niet lukken. Het geluid komt steeds via de tabletspeakers uit en dus is dat geen optie. Trouwens geldt dit ook voor de meeste tablets met micro-usb aansluiting toch?

    • Martijn
      31 december, 2011 om 12:20

      Hoi,
      Dar durf ik niet te zeggen zo. Wellicht dat andere hier een idee hebben?

  8. Oedjepoed
    01 januari, 2012 om 9:00

    Ik merk net dat 2e link niet werkt dus is hieronder een hernieuwde poging:
    http://tweakers.net/productreview/49085/creative-creative-wp-350.html

    • Oedjepoed
      03 januari, 2012 om 12:28

      Heb de Creative WP-350 van een bekende leverancier mogen testen en als zeer prettig ervaren.
      Zowel op de Livetab als m’n wat oudere Samsung Star 5230 klonk audio/video en Skype telefonie/videobellen
      doen het uitstekend op de Livetab. Het gebruikersgemak en kwaliteit van het gebodene is kortom zeer goed. Aanrader.

      • Oedjepoed
        03 januari, 2012 om 15:46

        About Logitech H800 nog even het volgende. Kwam er later pas achter
        dat gesprekken met Skype op de Medion Lifetab toch wel goed doen en ook
        met bijgeleverde nano ontvanger voor op je pc een prima bluetooth verbinding
        had. Dit ontbreekt echter wel bij Creative WP-350 maar daarvoor heeft-ie
        een microfoon die in rechter oortelefoon verborgen zit wat wel o zo prettig is en
        niet telkens weer zoals bij standaard headset de microfoon uitgeschoven dient te worden.
        Beiden zijn wel top kwaliteit wireless headsets moet ik toegeven ’t is maar waar u
        voorkeur aan geeft. Waarvan akte ;-)

      • Martijn
        03 januari, 2012 om 16:28

        Dank voor je informatie!

  9. Oedjepoed
    03 januari, 2012 om 15:55

    About Logitech H800 nog even het volgende. Kwam er pas heel laat achter
    dat gesprekken met Skype op de Medion Lifetab toch ook wel goed te doen was en ook
    met bijgeleverde nano ontvanger voor op de pc/laptop een prima bluetooth verbinding
    tot stand gebracht kan worden. Dit ontbreekt jammer wel bij Creative WP-350 maar daarvoor heeft-ie een microfoon die in rechter oortelefoon verborgen zit wat wel o zo prettig is en
    niet zoals bij standaard headsets telkens weer ’t microfoontje uitgeschoven dient te worden.
    Beiden zijn wel top kwaliteit wireless headsets moet ik toegeven ’t is maar waar u
    voorkeur aan geeft. Waarvan akte. ;-)

  10. andre
    04 januari, 2012 om 20:43

    Heb een USB-Micro stekker gekocht en zodoende mijn USB stick aangesloten op de tablet.
    Weet iemand hoe ik deze USB stick nu kan activeren op mijn tablet.

  11. andre
    19 januari, 2012 om 19:23

    Heeft iemand al ervaring met het aansluiten van een usb stick op de lifetab? Ik heb een usb microstekker, maar vervolgens kan ik de usb stick niet activeren.

    • Oedjepoed
      20 januari, 2012 om 8:45

      Is uw USB-stick reeds van content voorzien en m’n volgende vraag is waar u desbetreffende USB-stick voor nodig heeft, graag wat meer info a.u.b.

  12. Sylvia
    12 maart, 2012 om 19:58

    Weet iemand of ik op die LIfaTab een dockingstation kan aansluiten of een toetsenbord? Nu was er een in de Lidl voor Ipad, maar is een AZERTY maar ik heb een QUERTY nodig. Of weet iemand of ik het tablet kan veranderen dat die, met een AZERTY toetsenbord kan gebruikt worden.

  13. Oedjepoed
    13 maart, 2012 om 7:36

    Beste,
    Medion informeerde mij een tijd geleden dat er vooralsnog geen accessoires beschikbaar zijn voor de LifeTab. AZERTY omzetten naar QUERTY is imho geen optie. But who knows dat het u gaat lukken. Succes.

  14. Tony
    06 april, 2012 om 12:21

    toetsenbord als Frans selecteren, dan staat het toetsenbord in azerty

    • Oedjepoed