Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Android 4.0 nu beschikbaar voor de ASUS Eee Pad Transformer Prime

Geschreven door
Geplaatst op10 januari 2012, 2:49 CategorieAndroid

Het zou pas op 12 januari gebeuren, maar ASUS en NVIDIA hebben vandaag tijdens een persconferentie op de CES 2012 bekendgemaakt dat bezitters van de Eee Pad Transformer Prime vanaf vandaag een update naar Android 4.0 Ice Cream Sandwich kunnen verwachten. Op het podium kondigden beide fabrikanten de eerste Ice Cream Sandwich tablet ter wereld officieel aan.

Nou zijn er natuurlijk al meerdere Ice Cream Sandwich tablets gesignaleerd maar geen een daarvan is ook door Google gecertificeerd. Achter de Prime staan dus NVIDIA, ASUS en Google. CEO van ASUS Jerry Shen sprak vol enthousiasme over de Transformer Prime, wellicht niet wetend wat de gemiddelde koper van de tablet momenteel denkt. Op de Facebook pagina van ASUS stromen namelijk de negatieve reacties binnen over de nieuwe versie van de tablet.

De Transformer Prime is wereldwijd pas een paar weken beschikbaar en in Nederland pas enkele dagen. De tablet is zeer populair en vond in de eerste dagen en weken dan ook gretig aftrek. Toch heeft ASUS besloten nu al een nieuwe versie te lanceren met een Full HD display en een nieuw design. Vanzelfsprekend zijn veel early adopters (mensen die de Transformer Prime zsm gekocht hebben) hier helemaal niet blij mee. Uit Facebook berichten blijkt dat zij zich genaaid voelen en dat ASUS hen heeft opgescheept met een beta product. Ik kan me hier wel enigszins in vinden. Het is op zijn zachtst gezegd geen slimme actie van ASUS en het zou dan ook verstandig zijn consumenten die toch willen wachten op de nieuwe versie de kans te geven hun tablet terug te geven.

Kun jij jezelf er wel overheen zetten en ben je benieuwd naar Android 4.0 op de Transformer Prime? Bekijk dan de hands-on video die we maakten tijdens de Nederlandse lancering.





  • Delen:

Reacties

  1. YamiHoshi.nl
    10 januari, 2012 om 8:54

    Toch vind ik het best wel raar, van die Early Adaptors.
    Waarom zou je niet blij worden, wanneer je de eerste bent met de Tablet, en ook de eerste met een nieuw OS?
    Tenzij de al bestaande Tablets geen update krijgen, maar dat betwijfel ik.

  2. Erik
    10 januari, 2012 om 10:40

    Het gaat er niet zo zeer om dat asus een nieuwere hd versie uitbrengt. Maar waar het om gaat is dat dit de prime is zoals ie had moeten zijn. Asus heeft door deze actie toegegeven dat de gps (en wellicht wifi, zal ik vanmiddag bij ontvangst zien..) inderdaad slecht is, en inplaats van de early adaptors te helpen laten ze ze gewoon puur in de steek met hun dure apparaat en lanceren gewoon een nieuwe. Het gaat (mij) niets over dat ze een hd versie lanceren. Maar het hoort gewoon niet dat je als (trouwe) klant opgescheept zit met een beta-versie waar ze tot aan 2 weken geleden met zo veel lof over praatte. Heel veel mensen (waaronder ik) waren wel bewust van wat kleine probleempjes bij de prime, en verwachtte daar gewoon een oplossing voor omdat het hun ‘hoofdproduct’ was en dus gigantische waarde heeft. Maar nu blijft alles anders te zijn.

    Vandaar wat ontevredenheden.. Mja ik zal het vanmiddag zien, ben nogsteeds erg enthousiast over de ontvangst, en als wifi goed is dan ben ik dik tevreden met deze versie. Anders eis ik mijn geld terug, en wordt het waarschijnlijk ook niet een nieuw asus product..

    • YamiHoshi.nl
      10 januari, 2012 om 10:43

      Helder.
      Ik had wat anders in gedachte hierover (zoals er nu pas achterkomen dat de Transformer Prime in Beta was, en nu niet meer).

  3. melati01
    10 januari, 2012 om 11:00

    Hello

    als de ics uitkomt in Nederland waar moet ik hem dan downloaden

    Gr

    • YamiHoshi.nl
      10 januari, 2012 om 11:04

      In de instellingen, daar is een “Systeemupdate” knop, wat de laatste updates voor je ophaalt.
      Of als je een hele vroege versie wilt hebben, kun je rooten, en via XDA-Developers downloaden en flashen, alleen raad ik je het niet af, aangezien er veel dingen zijn wat niet werkt, zoals de Touch Screen, bijvoorbeeld.

      • YamiHoshi.nl
        10 januari, 2012 om 11:05

        Ik bedoel, “alleen raad ik je het niet aan”.

  4. Erik
    10 januari, 2012 om 15:07

    bij deze een berichtje vanaf mijn transformer prime:)!
    nog geen update binnen maar hoop m deze week nog te krijgen:)
    Ben tot nu toe erg tevreden met mijn prime. helaas een klein beetje backlight bleed boven aan, Maar niet zo erg dat het opvalt als je er niet naar zoekt. Wifi valt me reuze mee alleen af en toe krijg je opeens heel lage snelheden tussendoor, maar in het algemeengoed ontvangst.

    Ik ga weer snel verder met gta spelen op mijn prime:D ik meld het wel even wanneer ik 4.0 binnen krijg:)

    • tristan
      10 januari, 2012 om 15:38

      bedankt voor je update ik dacht al dat het mee zou vallen met de wifi
      maar een vraag aan jou zou je hem aanraden aan mij ondanks de kleine probleempjes zoals wifi en gps ontvangst ??

      laat me het even weten

      greetz

      • Erik
        10 januari, 2012 om 16:19

        Hee tristan!
        Ja ik hoopte ook al dat het mee zou vallen:)
        Nou ik vind het een schitterend apparaat. Gps heb ik nu nog niet echt heel erg getest omdat het voor mij niet zo n punt is. Maar in google maps vind hij wel mijn locatie tot 20m nauwkeurig. Dus als je gps wilt gebruiken voor lokaal nieuws/weer/sociaal media is het zeker goed genoeg. Als je er echt mee wilt navigeren onderweg in de auto zou ik m minder snel aanraden (dit heb ik zalf niet getest maar blijkt wel uit andere gebruikers). Verder ben ik met wifi tevreden. Ik zit in een verdieping hoger dan de router(en staat niet in de kamer direct onder me) en heb meer dan genoeg bereik hier om te kunnen internetten en spellen die ook groot zijn te downloaden. Dus als jou werk/slaap/woon kamer niet verder dan dat van de router af staat zal je geen problemen hebben met wifi. Ik wil later wel even op zolder gaan zitten om te kijken of ie het daar ook doet als je dat wilt.
        Succes met je keuze! is een lastige in deze tijd.. Maar met de prime zit je sowieso niet fout.

    • Sam
      10 januari, 2012 om 15:41

      Cool. Lage snelheden tussendoor is echter wel wat minder. Ben benieuwd hoe erg dat gaat storen. Kan je eens wifi en bt tegelijk proberen te gebruiken en zien wat dat met een signaal doet?

  5. Maurice
    10 januari, 2012 om 20:20

    Ik heb even met de prime kunnen spelen bij de Media markt maar het viel me op dat webpaginas aanzienlijk langzamer werden binnengehaald dan op de ipad2 ernaast. En dat terwijl ze aan het zelfde wifi netwerk hingen.
    Hoe zijn de ervaringen?

  6. Melatibloem
    11 januari, 2012 om 9:37

    Ik heb net ics op mijn prime gezet werkt goed lijkt net dat alles sneller werkt

    Gr

  7. Rob
    13 januari, 2012 om 19:34

    kan iemand mij vertellen dat als ik de asus op de camping gebruik of ik dan ook een goede verbinding via wifi met de router van de camping heb.