Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

ASUS Eee Pad Transformer Prime nu te koop in Nederland

Geschreven door
Geplaatst op6 januari 2012, 12:28 CategorieHardware

We hebben er lang op moeten wachten, maar vanaf vandaag is de ASUS Eee Pad Transformer Prime eindelijk te bestellen in Nederland. Bij verschillende webshops is het mogelijk een bestelling te plaatsen en als we ASUS Benelux mogen geloven zal de uitlevering van de tablets niet lang meer op zich laten wachten. Vandaag wordt de Transformer Prime officieel in Nederland gelanceerd.

De Eee Pad Transformer Prime komt in twee verschillende varianten; een 32GB versie met keyboard dock en een 64GB versie zonder keyboard dock. Momenteel is het nog niet mogelijk het keyboard dock los aan te schaffen. Verder kun je kiezen uit twee verschillende kleuren; zilver/grijs en champagne. De prijs ligt zoals verwacht op 599,00 euro voor de 32GB plus dock variant en ook 599,00 euro voor de 64GB tablet-only variant.

Vanuit de winkel zal de Prime standaard uitgerust zijn met Android 3.2 Honeycomb maar lang hoef je niet op Android 4.0 Ice Cream Sandwich te wachten. Vanaf 12 januari wordt de update namelijk wereldwijd uitgerold. De tablet is momenteel te bestellen bij onderstaande winkels;

 

Alle specificaties, recente artikelen, video’s en reviews vind je op de productpagina van de Eee Pad Transformer Prime.

  • Delen:

Reacties

  1. T.A Blet
    06 januari, 2012 om 13:19

    Zojuist een 64 Gb Antraciet besteld bij CoolBlue (Tabletcenter.nl)
    “Verwachtte” leverdatum 10 Januari.
    ’t Zal mij benieuwen.

    • Martijn
      06 januari, 2012 om 13:24

      Mooi! Ben heel benieuwd naar je ervaringen, en ook die van anderen natuurlijk.

  2. Jonathan
    06 januari, 2012 om 15:58

    Net bestelt bij Komplett, heb tweakers.net even geraadpleegd op de betrouwbaarheid van de site en kwam erachter dat deze met 4 sterren toch nog best goed was. Nou maar hopen dat ze hem morgen voor mij binnen krijgen en dan ook meteen op de post doen!
    (Hoop dat dan het bericht, over 1 dag(en) nieuwe voorraad, ook daadwerkelijk klopt en niet alleen de release date is.

  3. Patrick
    06 januari, 2012 om 20:10

    Waarom verkoopt iedereen wel de 32GB met dock en niet de 64GM met dock… waar koop ik dan een losse dock?

    • Martijn
      06 januari, 2012 om 20:15

      Voorlopig komt er helaas geen los dock, dus als je een dock wilt moet je voor de 32GB gaan. Of, je kunt er een uit de VS ofzo importeren.

  4. Paul
    06 januari, 2012 om 23:35

    Vandaag op Mediamarkt een exemplaar op de kop kunnen tikken. Het is de 32 Gb versie
    dus met toetsenbord in de kleur ‘Gold’. Het is echter een gewone alukleurige exemplaar.
    Mijn eerste reactie is heel positief.
    Het ziet er goed uit en is erg snel.
    Heb hiervoor de iPad 1 gehad. Met de Tansformers Prime zijn er meer mogelijkheden, onder andere door USB, SD slotjes en Flash.
    Alleen de GPS heeft nog geen contact met de sateliet kunnen krijgen. Mogelijk moet ik naar buiten gaan. Dat zou wel jammer zijn. Wil m ook als navigatie gaan gebruiken.
    Wordt vervolgd…

    • Mr_MdR
      06 januari, 2012 om 23:56

      Keep us updated! :)
      De kleur? als in de zin van aluminium(folie)?
      Dat zal toch niet….
      Mij leek de gold ook wel wat want, de gray leek me te paars…

      • Martijn
        07 januari, 2012 om 0:57

        Gold is meer champagne.. Ik hoor veel mensen die het grijs/zilver/paars mooier vinden.

    • Martijn
      07 januari, 2012 om 0:57

      GPS problemen met de Prime zijn bekend..

  5. mumzel
    07 januari, 2012 om 9:04

    heb gisteren er 2 gescoord bij de mm, hopelijk krijg ik ze vandaag binnen :-)

  6. jeroen
    07 januari, 2012 om 12:30

    gister om 16.00 bij de mediamarkt gehaald. ik wilde zilver maar iemand was me voor en liep de deur uit met een ‘gold’, nou ben ik daar achteraf blij om want het is niet zilverpars maar meer zilverachtig met een vleugje brons , zeker niet goudkeurig zoals bv een trouwring oid. om te vergelijken, ik heb er een theelepeltje naast gehouden, het is ongeveer die kleur.
    als je na het uitpakken scherm en keyboarddoc wilt samenvoegen doe dan niet als ik maar verwijder eerst de rubbertjes, doorduwen gaat erg zwaar en dan moet je met een pincetje in de weer.
    ik heb natuurlijk snel gekeken naar backlightbleeding ( licht dat eigenlijk achter het scherm hoort maar via de randen er ook voor komt) en dat heeft mijn exemplaar niet, mits je superkritisch bent, dan kun je in een donker scherm rechts onderin een heel klein vlekje ontdekken, maar het is muggenziften. verder gaat alles wat je doet vrijwel allemaal intuitief, ik had nog nooit met android gewerkt mar daś geen enkel probleem.
    alles loopt snel en soepel en pas na een hele tijd spelen kwam ik er achter dat ik heel veel zaken open had staan die op de achtergrond draaiden, maar ik heb helemaal niets gemerkt van traagheid daardoor.
    het scherm is subliem en ik heb ook streaming video geprobeert, dat loopt feilloos er zonder schokken of andere rare dingen.( ik heb een signaal via repeater want veel beton in huis, ziggo speedtest geeft 13,5Mb up en 8,5Mb down) ik krijg echter bv bv RTL nieuws steeds een melding dat die videos alleen met silverlight willen spelen, en heb geen idee hoe ik dat doen moet want in durf het niet te installeren ( benieuwd of iemand weet hoe dat op te lossen, ook een app MX speler hielp niet)
    Dat GPS niet zou werken gelook ik graag mar binnenshuis gebruik je dat toch niet en google maps vind je snel binnen ca 30m. En als je leest dat bv fotos maken niet zo goed gaat denk ik dat je dat ook met een korrel zout moet nemen, ok, het is geen spiegelreflex, maar uitstekende plaatjes hoor, en prima zoom en snelle fotos.
    is er dan niets waar je kritiek op kan hebben? nou ik heb 2 dingen:
    1 het toetsenbord heeft een kleine bolling zo rond de DFGH toetsen. en
    2 het vibrate feedback is vrij zwak…, ik vindt het fijn dat aanraakschermen zoń feedback geven, maar het is op deze tablet weinig ondersteund en heel zelden voel ik het…het is meer een verwachtingspatroon dat ik had vs een misser, maar toch.
    Nou ik dit type merk ik ook een hele kleine vertraging tussen het typen en de tekst op het scherm…, maar dat is het wel zo’ n beetje.
    Ik heb lang gezocht en veel gestudeerd op de aanschaf van een tablet, meende dat ik op de Ipad3 moest wachten, maar ik heb niets met apple ( gewoon windows PC en blackberry telefoon) dus was Android ineens een duidelijke keuze…, maar ik had wat angst dat het moeilijker zo zijn dan de apple waar ik veel mee gespeeld heb, maar ongegrond. Eigenlijk is Android 3.X wel goed genoeg; ik weet dat sommige leuke features in de volgende generatie zullen zitten, maar hard nodig heb je dat niet.
    om af te sluiten, de prime is een echte aanrader! ( nou nog die silverlight kunnen afspelen)

    • T.A Blet
      07 januari, 2012 om 14:12

      Silverlight is de flashversie van windows.
      Dat kan je niet installeren op Android.
      De bewuste wesite moet er zorg voor dragen dat je de filmpjes kan kijken, bijv. een mobiele versie van de website.
      Bedankt voor je ervaringen.

    • MdR
      07 januari, 2012 om 18:40

      dus de gold heeft een theelepeltjes kleur, leuk :P
      Ik las dat je internet van ziggo heb, het schijnt dat die binnenkort een update naar hun bestaande app uitbrengen zodat je er live tv op kan kijken.
      Aardig dat je je ervaring deelt!

  7. Asktom
    07 januari, 2012 om 19:39

    Gisteren Prime + Dock Gray 32GB + Screenprotector bij coolblue besteld. Di. 10 januari verwachte lever datum. Heb even gewacht op een tablet die het echt verdient om gekocht te worden. Unlock tool geeft mogelijkheid tot installatie van Windows 8 in Q3! Kan die klok niet wat sneller lopen!!

  8. remco
    10 januari, 2012 om 18:59

    hallo ik heb het zo zat iedere keer kan ik hem niet bestellen
    ik heb bij allen winkels gekeken en gebeld e op de website maar geen ene winkel heeft De Eee Pad Transformer Prime 32gb met dock
    weet u ze waar ik er een kan hallen of bestellen

  9. bert ter laan
    16 januari, 2012 om 18:04

    ik hoor dat je voor apps alleen kunt betalen met creditcard.
    klopt dat ?Dan koop ik liever een ipad van apple

  10. Jeroen
    17 januari, 2012 om 16:41

    Op dit moment zijn ze weer volop te krijgen bij Mycom.