Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

ASUS lanceert Transformer Prime tablet (TF700T) met Full HD display

Geschreven door
Geplaatst op9 januari 2012, 19:10 CategorieAndroid

Het bericht wat we eerder plaatsten blijkt toch waar te zijn. ASUS komt met een gloednieuwe Transformer Prime tablet, de TF700T. Tijdens de CES 2012 onthulde ASUS het model dat beschikt over een compleet nieuw design en een Full HD display. Toch betekent dit niet dat de huidige TF201 vervangen wordt. Volgens ASUS is het een high-end alternatief voor diegenen die moe zijn van steeds weer diezelfde specs.

De TF700T beschikt over een 10.1 inch display met een resolutie van 1.920 bij 1.200 pixels, een quad-core Tegra 3 processor, een Super IPS+ / Gorilla Glass display en 32GB of 64GB aan intern opslaggeheugen. Aan de achterzijde bevindt zich een 8 megapixel camera met Full HD opnamen functie en aan de voorzijde een 2 megapixel camera voor videogesprekken. Verder krijg je Wifi, Bluetooth 2.1, een microHDMI poort, een microSD card reader, en Android 4.0 Ice Cream Sandwich als besturingssysteem. Het design is door ASUS aangepakt en de nieuwe achterzijde zou moeten zorgen voor een betere Wifi en GPS functie dan bij het huidige model.

Voor wat we nu kunnen zien zit het verschil dus in de resolutie van het display, het design van de tablet, betere GPS en Wifi werking en een betere camera aan de voorzijde.

Hands-on video ASUS Transformer Prime 700 (TF700T)

Een geruststelling; het huidige keyboard dock van de Transformer Prime is ook compatibel met de nieuwe versie. Het high-end model zou 599 dollar moeten kosten voor de 32GB variant en 699 dollar voor de 64GB variant. In de VS verschijnt de TF700T in het tweede kwartaal van dit jaar. Europese prijzen en lanceerdata zijn niet bekendgemaakt.

Bron: Engadget



  • Delen:

Reacties

  1. Dennis
    09 januari, 2012 om 19:57

    Dit nieuws zal inderdaad niet door elke recente koper van een TP in goede aarde vallen, ook al is het een hogere productlijn. Menig had wellicht liever een extra centje gegeven voor dit te verwachten model …

  2. tristan
    09 januari, 2012 om 20:10

    aaaah kom op nou heb ik net bijna genoeg gespaard voor de prime 1 even zogezegd
    komt deze uit.
    maar wat is het verschil behalve dan het display en de camera en het internet en gps probleem??
    en blijft de huidige transformer prime nog gewoon op de markt ??

    greets

    tristan

    • Martijn
      09 januari, 2012 om 20:14

      Staat er ;)
      Ja, blijft gewoon op de markt. Voor zover we nu kunnen zien zijn dit de verschillen.

  3. Erik
    09 januari, 2012 om 21:33

    Oke ja nu voel ik me officieel best hard genaaid:p heb die van mij al betaald en wordt morgenochtend geleverd..
    Mja opzich moet je gewoon tevreden zijn met je eigen product en niet te veel zeiken over andere producten, maar toch knaagt dit wel bij me.. En vind het een merkwaardig slechte zet. Valt me tegen asus! En neemt wat van mijn plezier weg van het ontvangen van de eerste prime.

    • prime lover
      10 januari, 2012 om 19:20

      wow dat is best wel zielig ja breng het gewoon terug

  4. SeBsZ
    10 januari, 2012 om 1:22

    Dit is echt het slechtste dat Asus ooit had kunnen doen. Naast de GPS, Wifi, en Bootloader issues die iedereen Asus had vergeven, komen ze nu met een opvolger die alles oplost en alle early-adopters in de steek laat.

    De facebook accounts van Asus (global) worden op dit moment gebombardeerd met klachten over mensen die hun transformer primes direct terug brengen en nooit meer terug gaan naar Asus.

    Ik heb ook mijn pre-order bij tabletcenter gecancelled. Ik wacht even tot er iets anders langs komt. Net toen ik Asus geweldig begon te vinden.

    Wat zijn jullie gedachtes?

  5. Silas
    10 januari, 2012 om 13:01

    Ben nog steeds aan het wachten op mijn Prime.
    Het bericht zet me toch wel aan het twijfelen.
    Maar meer pixels gaat waarschijnlijk weer tenkoste van de accu duur.

    GPS maakt me niet veel uit. Al zou het wel leuk zijn als deze een beetje werkt. Hoef niet te navigeren of zo.
    Maak me alleen zorgen over de slechte Wifi. Is deze echt zo slecht?

    • Danny
      12 januari, 2012 om 13:16

      De ontvangst van de WiFi is zeker niet slecht, ik heb de Asus Prime sinds afgelopen zaterdag in mijn bezit en het is echt een geweldig apparaat.
      Heb best een groot huis maar zelfs op zolder (router staat beneden) kan ik prima internetten en youtuben.
      Dus laat je niet gek maken door alle negatieve berichten.

  6. Dennis
    10 januari, 2012 om 14:52

    De GPS-module, tot daaraan toe (hoewel deze ook buiten het navigeren om zijn nut kan hebben uiteraard), maar Wi-Fi problemen, in een ‘state-of-the-art’ tablet dan nog, is technisch onvergeeflijk. Tenslotte is alles rond internet nu net de core-business van een tablet … dus Wi-Fi dient gewoon maximaal te presteren.

    TF700T vs TF201 : iets van bijvoorbeeld Windows 7 is wat Windows Vista had moeten zijn …

  7. prime lover
    10 januari, 2012 om 19:28

    shit man gelukkig heb ik net niet besteld ik wilde dat net een uurtje geleden gaan doen
    hij komt dus het 2de kwartaal van dit jaar dat houdt dus in
    : 1e kwatraal = januari ,februari ,maart
    2e kwartaal = dus vanaf april klopt dat dan dat hij in april zal verschijnen hier in nederland op de markt ????????

    • primelover
      02 februari, 2012 om 18:51

      iki vat hem echt niet meer waanneer komt deze tablet nou uit?????
      eerst was het : een maandje later nadat de prime werd gelanceerd
      en toen was het: DE ASUS EEE PAD TRANSFORMER PRIME TF700T KOMT IN HET 2E KWARTAAL
      EN TOEN WAS het : hij komt in het derde kwartaal
      en toen was het : hij komt nu toch nog naar het 2e kwartaal tegelijkertijd met de asus padphone!!!!
      meer info zou handig zijn zodat ik weet dat ik mijn geld opzij kan leggeen daank uu!!!!!!!! :)

      • Martijn
        02 februari, 2012 om 18:55

        Nou, ik denk eerlijk gezegd dat het meer aan je manier van lezen ligt en het door elkaar halen van tablets :)
        Meteen na de presentatie tijdens de CES hebben we ASUS gevraagd om een datum en zij vertelden dat het waarschijnlijk begin derde kwartaal zal zijn, op zijn vroegst eind tweede kwartaal.
        Dat heeft niks met de lancering van de Padfone te maken want die datum weten we simpelweg niet.

      • primelover
        02 februari, 2012 om 18:58

        ooooooooooooooohhhhhhyh ik vat hem dat duurt dus nog wel ff
        zomervakantie is dan al voorbij dusz ik kan hem niet voor de zomervakantie halen en meenemen tijdens de vakantie :(

  8. Silas
    11 januari, 2012 om 8:31

    Gister toch maar besloten om mijn Prime op te halen.
    Wifi-bereik ongeveer hetzelfde als mijn laptop/iPhone. En achter in de tuin binnen een minuut een GPS-fix. Dus ik ben tevrede :D.

  9. Koen
    12 januari, 2012 om 11:50

    Ik hoop dat er snel een officieel persbericht naar buiten komt! Verder ben ik er niet van overtuigt dat dat zomaar een nieuwere versie is!? in een paar weken een nieuwe productie lijn opzetten? nieuwe ontwerpen maken? er is een rede dat de nieuwe tablet het keyboard van de TF201 kan gebruiken, namelijk het feit dat er qua design niks veranderd is! Alle hardware die op een print gesoldeerd zit zijn jullie vanaf gebleven! een nieuwe camera module? daar is niks nieuws voor nodig oude module eruit nieuwe erin! idem voor het scherm! De enige aanpassing die er echt in de productielijn is gemaakt dat er een plastic strip op de achterkant zit! (Waarmee jullie de Wifi en GPS problemen oplossen aangezien die komen door jullie oprecht buitengewoon mooie behuizing!). Hier is dus niks nieuws voor nodig zelfs amper nieuwe onderdelen (nieuwe achterkant, scherm en camera module de oude modules zullen schaamteloos gebruikt worden in de goedkopere tablets! waar jullie groot gelijk in want dat doet ieder bedrijf en is gewoon winstgevend.)
    Dus wat mij zo frustreert is het feit dat jullie blijven beweren dat het een geheel nieuwe tablet is!
    slik je trots in en geef een fout toe en los het op! Ik heb altijd geleerd verantwoordelijkheid te hebben voor mijn daden, waarom hebben grote bedrijven dat nou nooit?
    verder is de TF201 een prachtig product maar ik voel me wel een beetje gepasseerd door jullie! Verder ben ik een grote fan van jullie producten!

  10. hanna
    12 januari, 2012 om 19:21

    Asus prime net gekocht. Super mooi dingetje en was er superblij mee. Tot bleek dat wifi niet werkt…. Ontvangt het signaal wel maar minder dan 1 mb/ps terwijl ik naast de router sta en mijn laptop wel 5 streepjes heeft. Morgen weer terug naar de winkel dus:( een dikke tegenvaller, want ik ga morgenmiddag op vakantie en was dus al helemaal enthousiast over het feit dat ik deze lekker mee kon nemen! niet dus.

  11. J
    15 januari, 2012 om 10:36

    Stond net op het punt de TF201 te kopen, maar stel nu zeker beslissing uit. Asus had beter een recall kunnen doen van de huidige prime en GPS& Wifi fixen ipv een “nieuw” model te introduceren. Ipad3 net announced, Asus gaat het dus zwaar krijgen. Krijg je ervan als je je spullen niet fatsoenlijk test voor introductie. Als PC gebruiker stond Asus bij mij altijd hoog aangeschreven, maar dit lijkt echt een grote misser.

  12. Sybolt
    19 januari, 2012 om 0:08

    Pieperts! Ik heb hem nu een week en hij super, gps zit wel op mn telefoon en de wifi ontvangst is niks mis mee, hou je alleen een HD scherm over en een rare kunststof rand. Boeien!

  13. Rudy
    19 januari, 2012 om 23:25

    Wat mij opvalt is dat alle reviews het wifi probleem vermijden. en GPS maar afdoen als onbelangrijk het kan wel van de specs verwijdert zijn omdat het niet goed werkt maar is dat de manier. De problemen hebben inderdaad met de metalen achterzijde te maken.
    check this http://www.youtube.com/watch?v=nzCZc3pjtrA
    Voor de rest is dit de beste tablet op de markt. zelf heb ik mijn bestelling geanuleerd want voor 600,- heb ik geen zin in dit soort onzin ik wil ook geen auto die af en toe niet start. ik wacht wel tot dit definitief is opgelost of wacht op de 700 die niet voor niets al op de lancering staat.
    Verder deel ik de mening van Koen.
    Heb zelf veel parts en produkten van Asus maar dit valt wel tegen