Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

ASUS ontkent komst Transformer Prime 3G modellen

Geschreven door
Geplaatst op16 januari 2012, 12:36 CategorieHardware

Normaal gesproken kun je van geruchten verwachten dat ze elke week veranderen maar dat de informatie van een fabrikant zelf elke week veranderd is toch wel opvallend. ASUS heeft vandaag wederom ontkend dat er 3G modellen van de nu al populaire Eee Pad Transformer Prime tablet zullen verschijnen. En dit terwijl er eerder nog 3G modellen bevestigd werden.

Zo bevestigde ASUS Taiwan anderhalve week geleden nog tijdens een persconferentie dat er in maart 3G modellen gelanceerd zouden worden en suggereerde ASUS Benelux begin deze maand tijdens de Nederlandse presentatie van de tablet ook dat er (normaal gesproken) binnen twee of drie maanden een 3G variant in Nederland zou verschijnen. Toch meldt ASUS Taiwan nu dat dergelijke plannen helemaal niet op de huidige roadmap staan. Natuurlijk hebben we ook ASUS Benelux om een reactie gevraagd, met een opvallend (voor de hand liggen) resultaat;

Voor Nederland staat hij (de Transformer Prime 3G) op dit moment nog niet in de planning maar het technisch gezien is wel mogelijk om er een te produceren.

ASUS Taiwan laat verder in de verklaring weten dat er waarschijnlijk wel 3G modellen voor andere “high-end products in the Transformer family” zullen verschijnen in de toekomst. Over welke producten ASUS het hier heeft is onduidelijk. De Transformer serie bestaat momenteel uit drie modellen; de Eee Pad Transformer, de Eee Pad Transformer Prime en de Eee Pad Transformer Prime 700 series. Van de eerste Transformer zijn 3G modellen gelanceerd dus het lijkt te gaan om de nieuwe “high-end” Transformer Prime 700 series. Daarnaast zouden er dit jaar nog nieuwe modellen geïntroduceerd kunnen worden in de Transformer serie aangezien ASUS met alle Transformer modellen tot op heden veel succes heeft.

Alles bij elkaar genomen is het duidelijk dat ASUS nog geen duidelijk idee heeft over de te voeren 3G strategie. Verkopen van 3G modellen vallen wereldwijd nog tegen, maar er is wel een groep consumenten die naar een dergelijke tablet op zoek is. Het is dus een afweging waarbij rendement een belangrijke rol speelt.

Bron: FocusTaiwan & Nathan





  • Delen:

Reacties

  1. MdR
    16 januari, 2012 om 13:44

    “Wel, niet, wel, niet..”
    Maar ondertussen doet de wifi het nog steets niet..

    • melati01
      16 januari, 2012 om 14:17

      heb geen las van slechte wifi ik grbruik ook wel eens hotspot van mijn telefoon dan heb ik de 3g van mijn tel als wifi
      echt cool

      • MdR
        16 januari, 2012 om 15:42

        ik krijg een beetje de indruk dat de ene het wel doet en de andere niet. Dus bij jou heb je even goede ontvangst als op je mobiel? ook reikwijdte?

  2. Erik
    16 januari, 2012 om 17:41

    dat slechte wifi is door de media veel te dramatisch gemaakt..
    Ikzelf was er voor ontvangst ook bang voor, maar het valt reuze mee.
    Ja het is wat minder dan een laptop. Maar het is ook dan weer zeker beter dan mijn SGS. Dus als je gewoon goed wifi hebt hoef je je niet heel veel zorgen te maken. Ik was afgelopen weekend weer eens bij de ouders langs, en waar ik met mijn mobiel geen bereik had had ik met de prime nog 2 streepjes bereik. Dus het bereik is best goed te doen. Maar het schijnt er wel van af te hangen welk wifi kanaal je gebruikt. Dus weet niet of iedereen het zo ervaart.

    • MdR
      16 januari, 2012 om 19:55
      • Martijn
        16 januari, 2012 om 20:00

        Het blijft lastig, zeker door de tegenstrijdige berichten. Ik denk dat het 50/50 is.

    • T.A Blet
      16 januari, 2012 om 21:58

      Helemaal mee eens, Wifi is een opgeklopt verhaal.
      Inderdaad neemt de downloadsnelheid meer af bij de Prime hoe verder je van de router komt maar dat wil niet zeggen dat je er niet mee kunt werken.
      Er zijn trouwens tegenwoordig van die leuke kastjes te koop die je zo in het stopcontact kunt pluggen en zo voor een goed Wifi signaal zorgen in elke kamer als je wilt.
      GPS werkt binnen in huis niet maar wat heb je aan GPS in huis!!!
      Buiten vind de Prime meer dan 10 sats en lockt ie op 7-9 stuks.
      Prime is een prima tablet.
      Vlak bij de router haal ik een download snelheid van gemiddeld 24.5Mbps.
      In een slaapkamer gescheiden door 2 deuren en een kleine hal op ongeveer 9 meter haal ik downloadsnelheid van gemiddeld 12.5-13.0 Mbps.
      Benedenvloers op 9 meter van een Wifi AccessPoint haal ik een downloadsnelheid van gemiddeld rond de 15 Mbps.
      Mensen laat je niet gek maken door al die verhalen, prima tablet.

  3. MdR
    16 januari, 2012 om 20:01

    Oftewel; je moet er een aantal kopen en terug brengen die niet werken…. :)

    • Martijn
      16 januari, 2012 om 20:33

      Nou, ik zou het wel weten en lekker wachten :)

      • MdR
        16 januari, 2012 om 21:02

        alleen jammer dat de naam gelijk is aan het prijskaartje… Het wordt wel heel erg bond voor iets wat het al had moeten doen!
        Dat full-hd display maak me niets uit, sterker nog: ben bang dat de baterij duur er aan gaat. Dus eigenlijk ga je daar (ook qua portemonnee), ook erop achteruit.