Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

ASUS Transformer Prime heeft Android 4.0 update problemen

Geschreven door
Geplaatst op17 januari 2012, 15:00 CategorieAndroid

ASUS heeft met de Transformer Prime een reeds populair product in handen maar helemaal vlekkeloos gaat het sinds de lancering niet. Zo heeft de tablet last van GPS en Wifi problemen en zijn kopers verbaasd over de spontane presentatie van een nieuwe variant vlak na de lancering. De snelle Android 4.0 update zou veel goed moeten maken, maar helaas duiken ook hier problemen op.

Sinds vorige week kunnen bezitters van de Eee Pad Transformer Prime de Android 4.0 update installeren. Toch is het blijkbaar niet voor iedereen mogelijk aangezien er een fout is met het serienummer van de tablet. Bij een aantal gebruikers wordt namelijk “Unknown” bij het serienummer waardoor de update niet uitgevoerd kan worden. ASUS heeft al aangegeven het probleem te onderzoeken en geeft daarbij het advies dat gebruikers die het probleem hebben de tablet terug moeten zetten naar de fabrieksinstellingen. Mocht dat niet helpen wordt geadviseerd het nogmaals te proberen en daarna de tablet 15 minuten te laten liggen.

We zijn benieuwd of Nederlandse gebruikers hier ook last van hebben. Laat het weten in een reactie hieronder.

Bron: Engadget





  • Delen:

Reacties

  1. lennart
    17 januari, 2012 om 17:51

    ik heb ook problemen met mijn tf201 sinds android 4. bij mij laat hij zeer vaak zwarte en witte strepen op het scherm zien. ik weet dat dit een softwarefout moet zijn, aangezien degene waarmee ik videochat ook deze strepen ziet wanneer ik het scherm deel en zelfs al bij het camerabeeld zelf. hebben meer mensen hier last van? lennart

    • Erik
      17 januari, 2012 om 19:12

      Ja hebben meer mensen last van, ik zelf niet, maar las op het tweakers.net forum al dat er meer problemen mee waren.. Het schijnt dat asus daar ook aan werkt. Dus denk dat het dus bekend is bij asus. Hoop op een snelle update voor je!

    • Martijn
      18 januari, 2012 om 14:33

      Morgen rolt ASUS hier een fix voor uit.

      • lennart
        18 januari, 2012 om 18:10

        dag martijn,

        heb jij hier misschien een bron voor? als dit nl zo is, hoef ik hem morgen niet terug te brengen.

      • Martijn
        18 januari, 2012 om 18:22

        Maar natuurlijk. De Facebook pagina van ASUS Benelux.
        https://www.facebook.com/asusbenelux?sk=wall

  2. Leon
    17 januari, 2012 om 20:01

    Transformer prime vandaag terug gebracht naar de winkel. Wifi bereik uitermate slecht! Verder werkte de tablet perfect dus baal er wel van. Ook estetisch is het een hoogstandje.

    Jammer maar helaas. Nu maar wachten op de 700…

  3. Raymond
    17 januari, 2012 om 21:11

    Heb zojuist de prime uitgepakt. Na start de update binnen en geinstalleerd, geen problemen totnu toe.
    Nu eerst opladen en morgen kijken of alles naar behoren werkt.

  4. r00n
    17 januari, 2012 om 21:19

    alleen een dode pixel. Voor de rest werkt mijn Prime super. Slechte wifi verbinding merk ik niets van. Hij is in ieder geval niet minder dan mijn SGSII. Jammer dat niet iedereen dezelfde ervaring heeft als ik.

  5. richard
    18 januari, 2012 om 8:06

    Ik heb ook een probleem waar ik nog niet veel mensen over gehoord heb
    als de prime geluid afspeeld stop deze er mee als ik het geluid harder zet dan+- 75%
    Waneer ik in de 3.5 jack oortjes doe komt daar wel geluid uit
    als ik dan de oortjes er uit haal komt er weer geluid uit de speaker voor een aantal seconden daarna stopt het weer

    Misschien iemand die weet wat het is is een raar probleem als je het mij vraagt.
    Hoop dat het sofware matig op te lossen is.

    Hoor graag van iemand

  6. Nico
    18 januari, 2012 om 13:19

    Sinds gisteren ook in het bezit van de Transformer Prime. Update naar Android 4 ging zonder problemen. Kreeg daar achteraan direct een camera software update.

    Tot nu toe nog geen problemen zoals zwarte strepen of met geluid.

  7. Kim
    18 januari, 2012 om 13:25

    Sinds begin vorige week in het bezit van een Prime, afgelopen donderdag de ICS update binnen gekregen (geen aparte camera update) en geen problemen. Tablet werkt als een zonnetje.

    Wifi is ok maar niet uitstekend … dat zou beter kunnen (maar gaat het gezien de oorzaak – hardwaredesign – nooit worden).

  8. jeroen
    18 januari, 2012 om 20:57

    Heb de transformer vanaf 6 januari. Update maar even geforcerd op de 15e, en inderdaad komt een camera update daar direct achteraan.
    Beide kosten een minuut of 20 a 25.
    Bij mij ging het vlekkeloos. 4.0 loopt prima en ook de camera update is een verbete
    ring.
    Je krijgt ib 4.0 wat uitgebreideren settings.
    Nog steeds een super tablet! Heel erg blij mee.
    Gps doet het niet maar daarvoor heb ik een fijne tomtom…

  9. Wim
    18 januari, 2012 om 23:07

    Gisteren mijn Asus Transformer Prime binnen gekregen. Kreeg vrijwel direct Android 4.0 en en camera update aangeboden. Beiden geinstalleerd en werken prima. Nog geen problemen ondervonden, die ik lees op internet, zoals strepen of slechte Wifi. Tot nu toe enorm tevreden. Ik hoop voor de andere bezitters, dat de beloofde updates zullen helpen.

  10. Robert-Jan
    19 januari, 2012 om 0:50

    Heb nu 2 dagen de prime in huis, draait perfect. Lekker gamen, surfen, mailen en films streamen etc. Nergens last van! Asus, top!

  11. Sander
    19 januari, 2012 om 8:46

    Ik heb mijn Transformer Prime nu 5 dagen in huis, hij werkt perfect. Geen problemen met de 4.0 update, stond er binnen 15 minuten op en werkt als een zonnetje. Wifi net zo goed en snel als bij mijn galaxy s2. Scherm is ook super (hoeveel beter wil je nog hebben??). En bij mij werkt de gps eigenlijk ook best (alleen in huis getest), maar buitenshuis ga ik dat toch niet gebruiken. Het enige wat ik jammer vind is dat bepaalde apps en games er nog niet op werken (games van gameloft en de hotmail app en mijn jamie oliver app), maar dit zal misschien nog wel komen.
    Ik snap dat als je wifi niet goed werkt, dat je dan niks aan de prime hebt, maar ik heb nergens last van en dan is het gewoon een super tablet!

  12. Jack Driessen
    19 januari, 2012 om 11:02

    Heb de Prime nu dikke week, ben er helemaal weg van. De update naar 4.0 en van de camera had ik binnen 10-15 minuten binnen. Tot nu toe (gelukkig) niets gek gemerkt. Ontdek steeds weer nieuwe mogelijkheden bij hobby en werk. Wil nu gaan ontdekken doe ik Prime gebruikt kan laten maken van mijn mobiele (telefoon) internet verbinding. Iemand tips?

    • stephan van leeuwen
      19 januari, 2012 om 11:46

      Je moet bij je mobiel wifi hotspot aanzetten, en misschien nog wat dingetjes veranderen zoals naam en wachtwoord, en dan zou je hem moeten zien op je prime.

  13. christ-jan
    19 januari, 2012 om 18:07

    Na 8 dagen mijn prime teruggebracht
    had slechte wifi ontvangs backlight bleeding en ik kreeg er stroom
    van als ie aan de lader lag.
    de updates had ik wel snel binnen maar laten we eerlijk zij het gaat hier om een tablet van 600 euro. Dan wil ik hem hebben zonder enig gebrek een aardige tablet heb ik namelijk best al voor de helft van de prijs

  14. J.M.Schipper
    20 januari, 2012 om 21:39

    Sinds gisteren in het bezit van de Transformer Prime. Update naar Android 4 ging zonder problemen. Kreeg (evenals hierboven al genoemd) daar achteraan direct een camera software update. Ging perfect. Mooi mooi helder en strak scherm!
    Tot nu toe nog geen problemen zoals zwarte strepen, maar wel met geluid als je via de knop linksboven speelt, niet via de geluidsknoppen op het toetsenbord trouwens. Aan drie kanten wat backlight bleeding maar stoort me alleen bij een zwart scherm. Mini SD-card steekt ietsje teveel uit. GPS is niet best, zowel in auto als lopend op straat springt ie van hotspot naar hotspot maar kan satellieten niet vinden. Communicatie met mijn Vodafonekaartje in de Mi-Fi uitstekend. Omdat ik waterkaarten erop wil gebruiken hou ik toch een probleem… Ik heb nog een externe BlueTooth GPS muis uit de tijd van “TomTom op mijn PDA”; zou ik die kunnen inzetten?? Hoe dan? Ik hoor het graag!! Een blije Primer.

    • fortuinlijk
      21 januari, 2012 om 23:26

      Beste j. Schippers.,

      Ga naar de appstore. Zoek op bluetooth gps en zie, voldoende toepassingen. Zorg dat de tablet in bluetoothmodus staat. Laat ze elkaar vinden en start de app. Ik doe hetzelfde met sygic navigatie. Werkt perfect. Voordeel van een externe gps zijn legio. Interne gps uitzetten.