Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Is de ASUS Transformer Prime 700 het wachten waard?

Geschreven door
Geplaatst op11 januari 2012, 13:39 CategorieHardware

Het zijn drukke en tegelijkertijd zware tijden voor ASUS. De fabrikant heeft onlangs de Transformer Prime tablet in Nederland uitgebracht, welke nu al zeer populair is, en introduceerde de afgelopen dagen drie nieuwe tablets. De fabrikant heeft het zwaar omdat een van deze nieuwe modellen, de Transformer (Prime) 700, niet in goede aarde valt bij de consumenten die net een Transformer Prime aangeschaft hebben.

De Transformer 700 is in veel opzichten te vergelijken met de Transformer Prime. De punten waarop de nieuwe versie afwijkt zijn het design, de resolutie van de camera aan de voorzijde en het display. De behuizing is door ASUS opnieuw ontworpen om zo voor een betere GPS en Wifi ontvangst te zorgen. De huidige Transformer Prime beschikt over een aluminium behuizing wat zorgt voor een slechter bereik van de antennes. De camera aan de voorzijde is opgekrikt van 1,2 megapixel naar 2 megapixel. Daarnaast is de resolutie van het display verhoogd van 1.280 bij 800 pixels naar 1.920 bij 1.200 pixels.

Het probleem dat kopers van de Transformer Prime hebben zit hem in verschillende elementen. De Transformer 700 wordt dagen (in sommige landen weken) na de lancering van de Transformer Prime gepresenteerd en de Transformer Prime kan daardoor nu al gezien worden als ‘oud’. Overigens blijft de Transformer Prime gewoon in het assortiment. Daarnaast lost de Transformer 700 twee problemen op waarover veel bezitters van de Transformer Prime klagen; slechte GPS ontvangst en Wifi problemen. Het gevoel heerst dus dat de Transformer Prime een soort beta versie is met verschillende problemen en dat de nieuwe variant pas echt het uiteindelijke model is. Of ASUS deze klanten tegemoet moet komen laten we in het midden, maar dat het een ‘niet zo slimme’ actie is staat vast. Ontevreden klanten (en dat zijn er inmiddels al veel) werken nu eenmaal niet in je voordeel. Maar, wanneer je de tablet net besteld hebt of je bent het van plan, is de Transformer 700 dan het wachten (of cancelen van je bestelling) waard? We kunnen de nieuwe features van de Transformer 700 even relativeren natuurlijk.

De camera

De camera aan de voorzijde is 0.8 megapixels beter geworden. Deze dient vooral voor videogesprekken dus daar hoef je niet van wakker te liggen.

GPS ontvangst

De GPS problemen van de Transformer Prime zijn vooral te merken wanneer je echt wilt navigeren zoals je dat doet op de smartphone of TomTom. Gebruik je de GPS functie niet of nauwelijks op deze manier dan zul je er geen problemen mee ondervinden.

Wifi ontvangst

De Wifi problemen met de Transformer Prime lijken veelal overdreven te worden of versterkt te worden door een bepaalde opstelling in huis. Het klopt dat het signaal minder sterk is door de aluminium behuizing maar dit betekent niet dat je alleen Wifi bereik hebt binnen 3 meter van de router. Er zijn genoeg bezitters van de Transformer Prime die aangeven (zowel hier op de website als op diverse fora) geen problemen met de Wifi ontvangst of de internet snelheid te hebben. Ja, de verbinding zal verbeterd zijn met een nieuwe behuizing maar of je het verschil zult merken in de gemiddelde thuis opstelling valt te bezien.

Full HD display

Dit is een nieuwe feature waarvan niet te ontkennen valt dat het een mooie is. Of een Full HD display voor jou een must is, is natuurlijk een persoonlijke keuze die je moet maken. Maar, er zit waarschijnlijk ook een nadeel aan een Full HD display.  Gaat de batterijduur namelijk niet achteruit met een Full HD display? En wordt de GPU niet extra belast door de hogere resolutie? ASUS heeft nog niet alle specs vrijgegeven en het zal eerst getest moeten worden dus dit is nog speculeren. Als Full HD een groot verschil maakt voor je dan is de Transformer 700 wel het wachten waard.

De prijs

Maar, dit alles (eigenlijk dus alleen het Full HD display) komt wel met een extra hoog prijskaartje. De Europese prijzen zijn nog niet bekendgemaakt maar in de VS ligt de prijs 100 dollar hoger dan de Transformer Prime. De kans is groot dat we in Nederland dus ook een 100 euro hogere prijs gaan zien van 700 euro. De vraag die je dan  moet stellen is of je 700 euro (of 100 euro meer..) over hebt voor een Full HD display en de ‘zekerheid’ van een beter Wifi en GPS signaal.

Hands-on video ASUS Transformer 700

In onderstaande video vind je een preview van het Full HD display en Android 4.0 Ice Cream Sandwich op de Transformer 700.

Conclusie

Persoonlijk denk ik dat alleen het Full HD display argument echt staat. Wanneer dit iets is dat je over de streep trekt dat is de Transformer 700 zeker het wachten waard. Nadeel is dat dit wachten wel eens twee of drie maanden zou kunnen duren. De andere verbeteringen zijn naar mijn mening in mindere mate van invloed op de keuze, zoals aangegeven met bovenstaande argumenten.

Een reactie van Paul is een mooie conclusie om mee af te sluiten; “Technologie evolueert altijd. Mensen die lurken op de TF700T, pas op! De TF900T ligt op de loer! ;) de TF201 is echt geen tablet om je voor te schamen. Iedereen die hem gekocht heeft: Wees er maar gewoon blij mee want je hebt een heel mooi stuk technologie in je handen ;)”

Heb jij een Transformer Prime besteld? En wat zijn je ervaringen? Of wacht jij wel op de nieuwe Transformer (Prime) 700? Laat het in een reactie hieronder weten.





  • Delen:

Reacties

  1. Arnout Lansberg
    11 januari, 2012 om 13:53

    Ik heb vandaag mijn Transformer Prime opgehaald bij Paradigit in Amsterdam. En ik ben er meer dan tevreden mee! Ik had al een ‘oude’ Transfomer + dock, maar die heb ik in december voor een mooie prijs weten te verkopen, in afwachting van de Prime.

    Tja, die ‘nog nieuwere’ 700 klinkt inderdaad best mooi, maar ik zit eigenlijk niet echt te springen om HD resolutie op een 10-inch scherm. Tuurlijk, het is meegenomen, maar voor 100 euro + 2 a 3 maanden wachten kies ik toch liever voor het huidige model. Ik heb er nog niet al teveel mee kunnen doen, maar tot nu toe werkt ‘ie als een zonnetje. Al mijn ‘oude’ apps werden automatisch gedownload en geïnstalleerd bij het inloggen en ook de update naar Android 4.0.3 ging vlekkeloos. Ik heb nu dus een Transformer Prime met ICS en het voelt idd lekker vlot aan. Wat betreft die GPS-problemen, ik heb eigenlijk nooit gebruikgemaakt van GPS op mijn tablet en dat zie ik nu ook niet zo snel gaan gebeuren. Wifi lijkt het probleemloos te doen, op verschillende netwerken (ook de WiFi verbindingsinstellingen van mijn oude Transformer werden automatisch overgezet, dankjewel, Google…).

    Verder is die Prime echt merkbaar dunner en lichter dan het vorige model. Dat was dan ook de reden dat ik deze graag wilde. Ook het dock is flink afgeslankt, zodat je er tezamen een lekker dun Android notebookje er aan overhoudt.

    En inderdaad, je kunt altijd wachten op ‘the next big thing’. Die discussue ken ik al sinds de Commodore 64 en de ZX Spectrum en dat is echt zinloos. technologie ontwikkelt zich als een razende en op zeker moment moet je gewoon een keuze maken en daarmee tevreden zijn.

  2. Roy
    11 januari, 2012 om 14:13

    Als iemand niet tevreden is met zijn huidige Asus Transformer Prime dan neem ik hem graag over. Helaas is die al overal uitverkocht ;-)

    Ik zou ook enorm graag de hogere resolutie willen hebben, maar persoonlijk heb ik geen zin om wederom 2-3 maanden te wachten.

  3. Erik
    11 januari, 2012 om 15:05

    hierbij een berichtje van mijn transformer prime, met ICS.
    Ik ben er zeer tevreden mee. Zeker nu ICS erop staat. Merk niet heel veel verschil, want hij was al verdomde snel, maar het enige waar ik het tot nu toe echt aan merk is het typen in fora/reacties zoals hier. Eerst had ik nog een duidelijke lag bij het typen, erg irritant. Nu loopt het helemaal super! Dus in die zin een zekere verbetering in de browser, paginas lijken ook iets sneller te laden maar daar heb ik geen bewijs/tests voor.
    Maar zolang je geen navigatie nodig hebt kan ik de prime zeker aanraden:) Het heeft een zeker *WOoW* effect, ook bij de mensen die naast je zitten in college of in de trein. Ookal is dit dan uiteindelijk niet ‘het’ premium model met HD display, toch straalt ie zeker een premium gevoel uit en ik vind hem persoonlijk mooier dan de nieuwere die er aan komt.
    Wifi werkt overigens prima, alleen als je echt 1080p filmpjes wilt streamen van het internet dan moet je soms een andere houding aannemen omdat de prime blijkbaar in sommige hoeken net beter bereik heeft als in andere hoeken. Maar mijn vaste computer moet ook wel eens buffren bij 1080p dus ik vind het niet zo’ n probleem.

    Dus persoonlijk vind ik het niet het wachten+100 euro extra waard. Resolutie van deze versie is namelijk ook prima, heb nooit het idee dat ook maar iets pixelig over komt, en met een loep naar mijn beeldscherm staren ben ik toch niet van plan.

    • tristan
      11 januari, 2012 om 16:15

      erik
      je hebt het over ics maar wat houd dat eigenlijk in en is het een app of heb je hem geroot

      alvast bedankt

      greetz

      tristan

      • Erik
        11 januari, 2012 om 16:50

        Hey Tristan!

        Ja sorry is misschien een beetje vaag. Maar ICS (ook wel android 4.03 genoemd) is een (gratis) update die naar het automaat wordt gebracht. Het is dus een nieuwere versie van de software gemaakt door google en wat aangepast door asus zelf. Ik heb mijn prime niet geroot dus dat is zeker niet nodig. wat mij is opgevallen aan ICS is dat bepaalde google apps (zoals calender en gmail) er mooier uitzien dan eerst. Verder is het apparaat iets sneller en de browser en camera ap is verbeterd. Verder ongetwijfeld een hoop bugfixes. Heb tot nu toe nog geeneen force-close (vastlopen) gehad op ICS dus tot nu toe lijkt het me een goed update, want daarvoor had ik dat nog wel eens bij zwaardere spellen zoals GTA.

    • Herman
      11 januari, 2012 om 19:58

      Over de wifi stap je wat gemakkelijk heen…een wifi verbinding die niet in elke positie werkt is iets anders dan een computer die ook wel eens moet bufferen. Bufferen heeft namelijk niets te maken met de wifi/internet verbinding.

      Mijn Asus Transformer Prime 64GB, gisteren gehaald werkt buiten 5 meter van de (nieuwe snelle router) niet meer, mijn HTC smartphone heeft dan nog steeds een uits. wifi verbinding.

      Weet iemand mij te vertellen waaron er een microsd kaart in mijn Asus zit? Ik heb toch gekozen voor 64GB intern?

      gr. Herman

      • Paul
        11 januari, 2012 om 20:02

        Ik denk dat dat kaartje een dummy is..? Om het gat op te vullen.

  4. Paul
    11 januari, 2012 om 16:21

    Jeej ik sta in het bericht :D
    Ik heb de 32gb Amethyst Gray dus laten bestellen bij de Mediamarkt en ze zeiden dat ie dinsdag of woensdag (vandaag dus) binnen zou komen. Heb nog niks gehoord maar ik zal morgen eens langs gaan, Mediamarkt kennende zullen ze daar een beetje laks mee zijn :p
    Ik hoop dat ie er al is want mijn vingers beginnen nu toch wel erg te jeuken als ik al deze reacties over ICS zo lees!
    @Tristan, ICS staat voor Ice Cream Sandwich, dit is de naam voor de nieuwste versie van Android :p

  5. prime lover
    11 januari, 2012 om 19:09

    ik zou natuurlijk wel op de asus eee pad transformer prime TF700T
    wachten, ook al wordt hij dan circa 700 euro.
    die prime TF700T is inderdaad geen normalen tablet ik zie het meer als de toekomst ;)
    veeel beter dan de ipad

    • prime lover
      11 januari, 2012 om 19:15

      ik heb een vraag : wordt de prime TF700T ook 3G ??????????

  6. r00n
    11 januari, 2012 om 19:44

    Ik heb allang genoeg moeten wachten.Apparaat werkt echt super! Had vandaag wel even dat het leek dat ie niet meer aanwilde, en of dat nu aan mij lag of aan het apparaat weet ik niet. ICS heeft wel meer verbeteringen, maar die zijn allemaal positief te noemen. Agenda en adresboek is veel overzichtelijker geworden bijvoorbeeld.

  7. Bas
    11 januari, 2012 om 20:37

    Erg jammer dat de gpsontvangst zoslecht is. Ik kan er niet zoveel mee. De ontvangst valt steeds weg.

  8. Koen
    12 januari, 2012 om 8:51

    Gisteravond de prime gehaald! Ik moet zeggen wat is het effen wennen als je 10 jaar met windows hebt gewerkt en nu op een android ‘laptop’ zit. Eerste indrukken zijn wel super!
    Qua geruchten van slechte gps en wifi moet ik het een beetje mee eens zijn. Wifi heeft een minder bereik dan mijn laptop maar hij gaat nog altijd heel snel. Qua gps heb ik gister 5 min buiten gestaan met bewolking en kreeg uiteindelijk wel gps signaal. Ik ga dalijk het nog eens proberen in de trein of het mogelijk is om een route af te leggen! Verder had ik de verwachting dat er whatsapp op kon maar dat is dus alleen voor smartphones. Iemand die maybe weet of dat nog ooit uitkomt voor tablets?

  9. daphne
    12 januari, 2012 om 9:59

    Ik heb wat gegoogled en op fora gekeken en kwam bij deze link:
    http://www.eeepadtransformerapps.com/whatsapp-messenger-for-asus-eee-pad-transformer-26

    zou moeten werken, maar heb het zelf nog niet geprobeerd… mijn Prime is nog in bestelling en ben aan het twijfelen of ik de ‘gok’ met wifi neem…

    • Herman
      13 januari, 2012 om 14:51

      Ok, ik heb de mijn al teruggebracht, voor dat geld verwacht ik een normal werkend wifi/gps geheel…In mijn ogen een hele slechte beurt van ASUS. *Ik ga waarschijnlijk ASUS verlaten en een Ipad kopen, daar is een logitech toetsenbordje bij te koop, die ook als bescherming werkt….ziet er goed uit.

      Herman

  10. Joop
    13 januari, 2012 om 10:51

    Heb de Prime (64Gb) gisteren ontvangen en thuis heel even kunnen proberen.
    Wifi is écht minder dan wat je gewend bent bij dit soort hardware, of het nu om een mobiele telefoon of om een laptop gaat.
    Binnen een afstand van 3-4 meter van de wifi-router duurt het verbinden al gauw enkele minuten (of lukt soms helemaal niet).
    Ik zal er waarschijnlijk niet mee in de tuin kunnen gaan zitten.

    Ik probeer het dit weekeinde nog uit, maar anders gaat ie terug.
    Beetje teleurgesteld ben ik wel… hardware is in de basis heel fraai, maar de belangrijkste zaken (wifi en gps) vertonen zo op het eerste gezicht mankementen. Daardoor is de fraaie hardware uiteindelijk nutteloos…

  11. Henri
    13 januari, 2012 om 23:35

    Prime besteld gehaald en retour. Gps werkt idd niet. Wifi is echter zeer zwak in ontvangst. Bij retour in winkel paradigit naast oude transformer gezet en ontvangst vergeleken. Oude zag ruin 12 netwerken. Prime schommelde tussen drie en vier. Ook signaalsterkte was minder. Te merken i speedtest. Kwart throughput op prime.
    Gasten van paradigit waren ook verbaasd. Flater van asus.
    Dan maar even wachten op een goeie.
    Ga me anders toch ergeren aan halfbakken product

  12. Johan
    16 januari, 2012 om 22:05

    Ik laat de prime ook nog even voor wat het is helaas, wacht er nu ok al maanden op dus de 2-3 maanden extra voor de 700 serie is het mij dan wel waard. Ik vind Wifi een heel belangrijk aspect voor een tablet aangezien de meeste apps en toepassingen wel internet gerelateerd zijn tegenwoordig,en als die met een 5 meter al ophoudt dan vindt ik de prijs toch wel wat fors. Tenslotte gaat ie ook mee naar de slaapkamer of de tuin waar je dan draadloos een probeeem zou hebben. De GPS is een 2de punt…steeds meer auto cradles in opkomst dus is ook wel grappig om zo’n overzichtelijk scherm in de auto te hebben, al is het alleen maar voor een vakantie rit. Wil hem zelf ook op een boot als navigatie gebruiken en ook dat kan dus nauwelijks…jammer dat Asus hem overhaast naar buiten gebracht heeft.

    • Martijn
      16 januari, 2012 om 22:09

      2-3 maanden? Ik denk dat het eerder richting de 5-6 maanden gaat. Dat is althans wat ASUS Benelux ons laat weten.

      • Johan
        16 januari, 2012 om 22:21

        5-6 maanden??Wellicht komen ze voor die tijd dan nog met een verbeterde prime, moet toch niet al te moeilijk zijn om de behuizing deels aan te passen..tsja en anders dan maar de Ipad 3 onder de loep nemen.

  13. daphne
    16 januari, 2012 om 22:22

    Nou, ik heb hem binnen, de prime! Ben zeer tevreden. Helemaal waar dat een tablet zonder wifi niks is, maar ik heb nergens last van. Router in de meterkast beneden, op zolder nog prima ontvangst.
    Ik ben een tevreden gebruiker, en blij dat ik niet nog een half jaar ben gaan wachten.

  14. Johan
    16 januari, 2012 om 22:32

    Wel opmerkelijk dat de meningen uiteenlopen wat betreft Wifi, ik vraag me af bij welke omstandigheden. In een nieuwbouw rijtjes woning met betonnen vloeren en veel storende netwerken om je heen zul je waarschijnlijk nauwelijks ontvangst hebben..staat de woning wat vrijer en houten vloeren etc…dan kun je de zolder misschien wel bereiken. Zou handig zijn als er wat meer duidelijk wordt omtrent het wifi verhaal.

  15. daphne
    16 januari, 2012 om 22:35

    Wel houten vloeren hier, maar 5 meter bereik lijkt me wat weinig…

  16. Johan
    16 januari, 2012 om 22:47

    Dan heb je waarschijnlijk een goeie router staan met b/g/n bereik. Een oudere router met alleen b/g frequentie haalt zonder opstakels een 30 meter voor een b/g/n router is dat al snel 100-150 meter wat wel genoeg zend bereik heeft voor de prime..heb je ook de gps getest Daphne?

  17. Nijntje
    17 januari, 2012 om 16:21

    laminaatvloeren schijnen storend te werken op je draadloze router waardoor het bereik minder wordt

  18. Paul
    17 januari, 2012 om 16:24

    Nou, eindelijk heb ik hem hoor! En ik kan met geluk zeggen dat het wifi bereik even groot is als die van mijn HTC Legend, GOED dus!
    GPS nog niet uitgeprobeerd maar dat boeit me dan ook geen zool..
    Nu eerst ff gewend raken aan het besturen want het is mn eerste tablet.
    Even al mijn muziek erop zetten… 2500 nummers a 22gb duurt nog wel even.. :P
    Verder vind ik het wel jammer dat je hem niet op kan laden via je computer aangezien hij 15 volt moet hebben, maar dat is een klein detail.

    • Joop
      17 januari, 2012 om 16:33

      5 Volt is voldoende, standaard usb-voeding. Kun je zo in je usb-poort van je PC steken (mits deze ook voeding heeft, maar dat zit meestal wel goed).

      • Paul
        17 januari, 2012 om 16:42

        Nee, hij moet echt via stopcontact, heb het net uitgeprobeerd en opgezocht :p Vorige transformer had dit ook

  19. daphne
    17 januari, 2012 om 19:14

    Vandaag gps getest, begon ok, maar bij een paar bomen was het signaal weg. Gps is niet waarom ik hem gekocht heb. Op zich ideaal zon groot scherm met de route, maar mijn telefoon doet het beter.
    Ben nog steed blij!

  20. Leon
    17 januari, 2012 om 20:19

    Vandaag de Prime retour gebracht. Wifi werkte niet goed.
    Mijn 4 jaar oude laptop heeft op zolder nog zeer goed bereik, terwijl de prime op de 1e etage zijn verbinding al verliest.
    Ik baal wel want vond het een prachtig toestel alleen zonder wifi nutteloos.

    Ik moet zeggen dat de service bij coolblue perfect is. Mijn complimenten. Doen niet moeilijk.

  21. Sander
    19 januari, 2012 om 8:42

    Ik heb mijn Transformer Prime nu 5 dagen in huis, hij werkt perfect. Wifi net zo goed en snel als bij mijn galaxy s2. Scherm is ook super (hoeveel beter wil je nog hebben??). En bij mij werkt de gps eigenlijk ook best (alleen in huis getest), maar buitenshuis ga ik dat toch niet gebruiken. Het enige wat ik jammer vind is dat bepaalde apps en games er nog niet op werken (games van gameloft en de hotmail app en mijn jamie oliver app), maar dit zal misschien nog wel komen.
    Ik snap dat als je wifi niet goed werkt, dat je dan niks aan de prime hebt, maar ik heb nergens last van en dan is het gewoon een super tablet!

  22. daphne
    19 januari, 2012 om 8:58

    Ik mis alleen whatsapp, hihi

  23. j0p3Y
    19 januari, 2012 om 16:58

    Whatsapp schijnt met een omweg mogelijk te zijn (eigenlijk enkel mogelijk met mobiel nummer). In de Market vind je hem in ieder geval niet…
    Games van Gameloft doen het inderdaad voor een deel niet zo goed (enkele heb ik er wel werkend gekregen). Hopelijk passen ze het aan voor de Tegra3.

  24. mumzel
    16 februari, 2012 om 17:43

    heb de prima vanaf 7 januari gehad en naar een maand direct weer verkocht. Dacht dat de Tegra 3 wel een beter verhaal zou geven met spellen maar als ik ergens een hekel aan hebt is dat een spel qua beeld af en toe lagged. Te triest voor woorden voor zo een duur apparaat. ben overgestapt op de ipad mij zien ze niet meer bij android (alsof dat een enorm gemis wordt :) ) maar ben er wel klaar mee met android en asus vooral. Overigens WiFi en GPS geen probleem mee gehad… en ding ziet er verders super uit maar had meer verwacht van ICS. Eerlijk gezegd vindt ik het niet echt een super OS systeem.

  25. blackpanter
    20 februari, 2012 om 0:25

    heb het pas werkt perfect geen onzin ios (apple) gewoon android lekker makkelijk naar je bestanden zonder hele omweg super mooie tablet lekker plat kwaliteit van matriaal ben niet echt van de plastic maar met die asus zie je gelijk kwaliteit high-end ik hoef verlopig geen andere dit vind ik de juiste maat en de snelheid in 1 wordt prachtig technologie

  26. Pieterjan
    28 februari, 2012 om 23:50

    Ik ben van plan om binnenkort een prime te kopen maar ik heb hier veel wisselende reacties gelezen dus ben ik eens gaan zoeken naar andere bronnen.
    Zo kwam ik op een filmpje terecht van iemand die een opengesmeten prime heeft bekeken en daaruit gezien dat een simpele druk uitoefenen op de WIFI en GPS sensoren een zeer verschillende resultaat kan geven! Uit de reacties op de video blijkt dat het al voor heel wat mensen heeft geholpen. Ik twijfel dus niet meer, ik ga achter een prime ;)
    video: http://www.youtube.com/watch?v=vgx2Kpfi-Ps

    • Martijn
      29 februari, 2012 om 0:50

      Maar, dan kies je dus voor een apparaat waarop je druk moet uitoefenen om een goed signaal te krijgen? Begrijp ik dat goed?

      • Pieterjan
        29 februari, 2012 om 9:10

        Neen, blijkbaar gaat er tijdens de productie iets fout waardoor sommige tablets een slecht aangesloten sensor hebben. Dus met één keer duwen op de juiste plaats komen de pinnen beter in het moederbord te zitten en krijg je dus een veel betere ontvangst, zoals uit de reacties blijkt. Maar één keer duwen dus.

  27. tristan
    29 februari, 2012 om 15:43

    pieterjan maar kan je de achter kant er dan gewoon er weer opklikken of moet je opnieuw lijm gebruiken??

    gr. tristan

    • Pieterjan
      29 februari, 2012 om 23:50

      Je begrijpt het verkeerd, er moet helemaal niets geopend worden. Alleen even je tablet tussen duim en wijsvinger nemen en een druk uitoefenen op de plaats van de sensor (zie in het filmpje). Doordat je tablet even meegeeft wordt die sensor alleen maar even aangedrukt, en dat is alles wat hij nodig heeft. Maar zeker niet openen want dan beschadig je het frame!

      • Martijn
        01 maart, 2012 om 0:25

        Ik vind het toch maar een sterk verhaal.. Het probleem zit namelijk in de aluminium behuizing (dat is al bevestigd) en niet in de connecties binnenin het apparaat. Maar goed, als het zo makkelijk is, is het altijd te proberen natuurlijk.

  28. bikkel
    12 maart, 2012 om 21:38

    Dat drukken op je tablet schijnt wel te werken. Maarja voor hoe lang blijft het goed werken. Springt de boel na verloop van tijd niet gewoon terug. Moet je het eigenlijk wel willen dat je in zo’n duur apparaat ga zitten knijpen.

    Ik lees op deze site wel meer reacties mbt de wifi problemen. Mensen gaan zelfs zover om extra wifi accespoints in huis te zetten om maar van het wifi probleem van de Prime af te komen. Ik zie dat als verschuiven van je probleem. Dan is het uiteindelijk thuis goed, maar neem je die accespoints ook mee naar de camping/ hotel of waar dan ook. Ik vind het zelf een grote misser van Asus die ze hadden kunnen voorkomen om meer uit te testen. Nu droppen ze de Prime op de markt met allerlei kwalen. Veel mensen ondervinden hier problemen mee.

    Ik heb zelf ook een Prime gehad. Het is een prachtig apparaat. Werkte bij mij niet geheel goed, viel regelmatig geheel uit, backlight bleeding, Geen GPS. Dat laatste interesseerde me niet helemaal maar hij wordt wel zo verkocht en dan mag ie het wel doen ook. Maar de Wifi problemen waren voor mij doorslaggevend. Prime ingeleverd en geld terug. Ik ga wel wachten op de “Prime II” :)