Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Acer begint uitrol Android 4.0 update voor Iconia Tab A200

Geschreven door
Geplaatst op13 februari 2012, 9:29 CategorieAndroid

Acer is gisteren begonnen met de Android 4.0 Ice Cream Sandwich update voor de nieuwe Iconia Tab A200 tablet. De 10.1 inch tablet is sinds half januari in Nederland te koop en is een van de eerste Android 4.0 tablets, na de ASUS Eee Pad Transformer Prime. Momenteel melden gebruikers uit de VS dat de update Over The Air wordt aangeboden.

We hebben nog geen reactie van Acer Nederland maar het zal niet lang meer duren voordat de update ook voor Nederlandse gebruikers klaarstaat. Om te controleren of je al kunt updaten naar het nieuwe besturingssysteem ga je naar het instellingen menu, kies je ‘Over tablet’, en vervolgens klik je op ‘Update systeemfirmware’.

De Acer Iconia Tab A200 is een model dat veel gelijkenissen vertoont met de Iconia Tab A500 van vorig jaar. Zelfs de prijs ligt op hetzelfde niveau. De tablet beschikt over een 10.1 inch display met een resolutie van 1.280 bij 800 pixels, een dual-core Tegra 2 processor, 1GB aan RAM geheugen, twee USB aansluitingen, een microSD card reader en een 2 megapixel camera aan de voorzijde. Momenteel is in Nederland alleen de 16GB Wifi-only variant te koop.

Bron: The Verge





  • Delen:

Reacties

  1. Sander
    13 februari, 2012 om 15:09

    En nu snel een ICS update voor de A500 AUB !

    • Martijn
      13 februari, 2012 om 20:32

      Ook die zou deze maand moeten verschijnen.. Nog geen reactie van Acer helaas.

  2. Geert
    03 maart, 2012 om 11:08

    Gisteren de A200 8gb binnen gekregen. Alles werkt voor iemand met geen tablet ervaring relatief intuitief. Upgrade naar ICS is echter nog niet beschikbaar. Weten jullie of die wel door acer Nederland ondersteund wordt? Anders gaan de unit retour naar de verkoper (pixmania). Maandag even bij beide navragen. Ik houd jullie op de hoogte!

    • Martijn
      03 maart, 2012 om 12:00

      ICS voor de A200 komt zeker. De vraag is alleen wanneer!

  3. sander
    05 maart, 2012 om 7:58

    Ik heb de A200 donderdag avond met ICS in mijn handen gehad ?
    Bij de Mediamarkt…

  4. Geert
    14 maart, 2012 om 10:26

    Kleine update over de service van Acer:
    Wel verwacht maar helaas ook weer uitgekomen…..
    Geen reactie op e-mail, ook geen reactie op een tweede e-mail.
    Zoals helaas bij vele producenten, zijn ze dus wel geintereseerd in verkoop, maar stellen geen enkel belang in service en klanttevredenheid. Ik dacht dat dit alleen aan Apple was voorbehouden, maar ik was naief…..

    Geert

    • Martijn
      14 maart, 2012 om 10:29

      Helaas hoor ik dat weer steeds vaker ja. Probeer het eens via Twitter of Facebook. Sommige fabrikanten vinden social media tegenwoordig wel interessant.

      • Geert
        29 maart, 2012 om 11:02

        Ik heb inmiddels een antwoord van Acer gekregen. (zij beweren dat de eerste mail nooit bij hun is aangekomen.
        Ik ga er maar even van uit dat ik een verkeerd mailadres hebt gebruikt, en geef hun het voordeel van de twijfel)
        De update naar ICS moet volgens Acer eind April 2012 plaatsvinden. ik ben benieuwd…..

      • Martijn
        29 maart, 2012 om 11:38

        Vreemd zeg. Ik had ICS al standaard op de A200 zitten.