Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Preview: ASUS Eee Pad Transformer Prime

Geschreven door
Geplaatst op10 februari 2012, 20:21 CategorieAndroid

We hebben er even op moeten wachten, maar eindelijk is het dan tijd voor een volledige review van de ASUS Eee Pad Transformer Prime. Voldoet deze tablet ook aan onze high-end verwachtingen of is het een tegenvaller? Is Android 4.0 echt een grote verbetering? En hoe staat het met de veelgehoorde problemen met de Wifi en GPS functies?

As we alle reacties op de website bij elkaar optellen en de reacties van verschillende winkels pijlen is de Transformer Prime na een maand in de winkels gelegen te hebben al een succes. Er zijn grote hoeveelheden van de tablet verkocht, ondanks reacties van verschillende gebruikers over Wifi problemen. In deze preview video zie je mijn eerste ervaringen met en eerste indruk van de Eee Pad Transformer Prime 32GB + dock variant in de kleur champagne. En het zal velen wellicht verbazen, maar de Wifi functie lijkt voorlopig nog redelijk goed te werken. Vergeleken met de Samsung Galaxy Note is het signaal net zo sterk. Natuurlijk is dit nog maar een preview en ga ik het uitgebreider testen. Mocht je vragen over de Transformer Prime hebben, laat het dan onderaan dit artikel weten en ik behandel het in de uitgebreide review.

De ASUS Eee Pad Transformer Prime is momenteel de high-end tablet van de fabrikant. De tablet beschikt onder meer over een 10.1 inch Super IPS + display, een Tegra 3 quad-core processor, Android 4.0 Ice Cream Sandwich als besturingssysteem, een 8 megapixel camera aan de achterzijde, USB en HDMI aansluitingen, een microSD en volwaardige SD card reader, 1GB aan werkgeheugen en een optioneel docking station (alleen de 32GB variant). Bekijk de volledige specificaties en alle recente nieuwtjes omtrent de Transformer Prime op de productpagina.





  • Delen:

Reacties

  1. Rik
    11 februari, 2012 om 9:07

    Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen over de accuduur. Ik heb prime nu 2 weken in huis en kom bij lange na niet aan de beloofde 12 uur (alleen tablet). Na ca. 5 a 6 uur werken staat de spanning al op 10 %. Ik werk in de balanced mode.Het gaat dan met name om surfen, bladeren in de market wat apps installeren, spelletjes spelen en mail. De 12 uur van asus zijn volgens mij gemeten met constant film afdraaien dus wellicht zit daar het verschil. oVerigens ben ik met 6 uur niet ontevreden, maar hij moet elke nacht aan de oplader.
    Verder valt het me op dat de auto mode van de schemhelderheid (rechtsonderin via het asus menu) eenmalig werkt. Ik bedoel daarmee dat als je dit aanzet in een lichte ruimte het scherm helder wordt. Als je vervolgens naar een donkere ruimte gaat wordt het scherm pas gedimd als je dit weer opnieuw instelt. Misschien werkt dit pas na een tijdje.
    Nog een andere opmerking. Ik mis de del-toets op de dock iemand een idee?.

    • Martijn
      11 februari, 2012 om 12:58

      Accu was 20% dock en 80% tablet bij aankomst. Na 5 uur uitgebreid spelen was het allemaal op. Gaat dus wel de goede kant op.
      Scherm helderheid op auto werkt inderdaad niet perfect.

    • frammie
      11 februari, 2012 om 16:20

      Als ik uitsluitend surf op internet haal de 8 uur (alleen tablet) wel.
      12 uur zal inderdaad alleen bij zonder onderbreking video of muziek afspelen het geval zijn.
      Overigens zou de volledige capaciteit worden benut na aantal malen volledig te hebben opgeladen.

  2. frammie
    11 februari, 2012 om 9:15

    Heb de prime nu 3 weken. Wat mij vooral opvalt is dat de prime bij het internetten regelmatig vast blijft staan en dat vervolgens naar het thuisschernm springt.
    Ligt dat nu aan de prime of kan dat aan mijn eigen verbinding liggen?
    Ik hem 8mb abo met kpn experiabox
    De wifi verbinding vind ik wel degelijk wat trager als mijn 3 jaar oude asus laptop, zeker bij wat grotere afstand.
    En dan nog iets. Sommige sites ( bijv nu.nl ) springen automatisch naar een mobiele versie.
    Je kunt dan wel bij de instelingen de desktopversie aanklikken, maar bij een volgend bezoek houd hij dit niet vast. Hoe krijg ik dat weg?

    • Rik
      11 februari, 2012 om 10:18

      Ik heb ook regelmatig dat mijn browser even bevroren is

    • Martijn
      11 februari, 2012 om 12:57

      Probeer de Chrome browser eens te downloaden. Hier he ik het probleem nog niet mee gehad.
      Qua mobiele versie van sites zal ik eens kijken. Ook Chrome kan hierbij helpen. En daarbij zou je in de instellingen moeten kunnen aangeven dat je alleen desktop versies wilt zien.

      • frammie
        11 februari, 2012 om 16:13

        Welke chrome browser, de beta?
        Is volgens de geruchten nog niet in nederlands

      • Martijn
        11 februari, 2012 om 17:55
      • frammie
        12 februari, 2012 om 0:28

        Heb nu de chrome geinstalleerd.
        http://Www.ad.nl krijg ik niet in de desktopversie, wel de lightversie en de smartphoneversie.
        Zie ook geen instellingen om naar de desktopversie te gaan, bij de standaardbrowser kan dat wel.

      • frammie
        12 februari, 2012 om 9:45

        En youtube filmpjes lukken niet!!
        Grrrrrrr…….

  3. frammie
    11 februari, 2012 om 9:20

    Hoe krijg je een eigen foto als achtergrond?
    Prime vraagt bij mij steeds om bij te snijden, maar dan krijg je maareen heel klein deel van de foto als achtergrond.

    • Rik
      11 februari, 2012 om 10:16

      Het bijsnijden is bedoeld om de foto te verdelen over meerdere paginas.

      • Tom
        11 februari, 2012 om 12:58

        Maar hoe krijg ik hem dan als background? Ik zit er ook mee te hannesen.

    • Rik
      11 februari, 2012 om 15:28

      Je houd je vinger op de achtergrond een paar seconde ingedrukt. Je krijgt dan een menu om een nieuwe achtergrond te kiezen. Hierin staat ook gallery. Werkt prima bij mij.

      • frammie
        11 februari, 2012 om 16:12

        Ook dan krijg ik de melding bijsnijden.
        Het heeft soms iets met de resolutie te maken?

      • Martijn
        11 februari, 2012 om 17:56

        Resolutie moet inderdaad groot genoeg zijn. Heb nog niet kunnen testen hoe of wat precies.

  4. Tom
    11 februari, 2012 om 12:57

    Ik heb de Prime en ben er blij mee, functioneert uitstekend.

  5. miloli
    11 februari, 2012 om 13:58

    Shift backspace werkt als del , maar helaas niet alle software ondersteunt deze functie

    • Rik
      11 februari, 2012 om 15:26

      ga ik eens proberen. bedankt!

  6. julian
    14 februari, 2012 om 8:07

    Het is een leuke tablet, maar spijtig is het wifibereik niet zo sterk als van een laptop, en start hij zich vanzelf terug op. Misschien heeft het er iets mee te maken dat ik hem in Nederland heb gekocht en gebruik in Belgie.

  7. Philip
    28 februari, 2012 om 23:17

    Heb de Prime sinds 3 febr, de 64gb.
    Vandaag is de Prime door Asus opgehaald. Problemen met Wifi. Zodra ik op mijn werkkamer de Prime gebruik, betonnen plafond is het bereik geheel weg. Ook in de tuin geen bereik, 6 meter van router.
    Ik hoop hem weer snel terug te hebben want verder bevalt hij prima. Wel de standaard browser door Opera vervangen. De standaar liep regelmatig vast of sprong terug naar startscherm. Opera werkt snel en perfect. Als ik de Prime terug heb ga ik Chrome proberen.
    Uit Taiwan een dock laten komen, is hier niet los te koop.