Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Winkelketen Clove legt verkopen ASUS Transformer Prime stil

Geschreven door
Geplaatst op3 februari 2012, 12:37 CategorieHardware

De Eee Pad Transformer Prime bezorgt ASUS de laatste tijd heel wat kopzorgen. Nu heeft de Engelse retailer Clove besloten de verkopen van de populaire Transformer Prime tablet voorlopig stil te leggen en alle geplaatste orders te annuleren. Reden hiervoor is dat de apparaten volgens de winkel niet presteren naar de standaard die je tegenwoordig mag verwachten.

Op het officiële blog laat de winkel weten dat voorlopig alle verkopen van de Transformer Prime stilgelegd worden. De tablet zal eerst uitgebreid getest gaan worden voordat de verkopen hervat worden. Het gaat hier natuurlijk om de welbekende Wifi en GPS problemen waar veel gebruikers over klagen. Deze actie is nogal opvallend aangezien ASUS UK eerder deze maand zo goed als verzekerde dat de Engelse modellen geen last hebben van de Wifi problemen. ASUS UK reageert ook nu weer wat skeptisch op de problemen door te zeggen dat de fabrikant niet op de hoogte is van welke problemen dan ook en dat alle claims van derden over de kwaliteit ASUS producten verworpen worden. Kortom, zoek het maar uit lieve klanten..

Dit is natuurlijk een zeer zwakke en teleurstellende reactie van ASUS. Het zijn namelijk je klanten waar je tegen praat en die de problemen ondervinden. Overigens heeft ASUS Benelux eerder deze maand ook laten weten dat er geen Wifi problemen zouden moeten opduiken bij Nederlandse modellen. Ondanks deze uitspraak blijven een groot aantal Nederlandse gebruikers van de Transformer Prime klagen over vooral het zeer slechte Wifi bereik en signaal. Wel gaf ASUS Benelux aan dat consumenten altijd terecht kunnen bij de winkel of ASUS om het geld van de aankoop terug te vragen.

Bron: Android Community





  • Delen:

Reacties

  1. Wilfried
    03 februari, 2012 om 17:11

    Ja , Ik baal er ook een beetje van.
    Heb mijn Ipad 2 verkocht , om deze Asus te kopen.
    Maar kom steeds meer dingen tegen die gewoon slechter zijn.
    Het laden van internet pagina’s is langzamer.
    Ook het lezen van tijdschriften gaat niet zo vloeiend.
    Ik denk dat ik ook mijn geld ga terug vragen,
    En dan de nieuwere versie koop , of misschien wel weer terug naar Ipad 3.
    Zou het wel jammer vinden

  2. primelover
    03 februari, 2012 om 19:08

    hoe zit het dan met de asus eee pad transformer prime tf 700t?
    zal die dan ook niet meer gelanceerd wrden????? :( :( ;'(

    • T.A Blet
      04 februari, 2012 om 8:51

      Nee, het betreft hier alleen de TF201.
      Het model waarbij sommige gebruikers Wifi problemen hebben, al dan niet in combinatie met Bluetooth.
      De snelheid neemt nl danig af hoe verder je van de router komt.
      Gps is bij de meeste gebruikers onbruikbaar, geen goede ontvangst om via de tablet te navigeren..
      Clove is van mening dat gebruikers dit toch wel mogen verwachten van een tablet die over de laaste moderne technieken beschikt. en dat voor een stevige prijs.

  3. PRIMELOVER
    04 februari, 2012 om 12:07

    yes!!! ik wilde bijna een potje gaan staan yanken!!!!!

  4. blikbanaan
    04 februari, 2012 om 14:26

    Mij hem ik besteld per backorder, ik denk dat ik hem bij aankoms daar laat liggen gezien de negative reactie’s

    • T.A Blet
      04 februari, 2012 om 19:52

      Als je hem wil gaan gebruiken voor navigeren via GPS, zou ik dat zeker doen.
      Zo niet, dan zou ik hem afnemen, gewoon een super tablet.
      Mocht Wifi-sterkte tegenvallen, gewoon 1 of meer kastjes in je huis plaatsen.(Wifi access points)
      Anders teruggeven aan de winkelier of Asus Benelux.

      Nog steeds zeer tevreden!

      • bikkel
        10 maart, 2012 om 17:10

        Ja extra accespoints in je huis zetten is een oplossing. Moet je ze misschien alleen allemaal meenemen naar de camping in Frankrijk om voor je caravan te kunnen internetten….

  5. Edwin
    06 februari, 2012 om 20:47

    Heb deze daarstraks bij VDBorre afgehaald en moet zeggen dat ik geen sleche Wifi heb allé het is te zeggen soms zakt die weg van 3 naar 1 blokje. AP staat wel op zolder met een verdiep ertussen. Het enige probleem dat ik niet kan updaten heb al meerdere systeemherstellen uitgevoerd maar geen resultaat. Weet iemand hier meer over?
    Grafisch niet slecht maar wil alles toch wel eens op ICS testen alvorens te oordelen dus alle tips zijn welkom over dit updaten.
    mvg Ed

    • tc
      06 februari, 2012 om 21:31

      @ Edwin: Bij welke VDBorre als ik vragen mag?
      Thx!

    • a-wiske
      12 februari, 2012 om 10:28

      ik had ook dat probleem Lag aan mijn router de cloud blokkeerde de update signalen.
      Cloud uitgeschakeld loopt nu als een trein.

  6. Georg
    07 februari, 2012 om 14:16

    Die prime voelt als een juweeltje in je handen; echt erg mooi, robuust en super rap. Wifi signaal staat niet altijd op 100% maar ik heb er totaal nog geen probleem mee gehad. ICS draait als een zonnetje en internetten (over wifi) gaat super (kan ook aan ICS liggen).

  7. Erik
    07 februari, 2012 om 17:02

    Ik denk dat het gewoon heel simpel is.. het is een absoluut prachtig apparaat, maar alleen geschikt voor mensen met goed of redelijk internet. Heb je met je laptop maar 2 streepjes dan zal ik het niet aanraden. Anders zou ik m zeker halen. fantastisch apparaat.

  8. bert van der kint
    08 februari, 2012 om 12:33

    hallo,

    wil de nieuwe 32 gb prime kopen. kan iemand mij vertellen of je er ook mee kan skypen? ook hier is de internet snelheid belangrijk, de 1.2 camera aan de voorzijde geeft mij zorgen i.v.m de beeldkwaliteit.

  9. bikkel
    10 maart, 2012 om 16:49

    Terecht dat Clove dit heb gedaan. Op deze manier worden mensen een hoop leed voorkomen, versturen RMA en wachten totdat je je geld terug krijg. De Prime is een mooi apparaat maar met de Wifi problemen, toch wel een essentieel onderdeel, maakt dit produkt toch minder mooi.